Mazda MX-3 PRECIDIA EC 'KL-DE' '94 GRATY NA SPRZEDAŻ

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Megsonn » 13 maja 2014, 19:05

tez myślę nad czymś takim ale nie mogę się zebrać :P
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez witek » 8 cze 2014, 22:10

Wczoraj zacząłem zmianę silnika :) Niestety jak zawsze są problemy i idzie powoli, ale już mam wszystko poodpinane i zostało tylko podpiąć wyciągarkę ;)

Co zrobiłem w klu:
-uszczelniacze na wale oraz wałkach rozrządu,
-uszczelki pod pokrywami zaworów,
-wymieniłem metalowe rury wody,
-reszta posklejana na pastę DIRKO
-olej valvoline max life 10W40 + filtr boscha,
-kompletny rozrząd + pompa wody,
-mozolne czyszczenie wszystkiego z oleju,
-pomalowanie pokryw,
-coś tam podczyszczony kolektor,
-komplet sprzęgła EXEDY,
-nowe paski do wspomagania i alternatora,
-nowe łożyska na napinaczach i kole zamachowym.

oprócz tego przy okazji swapu:

-nowy olej do skrzyni 75W90,
-nowy płyn chłodniczy oraz olej do wspomagania,
-zmiana uszczelniaczy na półośki,
-wymiana zerwanej poduchy silnika,
-pospawanie wydechu bo się dziurka gdzieś zrobiła,
-czyszczenie komory silnika,
-zaprawki antykorozyjne.

Na chwilę obecną wszystko gotowe do wyjęcia k8, tylko podpiąć wyciągarkę i wyjazd :) Jutro ciąg dalszy prac.

Na razie poskładam na tych gratach co mam, a jak wpadnie jakaś kasa to założe nowy wydech i dolot bo już ogarnąłem sobie stożka z obudową Simoty, pomaluję się rozpórkę w jakiś kolor, będzie wymiana zawieszenia i polerka tego tragicznego lakieru. Można powiedzieć że ciąg dalszy tego mojego małego projektu :P Okazyjnie też wpadła para prawie że nowych lexów na tył.

Trochę zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Odcina » 9 cze 2014, 12:28

<spoko>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez Dawidoski » 9 cze 2014, 16:29

Składasz na kompie od K8 i przepływką JE50? Czy komp kl i przepływka kl01?
Będziesz miał co robić z podciśnieniami w ssącym :D Powodzenia <spoko> Je niestety stanąłem ze swapem i myślę czy nie sprzedać fury.
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez adis555 » 9 cze 2014, 17:19

Nareszcie progress <jupi>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez witek » 9 cze 2014, 23:44

Dawidoski Dzisiaj po południu wyjeliśmy k8 z budy, jutro biorę schematy w rękę i zaczynam podpinanie tego wszystkiego ;) w końcu na wyjętym silniku wszystko z dobrym dojściem.

Oczywiście komputer kl05 i przepływka kl02 :)

adis555 progress to będzie jak odpali i się wezmę za zawieszenie :D
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Megsonn » 10 cze 2014, 19:18

jak się da zrobić coś samemu i umie się to, to jest pół biedy
bo jak trzeba robić swap za którego się płaci i potem jeszcze
płacić za mechanika, który to wszystko zrobi to czasem
mija się to z celem :P
Bóg stworzył nogi po to, żebyśmy mogli dojść tam, gdzie nie wjedziemy na glebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2013, 12:47
Posty: 460 (2/4)
Skąd: Warszawa - Targówek
Auto: Moja Madzia

Postprzez witek » 14 cze 2014, 11:30

Silnik już prawie poskładany, miało być wszystko P&P a tak naprawdę to przerabiania i kombinacji tyle że cały swap trochę się przedłużył. Wczoraj nawet zagadała, ale bez wydechu i dolot na aku :D Niestety nie mam zdjęć bo nie było kiedy robić ;) Kumpel za to ma filmik to wstawię jak zgram od niego. Z problemów na dzisiaj to ogarnięcie kolanka żeby móc podczepić oryginalny dolot na tym czas.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez adis555 » 14 cze 2014, 12:53

Kolektor wszedł bez przeróbek?
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez witek » 14 cze 2014, 12:58

Wszedł bez przeróbek, ale nie odkręciłem takiej śmiesznej blaszki przy przepustnicy i poobijała mi trochę zbiorniczek od hamulców. Teraz już pasuje wszystko :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez sony551 » 14 cze 2014, 17:32

Z tego co widzę mocowania są takie same albo podobne jak w 1,6 :)
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez Odcina » 15 cze 2014, 08:11

Widzę że pracę idą do przodu <spoko> Czekamy jak to się będzie odpychać na jakieś media <czarodziej>
Nie trąb po..bie bo jadę na glebie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2013, 17:27
Posty: 916
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Mx3 1.8 v6 24v K8 USA

Postprzez witek » 15 cze 2014, 21:37

Działam dalej, nawet już trochę pojeżdzone było :) Niestety nie obyło się bez problemów i mazda ciągla na kanale. Delikatnie zaczął puszczać oring przy pompie wspomagania i ciągle się zapowietrza. Przy silniku mam oczywiście problem z Vrisamy które są martwe, myślałem że może TPS nie ustawiony bo często to jest przyczyną, ale jest ustawiony idealnie. Jak ma ktoś jakiś pomysł to proszę o poradę ;)

Zrobiłem za to świeże foto, dolot zrobiony byle był, trzeba zbierać na rury i kolanka :D

Obrazek

Obrazek
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez krzysiek323f bg » 16 cze 2014, 19:23

No ciekawie się dzieje :D Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez rafał88 » 16 cze 2014, 19:41

Uhuhu :D grubosci :D Czekam na filmik :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez witek » 16 cze 2014, 20:23

Nie kupujcie silników w ciemno... Ten co mam to złom. Popychacz z głowicy pod kolektorem wali prawie jak panewka, no tylko że z głowicy... Silnik po pałowaniu puszcza bąki, a zalany został dzisiaj valvoline i olej czyściutki. Co dziwne po odpaleniu zimnego silnika jest cisza a po pół minuta zaczyna stukać. Obroty falują bardzo tak 900-1500 a na domiar złego zaczał mi stukać przegub na którym może zrobiłem z 200km. Vrisy też martwe, a TPS ustawiony idealnie. Mam ochotę dzisiaj pociąć tą mazdę :)


Macie jakieś rady co robić z tymi problemami?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez rafał88 » 16 cze 2014, 20:37

Pisz do tych ktorzy bawia sie z KL'ami ;) A czemu silnik nie zrobiles jak lezal luzem ? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez witek » 16 cze 2014, 20:44

Nie chciałem ruszać głowić i bloku. Nie miałem też wcześniej jak go sprawdzić. Zobaczę jak będzie dużo pił tego oleju bo mocy coś tam jest. I teraz tylko się zastanawiam nad wymianą tego popychacza. Ale znowu zwalać kolektor i rozrząd to aż się odechciewa... A bałagan robi tylko jeden popychacz, sztuka znaleźć który :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez rafał88 » 16 cze 2014, 20:51

Trzeba bylo dziada rozebrac :P Jak miales K8 idealne tak Kl' mozesz miec padake :P Ale tez jak te vrisy nie banglaja to i moc mniejsza ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez witek » 16 cze 2014, 20:55

Moc jest :) Jutro pożyczę przyrząd to sprawdzę sobie kompresje. Od dołu moment jest a na górze go brakuje trochę przez vrisy. Ten popychacz mógłbym olać ale wkurza ucho okropnie... No nic trza zaciskać zęby i grzebać przy tym dalej ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy