Światła postojowe-żarówki i montaż diod LED

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Skarabe » 18 lut 2014, 12:32

ja dałem teraz na postojowe te
http://allegro.pl/postojowki-led-t10-w5 ... 98215.html

a te z metalowym nie wchodzą w lampę (wciskałem i się zaklinowała, walczyłem z 20min z nią)
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez lukasz208 » 18 lut 2014, 19:17

witam koledzy podempe sie pod temat oswietlenia
otoz mam problem z xenonami w mazda 3 1.6d 2005r moze znacie kogos na forum co ogarnia temat xenonow
problem jest taki
-przestal mi swiecic lewy xenon niby ok zdaza sie, zarnik zmieniony na drugi i nie dziala wiec przetwornica zamowilem druga, wsadzilem i zonk nie swieci dalej co gorsza przelozylem przetwornice z prawej lampy i teraz wogle nie swieca mi xenony :(
Początkujący
 
Od: 7 paź 2013, 20:42
Posty: 15
Skąd: suwałki
Auto: mazda 3 1.6d 2005r

Postprzez matthies » 18 lut 2014, 19:27

proponuję zapytać w dziale modelowym swojego auta --> viewforum.php?f=114
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez lukasz208 » 18 lut 2014, 19:40

ok zapytalem tam bo zdenerwowalem sie tym strasznie drogie czesci
Początkujący
 
Od: 7 paź 2013, 20:42
Posty: 15
Skąd: suwałki
Auto: mazda 3 1.6d 2005r

Postprzez Goth » 20 lut 2014, 19:42

Dzisiaj dostałem zamówione ledy. Nie wytrzymałem i na szybko wsadziłem na razie jedną w drzwi. Powiem krótko. Jest za...a :D
Jak będę miał czas to wrzucę jakąś foto relację z porównaniem np. z wnętrza gdzie po jednej stronie zostawię zwykłe, a po drugiej led.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez krystian_w » 12 mar 2014, 00:00

Kolego Goth na co się zdecydowałeś? Mógłbyś udostępnić obiecane foto porównanie :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez Goth » 19 kwi 2014, 14:08

Przepraszam wszystkich, że dopiero teraz wrzucam obiecane fotki (zrobione były wtedy na bieżąco), ale wiecznie brakuje mi na wszystko czasu i jak dla mnie doba powinna mieć 48h, może wtedy bym nadążał robić wszystko co chcę i muszę <płacze>

A więc po kolei. Zdecydowałem się na te Ledy, o których wcześniej pisałem z podaniem linków aukcji.
Sytuacja wygląda następująco:

Poniżej fotka dla użytkowników M6, którzy nadal nie wiedzą gdzie jest ta magiczna klapka, którą trzeba otworzyć. Palcem zaznaczyłem miejsce gdzie trzeba nacisnąć. NIE POTRZEBA ŻADNYCH ŚRUBOKRĘTÓW itp. tak jak ktoś we wcześniejszych postach pisał. Wystarczą same palce. Wymiana żarówki postojowej to ok. 1 minuta roboty łącznie z otwarciem klapki (żeby nie było, robiłem to pierwszy raz w życiu, nigdy wcześniej nie widząc gdzie to jest dokładnie w M6). Dojście jest moim zdaniem dobre z jednej i z drugiej strony. Nie trzeba nic demontować (nawet filtra powietrza jak niektórzy pisali, no chyba, że ktoś ma ręce jak łopaty, albo jest mega niezdarny :) ).

Obrazek

Tutaj z kolei porównanie OŚWIETLENIA W SCHOWKU:
STANDARDOWA ŻARÓWKA:
Obrazek
a tutaj LED (barwa xenon):
Obrazek

OŚWIETLENIE DRZWI:
STANDARDOWA ŻARÓWKA:
Obrazek
a tutaj LED w barwie xenon:
Obrazek

OŚWIETLENIE SUFITU
po lewej standardowa żarówka, po prawej LED (w realu różnica jest ogromna, zdjęcie tego nie oddaje, tym bardziej, że fotki są robione telefonem)
Obrazek

No i na koniec wygląd świateł postojowych po zamontowaniu LED (tutaj tych droższych, w barwie białej)
Obrazek
a tutaj postojowe + XENONY (fabrycznie zamontowane)
Obrazek

To co mogę powiedzieć to to, że jako postojówki pasują mi kolorystycznie te białe. Natomiast te w barwie xenon, mimo, że mam fabryczne xenony w światłach, są jak dla mnie ciut za niebieskie. Pięknie sprawują się jednak w schowku, drzwiach, podsufitce no i w bagażniku (sprzedawca ma tę specjalną podłużną żaróweczkę LED).

Po chyba 2 czy 3 miesiącach użytkowania powiem tak. Z tych wewnątrz jestem bardzo zadowolony, jednak 1 postojówka zaczęła szwankować. Po włączeniu przez jakiś czas, ta dioda, która jest centralnie ustawiona mryga, te boczne świecą normalnie. Po kilkunastu minutach ta czołowa dioda gaśnie, przez co lewa postojówka jest ciut ciemniejsza. Jak będę miał czas to muszę zgłosić to w ramach reklamacji (na oświetlenie jest ustawowo 12 miesięcy gwarancji). Nagram filmik i wyślę sprzedawcy. Zobaczymy jak rozpatrzy tę reklamację.
Jeśli ktoś ma ew. jakieś pytania, to proszę na PW lub w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2012, 13:01
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była: Mazda 6 kombi, 2003r, 2.0 benzyna + LPG
jest: Citroen C5, 2.0HDi 163KM, 2011
będzie ....?

Postprzez Wojcio » 15 cze 2014, 23:22

Nie wiem czy to dobry dział, ale mam problem właśnie z żaróweczką LED W5W.

Otóż dziś podczas testowania żaróweczek ledowych różnej długości, podczas demontażu żarówki 9LED stało się to co widać na zdjęciu.
Co mam teraz zrobić??????
Przecież teraz całe osiedle będzie się ze mnie śmiać :D <glupek2> <cisza> <głaszcze>

Obrazek
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez matthies » 15 cze 2014, 23:51

albo jakaś mega długa penseta która to złapie, albo demontaż lampy i prubujesz tą ledówkę "wysypać" z lampy :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Wojcio » 16 cze 2014, 00:13

Mam już pomysła. Mam magnes na łamanym wysięgniku.
Mam tylko nadzieję że leda ma coś metalowego do czego się można przyczepić.
Ostatnio edytowano 16 cze 2014, 06:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Mr_Bartek » 16 cze 2014, 00:19

1. Wyjmij żarówkę od świateł długich
2. Drutem prześun LEDy w szparę między kloszem a reflektorem od świateł długich
3. W aucie ustaw światła w pozycji 3
4. Weź imbusa i kręć ustawieniem świateł długich góra/dół aż LED wypadnie przez szparę

Sent from my HTC One using Tapatalk
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Wojcio » 16 cze 2014, 13:00

Magnesem na wysięgniku prawie się udało.
Już ją miałem przy dziurce, ale niestety spadła.

Tak więc sposób Mr_Bartka musiał się udać i udał się :)
Teraz tylko wyregulować długie żeby nie świeciły pod koła.
Dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 16 cze 2014, 20:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez CLAU » 17 cze 2014, 08:52

Na tych chińskich ledach zawsze będą jakieś przygody, najczęściej będą umierać bo nikt tego nie produkuje z myślą o jakości tylko aby na trzpień nalutować ile się da ledów i aby jakoś to było, zapominając o chłodzeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 17 cze 2014, 16:49

to możemy się pokusić o jakieś podsumowanie: Które ledy są żywotne, dają dużo światła i są w kolorze fabrycznych ksenonów? (czyt. białe, nie niebieskie)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 17 cze 2014, 18:16

Jeżeli zależy Wam, aby nie było w ogóle niebieskawej poświaty, czyli po prostu standardowy kolor to polecam Cree W5W. Dają białą barwę, nawet mniej białą niż "prawdziwy" xenon, czyli do takich 4300-4500K. Podstawowa zaleta – są mocne.

Obrazek

Dla wyższych temperatur można na nie nanieść lekką mgiełkę niebieskiego sprayu, co dopasuje się do xenona np. 6000K. U siebie tak mam i jest miodzio :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Mr_Bartek » 17 cze 2014, 19:13

Mam takie u siebie teraz. Drogie, ale dają prawdziwą białą barwę (6000k) i się nie przepalają jak chińczyki: http://allegro.pl/zarowki-led-osram-w5w ... 98507.html
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez CLAU » 17 cze 2014, 23:55

Nauczcie się, że 6000k to nie jest prawdziwy biały tylko zimna biel/niebieski

Biał barwa występuje o temperaturze 4000k, prawdziwy ksenon ma około 4300k i on jest biały, a to, że do nowych Toyot pakują niebieskie ksenony to inna sprawa.

4300k to 4300k, tyle ma standardowy, najczęściej spotykany Philips albo Osram. I to jest biały kolor. Efekt niebieskich świateł w aucie z naprzeciwka wynika z rozszczepienia światła na blaszce przesłony, w drugiej kolejności niebieska barwa to temperatura żarników ksenonowych o innej temperaturze, np. modele color match.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Mr_Bartek » 18 cze 2014, 00:17

CLAU – możesz troszkę stonować. Wiem, że "książkowy" biały to 4300k, jednak osobiście uważam, że podchodzi on pod biało/żółty (tym bardziej 4000k). Z drugiej strony LEDy, które niby są 6000k, są bliższe 7-8000k (chodzi tu oczywiście o chińczyki). Jedynie Osram LEDriving 6000k pasują do moich ksenonów 6000k. Reszta była zbyt niebieska.

Dla przypomnienia. "Biały" 4100k vs "Niebieski" 6000k:
Obrazek

Który dla was jest biały, zdecydujcie sami. ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Wojcio » 18 cze 2014, 09:46

dla mnie to biały jest zderzak i te napisy OEM D2 Type 4100K :D
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez CLAU » 18 cze 2014, 10:42

Żeby pokazać poprawną temperaturę to najpierw trzeba poprawnie ustawić balans bieli. Ustawienie sobie w aparacie na auto, albo na scenę nocną akurat nic nie da jeżeli nie ma się profi sprzętu i umiejętności obróbki w wywoływarce. Dlatego, zawsze zdjęcia porównawcze będą tak wyglądać.

Barwa ksenona 4300 ma inny "kolor" w dzień a inny w nocy bo na to ma wpływ światło słoneczne. I ten Twój "biały" 6000k, mocno upraszczając – w nocy świeci na niebiesko jak się jedzie z naprzeciwka. Ciepły biały, a zimny biały nie równa się biały, tylko biały i niebieski.
Tak samo jak w dzień halogeny Philips BlueVision świecą na żółto, to w nocy świecą na biało i tak zdjęcie też można zrobić bez problemu, tylko ono niczego nie dowodzi, poza zmianą postrzegania koloru przez ludzkie oko w czasie dnia i nocy.

Ledów nie porównuj, bo tam temperatura barwowa jest tylko nadrukiem na pudełku, a wartości zmierzone dają niezłe jeziorany. AKtualnie jak chce się kupić DRL na allegro, to 4300k świeci jak 6000K bo chińczycy mają w du pie temperature, ma być jasno.
Najlepszy przykład z wczoraj – fabryczne ledy w nowej KIA świecą na niebiesko, coś w stylu 6000k, obok stało Audi A5 i ma idealnie białe ledy, beż żadnych niebieskich poświat.

Nie myl pojęcia temperatury barwowej bo ono jest stałe, nie wymyślone przeze mnie. 4300 to światło białe zbliżone do światła zastanego, słonecznego. To, że Ty to inaczej odczuwasz nie znaczy że tak jest, tak samo jak indywidualna interpretacja koloru przez daltonistę, nie jest właściwa.

----

Jeszcze w ramach ciekawostki co do zdjęcia, to otwórz je w paincie i zmierz sobie wartość koloru w obu lampach – obie wiązki są białe, mają tylko różne poświaty. Tylko, że taki test to tylko ciekawostka i nic nie można za jego pomocą zmierzyć bo zdjęcia są przepalone w tych miejscach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6