
Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Witam mój kompresor klimatyzacji pracuje cały czas wiem że to nie jest normalny objaw powinien pracować w sekwencji włącz wyłącz jedyna rzecz która potrafi go wyłączyć to chwilowe obroty powyżej 5 tys. Nabicie klimatyzacji powyżej 500 g i wyższe obroty również go nie wyłanczają. Moje pytanie brzmi czy kompresorem steruje komputer silnika i jak myślicie czy mogę mieć walnięty komp dodam że autko śmiga pięknie super odpala i klima cały czas działa obawiam się jedynie że ciągła praca kompresora skończy się 

-
kamil86
Dołączę tu swe pytanie.
Problem z klimatyzacją. Objawy:
– nie działa
– nigdy nie włącza się przyciskiem A/C po uruchomieniu zilnego silnika – przycisk nie świeci na zielono po naciśnięciu
– włącza się przyciskiem AUTO, choć nie chłodzi, a może nawet trochę grzeje (tego nie jestem pewien)
– można wyłączyć przyciskiem A/C
– zdarza się, że po jeździe, kiedy w trakcie była włączona przez AUTO uda się włączyć przez A/C
– gdy zasygnalizuje włączenie, to słychać cyknięcie (domyślam się, że uruchomiona zostaje sprężarka)
– klimatyzacja w tym roku jeszcze nie musiała chłodzić; ostatnie chłodzenie jesienią
– ostatnie uzupełnienie czynnika – brak danych – jestem właścicielem od 1,5 roku i sam go jeszcze nie uzupełniałem
– bezpiecznik od klimy jest ok (pod maską)
– w dniu poprzedzającym zaobserwowanie problemu wystąpił inny problem (nie wiem czy jest jakiś związek) – po myciu szyb nie działały przyciski na kierownicy, radio było cicho, nie działała też regulacja głośności pokrętłem; po przejechaniu 1,6km zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było już ok; dodam, że obecnie od strony pasażera mam częściowo wyciętą uszczelkę między szybą a drzwiami (zapewne dzieło jakiegoś złośliwica).
Czy jest to normalne zachowanie przy niedoborze czynnika chłodzącego, czy problem może leżeć w czymś innym?
Problem z klimatyzacją. Objawy:
– nie działa
– nigdy nie włącza się przyciskiem A/C po uruchomieniu zilnego silnika – przycisk nie świeci na zielono po naciśnięciu
– włącza się przyciskiem AUTO, choć nie chłodzi, a może nawet trochę grzeje (tego nie jestem pewien)
– można wyłączyć przyciskiem A/C
– zdarza się, że po jeździe, kiedy w trakcie była włączona przez AUTO uda się włączyć przez A/C
– gdy zasygnalizuje włączenie, to słychać cyknięcie (domyślam się, że uruchomiona zostaje sprężarka)
– klimatyzacja w tym roku jeszcze nie musiała chłodzić; ostatnie chłodzenie jesienią
– ostatnie uzupełnienie czynnika – brak danych – jestem właścicielem od 1,5 roku i sam go jeszcze nie uzupełniałem
– bezpiecznik od klimy jest ok (pod maską)
– w dniu poprzedzającym zaobserwowanie problemu wystąpił inny problem (nie wiem czy jest jakiś związek) – po myciu szyb nie działały przyciski na kierownicy, radio było cicho, nie działała też regulacja głośności pokrętłem; po przejechaniu 1,6km zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było już ok; dodam, że obecnie od strony pasażera mam częściowo wyciętą uszczelkę między szybą a drzwiami (zapewne dzieło jakiegoś złośliwica).
Czy jest to normalne zachowanie przy niedoborze czynnika chłodzącego, czy problem może leżeć w czymś innym?
- Od: 12 mar 2012, 22:08
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016
Witam,
dzisiaj wracając z pracy (temp. zewnętrzna 31 st C) klimatyzacja działała dobrze. W pewnej chwili w aucie zrobiło się gorąco.
Dodam, że mam klimatyzację automatyczną i wszystkie oznaczenia w desce rozdzielczej wskazują na to, że klimatyzacja działa normalnie. Czy to możliwe, że czynnik chłodzący tak nagle się skończył ?
dzisiaj wracając z pracy (temp. zewnętrzna 31 st C) klimatyzacja działała dobrze. W pewnej chwili w aucie zrobiło się gorąco.
Dodam, że mam klimatyzację automatyczną i wszystkie oznaczenia w desce rozdzielczej wskazują na to, że klimatyzacja działa normalnie. Czy to możliwe, że czynnik chłodzący tak nagle się skończył ?
- Od: 25 mar 2014, 19:08
- Posty: 15
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 3 BK 2008 2,0 150KM
Wiele, rzeczy jest możliwych. Czynnik po dużym rozszczelnieniu może uciec w kilka sekund. Klimatyzacja załącza się? Czujesz obciążenie silnika po włączeniu AC? Może skończył się, ale czujnik temperatury?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Czy ktoś wymieniał cewkę w sprężarce SANDEN ? Konkretnie chodzi o model SD7V16 3M5H-19D629-SA.
Znalazłem coś takiego:
http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd09-sanden.html
http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd007-sanden-citroen-peugeot-sd7v16.html
Jak wygląda sprawa z wymianą ? Wystarczy dojście przez zdjęcie koła i nadkola ?
EDIT
Już nieaktualne, cewka wymieniona (CC-205, wymiary: śr. zewn.: 103mm, śr. wewn.: 45mm, szer.:32mm)
Znalazłem coś takiego:
http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd09-sanden.html
http://www.sklep.acauto.pl/elektromagnes-cewka-sprezarki-ac-04sd007-sanden-citroen-peugeot-sd7v16.html
Jak wygląda sprawa z wymianą ? Wystarczy dojście przez zdjęcie koła i nadkola ?
EDIT
Już nieaktualne, cewka wymieniona (CC-205, wymiary: śr. zewn.: 103mm, śr. wewn.: 45mm, szer.:32mm)
Ostatnio edytowano 17 cze 2014, 09:35 przez wojtekh, łącznie edytowano 1 raz
-
wojtekh
Panowie mam pewien problem po ostatnim serwisie klimy.
Otóż chłodzenie zaczyna się z opóźnieniem, a opóźnienie zależy od temperatury na zewnątrz. Im cieplej, tym później kima zaczyna chłodzić.
Przy temperaturze zewnętrznej zbliżonej do tej ustawionej na klimie, chłodzenie rozpoczyna się kilkanaście sekund po starcie.
W dni gorące muszę zaczekać kilka (nawet ok. 10) minut.
Co się popyntoliło? ;((
Otóż chłodzenie zaczyna się z opóźnieniem, a opóźnienie zależy od temperatury na zewnątrz. Im cieplej, tym później kima zaczyna chłodzić.
Przy temperaturze zewnętrznej zbliżonej do tej ustawionej na klimie, chłodzenie rozpoczyna się kilkanaście sekund po starcie.
W dni gorące muszę zaczekać kilka (nawet ok. 10) minut.
Co się popyntoliło? ;((
Tak chyba jest celowo żeby w nagrzanym aucie nie wiać od razu lodowatym powietrzem
To mogłoby mieć sens, ale rozbraja mnie fakt, że przy upale, kiedy w samochodzie jest 50+ stopni, automatyczna klima się załącza, full prędkość nadmuchu i robi mi w aucie piekarnik z termoobiegiem 
Marcin, u Ciebie tez klima reaguje w taki sposób? Chłodzi z opóźnieniem?
Marcin, u Ciebie tez klima reaguje w taki sposób? Chłodzi z opóźnieniem?
im mniejsza różnica w temp. zew i ustawionej tym szybciej chłodzi , przy tak dużej różnicy temp. mało by było komfortowo jakby powietrze + 3* C wiało na nas od razu
Dopisano wtorek, 17 czerwca 2014, 08:50:
dlatego otwieram okna nie wł. klimy jadę trochę zamykam okna i wł. klimę
Dopisano wtorek, 17 czerwca 2014, 08:50:
tamburyn napisał(a):o mogłoby mieć sens, ale rozbraja mnie fakt, że przy upale, kiedy w samochodzie jest 50+ stopni, automatyczna klima się załącza, full prędkość nadmuchu i robi mi w aucie piekarnik z termoobiegiem
dlatego otwieram okna nie wł. klimy jadę trochę zamykam okna i wł. klimę
Coś na pewno jest nie tak jeśli musisz czekać nawet rzeczone 10 minut.
Owszem, przy nagrzanym samochodzie chłodzenie zaczyna się nieco później, ale nie tak bardzo. Powiedzmy, maksymalnie w ciągu minuty.
Ten wydłużony czas wynika z konieczności ochłodzenia rozgrzanego powietrza znajdującego się w kanałach wentylacji (przynajmniej wg mojego, laika, domysłu).
Wygląda na to, że klima u Ciebie nie działa efektywnie. Może co do powodu wypowie się ktoś lepiej ją znający.
Owszem, przy nagrzanym samochodzie chłodzenie zaczyna się nieco później, ale nie tak bardzo. Powiedzmy, maksymalnie w ciągu minuty.
Ten wydłużony czas wynika z konieczności ochłodzenia rozgrzanego powietrza znajdującego się w kanałach wentylacji (przynajmniej wg mojego, laika, domysłu).
Wygląda na to, że klima u Ciebie nie działa efektywnie. Może co do powodu wypowie się ktoś lepiej ją znający.
- Od: 12 mar 2012, 22:08
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016
Ok, zatem jeśli nie jestem odosobnionym przypadkiem to zakładam, że tak być powinno 
Jeszcze pytanko- za odczyt temperatury jest odpowiedzialny ten bzykacz przy stacyjce?
edit:
też szedłem w tym kierunku,
ciekaw jestem zatem czy ktoś ma inne rozwiązanie
Jeszcze pytanko- za odczyt temperatury jest odpowiedzialny ten bzykacz przy stacyjce?
edit:
przemhb napisał(a):Coś na pewno jest nie tak jeśli musisz czekać nawet rzeczone 10 minut.
Owszem, przy nagrzanym samochodzie chłodzenie zaczyna się nieco później, ale nie tak bardzo. Powiedzmy, maksymalnie w ciągu minuty.
Ten wydłużony czas wynika z konieczności ochłodzenia rozgrzanego powietrza znajdującego się w kanałach wentylacji (przynajmniej wg mojego, laika, domysłu).
też szedłem w tym kierunku,
ciekaw jestem zatem czy ktoś ma inne rozwiązanie
nie wiem co w tym dziwnego, ze rozgrzane auto a zarazem kanały i miejsce skad łapie sprężarka powietrze są gorące i zanim zostaną te miejsca schłodzone to nie czujemy z nawiewów nic poza jakimś tam letnim podmuchem.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):nie wiem co w tym dziwnego, ze rozgrzane auto a zarazem kanały i miejsce skad łapie sprężarka powietrze są gorące i zanim zostaną te miejsca schłodzone to nie czujemy z nawiewów nic poza jakimś tam letnim podmuchem.
bo to nie jest letni podmuch, ale gorąca pompa
ale jeśli to normalne i też tak macie, to ja już nic nie mówię,
napisałem tutaj po tym jak mechanizer uznał, że coś się spipcyło, bo zimne powinno zasuwać do kilkunastu sekund po starcie, niezależnie od temperatury zewnętrznej

przemhb napisał(a):Dziwne jest to jak długo musisz czekać, a nie to, że najpierw dmucha gorącym.
Ile czasu minęło od ostatniego uzupełnienia czynnika?
Możesz sprawdzić czy nie ma błędów klimy (masz ELMa z przełącznikiem)?
No niestety przy takich upałach jak ostatnio, czas po którym klima zaskakiwała był względnie długi.
Dla przykładu podam jeszcze, że wczoraj po wyjeździe do mechanika zaczęła chłodzić po ~5-7 minut w drodze. Po przyjeździe na miejsce i odpaleniu samochodu po kilku minutach postoju u niego, załączyła się standardowo, po jakichś max 20 sekundach.
Faktycznie wygląda to tak jakby wszystko zależało od temperatury kanałów, itp, itd. W sumie na takim słońcu to pod maską jest pewno ze 100 stopni.
Czynnik uzupełniałem 4 tygodnie temu.
Wczoraj mnie podłączył pod kompa i żadnych błędów nie było, aczkolwiek coś tam mamrotał, że klimy nie widzi (i tutaj chyba się okazuje, że nie wiem o co chodzi z tym ELMem
podłączył pod kompa i żadnych błędów nie było, aczkolwiek coś tam mamrotał, że klimy nie widzi
Bo klima jest na drugim CANie, tzw. MS-CAN (Medium Speed CAN).
Tu http://forscan.org/howto.html masz informacje jak przerobić swego ELMa – dodać przełącznik, który umożliwi komunikację po MS CANie.
- Od: 12 mar 2012, 22:08
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 sedan 2.0 BM 2016
Witam
Szukałem na forum odpowiedzi na nurtujące me pytanie, ale nie znalazłem.
Czy ktoś z Was wie jaki model / oznaczenie ma termistor w parowniku klimatyzacji (Mazda 626 GF 98 rok 2.0 DiTD, klimatronik)?
Wiem z neta jaka jest jego charakterystyka, ale o modelu nie ma ani słowa.
Mój jest prawdopodobnie zepsuty bo zbyt szybko odcina sprężarkę ma wtedy koło 6kohm (z wykresu wynika, że temperatura osiąga 0 stopni, a przewód jest ledwo chłodny).
Drugie pytanie czy jest szansa się do niego dostać bez rozszczelnienia układu?
Dzięki za wszelkie info.
Szukałem na forum odpowiedzi na nurtujące me pytanie, ale nie znalazłem.
Czy ktoś z Was wie jaki model / oznaczenie ma termistor w parowniku klimatyzacji (Mazda 626 GF 98 rok 2.0 DiTD, klimatronik)?
Wiem z neta jaka jest jego charakterystyka, ale o modelu nie ma ani słowa.
Mój jest prawdopodobnie zepsuty bo zbyt szybko odcina sprężarkę ma wtedy koło 6kohm (z wykresu wynika, że temperatura osiąga 0 stopni, a przewód jest ledwo chłodny).
Drugie pytanie czy jest szansa się do niego dostać bez rozszczelnienia układu?
Dzięki za wszelkie info.
- Od: 30 sty 2011, 23:11
- Posty: 7
- Skąd: Śląsk
- Auto: Była: MAZDA 626 2.0 DiTD 90KM 1998
Jest: MAZDA 6 2.2 163KM 2011
update
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie działania klimatyzacji. Mój problem polega na tym ,iż po włączeniu klimatyzacji tzw "chłód" wydostaje się z dwóch wywiewów powietrza umieszczonych z prawej strony, natomiast wywiewy od strony kierowcy oddają schłodzone powietrze dopiero po ok 10 minutach po załączeniu klimatyzacji.
Czym to jest spowodowane? rozmieszczeniem kanałów wywiewów, czy też mała ilością czynnika?
Mój samochód to Mazda 3 1,6 benzyna/105 km. 2004 rok produkcji.
Z góry dziękuję za rady i sugestie
Mam pytanie odnośnie działania klimatyzacji. Mój problem polega na tym ,iż po włączeniu klimatyzacji tzw "chłód" wydostaje się z dwóch wywiewów powietrza umieszczonych z prawej strony, natomiast wywiewy od strony kierowcy oddają schłodzone powietrze dopiero po ok 10 minutach po załączeniu klimatyzacji.
Czym to jest spowodowane? rozmieszczeniem kanałów wywiewów, czy też mała ilością czynnika?
Mój samochód to Mazda 3 1,6 benzyna/105 km. 2004 rok produkcji.
Z góry dziękuję za rady i sugestie
- Od: 24 lis 2012, 18:43
- Posty: 9
- Auto: Mazda 3- rok prod. 2004 silnik poj. 1600 16v 105km benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości