Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR
Strona 1 z 1
Mam pytanie czy: "zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" to jest to samo urządzenie?
Mam błąd P0488 co oznacza "zacięty lub uszkodzony mechanizm przepustnicy" i gdy podłączyłem komputer i ELM-a to pokazał, że:
– zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% stale bez względu pedał przyspieszenia, nie zmienia się przy dodawaniu gazu, czyli faktycznie jest zacięty!! Czy dobrze myślę??
Jest to Mazda 3 1,6 diesel z 2005r.
Proszę o pomoc.
Roman
Mam błąd P0488 co oznacza "zacięty lub uszkodzony mechanizm przepustnicy" i gdy podłączyłem komputer i ELM-a to pokazał, że:
– zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% stale bez względu pedał przyspieszenia, nie zmienia się przy dodawaniu gazu, czyli faktycznie jest zacięty!! Czy dobrze myślę??
Jest to Mazda 3 1,6 diesel z 2005r.
Proszę o pomoc.
Roman
- Od: 12 paź 2013, 08:43
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005
Hej, wydaje mi się, że błąd ten dotyczy przepustnicy (tak, jest też w dieslach).
Nie wiem tylko jak to w Twoim roczniku wygląda, czy masz samą przepustnicę czy ten cały układ z dwoma zaworami i bypassem.
Nie wiem tylko jak to w Twoim roczniku wygląda, czy masz samą przepustnicę czy ten cały układ z dwoma zaworami i bypassem.
Chyba to drugie rozwiązanie.
Przepustnica ma dwie gardziele i w stanie jałowym jedna gardziel jest otwarta druga zamknięta. Natomiast zawór recyrkulacji jest z tyłu silnika, jak wyłączę zapłon to przez pewien czas słychać jego pracę i po paru sekundach zawór się wyłącza i jest cicho.
Roman
Przepustnica ma dwie gardziele i w stanie jałowym jedna gardziel jest otwarta druga zamknięta. Natomiast zawór recyrkulacji jest z tyłu silnika, jak wyłączę zapłon to przez pewien czas słychać jego pracę i po paru sekundach zawór się wyłącza i jest cicho.
Roman
- Od: 12 paź 2013, 08:43
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005
to prawidłowe działanie EGRa, ma to chyba służyć oczyszczaniu, gdyby się nie domykał to by cały czas powtarzał czyszczenie aż by się akum wyładował 
Witam!
Co to za urządzenie: "zawór przepustnicy EGR"??
Przy wykonywaniu mam informację, że: zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% i nie zmienia się przy dodawaniu gazu.
Może faktycznie jest zacięty!! i stąd błąd P0488.
Roman
Co to za urządzenie: "zawór przepustnicy EGR"??
Przy wykonywaniu mam informację, że: zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% i nie zmienia się przy dodawaniu gazu.
Może faktycznie jest zacięty!! i stąd błąd P0488.
Roman
- Od: 12 paź 2013, 08:43
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005
Jeżeli chodzi o pracę silnika to nie ma objawów, silnik pracuje równo, rozpędza auto do 140km/h, nie blokuje obrotów, po wyłączeniu zapłonu silnik gaśnie spokojnie.
Jedyny objaw to pomarańczowa lampka "check engine" i błąd P0488 po podłączeniu do komputera. Po skasowaniu tego błędu po 3 lub 4-tym uruchomieniu pojawia się ponownie!
No i gdy po podłączeniu do komputera obserwuję parametry pracy to przy dodawaniu gazu zmieniają się wszystkie. Jedynie "Zawór przepustnicy EGR" wykazuje stale położenie 1,97% i dlatego myślę że może to jest przyczyną błędu P0488 i świecącej się lampki??
Nie wiem co to jest "Zawór przepustnicy EGR"?
Roman.
Jedyny objaw to pomarańczowa lampka "check engine" i błąd P0488 po podłączeniu do komputera. Po skasowaniu tego błędu po 3 lub 4-tym uruchomieniu pojawia się ponownie!
No i gdy po podłączeniu do komputera obserwuję parametry pracy to przy dodawaniu gazu zmieniają się wszystkie. Jedynie "Zawór przepustnicy EGR" wykazuje stale położenie 1,97% i dlatego myślę że może to jest przyczyną błędu P0488 i świecącej się lampki??
Nie wiem co to jest "Zawór przepustnicy EGR"?
Roman.
- Od: 12 paź 2013, 08:43
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005
Radzę nie sugerować się opisami pidów z uniwersalnych programów pod elma.
Tak samo z kodami błędów, najpewniejsze źródło to mazdowskie instrukcje serwisowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html
masz tam możliwe przyczyny i algorytm postępowania.
Możesz np sprawdzić czujnik położenia przepustnicy pod kątem elektrycznym:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html
uwaga: te materiały dotyczą raczej samochód po lifcie, a Ty masz chyba przejściówkę z FAPem.
Tak samo z kodami błędów, najpewniejsze źródło to mazdowskie instrukcje serwisowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html
masz tam możliwe przyczyny i algorytm postępowania.
Możesz np sprawdzić czujnik położenia przepustnicy pod kątem elektrycznym:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html
uwaga: te materiały dotyczą raczej samochód po lifcie, a Ty masz chyba przejściówkę z FAPem.
W takim razie nie powinna mieć też przepustnicy 
Witam,
w mojej madzi problem jest podobny – zaświeciła się kontrolka ( sam silnik pracował normalnie). Check swiecił sie ok 2 dni i zniknął na pare dni i znowu sie zaświecił po czym podjechałem do mechanika.
Podpieli pod komputer i powiedzieli ze zawór egr – zalecili wymiane koszt 1040 zł. Zaakceptowałem – chciałem mieć z głowy check i sprawny samochód. Po tygodniu od wymiany powtórka z rozrywki zaswieciła się kontrolkasie na jeden dzień po czym zgasnęła – podjechałem ponownie i te same błędy. Wykasowali i kazali jezdzić a przy nastenym razie jak się zapali kazali podjechać z znowu.
Jak się domyślacie dziisaj kontrolka zapalila sie ponownie ...
Jak to możliwe ze na nowym egr tez wyskakuje błąd. coś czuje ze to nie zawór generuje ten błąd choć na to wskazuje odczyt w komputera.
Macie jakieś pomysły co moze się dziać???
w mojej madzi problem jest podobny – zaświeciła się kontrolka ( sam silnik pracował normalnie). Check swiecił sie ok 2 dni i zniknął na pare dni i znowu sie zaświecił po czym podjechałem do mechanika.
Podpieli pod komputer i powiedzieli ze zawór egr – zalecili wymiane koszt 1040 zł. Zaakceptowałem – chciałem mieć z głowy check i sprawny samochód. Po tygodniu od wymiany powtórka z rozrywki zaswieciła się kontrolkasie na jeden dzień po czym zgasnęła – podjechałem ponownie i te same błędy. Wykasowali i kazali jezdzić a przy nastenym razie jak się zapali kazali podjechać z znowu.
Jak się domyślacie dziisaj kontrolka zapalila sie ponownie ...
Jak to możliwe ze na nowym egr tez wyskakuje błąd. coś czuje ze to nie zawór generuje ten błąd choć na to wskazuje odczyt w komputera.
Macie jakieś pomysły co moze się dziać???
- Od: 20 lip 2013, 23:51
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r
Kluczowe pytanie – kod błędu.
Dla Maikel:
Myślę, że to co Ci wymieniono za tysiąc zł to jest "Zawór recyrkulacji" – taki z tyłu silnika.
Moje zdanie jest takie, że w aucie jest:
"zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" i to są inne urządzenia!!
Myślę że błąd P0488 pochodzi od tego pierwszego, tylko nie wiem gdzie to jest!?
Ja też miałem na wstępie, gdy pojawił się P0488, wymieniony ten drugi (z tyłu silnika) i błąd nie ustąpił!!
Myślę, że P0488 pochodzi od przepustnicy! Nie wiem tylko od której gardzieli?
Roman.
Myślę, że to co Ci wymieniono za tysiąc zł to jest "Zawór recyrkulacji" – taki z tyłu silnika.
Moje zdanie jest takie, że w aucie jest:
"zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" i to są inne urządzenia!!
Myślę że błąd P0488 pochodzi od tego pierwszego, tylko nie wiem gdzie to jest!?
Ja też miałem na wstępie, gdy pojawił się P0488, wymieniony ten drugi (z tyłu silnika) i błąd nie ustąpił!!
Myślę, że P0488 pochodzi od przepustnicy! Nie wiem tylko od której gardzieli?
Roman.
- Od: 12 paź 2013, 08:43
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005
Ma kolega rację! w każdym przypadku przy błędzie ww należy w pierwszej kolejności sprawdzić przepustnicę. Błąd jednak bedzie generowany dla zaworu recyrkulacji spalin, bo w momencie zacięcia przepustnicy, podczas pracy silnika do zaworu dostaje się z byt dużo spalin więc będzie generowany błąd o wysokiej wartości.
Niestety u mnie naprawa rozpoczęła się w złej kolejności co wygenerowało dużo wię ksze koszty.
Pozdrawiam
Niestety u mnie naprawa rozpoczęła się w złej kolejności co wygenerowało dużo wię ksze koszty.
Pozdrawiam
- Od: 20 lip 2013, 23:51
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r
wczoraj wymieniłem przepustnice, zainstalowałem używaną sztukę z forda focusa ( koszt 400 zł). Na gorąco mogę powiedzieć ze sam samochód jest nieco bardziej dynamiczny i sam silnik pracuje równiej.
Przyczyna usterki w poprzedniej polegałą na zapieczeniu elementu ruchomego – samo czyszczenie nic nie dało:( mam nadzieje ze mój problem juz się rozwiązał na dobre!
Pozdrawiam i powodzenia
Przyczyna usterki w poprzedniej polegałą na zapieczeniu elementu ruchomego – samo czyszczenie nic nie dało:( mam nadzieje ze mój problem juz się rozwiązał na dobre!
Pozdrawiam i powodzenia
- Od: 20 lip 2013, 23:51
- Posty: 13
- Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości