Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamil86 » 23 maja 2014, 19:39

Witam mój kompresor klimatyzacji pracuje cały czas wiem że to nie jest normalny objaw powinien pracować w sekwencji włącz wyłącz jedyna rzecz która potrafi go wyłączyć to chwilowe obroty powyżej 5 tys. Nabicie klimatyzacji powyżej 500 g i wyższe obroty również go nie wyłanczają. Moje pytanie brzmi czy kompresorem steruje komputer silnika i jak myślicie czy mogę mieć walnięty komp dodam że autko śmiga pięknie super odpala i klima cały czas działa obawiam się jedynie że ciągła praca kompresora skończy się <dupa>
kamil86
 

Postprzez przemhb » 25 maja 2014, 00:19

Dołączę tu swe pytanie.

Problem z klimatyzacją. Objawy:
– nie działa
– nigdy nie włącza się przyciskiem A/C po uruchomieniu zilnego silnika – przycisk nie świeci na zielono po naciśnięciu
– włącza się przyciskiem AUTO, choć nie chłodzi, a może nawet trochę grzeje (tego nie jestem pewien)
– można wyłączyć przyciskiem A/C
– zdarza się, że po jeździe, kiedy w trakcie była włączona przez AUTO uda się włączyć przez A/C
– gdy zasygnalizuje włączenie, to słychać cyknięcie (domyślam się, że uruchomiona zostaje sprężarka)
– klimatyzacja w tym roku jeszcze nie musiała chłodzić; ostatnie chłodzenie jesienią
– ostatnie uzupełnienie czynnika – brak danych – jestem właścicielem od 1,5 roku i sam go jeszcze nie uzupełniałem
– bezpiecznik od klimy jest ok (pod maską)
– w dniu poprzedzającym zaobserwowanie problemu wystąpił inny problem (nie wiem czy jest jakiś związek) – po myciu szyb nie działały przyciski na kierownicy, radio było cicho, nie działała też regulacja głośności pokrętłem; po przejechaniu 1,6km zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było już ok; dodam, że obecnie od strony pasażera mam częściowo wyciętą uszczelkę między szybą a drzwiami (zapewne dzieło jakiegoś złośliwica).

Czy jest to normalne zachowanie przy niedoborze czynnika chłodzącego, czy problem może leżeć w czymś innym?
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez kub4 » 10 cze 2014, 17:43

Witam,


dzisiaj wracając z pracy (temp. zewnętrzna 31 st C) klimatyzacja działała dobrze. W pewnej chwili w aucie zrobiło się gorąco.

Dodam, że mam klimatyzację automatyczną i wszystkie oznaczenia w desce rozdzielczej wskazują na to, że klimatyzacja działa normalnie. Czy to możliwe, że czynnik chłodzący tak nagle się skończył ?
Początkujący
 
Od: 25 mar 2014, 19:08
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2008 2,0 150KM

Postprzez widmo82 » 10 cze 2014, 18:56

Wiele, rzeczy jest możliwych. Czynnik po dużym rozszczelnieniu może uciec w kilka sekund. Klimatyzacja załącza się? Czujesz obciążenie silnika po włączeniu AC? Może skończył się, ale czujnik temperatury?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kub4 » 10 cze 2014, 20:23

Jak na luzie włączam klimę to słychać, że sprężarka rusza i obroty lekko się podnoszą. A nie wiem jak sprawdzić czujnik temperatury .
Początkujący
 
Od: 25 mar 2014, 19:08
Posty: 15
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BK 2008 2,0 150KM

Postprzez wojtekh » 14 cze 2014, 13:05

Czy ktoś wymieniał cewkę w sprężarce SANDEN ? Konkretnie chodzi o model SD7V16 3M5H-19D629-SA.
Znalazłem coś takiego:

http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd09-sanden.html
http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd007-sanden-citroen-peugeot-sd7v16.html

Jak wygląda sprawa z wymianą ? Wystarczy dojście przez zdjęcie koła i nadkola ?

EDIT

Już nieaktualne, cewka wymieniona (CC-205, wymiary: śr. zewn.: 103mm, śr. wewn.: 45mm, szer.:32mm)
Ostatnio edytowano 17 cze 2014, 09:35 przez wojtekh, łącznie edytowano 1 raz
wojtekh
 

Postprzez tamburyn » 17 cze 2014, 08:25

Panowie mam pewien problem po ostatnim serwisie klimy.
Otóż chłodzenie zaczyna się z opóźnieniem, a opóźnienie zależy od temperatury na zewnątrz. Im cieplej, tym później kima zaczyna chłodzić.
Przy temperaturze zewnętrznej zbliżonej do tej ustawionej na klimie, chłodzenie rozpoczyna się kilkanaście sekund po starcie.
W dni gorące muszę zaczekać kilka (nawet ok. 10) minut.

Co się popyntoliło? ;((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 17 cze 2014, 08:27

Tak chyba jest celowo żeby w nagrzanym aucie nie wiać od razu lodowatym powietrzem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 17 cze 2014, 08:41

To mogłoby mieć sens, ale rozbraja mnie fakt, że przy upale, kiedy w samochodzie jest 50+ stopni, automatyczna klima się załącza, full prędkość nadmuchu i robi mi w aucie piekarnik z termoobiegiem :)

Marcin, u Ciebie tez klima reaguje w taki sposób? Chłodzi z opóźnieniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez marcin255 » 17 cze 2014, 08:49

im mniejsza różnica w temp. zew i ustawionej tym szybciej chłodzi , przy tak dużej różnicy temp. mało by było komfortowo jakby powietrze + 3* C wiało na nas od razu

Dopisano wtorek, 17 czerwca 2014, 08:50:

tamburyn napisał(a):o mogłoby mieć sens, ale rozbraja mnie fakt, że przy upale, kiedy w samochodzie jest 50+ stopni, automatyczna klima się załącza, full prędkość nadmuchu i robi mi w aucie piekarnik z termoobiegiem

dlatego otwieram okna nie wł. klimy jadę trochę zamykam okna i wł. klimę
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez przemhb » 17 cze 2014, 08:52

Coś na pewno jest nie tak jeśli musisz czekać nawet rzeczone 10 minut.
Owszem, przy nagrzanym samochodzie chłodzenie zaczyna się nieco później, ale nie tak bardzo. Powiedzmy, maksymalnie w ciągu minuty.
Ten wydłużony czas wynika z konieczności ochłodzenia rozgrzanego powietrza znajdującego się w kanałach wentylacji (przynajmniej wg mojego, laika, domysłu).
Wygląda na to, że klima u Ciebie nie działa efektywnie. Może co do powodu wypowie się ktoś lepiej ją znający.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez tamburyn » 17 cze 2014, 08:55

Ok, zatem jeśli nie jestem odosobnionym przypadkiem to zakładam, że tak być powinno :)
Jeszcze pytanko- za odczyt temperatury jest odpowiedzialny ten bzykacz przy stacyjce?

edit:

przemhb napisał(a):Coś na pewno jest nie tak jeśli musisz czekać nawet rzeczone 10 minut.
Owszem, przy nagrzanym samochodzie chłodzenie zaczyna się nieco później, ale nie tak bardzo. Powiedzmy, maksymalnie w ciągu minuty.
Ten wydłużony czas wynika z konieczności ochłodzenia rozgrzanego powietrza znajdującego się w kanałach wentylacji (przynajmniej wg mojego, laika, domysłu).


też szedłem w tym kierunku,
ciekaw jestem zatem czy ktoś ma inne rozwiązanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez widmo82 » 17 cze 2014, 09:10

nie wiem co w tym dziwnego, ze rozgrzane auto a zarazem kanały i miejsce skad łapie sprężarka powietrze są gorące i zanim zostaną te miejsca schłodzone to nie czujemy z nawiewów nic poza jakimś tam letnim podmuchem.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez tamburyn » 17 cze 2014, 09:20

widmo82 napisał(a):nie wiem co w tym dziwnego, ze rozgrzane auto a zarazem kanały i miejsce skad łapie sprężarka powietrze są gorące i zanim zostaną te miejsca schłodzone to nie czujemy z nawiewów nic poza jakimś tam letnim podmuchem.


bo to nie jest letni podmuch, ale gorąca pompa :)
ale jeśli to normalne i też tak macie, to ja już nic nie mówię,
napisałem tutaj po tym jak mechanizer uznał, że coś się spipcyło, bo zimne powinno zasuwać do kilkunastu sekund po starcie, niezależnie od temperatury zewnętrznej <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez przemhb » 17 cze 2014, 09:24

Dziwne jest to jak długo musisz czekać, a nie to, że najpierw dmucha gorącym.

Ile czasu minęło od ostatniego uzupełnienia czynnika?
Możesz sprawdzić czy nie ma błędów klimy (masz ELMa z przełącznikiem)?
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez tamburyn » 17 cze 2014, 09:42

przemhb napisał(a):Dziwne jest to jak długo musisz czekać, a nie to, że najpierw dmucha gorącym.

Ile czasu minęło od ostatniego uzupełnienia czynnika?
Możesz sprawdzić czy nie ma błędów klimy (masz ELMa z przełącznikiem)?


No niestety przy takich upałach jak ostatnio, czas po którym klima zaskakiwała był względnie długi.
Dla przykładu podam jeszcze, że wczoraj po wyjeździe do mechanika zaczęła chłodzić po ~5-7 minut w drodze. Po przyjeździe na miejsce i odpaleniu samochodu po kilku minutach postoju u niego, załączyła się standardowo, po jakichś max 20 sekundach.
Faktycznie wygląda to tak jakby wszystko zależało od temperatury kanałów, itp, itd. W sumie na takim słońcu to pod maską jest pewno ze 100 stopni.

Czynnik uzupełniałem 4 tygodnie temu.
Wczoraj mnie podłączył pod kompa i żadnych błędów nie było, aczkolwiek coś tam mamrotał, że klimy nie widzi (i tutaj chyba się okazuje, że nie wiem o co chodzi z tym ELMem :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez przemhb » 17 cze 2014, 09:54

podłączył pod kompa i żadnych błędów nie było, aczkolwiek coś tam mamrotał, że klimy nie widzi

Bo klima jest na drugim CANie, tzw. MS-CAN (Medium Speed CAN).
Tu http://forscan.org/howto.html masz informacje jak przerobić swego ELMa – dodać przełącznik, który umożliwi komunikację po MS CANie.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2012, 22:08
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016

Postprzez hashiQ » 20 cze 2014, 13:34

Witam

Szukałem na forum odpowiedzi na nurtujące me pytanie, ale nie znalazłem.
Czy ktoś z Was wie jaki model / oznaczenie ma termistor w parowniku klimatyzacji (Mazda 626 GF 98 rok 2.0 DiTD, klimatronik)?
Wiem z neta jaka jest jego charakterystyka, ale o modelu nie ma ani słowa.
Mój jest prawdopodobnie zepsuty bo zbyt szybko odcina sprężarkę ma wtedy koło 6kohm (z wykresu wynika, że temperatura osiąga 0 stopni, a przewód jest ledwo chłodny).

Drugie pytanie czy jest szansa się do niego dostać bez rozszczelnienia układu?

Dzięki za wszelkie info.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2011, 23:11
Posty: 7
Skąd: Śląsk
Auto: Była: MAZDA 626 2.0 DiTD 90KM 1998
Jest: MAZDA 6 2.2 163KM 2011

Postprzez lukaszm » 30 cze 2014, 23:04

update
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez czemek89 » 4 lip 2014, 18:58

Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie działania klimatyzacji. Mój problem polega na tym ,iż po włączeniu klimatyzacji tzw "chłód" wydostaje się z dwóch wywiewów powietrza umieszczonych z prawej strony, natomiast wywiewy od strony kierowcy oddają schłodzone powietrze dopiero po ok 10 minutach po załączeniu klimatyzacji.
Czym to jest spowodowane? rozmieszczeniem kanałów wywiewów, czy też mała ilością czynnika?
Mój samochód to Mazda 3 1,6 benzyna/105 km. 2004 rok produkcji.
Z góry dziękuję za rady i sugestie :)
Początkujący
 
Od: 24 lis 2012, 18:43
Posty: 9
Auto: Mazda 3- rok prod. 2004 silnik poj. 1600 16v 105km benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323