Fabryczny zestaw świateł dziennych – jak powinien działać?
Strona 1 z 1
Mam akcesorium – Światła LED do jazdy dziennej.
Działają one na auto, tzn palą się zawsze (nie da się przełączyć na off). Czujnik zmierzchu odpala przy ustawionej pozycji 'auto' normalne światła, ledowe święcą zawsze.
Jak twierdzi ASO, zamontowanie w/w świateł ledowych związane jest z wyłączeniem świateł pozycyjnych (tych najbardziej zewnętrznych w leflektorze). Po prostu światła pozycyjne u mnie teraz nie działają, nie ma w nich żarówek. Czy to oby na pewno tak powinno być?
Działają one na auto, tzn palą się zawsze (nie da się przełączyć na off). Czujnik zmierzchu odpala przy ustawionej pozycji 'auto' normalne światła, ledowe święcą zawsze.
Jak twierdzi ASO, zamontowanie w/w świateł ledowych związane jest z wyłączeniem świateł pozycyjnych (tych najbardziej zewnętrznych w leflektorze). Po prostu światła pozycyjne u mnie teraz nie działają, nie ma w nich żarówek. Czy to oby na pewno tak powinno być?
Co najmniej dziwnie. Oczywiście teoretycznie jest teraz moda by ledy świeciły cały czas (czasem ciemniej jeśli włączy się światła mijania), ale pierwszy słyszę, by nie świeciły się pozycje – tym bardziej, że pozycyjne dotyczą przodu i tyłu.
A przepraszam – w sytuacji jak masz zgaszony silnik i włączysz światła pozycyjne (np. jak potrzeba zaparkować/zatrzymać auto w niewidocznym miejscu wieczorem/nocą) to też zapalają Ci się tylko ledy i tylne światła? Jeśli tak, to oznaczałoby to, że ledy całkowicie przejęły funkcję pozycyjnych. Moim zdaniem to jakaś bzdura i zostało coś źle zrobione. A wyjęcie żarówek z pozycji to już kompletny żart.
Powinno być tak – wybór z manetki, że w trybie AUTO po zmierzchu (lub w tunelu) gasną światła led a zapalają mijania wraz z pozycyjnymi przód/tył. W trybie OFF (jeśli taki posiadasz, bo ja nie mam AUTO – mam tylko OFF) powinny świecić się ledy po odpaleniu silnika – bez względu na jasność otoczenia – pozostałe lampy powinny być wyłączone. W trybie POZYCYJNYCH powinny świecić się pozycyjne w lampach przednich i tylnych, a ledy NIE (ewentualnie może przygaszone). A w trybie świateł MIJANIA powinny się świecić te same co w pozycyjnych + mijania właśnie – czyli ledy również NIE (ewentualnie może przygaszone).
Przestudiuj wątek o DRLach. Nie wiem czy wypowiadał się tam ktoś, kto ma fabryczne ledy.
A zobacz tu:
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/ ... HB6V5750A/
Więc już widać, że ktoś spieprzył robotę dokumentnie. Pisz co to za ASO.

A przepraszam – w sytuacji jak masz zgaszony silnik i włączysz światła pozycyjne (np. jak potrzeba zaparkować/zatrzymać auto w niewidocznym miejscu wieczorem/nocą) to też zapalają Ci się tylko ledy i tylne światła? Jeśli tak, to oznaczałoby to, że ledy całkowicie przejęły funkcję pozycyjnych. Moim zdaniem to jakaś bzdura i zostało coś źle zrobione. A wyjęcie żarówek z pozycji to już kompletny żart.
Powinno być tak – wybór z manetki, że w trybie AUTO po zmierzchu (lub w tunelu) gasną światła led a zapalają mijania wraz z pozycyjnymi przód/tył. W trybie OFF (jeśli taki posiadasz, bo ja nie mam AUTO – mam tylko OFF) powinny świecić się ledy po odpaleniu silnika – bez względu na jasność otoczenia – pozostałe lampy powinny być wyłączone. W trybie POZYCYJNYCH powinny świecić się pozycyjne w lampach przednich i tylnych, a ledy NIE (ewentualnie może przygaszone). A w trybie świateł MIJANIA powinny się świecić te same co w pozycyjnych + mijania właśnie – czyli ledy również NIE (ewentualnie może przygaszone).
Przestudiuj wątek o DRLach. Nie wiem czy wypowiadał się tam ktoś, kto ma fabryczne ledy.
A zobacz tu:
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/ ... HB6V5750A/
...światła diodowe zostaną wyłączone po włączeniu reflektorów...
Więc już widać, że ktoś spieprzył robotę dokumentnie. Pisz co to za ASO.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Sprawdziłem przy samochodzie. Włączyłem silnik. Ledowe palą się cały czas w pozycji OFF, Auto oraz w pozycji tak jak na załączonym obrazku. Różnica pomiędzy ustawieniem świateł jest taka, że czasem świecą mocniej, czasem słabiej.
Na co dzień włączone są tylko LEDy, po zmroku i w tunelu same włączają się pozostałe światła.
Zbaczając z tematu akcesoriów temat świateł wałkuje na gwarancji już 2 tydzień. Mianowicie nie działają mi przeciwmgielne (te duże okrągłe 'oczka' na dole zderzaka). Najpierw stwierdzili, że trzeba wymienić jakaś wiązkę. Wymienili, nadal nie działało. Zamówili więc jakiś cały moduł i czekam teraz, aż go im dostarczą. To tak apropo świateł :–) Ciekawe czy to wszystko powiązane ze sobą jest.
ASO Bemo na Krakowskiej w Warszawie... Ehh
Na co dzień włączone są tylko LEDy, po zmroku i w tunelu same włączają się pozostałe światła.
Zbaczając z tematu akcesoriów temat świateł wałkuje na gwarancji już 2 tydzień. Mianowicie nie działają mi przeciwmgielne (te duże okrągłe 'oczka' na dole zderzaka). Najpierw stwierdzili, że trzeba wymienić jakaś wiązkę. Wymienili, nadal nie działało. Zamówili więc jakiś cały moduł i czekam teraz, aż go im dostarczą. To tak apropo świateł :–) Ciekawe czy to wszystko powiązane ze sobą jest.
ASO Bemo na Krakowskiej w Warszawie... Ehh
No czyli niby ledy przejęły funkcję pozycji. Ale to nie jest zgodne ze sztuką. Nie wspominając o braku żarówki – ona powinna być.
Rozumiem, że tylne świecą jak trzeba (tzn. nie świecą w OFF i AUTO jak jest jasno)?
Nie napisałeś kiedy ledy świecą mocniej a kiedy słabiej, ale liczę na to, że słabiej świecą wtedy kiedy zapalają się mijania, a w pozostałych przypadkach świecą na MAXa. Tak czy siak rozwiązanie u Ciebie jest sprzeczne z informacjami na stronie o akcesoriach Mazdy.
Ja bym wolał, żeby to działało tak jak napisałem wcześniej.
Rozumiem, że tylne świecą jak trzeba (tzn. nie świecą w OFF i AUTO jak jest jasno)?
Nie napisałeś kiedy ledy świecą mocniej a kiedy słabiej, ale liczę na to, że słabiej świecą wtedy kiedy zapalają się mijania, a w pozostałych przypadkach świecą na MAXa. Tak czy siak rozwiązanie u Ciebie jest sprzeczne z informacjami na stronie o akcesoriach Mazdy.
Ja bym wolał, żeby to działało tak jak napisałem wcześniej.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
A co z wyłączonym silnikiem? Przy ustawieniu na pozycje i mijania?
Światła pozycyjne musi się dać włączyć przy zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku.
Światła pozycyjne musi się dać włączyć przy zgaszonym silniku i wyjętym kluczyku.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Widze, że Koledze zrobili rozwiązanie w którym Ledy palą się cały czas tak jak w autach ze zintegrowanymi światłami LED w reflektorze. Sęk w tym, że te światła to tylko akcesorium a nie homologowane rozwiązanie producenta. Nie można wyjmować żarówek z homologowanej lampy i mówić, że teraz LEDy przejeły ich funkcję Pachnie to niezgodnością z przepisami ale sprawa nie jest taka oczywista. Dobrze by było gdyby wypowiedział się jakiś mądry diagnosta lub rzeczoznawca.
Japan – the best producer in the world !
Hej,
Temat leciwy, ale ze sprawe wyjasnilem to dziele sie informacja. Swiatla pozycyjne sa odlaczane w przypadku podlaczenia tego akcesorium. Serwis Mazdy pokazal mi instrukcje techniczne gdzie pokazane jest czarne na bialym, ze swiatla nalezy odlaczyc. Wyciac wiazke nawet (u mnie wyjeli zarowki). Tym samym wszystko jest OK. Pokazane bylo tam tez kiedy i jakie swiatla święcą mocniej/slabiej itp. Specka ta jest gdzies w necie na jakiejs serwisowej stronie Mazdy (pokazywana byla mi przez przegladarke, ale url {na bank do jakiejs strony www} byl za dlugi i nie spamietalem go).
Temat leciwy, ale ze sprawe wyjasnilem to dziele sie informacja. Swiatla pozycyjne sa odlaczane w przypadku podlaczenia tego akcesorium. Serwis Mazdy pokazal mi instrukcje techniczne gdzie pokazane jest czarne na bialym, ze swiatla nalezy odlaczyc. Wyciac wiazke nawet (u mnie wyjeli zarowki). Tym samym wszystko jest OK. Pokazane bylo tam tez kiedy i jakie swiatla święcą mocniej/slabiej itp. Specka ta jest gdzies w necie na jakiejs serwisowej stronie Mazdy (pokazywana byla mi przez przegladarke, ale url {na bank do jakiejs strony www} byl za dlugi i nie spamietalem go).
Dobrze wiedzieć, ale wg mnie to głupie. 

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Nie jest glupie... tak powaznie to jest poprawnie 
1. jezeli drl maja homologacje na pozycje i dzienne (powinienes byc w posiadaniu przynajmniej samych numerow)
2. pozycje fabryczne przednie musza byc wylaczone
3. Nie tnie sie wiazki swiatel pozycyjnych, gdyz po niej dzialaja swiatla przeciwmgielne.
ot tyle
1. jezeli drl maja homologacje na pozycje i dzienne (powinienes byc w posiadaniu przynajmniej samych numerow)
2. pozycje fabryczne przednie musza byc wylaczone
3. Nie tnie sie wiazki swiatel pozycyjnych, gdyz po niej dzialaja swiatla przeciwmgielne.
ot tyle
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Głupie. Bo "psuje" fabryczne reflektory, a tak nie powinno być.
Co innego jak fabryka tak to wyposaża – czyli reflektory nie mają pozycji w oryginale (czyli w lampie jest tylko żarówka drogowa i mijania. Wówczas DRL pełni funkcję pozycji (może on też być w tejże lampie).
W tej chwili jestem pewien na 99%, że znajdzie diagnosta który się przypieprzy zanim dojdzie, że wszystko jest ok... A pan policmajster to już na 200%.
Ponadto rozwiązanie z wyjętą żarówką dla mnie jest tak nieprofesjonalne, że aż...
boli.
Co innego jak fabryka tak to wyposaża – czyli reflektory nie mają pozycji w oryginale (czyli w lampie jest tylko żarówka drogowa i mijania. Wówczas DRL pełni funkcję pozycji (może on też być w tejże lampie).
W tej chwili jestem pewien na 99%, że znajdzie diagnosta który się przypieprzy zanim dojdzie, że wszystko jest ok... A pan policmajster to już na 200%.
Ponadto rozwiązanie z wyjętą żarówką dla mnie jest tak nieprofesjonalne, że aż...

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Powinno być tak – wybór z manetki, że w trybie AUTO po zmierzchu (lub w tunelu) gasną światła led a zapalają mijania wraz z pozycyjnymi przód/tył. W trybie OFF (jeśli taki posiadasz, bo ja nie mam AUTO – mam tylko OFF) powinny świecić się ledy po odpaleniu silnika – bez względu na jasność otoczenia – pozostałe lampy powinny być wyłączone. W trybie POZYCYJNYCH powinny świecić się pozycyjne w lampach przednich i tylnych, a ledy NIE (ewentualnie może przygaszone). A w trybie świateł MIJANIA powinny się świecić te same co w pozycyjnych + mijania właśnie – czyli ledy również NIE (ewentualnie może przygaszone).
Dosłownie dzisiaj zamontowałem w serwisie światła do jazdy dziennej. Masz w 100% rację Kolego, choć Mazdy 3 z 2009 roku na nasz kraj prawdopodobnie nie miały, o ile wiem, świateł dziennych.
Jak to wszystko działa?
1. manetka "off": świecą się ledy.
2. manetka "auto": w dzień świecą się ledy, o zmierzchu wchodzą normalne światła, oczywiście w tunelach również gasną ledy i włączają się mijania.
3. manetka "pozycja": świecą się wszystkie pozycje (ledy off).
4. manetka "mijania": świecą się pozycje i mijania (ledy off).
5. wyłączenie zapłonu: na jakieś 5-7 sekund włączają się ledy i same wyłączają się.
Co do świateł przygaszonych. Dowiedziałem się że to legalne o ile… odłączysz przednie światła postojowe. Jedynie w autobusach (tak mnie poinformowano) z przodu mogę być 4 pozycje. Dodatkowo ledy wyposażone są w skrzynce bezpieczników w dwa kable. Pierwszy sprawia że wszystko działa jak opisałem, drugi zaś włącza je na stałe, z tym że wieczorem przechodzą na 50%.
Mazdy 3 BL przed liftem nie miały DRLi (czyli 2009-2011).
A Ty jakie zamontowałeś? U mnie tryb przygaszony to 20%, ale ja zainstalowane mam na zupełny OFF. Z żarówek pozycyjnych nie zrezygnuje – dla mnie to oszpecenie przednich lamp.
A Ty jakie zamontowałeś? U mnie tryb przygaszony to 20%, ale ja zainstalowane mam na zupełny OFF. Z żarówek pozycyjnych nie zrezygnuje – dla mnie to oszpecenie przednich lamp.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Mazdy 3 BL przed liftem nie miały DRLi (czyli 2009-2011).
A Ty jakie zamontowałeś? U mnie tryb przygaszony to 20%, ale ja zainstalowane mam na zupełny OFF. Z żarówek pozycyjnych nie zrezygnuje – dla mnie to oszpecenie przednich lamp.
Zatem miałem rację co do ledów, a raczej ich braku. Jak założyłem paski w dolnych wnękach zderzaka. Dla mnie wygląda dobrze. Jestem jednak na bakier z prawem. Przepis mówi o wysokości świateł 23cm od jezdni, a ja mam 22,5cm na zimowych kołach...;–)
Nie pamiętam dokładnie symbolu, faktura mówi że mam Ledy Osram'a…
Swoją drogą, myślę o ksenonach, albo biksenonach. Mam spryskiwacze, potrzebuję lamp i poziomowania. Co wtedy się robi z ręcznym ustawianiem świateł? Usuwa się pokrętło, czy jak?
Montaż fabrycznych odpada. Koszty... koszty...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Montaż fabrycznych odpada. Koszty... koszty...
To zależy co mamy na myśli pisząc "koszty". Ksenony albo biksenony kosztują, to wiadomo. Mogę kupić lampy w naprawdę dobrym stanie za 1400zł. Pytanie co dalej…;–) To są dopiero same lampy...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3821 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości