Mazda 323 GTX B6T '88 1.6Turbo 4WD 150KM, Szczotkadokibla

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez szczotkadokibla » 20 cze 2014, 21:39

Witam!
Od pewnego czasu jestem właścicielem Mazdy 323 GTX 1.6Turbo 4WD o mocy 150KM. Na co dzień poruszam się trójką BK, a pewnego pięknego dnia, postanowiłem poszukać auta do zabawy i mam tu na myśli, zarówno zabawę na drodze/torze, jak i w garażu. Wybór marki był oczywisty, choć w grę wchodziła jeszcze jakaś ciekawa Alfa. Trzeba było znaleźć jeszcze rokujący egzemplarz. Po krótkich poszukiwaniach trafiłem na ofertę jednego z naszych forumowych kolegów. Autko wymaga wkładu zarówno finansowego jak i czasowego, ale w odróżnieniu od większości zachowanych egzemplarzy – daje szansę na realizację mojego podstawowego celu. Jest nim doprowadzenie auta do stanu przypominającego ten, w którym opuszczała japońską fabrykę. Tyle tytułem wstępu. Poniżej fotki mojej piękności. <jupi>
W towarzystwie mojego auta "na codzień"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
w tych zegarach zakochałem się bez pamięci :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
W miarę postępów w realizowaniu projektu, obiecuję wrzucać wincyj ;)
Ostatnio edytowano 21 cze 2014, 00:56 przez Bartg, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edycja nazwy wątku na zgodny z regulaminem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Bartg » 21 cze 2014, 00:56

Witamy w dziale Nasze Mazdy z nowym nabytkiem :) Fajnie, że ktoś dba o klasyka i zamierza odbudować go do stanu idealnego :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Szyna » 21 cze 2014, 09:24

Widzę zaczyna wchodzić moda na GTX'y i GTR'y :D Bardzo dobrze, oby więcej takich na naszym forum :)
Powodzenia w pracach ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adis555 » 21 cze 2014, 12:57

Ślicznotka <serduszka>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez smile » 21 cze 2014, 13:05

Mi się marzy coś ze 4 kołami skrętnymi japońskiej myśli technicznej, dodatkowo ze wszystkimi kołami napędzanymi :) Ale te małe kapselki też są ostre :)
Będę zaglądać ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jaaco » 21 cze 2014, 13:20

Dużo pracy Cię czeka, ale za to jaka satysfakcja pozostanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez szczotkadokibla » 21 cze 2014, 21:26

Na pierwszy ogień idą prace blacharskie (okolice tylnych nadkoli od środka są trochę skorodowane, minimalne ślady korozji w komorze silnika, przedni zderzak wymaga kilku pieszczot) oraz mechaniczne – silnik nie dopala mieszanki – główni podejrzani to układ zapłonowy oraz sonda Lambda. Jestem w posiadaniu klapy bagażnika z oryginalnymi lotkami, ale muszę zastanowić się nad chronologią prac. Jest ona w innym kolorze, a docelowo chcę przywrócić oryginalny kolor lakieru na całym autku. Obecnie jest on jedynie zbliżony do czerwonego o symbolu MF.

PS. Dziękuję wszystkim za miłe posty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez Michał88 » 22 cze 2014, 12:41

Po zdjęciach można śmiało stwierdzić, że jest bardzo dobrą bazą wyjściową do odbudowy świetnego klasyka :D Zazdroszczę <serduszka> I będę kibicował przy pracach :D
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Cukierek » 22 cze 2014, 12:42

Gratuluję BF'ki. Dbaj o nią, a odwdzięczy się frajdą z jazdy.
Kupiłeś auto od Piotra, który w 2010 odkupił białą 323 BF GTX 4wd ode mnie a ja wcześniej odkupiłem auto z Białegostoku gdzie stało przy dawnym serwisie Mazdy.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez szczotkadokibla » 23 cze 2014, 20:55

Dbam, dbam! :) Póki co, wygoniła z garażu moją Trójkę i Cytrynkę żony. Swoją drogą to polecam wszystkim zakupy u Piotrka (vel. TTter). To opolska kopalnia części i wiedzy o GTXach i GTRach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez szczotkadokibla » 24 lip 2014, 22:50

Rzadko ostatnio bywam na forum bo czasu mało, a każdą wolną chwilę spędzam w garażu. Troszkę udało się już zdziałać. Przede wszystkim postanowiłem powalczyć z rudą, choć w moim egzemplarzu jest jej zaskakująco niewiele. W celu ustalenia kondycji podłogi, która od zewnątrz wyglądała ok, wybebeszyłem wnętrze, co udokumentowałem na zdjęciach poniżej :)

Wybebeszona Magdalena
Obrazek

Tylne błotniki. Zdecydowanie do roboty.
Obrazek

Jest trochę rdzy przy łączeniu podłogi z progami, ale bez wżerów – raczej powierzchniowo. Będziem walczyć!
Obrazek

Nowa klapa czekająca na montaż – dzięki uprzejmości TTter
Obrazek

Jak widzicie sytuacja nie jest dramatyczna, więc z uczuciem ulgi, kroki swe skierowałem w kierunku maski. Tutaj też jest trochę roboty. Auto nie ma mocy na niskich obrotach. Wymienione zostały:
– świece
– przewody wysokiego napięcia
– sonda Lambda
– filtr paliwa (oj, syfu tu było co nie miara – patrz foto)
– filtr powietrza
Po takowych wymianach, praca na wolnych obrotach stała się bardziej regularna, ale pełna moc nie wróciła:( Kupiłem więc tester diagnostyczny, po którego podpięciu wywaliło mi błąd czujnika powietrza. To pewnie jedynie element układanki i nie spodziewam się, aby wymiana rozwiązała problem, ale trzeba to trzeba :) Powyżej 4K RPM czuć wyraźny przyrost mocy, bo turbo zaczyna już chodzić pełną parą. Ładnie wgniata w fotel, ale od 1,5 do 3tyś jest koszmar – ostatnio się ścigałem z ciągnikiem siodłowym spod świateł i póki nie osiągnąłem pewnej wartości obrotowej, wynik nie był wcale oczywisty :( Kolejną rzeczą, która nie daje mi spać jest niestety fakt, iż autko się mocno grzeje. Wentylator działa (poprzedni właściciel podpiął go na krótko i można go włączyć z kabiny, z pominięciem termowłącznika), płyn chłodzący przechodzi przez chłodnicę (obydwa węże ciepłe), a grzeje się dość mocno. Po wjeździe do garażu mam w nim przez kilka minut saunę :)
Pytania do Was nasuwają się same...
Macie jakieś pomysły, co może powodować tak drastyczny spadek mocy na niskich obrotach?
Czy możliwe jest, że przeskoczył rozrząd?
Czy możliwe jest, że wpływ na to ma nieoryginalny, przelotowy układ wydechowy? (czerwona strzała brzmi jak WRC :D)
Czy macie jakieś pomysły co może powodować tak szybkie osiąganie wysokich temperatur przez silnik?
Dlaczego nie pali mi się ta odjazdowa kontrolka turbodoładowania? :(
Za wszelką pomoc z góry serdecznie dziękuję <zawstydzony>

To coś wylałem z filtra paliwa. Prawdopodobnie część ta została wyprodukowana w roku '88 :(
Obrazek

Odkręciłem pompę paliwa, aby sprawdzić stan zanieczyszczenia paliwa w baku. Tutaj na szczęście czysto (zasiorbałem z samego denka :D )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 lip 2014, 09:19

No w końcu coś się dzieje.
Interesuje mnie ten przyrząd do odczytu błędów w tym modelu.
Proszę info na PW

Mój temat jest w poczekalni

viewtopic.php?f=321&t=172814
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Michał88 » 25 lip 2014, 12:43

Miła niespodzianka, buda w stanie bdb jak na ten rocznik. Jest nad czym pracować <serduszka>
Daro czekamy aż temat przejdzie dalej, sezon na GTX'y trwa :D
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez DARO MAZDA 323 » 25 lip 2014, 15:32

MY GTX – siaki musimy trzymać sie razem :)
Ja czekam jak na zbawienie na 28 lipiec ( wypłata ) i ruszam z kopyta.
Mam nadzieje że do tej pory jakiś super Mod przerzuci temat do właściwego działu.
Z kolegą Adamem będe w stałym kontakcie bo to obecnie 2 projekty na forum w budzie BF 4 x 4 + Turbo
nie licząc TTerego :)

od poniedziałku ruszam z robotą – oj robota pali się w rękach .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez szczotkadokibla » 31 lip 2014, 21:37

Udało mi się "rozwiązać" problem z kontrolką doładowania. Okazało się, że odłączony był czujnik overboostu (jak mniemam). Teraz co prawda świeci, a dokładniej rzecz ujmując – mruga, no i niestety, prawdopodobnie boostcut odcina doładowanie przez co autko szarpie w zakresie efektywnej pracy turbosprężarki. Tak przynajmniej to wszystko ułożyłem, ale poprawiajcie jeśli się mylę. Bo zakładam, że czujnik overboost działa na zasadzie 0/1, tak? https://www.youtube.com/watch?v=K5v-3rq ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 1 sie 2014, 15:52

U mnie zapala się zielona turbinka koło 3500 jak zaczyna pompować . Wtedy mam znak że muszę kierownice trzymać mocno 2 rękami :) .
W przyszłym tygodniu zabieram się za mechanikę. :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez k1bic93 » 2 sie 2014, 10:43

mi też pojawiła się taka kontrolka jak ostro depowałem a później zauważyłem że pękła mi na pół uszczelka od Turbo do DP ale jak zgasiłem i odpaliłem nie było problemu ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez szczotkadokibla » 5 sie 2014, 10:04

Pomierzyłem komprechę. Optymistycznie niestety nie jest, ale przynajmniej wiem na czym stoję.
Od lewego (rozrządu):
1) – 8Bar
2) – 8Bar
3) – 7,5Bar
4) – 8Bar
Wkrótce wykonam jeszcze test olejowy, żeby zlokalizować przyczynę utraty ciśnienia (pierścienie czy zawory). Tak czy siak coś będzie do roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 5 sie 2014, 10:42

Moja w przyszłym tygodniu jedzie do lekarza .
Ale kompresję mam prawie 4 x 11 na każdym
Moja dymi na biało jak 2 – sów :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez szczotkadokibla » 5 sie 2014, 12:27

Czyli katalogowo :) Ale u mnie wkrótce też tak będzie!!! :) A kurde, miałem Ci wysłać zdjęcia i rozpiskę części – po pracy dziś się postaram.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy