Mazda6 GY LF 2006 2.0 AT / Carbon Gray / Eibach / A-Spec / Chrom out

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez matthies » 24 cze 2014, 23:52

Wojcio napisał(a):automat to podobno 1-2 litry/100km więcej bierze (tylko dlaczego ? ).

bo nie jest tak inteligentny jak ludzka ręka niestety. Poczytaj sobie o automatach tej generacji i wszystko ci się wyjaśni :) spalaniem się nie przejmuj, ja dzisiaj tankowałem, zrobiłem 450 km w trasie + 50 po mieście i wyszło 11,6 L/100 kM i to benzyny
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojcio » 25 cze 2014, 09:33

matthies napisał(a):
Wojcio napisał(a):automat to podobno 1-2 litry/100km więcej bierze (tylko dlaczego ? ).

bo nie jest tak inteligentny jak ludzka ręka niestety. Poczytaj sobie o automatach tej generacji i wszystko ci się wyjaśni :) spalaniem się nie przejmuj, ja dzisiaj tankowałem, zrobiłem 450 km w trasie + 50 po mieście i wyszło 11,6 L/100 kM i to benzyny


Jak widzę jak i kiedy zmienia biegi automat to nie byłbym tak do końca pewny.
Wydaje mi się że chodzi tu bardziej o moment bezwładności i brak bezpośredniego przełożenia momentu obrotowego z silnika na skrzynię. Tu nie ma typowego sprzęgła, który łączy silnik i skrzynię biegów. Wszystko się "ślizga" :D To tak jakbyś do szklanki z wodą wrzucił kawałek np. druta, i zaczął mieszać wodę łyżeczką, drut też zacznie się obracać. Ale zawsze trochę wolniej niż ty mieszasz tą wodę.
(Tak przynajmniej łopatologicznie nauczyli mnie w szkole :) )
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez WisniaUs » 25 cze 2014, 19:46

A ja uwielbiam jak przy wcisnietym bucie na 3/4 i od zera wzwyż z gracją przerzuca biegi poprostu miodzio i zaden manual tego nie zrobi.Manuale to <dupa>

Dopisano 25 cze 2014, 19:47:

A ja uwielbiam jak przy wcisnietym bucie na 3/4 od zera wzwyż z gracją przerzuca biegi poprostu miodzio i zaden manual tego nie zrobi.Manuale to <dupa>
WisniaUs
 

Postprzez Geniek » 26 cze 2014, 08:24

Ja również, im więcej jeżdżę tym automatem tym bardziej jestem z niego zadowolony i tym mniej chce mi się jeździć manualem żonki :–)
Wczoraj odebrałem Madzię z konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Poniżej kilka zdjęć z przeprowadzonych prac.

Jeszcze przed myciem. Sprawdzenie stanu.
6.jpg

12.jpg

8.jpg


Autko przygotowane do prac :–)
20.jpg

21.jpg

27.jpg

30.jpg

31.jpg

40.jpg


Dodatkowo aby autko ładnie się prezentowało od spodu (kto go tam będzie oglądał :D ? ) cały układ wydechowy został pomalowany czarnym lakierem żaroodpornym.
45.jpg

46.jpg


Tu równiez podziękowania dla kolegi Wisniaus za namiar na warsztat, który to zrobił z dobrym rabatem po znajomości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Mandey » 26 cze 2014, 08:49

NIEBO! napisał(a):Obserwuję sytuację i nie trzymam się tyłka poprzednika Gdy widzę w oddali czerwone puszczam auto na 6 biegu i toczę się te 70-40 dopiero jak muszę, to hamuję. Wyprzedzam sytuację kilka aut przed i jak np piąty przede mną zaczyna hamować ja już zwalniam gdy inni jeszcze trzymają chwilę nogę na gazie, (...) często inni stoją, a ja się dotaczam..., redukcja i jadę dalej.

Ja robię tak samo. Ogólnie, stosunkowo dużo "jeżdżę" na luzie :) Samego potem mnie wkurza jak mi ktoś przez to, albo powolne przejeżdżanie przez dziury/tory siedzi na <dupa>... Ale mam to w <dupa> :P
Generalnie wyznaję zasadę, że jakbym chciał codziennie szaleć kupiłbym se RX-8, a żeby przewalać się przez dziury/tory 100 km/h to jakiegoś jeep'a...

NIEBO! napisał(a):I powiem Wam, że przez to podejście mniej się denerwuję na drodze :)

Dokładnie. Sam olewam na ruszanie z piskiem opon, hamowanie z tarczami rozgrzanymi do czerwoności itp... Jadę sobie na lajcie i cieszę się każdym przejechanym kilometrem :)

@Geniek, elegancko to teraz wygląda :D może sobie strzelę taki zabieg na zimę, ale to pomyślimy :>
W razie czego się odezwę po namiary :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez sheller80 » 26 cze 2014, 17:51

Jakich srodków uzyłes do konserwacji ??? czy robiłes tez profile??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Geniek » 26 cze 2014, 20:06

sheller80 napisał(a):Jakich srodków uzyłes do konserwacji ??? czy robiłes tez profile??

Niestety z braku czasu i kanału nie robiłem tego sam. Oddałem Madzię w dobe ręce. A co do środków to mogę się dowiedzieć co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez mmarcis4 » 26 cze 2014, 21:46

Ogólnie kawał dobrej roboty ktoś odwalił :) Jeśli wszystko było dobrze oczyszczone to madzia teraz troche posłuży <spoko> Ładnie zrobiona antykorozja,powiedz ile Cię ona kosztowała?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Geniek » 27 cze 2014, 08:44

Koszt całości zamknął się w 700PLN. Było by więcej, ale że powołałem się na znajomości z kolegą Wisniaus to dostałem rabacik :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Konrad_SK » 27 cze 2014, 18:26

Solidna robota.
<spoko>
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 170
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez WisniaUs » 27 cze 2014, 18:59

Konrad_SK napisał(a):Solidna robota.
<spoko>

Chlopaki naprawde sie staraja,do kazdego autka podchodza jak do swojego.Pozdrawiam <spoko> <spoko> <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez sheller80 » 27 cze 2014, 20:08

Ale dalej nie dowiedzielismy sie co to za srodek ?? uzyty do konserwacji ??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Geniek » 27 cze 2014, 21:01

sheller80 napisał(a):Ale dalej nie dowiedzielismy sie co to za srodek ?? uzyty do konserwacji ??

Jak tylko się dowiem co to za środek to dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Geniek » 28 cze 2014, 21:47

Dostałem już info jakimi środkami było konserwowane podwozie i profile zamknięte.
Były to środki firmy Boll.

Korzystając również z ładnej pogody postanowiłem uporać się z pierwszym problemem jaki pojawił się po zakupie samochodu. Jakieś 2 lub 3 razy w trakcie jazdy pojawił mi się na desce rozdzielczej symbol samochodzika w poślizgu (jadąc normalnie bez poślizgu kół).
0.jpg

Gasnął on automatycznie po ponownym odpaleniu samochodu.
Korzystając z tego, że wcześniej zaopatrzyłem się w ELMa to za pomocą programu Forscan gdy symbol pojawił się kolejny raz odczytałem kody błędów jakie się pojawiły:
error1.JPG

error2.JPG

OK – kod: C1956 wiadomo coś więcej. Najpawdopodobniej jest problem z czujnikiem kąta skrętu znajdującym się w kierownicy. Szybkie poszukiwanie na popularnym serwisie ogłoszeniowym i parę dni później już miałem używkę u siebie. Wyczyściłem ją dokładnie oraz przy okazji przelutowałem wszystkie punkty lutownicze na plytce drukowanej żeby wykluczyć zimne luty. Pozostało tylko dobrać się do samego czujnika. A więc do dzieła.

1. Najważnejszy punkt – przed jakimikolwiek pracami przy kierownicy (poduszka powietrzna) należy koniecznie ODŁĄCZYĆ minusową klemę od akumulatora i dla pewności wcisnąć pedał hamulca na 20-30sekund aby rozładować cały obwód.

2. Wysuwamy kierownicę maxymalnie do przodu – przyda się nam to przy dlaszych pracach.

3. Na godzinie 4 i 8 na kierownicy mamy zaślepki, pod którymi są śruby trzymające poduszkę powietrzną. Zaślepki delikatnie podważamy i wyciągamy a śruby wykręcamy.

Zaślepka
1.jpg


Śruba.
2.jpg


4. Delikatnie wysuwamy do przodu poduszkę powietrzną i odpinay od niej żółtą wtyczkę.
3.jpg


W moim przypadku pomarańczowa nie była nigdzie podpięta, trzymała się tylko w uchwycie z boku. BTW ktoś wie od czego ona jest?

Sama poduszka.
5.jpg

4.jpg


5. Następnie rozpinamy białą wtyczkę od tempomatu i sterowania radiem.
6.jpg


6. Następnie musimy się trochę pomocować ze nakrętką, która trzyma koło kierownicy. Ja miałem poniższy zestawik aczkolwiek odbyło się bez potrzeby używania rury jako przedłużki.
7.jpg

8.jpg


7. Po odkręceniu nakrętki ale przed ściągnięciem koła kierownicy dobrze sobie zaznaczyć jakimś pisakiem wzajemne położenie koła względem wielowypustu żeby po ponownym założeniu nie okazało się że mamy skręconą kierownicę jak jedziemy na wprost. Koło kierownicy ściągamy ciągnąc je do siebie (dość mocno).

Ściągnięta kiera.
9.jpg


8. Teraz mamy przed sobą taśmę poduszki. Żeby się do niej dobrać musimy odkręcić 3 wkręty znajdujące się pod osłoną kierownicy i delikanie rozdzielić ją na 2 części: górną i dolną
10.jpg


Sama taśma się ona na 3 wkrętach. Po ich odkręceniu wyciągamy delikatnie do siebie taśmę i odpinamy 2 wtyczki znajdujące się z tyłu.
11.jpg


9. Wreszcie dostaliśmy się do czujnika kąta skrętu. <jupi> Jednak zanim go wyciągniemy musimy jeszcze pozbyć się manetek od kierunkowskazów oraz wycieraczek. Trzymaja się one na 2 wkrętach każda co widać na poniższym zdjęciu. Od spodu również należy rozpiąć od każdej manetki wtyczkę i można je wyciągnąć wysuwając je na boki.

Wkręty.
15.jpg


Wtyczki do wypięcia.
16.jpg

17.jpg


Odłączone przełączniki.
18.jpg

19.jpg


10. Sam czujnik kąta skrętu trzyma się również na 3 wkrętach. (na godzinie 2, 10 i od spodu na 7).
12.jpg

13.jpg

14.jpg


I sam czujnik.
20.jpg


Czujnik wysuwamy do przodu i odpinamy jedną wtyczkę na której jest przypięty.

Wszystko składamy w kolejności odwrotnej. Czas jaki mi to zajęło to jakieś półtorej godziny.

Na razie po wymianie czujnika błąd się nie pojawił ale nie przejechałem jeszcze za dużo kilometrów. Mimo wszystko trzymam kciuki aby się więcej nie pojawił :D

A co do czyszczenia i przelutowania zakupionego czujnika to operacja jest bardzo prosta.
Sam moduł z elektroniką ściągamy z perforowanego koła podważając 2 zaczepy, na których się trzyma (na 3 i 9 godzinie) i wysuwając go.
20140629_141925.jpg


Perforowane kółeczko czyścimy dokladnie i odtłuszczamy.
20140629_142012.jpg


Moduł otwieramy podważając ściągając górną pokrywę, która trzyma się na 4 zaczepach.
20140629_142046.jpg

20140629_142212.jpg


Na płytce dla pewności przelutowujemy wszystkie punkty lutownicze oraz czyścimy miejsce nadawczo-odbiorcze diod.
20140629_142611.jpg

20140629_142638.jpg
Ostatnio edytowano 22 lip 2014, 14:02 przez Geniek, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Dominator » 28 cze 2014, 22:52

Widze ze furmanka dobrze sie ma w Twoich rekach :)
Dodaj do fotorelacji cala akcje z wymiany czujnika, kawal dobrej i dobrze opisanej roboty :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Geniek » 12 lip 2014, 17:22

Jak na razie błąd czujnika kąta skrętu się nie pojawił. Od wymiany zrobiłem już jakiś 1000km. Mam nadzieję, że tak już zostanie :D
Wreszcie dotarły zamówione na Chińskim allegro światełka do jazdy dziennej. Trochę to potrwało. Niby wysłane kurierem TNT ale sprzedający opóźnił wysyłkę o tydzień potem jeszcze paczkę przetrzymali na cle. Cła na szczęście nie musiałem płacić ale konieczne było zapłacenie VATu. :|
Niestety na razie pogoda nie sprzyja dłubaniu pod maską dlatego operację przełożenia odłożyłem na kolejną sobotę. Sprawdziłem jedynie na zasilaczu jak świecą i w miarę dają po oczach :)
Niestety instalacja do podłączenia jest jedynie 2 przewodowa – zasilanie (ACC) oraz masa i z tego powodu nie ma automatycznego wyłączania jak się włączą postojowe i drogowe.
Wstępnie miałem plan podłączyć między zasilanie po stacyjce i zasilanie na światła postojowe ale zdecydowałem zrobić to zgodnie ze sztuką i muszę się zaopatrzyć w przekaźnik i podłączę przez niego.
Fotki samych DLR (sorki za nie najlepszą jakość). Jakość ich wykonania według skali szkolnej oceniam na 4.

ps. tak przy okazji. Robiąc ostatnio trasę Tarnów-Katowiec-Warszawa-Tarnów przejechałem na baku 850km co dało średnie spalanie 6.9l <spoko> Fakt, że jazda strasznie emerycka max 120km/h
Załączniki
20140712_170232.jpg
20140712_170059.jpg
20140712_170208.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Wojcio » 19 lip 2014, 12:07

Gienek, możesz dać linka do tej chińskiej aukcji ?
Kupiłeś same ledy czy całe oprawki, bo ładnie są zamontowane.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez sheller80 » 19 lip 2014, 14:56

Nie żebym był złosliwy ani zazdrosny ale ciekawe jak beda wyglądac po pierwszej zimie :) :)
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez mmarcis4 » 19 lip 2014, 18:29

Ładnie wygladają,zrób foto jak świeca i w dzień i w nocy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Geniek » 19 lip 2014, 21:29

Światełka zamontowane. Trochę mi nad nimi zeszło bo nie chciało mi się zdejmować zderzaka.
O ile z lewej strony dostęp do tej zaślepki jest OK o tyle z prawej to już trochę gorzej bo jest tam syrena od klaksonu i trochę się trzeba nagimnastykować, żeby ją wyciągnąć. Ale się udało. Poniżej załączniki. Jakość nie najlepsza bo już trochę ciemnawo się zrobiło jak zkończyłem ale jutro postaram się zrobić więcej fotek.
Jutro też w ciągu dnia zobaczę jak świecą z dalszej odległości od samochodu. Ale jak dla mnie to świecą dosyć mocno.
A LEDy są dokładnie te czyli LEDy z zaślepkami:
http://www.aliexpress.com/item/2006-10-Mazda-6-M6-led-drl-daytime-running-light-fog-lamp-with-dimmer-function-plating/1806208296.html
A jak będą wyglądać po pierwszej zimie to się już okaże za jakieś 8 miesięcy ;P
Mam nadzieję że trochę wytrzymają.
Załączniki
20140719_204844.jpg
20140719_204713.jpg
20140719_204701.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy