Czujniki parkowania
są na pewno, na allegro jest tego masa
tylko pytanie co wybrać.
A wie ktoś do czego podłączam zestaw przód/tył ?
Bo sam tył bym sobie podłączył do światła cofania...ale jak miałbym mieć przód to trzeba to inaczej rozwiązać ;p
tylko pytanie co wybrać.
A wie ktoś do czego podłączam zestaw przód/tył ?
Bo sam tył bym sobie podłączył do światła cofania...ale jak miałbym mieć przód to trzeba to inaczej rozwiązać ;p
Z tego co kojarze to czujniki przód-tył. Załączają się w momencie wbicia wstecznego, oba z przodu i z . tyłu. Tył wyłącza się w momencie wybicia wstecznego biegu ale przód wyłącza się dopiero po jakimś czasie. Taki zestaw kiedyś widziałem.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
W Hondzie mam Steel Mate PTS800V3 i są super. Tylne działają przy wstecznym biegu a przednie po lekkim naciśnięciu pedału hamulca. Mogę to opisać tak:
podjeżdżam do przeszkody i lekko naciskam hamulec żeby wyhamować i w tym momencie czujki są włączane i zaczynają wykrywać ewentualne przeszkody.
Kupiłbym nawet takie same ale nie wiem jak zamontować, tzn. nie wiem jak i które elementy rozebrać w Mazdzie
podjeżdżam do przeszkody i lekko naciskam hamulec żeby wyhamować i w tym momencie czujki są włączane i zaczynają wykrywać ewentualne przeszkody.
Kupiłbym nawet takie same ale nie wiem jak zamontować, tzn. nie wiem jak i które elementy rozebrać w Mazdzie
- Od: 14 maja 2013, 18:47
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km
hmmm to z hamulcem to wydaje mi się mało praktyczne, gdyż nawet przy jeździe po mieście będą się włączać...ja potrzebuje tylko na manewry.
W VAG jest chyba tak, że oba się załączają przy wrzuceniu wstecznego, a jeśli przy dojeżdżaniu do przeszkody chcesz włączyć to robisz to guzikiem....nie pamiętam dokładnie , bo nigdy nie zwracałem na to uwagi – ale chyba jest to rozwiązane w taki lub podobny sposób.
A hipotetycznie...wrzucam na wsteczny – uzbrajają się....ale jakiego momentu działają?
W VAG jest chyba tak, że oba się załączają przy wrzuceniu wstecznego, a jeśli przy dojeżdżaniu do przeszkody chcesz włączyć to robisz to guzikiem....nie pamiętam dokładnie , bo nigdy nie zwracałem na to uwagi – ale chyba jest to rozwiązane w taki lub podobny sposób.
A hipotetycznie...wrzucam na wsteczny – uzbrajają się....ale jakiego momentu działają?
kurczę, nie wiem jak to dokładnie jest ale po mieście one się nie włączają.
Może są też zgrane z pierwszym biegiem?
Jak nacisnę lekko hamulec to one się włączają (pokazują się na wyświetlaczu) ale nie pikają.
Dopiero po wykryciu przeszkody pokazuje się gdzie ta przeszkoda jest, w jakiej odległości i dopiero wtedy pika.
Z resztą przód łapie do metra, czyli typowo do "wąskich" manewrów, a tył do 2.5m.
---
Mogę dorzucić instrukcję obsługi z tych czujników. Tam jest ciekawie rozpisane co i jak
Może są też zgrane z pierwszym biegiem?
Jak nacisnę lekko hamulec to one się włączają (pokazują się na wyświetlaczu) ale nie pikają.
Dopiero po wykryciu przeszkody pokazuje się gdzie ta przeszkoda jest, w jakiej odległości i dopiero wtedy pika.
Z resztą przód łapie do metra, czyli typowo do "wąskich" manewrów, a tył do 2.5m.
---
Mogę dorzucić instrukcję obsługi z tych czujników. Tam jest ciekawie rozpisane co i jak
- Od: 14 maja 2013, 18:47
- Posty: 16
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GG1(GY) 2.0 MZR-CD 143km
Co do montażu to mogę tylko podpowiedzieć, że są 2 opcje. Zakładałem kiedyś w Scenicu ale bez zdejmowania zderzaka. Tyle, że tam był dobry dostęp i wszystko było widać od spodu. Przewody od czujników puściłem spodem auta i wszedłem gumą przy kole zapasowym (tu jest trochę ryzyko, że przewody po czasie ulegną uszkodzeniu od soli wody itd. Przymocowałem je dobrze aby nie zwisały i 2 lata śmigają bez awarii jak na razie. Natomiast w Millenii montowałem ale ze zdjętym zderzakiem bo słaby był dostęp. I dobrze bo mógłbym trafić w metalową belkę i byłby problem gdybym przewiercił w niewłaściwym miejscu. Więcej szczegółów w fotorelacji
viewtopic.php?f=154&t=148334&p=2520307#p2520307
Przewody nie są nigdzie narażone na uszkodzenia i działa prawie pół roku bez awarii. Zestaw za około 80zł z przesyłką z allegro.
Co do przodu też rozważam montaż ale właśnie przód jest chyba uruchamiany hamulcem (podłącza się pod ten czujnik, który aktywuje światła stopu) i dlatego trochę mi to nie pasuje właśnie, najlepiej aby sam miał jakiś czujnik, jakiś tryb czuwania czy coś... Można to podłączyć przez włącznik i kiedy trzeba uruchamiać ale to już niezbyt komfortowe rozwiązanie
viewtopic.php?f=154&t=148334&p=2520307#p2520307
Przewody nie są nigdzie narażone na uszkodzenia i działa prawie pół roku bez awarii. Zestaw za około 80zł z przesyłką z allegro.
Co do przodu też rozważam montaż ale właśnie przód jest chyba uruchamiany hamulcem (podłącza się pod ten czujnik, który aktywuje światła stopu) i dlatego trochę mi to nie pasuje właśnie, najlepiej aby sam miał jakiś czujnik, jakiś tryb czuwania czy coś... Można to podłączyć przez włącznik i kiedy trzeba uruchamiać ale to już niezbyt komfortowe rozwiązanie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Hej,
Czy ktoś miał kontakt z wbudowanym ekranem i buzzerem w lusterko wsteczne? Takim jak tutaj?
Wiecie może jak się montuje lusterko? Czy nakłada się je na istniejące czy jednak trzeba je zdjąć i dokupić jeszcze końcówki i elementy trzymające, odklejać stare i naklejać na nowo na przednią szybę?
Czy ktoś miał kontakt z wbudowanym ekranem i buzzerem w lusterko wsteczne? Takim jak tutaj?
Wiecie może jak się montuje lusterko? Czy nakłada się je na istniejące czy jednak trzeba je zdjąć i dokupić jeszcze końcówki i elementy trzymające, odklejać stare i naklejać na nowo na przednią szybę?
- Od: 12 maja 2013, 12:46
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GG 2004
Czy ktoś z Was montował tego typu czujniki bezprzewodowe ?
http://allegro.pl/czujnik-cofania-parko ... 68042.html
Czy nie ma żadnych zakłóceń w bezprzewodowej komunikacji z wyświetlaczem ?
Do niego trzeba i tak po kablu dołączyć jakieś zasilanie ?
http://allegro.pl/czujnik-cofania-parko ... 68042.html
Czy nie ma żadnych zakłóceń w bezprzewodowej komunikacji z wyświetlaczem ?
Do niego trzeba i tak po kablu dołączyć jakieś zasilanie ?
- Od: 5 sie 2013, 19:48
- Posty: 90
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda CX-5 2.5 2019
Co do używania to nie pomogę, ale jeśli chodzi o zasilanie samego wyświetlacza to na pewno jest to realizowane poprzez jakieś baterie, a jak długo będą one trzymać to ciężko powiedzieć. Ale podejrzewam, że wymienianie baterii może się w końcu znudzić niestety...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Witam,posiadam czujniki parkowania w tablicy rejestracyjnej (ok.6 m-cy) sprawują się rewelacyjnie założenie ich zajęło niespełna godzinę wszystko zainstalowałem w klapie (centralka,buzer) buzer jest na tyle głośny że słychać go nawet słuchając muzy.Tablica w Madzi nie jest za wysoko jak niektórzy sugerowali wszystko działa prawidłowo.
- Od: 31 lip 2012, 22:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2,0 (GH) 2008r.
ktoś montował może już czujniki na przód? Pod co je podłączyć żeby użytkowanie nie było uciążliwe?
edit:
da się wogóle podpiąć je jakoś tak żeby działały tylko na 1biegu? Mówię nie o zestawie tylko o 2 osobnych kompletach po 4szt sensorów. Bo podpięcie pod wsteczny przednich czujników to dla mnie mega nie funkcjonalne bo żeby pomóc sobie w parkowaniu przodem musiałbym wsteczny wrzucić
a jak by się dało to podpiąć pod 1 bieg to nawet stojąc na światłach zawsze wrzucam na luz i zaciągam ręczny, dojeżdżając do poprzedzającego auta też nie dojeżdża się na "jedynce" więc może to byłoby jakieś rozwiązanie?
edit:
da się wogóle podpiąć je jakoś tak żeby działały tylko na 1biegu? Mówię nie o zestawie tylko o 2 osobnych kompletach po 4szt sensorów. Bo podpięcie pod wsteczny przednich czujników to dla mnie mega nie funkcjonalne bo żeby pomóc sobie w parkowaniu przodem musiałbym wsteczny wrzucić
a jak by się dało to podpiąć pod 1 bieg to nawet stojąc na światłach zawsze wrzucam na luz i zaciągam ręczny, dojeżdżając do poprzedzającego auta też nie dojeżdża się na "jedynce" więc może to byłoby jakieś rozwiązanie?
Podłącz na stałe i zrob włącznik/wyłącznik w kabinie.
Bedziesz je uruchamiał tylko w razie potrzeby, a nie ciagle myslał o wyłączaniu biegu na światłach itd.
Z sama jedynka tez by sie dalo zakladajac jakis prosty przelacznik, ale powyzsze bedzie duzo prostsze.
A i czujniki na dwojce tez sie przydadza.
Bedziesz je uruchamiał tylko w razie potrzeby, a nie ciagle myslał o wyłączaniu biegu na światłach itd.
Z sama jedynka tez by sie dalo zakladajac jakis prosty przelacznik, ale powyzsze bedzie duzo prostsze.
A i czujniki na dwojce tez sie przydadza.
A czujnik nie może być cały czas zasilony?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki