Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

Postprzez RDuma » 21 maja 2014, 09:06

Mam pytanie czy: "zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" to jest to samo urządzenie?
Mam błąd P0488 co oznacza "zacięty lub uszkodzony mechanizm przepustnicy" i gdy podłączyłem komputer i ELM-a to pokazał, że:
– zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% stale bez względu pedał przyspieszenia, nie zmienia się przy dodawaniu gazu, czyli faktycznie jest zacięty!! Czy dobrze myślę??
Jest to Mazda 3 1,6 diesel z 2005r.
Proszę o pomoc.
Roman
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez akostarek » 21 maja 2014, 21:34

Hej, wydaje mi się, że błąd ten dotyczy przepustnicy (tak, jest też w dieslach).
Nie wiem tylko jak to w Twoim roczniku wygląda, czy masz samą przepustnicę czy ten cały układ z dwoma zaworami i bypassem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RDuma » 22 maja 2014, 08:39

Chyba to drugie rozwiązanie.
Przepustnica ma dwie gardziele i w stanie jałowym jedna gardziel jest otwarta druga zamknięta. Natomiast zawór recyrkulacji jest z tyłu silnika, jak wyłączę zapłon to przez pewien czas słychać jego pracę i po paru sekundach zawór się wyłącza i jest cicho.
Roman
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez akostarek » 22 maja 2014, 18:31

to prawidłowe działanie EGRa, ma to chyba służyć oczyszczaniu, gdyby się nie domykał to by cały czas powtarzał czyszczenie aż by się akum wyładował ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RDuma » 23 maja 2014, 10:39

Witam!
Co to za urządzenie: "zawór przepustnicy EGR"??
Przy wykonywaniu mam informację, że: zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% i nie zmienia się przy dodawaniu gazu.
Może faktycznie jest zacięty!! i stąd błąd P0488.
Roman
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez Dominooo » 27 maja 2014, 02:40

A masz jakieś konkretne objawy związane z zaciętym zaworem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez RDuma » 27 maja 2014, 11:43

Jeżeli chodzi o pracę silnika to nie ma objawów, silnik pracuje równo, rozpędza auto do 140km/h, nie blokuje obrotów, po wyłączeniu zapłonu silnik gaśnie spokojnie.
Jedyny objaw to pomarańczowa lampka "check engine" i błąd P0488 po podłączeniu do komputera. Po skasowaniu tego błędu po 3 lub 4-tym uruchomieniu pojawia się ponownie!
No i gdy po podłączeniu do komputera obserwuję parametry pracy to przy dodawaniu gazu zmieniają się wszystkie. Jedynie "Zawór przepustnicy EGR" wykazuje stale położenie 1,97% i dlatego myślę że może to jest przyczyną błędu P0488 i świecącej się lampki??
Nie wiem co to jest "Zawór przepustnicy EGR"?
Roman.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez akostarek » 27 maja 2014, 17:29

Radzę nie sugerować się opisami pidów z uniwersalnych programów pod elma.
Tak samo z kodami błędów, najpewniejsze źródło to mazdowskie instrukcje serwisowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html

masz tam możliwe przyczyny i algorytm postępowania.
Możesz np sprawdzić czujnik położenia przepustnicy pod kątem elektrycznym:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html

uwaga: te materiały dotyczą raczej samochód po lifcie, a Ty masz chyba przejściówkę z FAPem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez RDuma » 28 maja 2014, 07:48

Dzięki!, wydrukowałem i w niedzielę coś zrobię w tym kierunku!
Moja Mazda jest z 2005r. i nie ma filtra cząstek stałych, to jest pewne.
Roman.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez akostarek » 28 maja 2014, 16:37

W takim razie nie powinna mieć też przepustnicy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez maikel » 4 cze 2014, 17:37

Witam,
w mojej madzi problem jest podobny – zaświeciła się kontrolka ( sam silnik pracował normalnie). Check swiecił sie ok 2 dni i zniknął na pare dni i znowu sie zaświecił po czym podjechałem do mechanika.
Podpieli pod komputer i powiedzieli ze zawór egr – zalecili wymiane koszt 1040 zł. Zaakceptowałem – chciałem mieć z głowy check i sprawny samochód. Po tygodniu od wymiany powtórka z rozrywki zaswieciła się kontrolkasie na jeden dzień po czym zgasnęła – podjechałem ponownie i te same błędy. Wykasowali i kazali jezdzić a przy nastenym razie jak się zapali kazali podjechać z znowu.
Jak się domyślacie dziisaj kontrolka zapalila sie ponownie ...
Jak to możliwe ze na nowym egr tez wyskakuje błąd. coś czuje ze to nie zawór generuje ten błąd choć na to wskazuje odczyt w komputera.
Macie jakieś pomysły co moze się dziać???
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez akostarek » 4 cze 2014, 20:47

Kluczowe pytanie – kod błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez maikel » 4 cze 2014, 21:33

P0488
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez RDuma » 5 cze 2014, 14:17

Dla Maikel:
Myślę, że to co Ci wymieniono za tysiąc zł to jest "Zawór recyrkulacji" – taki z tyłu silnika.
Moje zdanie jest takie, że w aucie jest:
"zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" i to są inne urządzenia!!
Myślę że błąd P0488 pochodzi od tego pierwszego, tylko nie wiem gdzie to jest!?
Ja też miałem na wstępie, gdy pojawił się P0488, wymieniony ten drugi (z tyłu silnika) i błąd nie ustąpił!!
Myślę, że P0488 pochodzi od przepustnicy! Nie wiem tylko od której gardzieli?
Roman.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez maikel » 6 cze 2014, 10:39

Ma kolega rację! w każdym przypadku przy błędzie ww należy w pierwszej kolejności sprawdzić przepustnicę. Błąd jednak bedzie generowany dla zaworu recyrkulacji spalin, bo w momencie zacięcia przepustnicy, podczas pracy silnika do zaworu dostaje się z byt dużo spalin więc będzie generowany błąd o wysokiej wartości.
Niestety u mnie naprawa rozpoczęła się w złej kolejności co wygenerowało dużo wię ksze koszty.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez RDuma » 6 cze 2014, 13:39

Witam!
Jestem na etapie szukania sprawnej przepustnicy aby na chwilę podmienić. Dam znać jak się z tym uporam. I mam prośbę jak u Ciebie naprawa odniesie skutek to pochwal się gdzie jest przyczyna.
Powodzenia!
Roman.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2013, 08:43
Posty: 11
Auto: Mazda 3; 1,6 Diesel; 2005

Postprzez maikel » 8 cze 2014, 11:08

wczoraj wymieniłem przepustnice, zainstalowałem używaną sztukę z forda focusa ( koszt 400 zł). Na gorąco mogę powiedzieć ze sam samochód jest nieco bardziej dynamiczny i sam silnik pracuje równiej.
Przyczyna usterki w poprzedniej polegałą na zapieczeniu elementu ruchomego – samo czyszczenie nic nie dało:( mam nadzieje ze mój problem juz się rozwiązał na dobre!
Pozdrawiam i powodzenia
Początkujący
 
Od: 20 lip 2013, 23:51
Posty: 13
Auto: Mazda 3, 1,6 diesel, 90 KM, 2006 r

Postprzez marmicost » 8 sty 2015, 01:30

witajcie,
potrzebuje temat odkopać bo męczę się ze swoim i ze swoją przepustnicą, czy problem u Was ustąpił?
Jak się skończyło?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 08:50
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 2006 rok lift,
1,6 diesel 109KM. 151 tyś km.
(fap, egr etc. On Board)

Postprzez bercikz » 12 sty 2015, 11:34

Podaj PID który podaje Ci zamarzniętą wartość 1.97% ,sprawdzę u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323