Rzadko ostatnio bywam na forum bo czasu mało, a każdą wolną chwilę spędzam w garażu. Troszkę udało się już zdziałać. Przede wszystkim postanowiłem powalczyć z rudą, choć w moim egzemplarzu jest jej zaskakująco niewiele. W celu ustalenia kondycji podłogi, która od zewnątrz wyglądała ok, wybebeszyłem wnętrze, co udokumentowałem na zdjęciach poniżej

Wybebeszona Magdalena
Tylne błotniki. Zdecydowanie do roboty.

Jest trochę rdzy przy łączeniu podłogi z progami, ale bez wżerów – raczej powierzchniowo. Będziem walczyć!

Nowa klapa czekająca na montaż – dzięki uprzejmości
TTter
Jak widzicie sytuacja nie jest dramatyczna, więc z uczuciem ulgi, kroki swe skierowałem w kierunku maski. Tutaj też jest trochę roboty. Auto nie ma mocy na niskich obrotach. Wymienione zostały:
– świece
– przewody wysokiego napięcia
– sonda Lambda
– filtr paliwa (oj, syfu tu było co nie miara – patrz foto)
– filtr powietrza
Po takowych wymianach, praca na wolnych obrotach stała się bardziej regularna, ale pełna moc nie wróciła:( Kupiłem więc tester diagnostyczny, po którego podpięciu wywaliło mi błąd czujnika powietrza. To pewnie jedynie element układanki i nie spodziewam się, aby wymiana rozwiązała problem, ale trzeba to trzeba

Powyżej 4K RPM czuć wyraźny przyrost mocy, bo turbo zaczyna już chodzić pełną parą. Ładnie wgniata w fotel, ale od 1,5 do 3tyś jest koszmar – ostatnio się ścigałem z ciągnikiem siodłowym spod świateł i póki nie osiągnąłem pewnej wartości obrotowej, wynik nie był wcale oczywisty

Kolejną rzeczą, która nie daje mi spać jest niestety fakt, iż autko się mocno grzeje. Wentylator działa (poprzedni właściciel podpiął go na krótko i można go włączyć z kabiny, z pominięciem termowłącznika), płyn chłodzący przechodzi przez chłodnicę (obydwa węże ciepłe), a grzeje się dość mocno. Po wjeździe do garażu mam w nim przez kilka minut saunę
Pytania do Was nasuwają się same...
Macie jakieś pomysły, co może powodować tak drastyczny spadek mocy na niskich obrotach?
Czy możliwe jest, że przeskoczył rozrząd?
Czy możliwe jest, że wpływ na to ma nieoryginalny, przelotowy układ wydechowy? (czerwona strzała brzmi jak WRC

)
Czy macie jakieś pomysły co może powodować tak szybkie osiąganie wysokich temperatur przez silnik?
Dlaczego nie pali mi się ta odjazdowa kontrolka turbodoładowania?
Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję
To coś wylałem z filtra paliwa. Prawdopodobnie część ta została wyprodukowana w roku '88

Odkręciłem pompę paliwa, aby sprawdzić stan zanieczyszczenia paliwa w baku. Tutaj na szczęście czysto (zasiorbałem z samego denka

)
