Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
Na ciśnienie zwrócił mi uwagę Leoo jak porównaliśmy swoje logi z forscana. Rozwiązując problem z ciśnieniem udało się rozwiązać drugi z uruchomieniem kalibracji. Dzisiaj zrobiłem kalibrację za pierwszym razem.
Ile razy auto wchodziło na obroty? 3 czy 4 razy. Ja ja robiłem bez problemu wszedł w silnik w tryb ale obroty wzrastały 3 razy. Skoro robi dla czterech cisnień może powinien 4 razy silnik się wkręcać?
Silnik wchodzi trzy razy na obroty, ale zmienia ciśnienie wtrysków czterokrotnie. Kalibrują się wszystkie wtryski, bo widziałem zmiany współczynników między kalibracjami na wszystkich czterech wtryskach.
Zresztą jest potwierdzenie prawidłowej kalibracji pięciokrotnym mrugnięciem kontrolki świec.
Zresztą jest potwierdzenie prawidłowej kalibracji pięciokrotnym mrugnięciem kontrolki świec.
Może ktoś napisać, na co i przy jakich ciśnieniach należy patrzeć , jeśli chodzi o wtryskiwacze, w programie FORSCAN 
No i oczywiście jakie parametry są prawidłowe, a jakie świadczą o nadmiernym zużyciu wtryskiwacza i konieczności jego wymiany ?
No i oczywiście jakie parametry są prawidłowe, a jakie świadczą o nadmiernym zużyciu wtryskiwacza i konieczności jego wymiany ?
Witam!
Zrobiłem wczoraj kalibracje wtryskiwaczy gdyż po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez kilkanaście sekund wszystko było ok a potem auto zaczynało jakby przerywać a z tłumika biały dym. Prawdopodobnie wtryskiwacz odmawia posłuszeństwa. Sprawdzałem go na IDSie z 10tys km temu i mechanik mówił że jest już średnio wydajny na niskich obrotach, natomiast powyżej 1500rpm już trzymał się w normie. Dziś natomiast odpaliłem auto po nocy, pierwszy raz po kalibracji, jadąc już zauważyłem jakieś stuki. I na zimnym i na ciepłym motorze. Ale TYLKO jak mam wciśnięte sprzęgło albo wrzucony bieg. Na luzie tego nie ma, natomiast czy podczas zmiany biegu jak spadają obroty czy podczas hamowania silnikiem słychać wyraźne klepanie, w całym zakresie obrotów. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jak już pisałem, wystąpiło to na 100% od razu po kalibracji. Dwumas mam oryginalny (tak sądzę) i nie ma jak do tej pory żadnych oznak jego końca także jego nie do końca biorę pod uwagę....
Zrobiłem wczoraj kalibracje wtryskiwaczy gdyż po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu przez kilkanaście sekund wszystko było ok a potem auto zaczynało jakby przerywać a z tłumika biały dym. Prawdopodobnie wtryskiwacz odmawia posłuszeństwa. Sprawdzałem go na IDSie z 10tys km temu i mechanik mówił że jest już średnio wydajny na niskich obrotach, natomiast powyżej 1500rpm już trzymał się w normie. Dziś natomiast odpaliłem auto po nocy, pierwszy raz po kalibracji, jadąc już zauważyłem jakieś stuki. I na zimnym i na ciepłym motorze. Ale TYLKO jak mam wciśnięte sprzęgło albo wrzucony bieg. Na luzie tego nie ma, natomiast czy podczas zmiany biegu jak spadają obroty czy podczas hamowania silnikiem słychać wyraźne klepanie, w całym zakresie obrotów. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale jak już pisałem, wystąpiło to na 100% od razu po kalibracji. Dwumas mam oryginalny (tak sądzę) i nie ma jak do tej pory żadnych oznak jego końca także jego nie do końca biorę pod uwagę....
Czy jeżeli wtryski będą w złym stanie np 1 będzie lał to nie przejdą pomyślnie kalibracji ? A tak wo gule jak sprawdzić dokładnie stan wtrysków ,podłączając pod komputer ?
- Od: 28 gru 2013, 21:12
- Posty: 17
- Auto: mazda 6 GH 2008 r 140 km
Koledzy ktorzy znaja moj problem..
Madzia byla w Aso Jaremko Wroclaw 1 dzien na diagnostyke silnika 3 godziny koszt jednej (212) zl
Ale soedna.
Zrobili tak zwany przywracany system do ustawien fabrycznych korekt sprawdzeniu czujnikow zrobili KALIBRACJE! ale przy robieniu jej stierdzili ze 2 wtryski jakby sie przycinaly czy cos.... wiec nie rozumiem Panowie na forum mowia jasno jesli KALIBRACJA przejdzie wtryski sa ok... i po co szukac dalej we wtryskach?
twierdza ze jesli te stuki sie powtorza pomoze im czyszczenie ultra dzwiekami i sprawdzenie na st sadole pobierczym ktory ma dane DENSO a nie kazdy sprzet bosha to ma....
a moze zalac forte i wyjezdzic 2 butelki?>??
co sadzicie?
Madzia byla w Aso Jaremko Wroclaw 1 dzien na diagnostyke silnika 3 godziny koszt jednej (212) zl
Zrobili tak zwany przywracany system do ustawien fabrycznych korekt sprawdzeniu czujnikow zrobili KALIBRACJE! ale przy robieniu jej stierdzili ze 2 wtryski jakby sie przycinaly czy cos.... wiec nie rozumiem Panowie na forum mowia jasno jesli KALIBRACJA przejdzie wtryski sa ok... i po co szukac dalej we wtryskach?
twierdza ze jesli te stuki sie powtorza pomoze im czyszczenie ultra dzwiekami i sprawdzenie na st sadole pobierczym ktory ma dane DENSO a nie kazdy sprzet bosha to ma....
a moze zalac forte i wyjezdzic 2 butelki?>??
co sadzicie?
- Od: 16 lis 2012, 11:28
- Posty: 76
- Skąd: Dzierzoniow
- Auto: GG 2002–2007 Mazda6
Wydano forscan 2.1.18 beta (http://forscan.org/download.html)
Sprawdzałem, działa. Wykonałem pomyślnie w moim RF7J z 2007 (Forscan wykrywa jako 2005). Pozostaje pytanie, czy ta kalibracja to pełny setup, który wykonuje się przy pomocy IDS, czy też po prostu wywołanie tej samej procedury co przy uziemiania pinu. Raczej wydaje mi się, że to drugie, choć nigdy nie widziałem, jak robią to w ASO. Ale nie ma tego złego – przynajmniej nie trzeba już otwierać maski i bawić się z kabelkami
...
+ Service function "Injector calibration" for:
Mazda 3 2.0 RF-T 2006 model year
Mazda 5 2.0 RF-T 2005 model year
Mazda 6 2.0 RF-T 2005 model year
...
Sprawdzałem, działa. Wykonałem pomyślnie w moim RF7J z 2007 (Forscan wykrywa jako 2005). Pozostaje pytanie, czy ta kalibracja to pełny setup, który wykonuje się przy pomocy IDS, czy też po prostu wywołanie tej samej procedury co przy uziemiania pinu. Raczej wydaje mi się, że to drugie, choć nigdy nie widziałem, jak robią to w ASO. Ale nie ma tego złego – przynajmniej nie trzeba już otwierać maski i bawić się z kabelkami
- Od: 20 lut 2014, 14:36
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 143KM, 2007
Odkąd zacząłem stosować olej silnikowy do dwusuwów jako dodatek smarny do ON, czyli od jakiegoś roku, i zauważyłem, że zaczęła się wykonywać autokalibracja wtryskiwaczy. Dzieje się to raz na kilkaset kilometrów, ale przeważnie gdy jest ciepło na zewnątrz, tj. minimum 15-20*C i po dobrym zagrzaniu silnika. Po zatrzymaniu auta i chwilowym postoju na biegu jałowym silnik zaczyna cyklicznie pracować jakby pod obciążeniem, jak traktor, a wtryskiwacze wydają metaliczny dźwięk, obroty bardzo delikatnie falują. Trwa to kilkanaście – kilkadziesiąt sekund, po czym ustaje, a silnik zaczyna chodzić ciszej. Jako że jest to podobno wręcz niespotykana procedura, stąd też moje pytanie:
Czy występowanie tego zjawiska jest jakimś powodem do zmartwień?
Czy występowanie tego zjawiska jest jakimś powodem do zmartwień?
Ostatnio edytowano 28 lip 2014, 14:08 przez kubsztyk, łącznie edytowano 3 razy
kubsztyk napisał(a):Jako że jest to podobno wręcz niespotykana procedura, stąd też moje pytanie:
Czy występowanie tego zjawiska jest jakimś powodem do zmartwień?
u mnie ostatnio też się to pojawiło i to kilkukrotnie na przestrzeni może 1 roku ( a wcześniej nie było tego nigdy). Oczywiście wiedząc o co chodzi, nie "przeszkadzałem" w kalibracji i dawałem jej dojść do końca.
Jednak czy to automatycznie, czy też kalibracja wymuszona(kabelkiem) – zawsze słyszałem tylko i wyłącznie 3 x podniesione obroty...
U mnie obroty nie skaczą, tylko silnik zaczyna chodzić jak pod obciążeniem np. jak przy załączającym się wentylatorze klimy, a wtryskiwacze wydają dźwięk jak kombinerki trzymane w dłoni i uderzane młotkiem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6