Podświetlenie zegarów, przycisków kierownicy i wyświetlacza (M5, M6)
Też się pochwalę swoimi, które zrobiłem gdzieś już z rok temu. Nie pamiętam dokładnie jakie diody poszły, ale jakieś z polecanych. Nic nie wymyślałem. Chciałem uzyskać lekko niebieski kolor i się udało. Do tego wskazówki na ostry czerwony. Nic innego nie zmieniałem. Radość mam do dziś. Na zdjęciu widać nierównomierność podświetlenia, ale w rzeczywistości nie jest tak zauważalna – nie rzuca się w oczy.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Celowo. Poświata jest trochę ale mam dzięki temu widoczne kolorowe ramki dookoła i tak mi się właśnie spodobało. Nie jest monotonnie a kontrastowo. Ostra czerwień obwódki i wskazówek z jasno błękitną tarczą. Na żywo jest super. A z białym czy niebieskim mi się nie spodobało – taka kwestia gustu.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
i ja zrobilem swoje podswietlenie zegarow na niebiesko znajde czas to zamieszcze fotki.Moge sie podzielic swoja wiedza na temat tego jak obliczyc bez mierzenia napiec aby dobrac odpowiednie rezystory:
Przykładowo umnie do wymiany byly 5 rezystorow:
oswietlenie wskaznikow paliwa i wody diody 2 sa polaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem
oswietlenie tarcz 2 sekscje rowinierz po 2 diody podlaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem umnie byly to 711 ohm w oby dwoch sekcjach .
rownierz mamy do podswietlenia wyswietlacza 4 diody ale tu 2 diody sa polaczone 1 z 3 i 2 z 4 szeregowo i te dwa szeregi sa zabezpieczone 2 rezystorami 431ohm
Teraz w prosty sposob jakie dobrac rezystory aby nic nie spalic bardzo proste:
Przykład:
moje np 431 ohm jeden szereg obecnie sa wstawione diody czerwone cos pod leki pomarańcz te diody przyjmuje sie ze maja napiecie maksymalne ok 1,9 V i 20 mA a chce wymienic je na niebieskie ktore maja max 3,2 V i 20 mA a wiec aby obliczyc jakie jest napiecie na plycie przed zmianami
z prawa ohma
moje 431 ohm x 0,02 A = 8,62V+ spadek na diodach czerwonych czyli
8,62V + 1,9 V 1 dioda + 1,9 V 2 dioda = 12,42V teraz od tego napiecia odejmujemy spadek napiecia diod co chcemy wstawic czyli moje niebieskie to
12,42V – 3,1V – 3,1V = 6,22V
a teraz aby miec odpowiedni rezystor wystarczy 6,22V / podzielic przez 0,02A = 311ohm
i taki rezystor stosuje w przyblizeniu z tolerancja od 300 do 330 ohm i tak obliczamy kolejne rezystancje mysle ze prosto i jasno to opisalem dla nieznajacych tematu zaoszczedzi wam to czasu z pomiarami napiec
[
Przykładowo umnie do wymiany byly 5 rezystorow:
oswietlenie wskaznikow paliwa i wody diody 2 sa polaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem
oswietlenie tarcz 2 sekscje rowinierz po 2 diody podlaczone szeregowo zabezpieczone rezystorem umnie byly to 711 ohm w oby dwoch sekcjach .
rownierz mamy do podswietlenia wyswietlacza 4 diody ale tu 2 diody sa polaczone 1 z 3 i 2 z 4 szeregowo i te dwa szeregi sa zabezpieczone 2 rezystorami 431ohm
Teraz w prosty sposob jakie dobrac rezystory aby nic nie spalic bardzo proste:
Przykład:
moje np 431 ohm jeden szereg obecnie sa wstawione diody czerwone cos pod leki pomarańcz te diody przyjmuje sie ze maja napiecie maksymalne ok 1,9 V i 20 mA a chce wymienic je na niebieskie ktore maja max 3,2 V i 20 mA a wiec aby obliczyc jakie jest napiecie na plycie przed zmianami
z prawa ohma
moje 431 ohm x 0,02 A = 8,62V+ spadek na diodach czerwonych czyli
8,62V + 1,9 V 1 dioda + 1,9 V 2 dioda = 12,42V teraz od tego napiecia odejmujemy spadek napiecia diod co chcemy wstawic czyli moje niebieskie to
12,42V – 3,1V – 3,1V = 6,22V
a teraz aby miec odpowiedni rezystor wystarczy 6,22V / podzielic przez 0,02A = 311ohm
i taki rezystor stosuje w przyblizeniu z tolerancja od 300 do 330 ohm i tak obliczamy kolejne rezystancje mysle ze prosto i jasno to opisalem dla nieznajacych tematu zaoszczedzi wam to czasu z pomiarami napiec
[
- Od: 26 mar 2014, 20:05
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM
Hej.
Może ktoś coś podpowie bo zrobiłem sobie białe podświetlenie zegarów, wszystko wyszło pięknie ale zobaczyłem że nie do końca docisnąłem wskazówki do tarczy no i zacząłem ustawiać wskazówkę paliwa aż w końcu wyszła mi z igłą no i zaczęły się kłopoty, próbowałem to złożyć do kupy lecz niestety wszytko poległo. Dodatkowo coś po wszystkim ruszyłem przy wskazówce prędkości i teraz jakoś dziwnie działa, do tego chyba pokazuje mi prędkośc prawie identyczną jak GPS. I teraz powstaje pytanie, czy mogę zamówić jakiekolwiek zegary i spróbować przelutować z nich same silniczki wskazówek czy ewentualnie mogę zamówić na przykład zegary z angielskiej 2.3 i przełożyć samą tarczę do tych angielskich. Jak w tym wypadku wygląda sytuacja jeśli chodzi o przebieg auta?
Z góry dzięki!
EDIT:
Kupiłem angielskie zegary, zrobiłem mały przeszczep silniczków i wszystko teraz hula aż miło patrzeć. Tutaj efekt
Może ktoś coś podpowie bo zrobiłem sobie białe podświetlenie zegarów, wszystko wyszło pięknie ale zobaczyłem że nie do końca docisnąłem wskazówki do tarczy no i zacząłem ustawiać wskazówkę paliwa aż w końcu wyszła mi z igłą no i zaczęły się kłopoty, próbowałem to złożyć do kupy lecz niestety wszytko poległo. Dodatkowo coś po wszystkim ruszyłem przy wskazówce prędkości i teraz jakoś dziwnie działa, do tego chyba pokazuje mi prędkośc prawie identyczną jak GPS. I teraz powstaje pytanie, czy mogę zamówić jakiekolwiek zegary i spróbować przelutować z nich same silniczki wskazówek czy ewentualnie mogę zamówić na przykład zegary z angielskiej 2.3 i przełożyć samą tarczę do tych angielskich. Jak w tym wypadku wygląda sytuacja jeśli chodzi o przebieg auta?
Z góry dzięki!
EDIT:
Kupiłem angielskie zegary, zrobiłem mały przeszczep silniczków i wszystko teraz hula aż miło patrzeć. Tutaj efekt
- Od: 5 cze 2014, 00:31
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG
A ja obstawiam uszkodzenie w tej kolejności:
– dioda LED1
– dioda LED2
– obie diody
– zimny lut
– rezystor R5
– uszkodzenie pcb
– niteczka
Daj znać co było
– dioda LED1
– dioda LED2
– obie diody
– zimny lut
– rezystor R5
– uszkodzenie pcb
– niteczka
Daj znać co było
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Jak tylko będę miał możliwość poprawienia led przy kierownicy dam znać prawdopodobnie padła led1, ale nie mam jak przelutowac bo nie wiem jak to wytargac z auta.
Zabrałem sie za zmiane podswietlenia zegarów i mam problem... nie świeci podświetlenie licznika paliwa i temp
Wróciłem do starych diod i dalej to samo. Jakiś rezystor trzeba wymienić?
takie kupiłem:
typ : 1206
kolor świecenia : biały 6000K
moc świecenia : 300 mcd
kąt świecenia : 140 stopni
napięcie zasilania : 2.2-2.7 V
prąd : 20 mA
I chyba musze wymienic silnik temp bo wyciagnalem igle i teraz nie wiem jak to wyregulowac..
Zabrałem sie za zmiane podswietlenia zegarów i mam problem... nie świeci podświetlenie licznika paliwa i temp
Wróciłem do starych diod i dalej to samo. Jakiś rezystor trzeba wymienić?
takie kupiłem:
typ : 1206
kolor świecenia : biały 6000K
moc świecenia : 300 mcd
kąt świecenia : 140 stopni
napięcie zasilania : 2.2-2.7 V
prąd : 20 mA
I chyba musze wymienic silnik temp bo wyciagnalem igle i teraz nie wiem jak to wyregulowac..
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Postanowiłem zmienić podświetlenie zegarów w mojej Mazdzie. A oto efekt końcowy. Wskazówki mają taki krwisty czerwony kolor, zdjęcie nie do końca to odzwierciedla. Niestety nie obyło się bez strat. Stan licznika w dolnym lewym rogu ma czarne przebarwienie...
- Od: 7 sie 2010, 00:25
- Posty: 52
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM
bardzo fajnie u Ciebie to wygląda też chciałem zrobić tylko bez wyświetlacza.
Niestety skopałem bo ruszałem wskazówki i teraz pozostaje kupno nowego licznika..
Czy moge kupić od anglika z przed lifta i przełoże cyfroblat z ramką od starego licznika?
Zrobiłem tak jak Robert, kupiłem anglika i przełożyłem silniczki, teraz jest ok niestety dalej nie mam podświetlenia temp i paliwa. Dziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało
Niestety skopałem bo ruszałem wskazówki i teraz pozostaje kupno nowego licznika..
Czy moge kupić od anglika z przed lifta i przełoże cyfroblat z ramką od starego licznika?
Zrobiłem tak jak Robert, kupiłem anglika i przełożyłem silniczki, teraz jest ok niestety dalej nie mam podświetlenia temp i paliwa. Dziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Czy ktoś z szanownych kolegów bawił się w zmianę licznika w Mazdzie 5 ?
Chodzi o zmianę licznika z
Według dokumentacji to jest CC45-55-471 lub 471A
Na ten z poliftowej :
Mam dostęp do takiego jak w tej aukcji tyle że rok 2010 i wersja EU:
http://allegro.pl/mazda-5-lift-ii-09r-1-8-16v-licznik-zegar-ang-i5088584016.html
Według dokumentacji w Madzi 5 z 2010 występuje CG48-55-471.
Zastanawiam się nad wymianą całego licznika lecz czytałem że problem może być immo i potrzeb programowania licznika .
Drugim wyjściem jest podmiana samego cyferblatu (czarnej płytki) tylko pytanie czy płytki są choć zbliżone jeśli chodzi o mocowanie i miejsca podświetleń?
Chodzi o zmianę licznika z
Według dokumentacji to jest CC45-55-471 lub 471A
Na ten z poliftowej :
Mam dostęp do takiego jak w tej aukcji tyle że rok 2010 i wersja EU:
http://allegro.pl/mazda-5-lift-ii-09r-1-8-16v-licznik-zegar-ang-i5088584016.html
Według dokumentacji w Madzi 5 z 2010 występuje CG48-55-471.
Zastanawiam się nad wymianą całego licznika lecz czytałem że problem może być immo i potrzeb programowania licznika .
Drugim wyjściem jest podmiana samego cyferblatu (czarnej płytki) tylko pytanie czy płytki są choć zbliżone jeśli chodzi o mocowanie i miejsca podświetleń?
Ten z poliftowej ma zmienione podswietlenie z bialego na niebieskie... Sam to lutowalem...
user Forum Fiend
edit:
Aukcja przytoczona przez ciebie dotyczy zegarów z "anglika"
Dopisano 26 lut 2015, o 15:57:
Oba zegary (paliwo i temperatura) są w jednym obwodzie... Prawdopodobnie odwrotnie wlutowałeś diodę od podświetlenia temperatury cieczy w układzie chłodzącym... lub masz na niej przerwę czytaj zimny lut...
A czytałeś ten temat? Masz wszystko dokładnie opisane...
user Forum Fiend
edit:
Aukcja przytoczona przez ciebie dotyczy zegarów z "anglika"
Dopisano 26 lut 2015, o 15:57:
thing napisał(a):ziwne, zacząłem od podświetlenia paliwa i działało, później przelutowałem reszte diod i już nie działało
Oba zegary (paliwo i temperatura) są w jednym obwodzie... Prawdopodobnie odwrotnie wlutowałeś diodę od podświetlenia temperatury cieczy w układzie chłodzącym... lub masz na niej przerwę czytaj zimny lut...
jackowiak napisał(a):Koledzy a mógłbym poprosić o zaznaczenie gdzie jest + i – na płytce?
A czytałeś ten temat? Masz wszystko dokładnie opisane...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Tak Wojtek to jet licznik adas780715
Tak jak pisałem ta aukcja dotyczy anglika ale ja ma wersje EU ,pytanie czy ten licznik z poliftowej wersja EU będzie pasować do mojej Madzi z 2005.
Albo czy da się przełożyć tylko czarną płytkę i przylutować diody w moim liczniku i uzyskać podobny efekt?
Tak jak pisałem ta aukcja dotyczy anglika ale ja ma wersje EU ,pytanie czy ten licznik z poliftowej wersja EU będzie pasować do mojej Madzi z 2005.
Albo czy da się przełożyć tylko czarną płytkę i przylutować diody w moim liczniku i uzyskać podobny efekt?
Wystarczy przelutować diody i sprawdzić rezystory by nic nie popalić
Nie kombinuj za duzo...
ps. Ta maskownica (czarna płytka) jest wyskalowana w milach... Prawdopodobnie będą problemy z przejściem badania technicznego lub Policją...
Nie kombinuj za duzo...
ps. Ta maskownica (czarna płytka) jest wyskalowana w milach... Prawdopodobnie będą problemy z przejściem badania technicznego lub Policją...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie wiem... Nigdy nie zamieniałem...
Pytania:
– czy kontrolki pasują?
– czy kształt pasuje?
Zmieniając same diody (podświetlenie) jesteś w pełni oryginalny i zgodny ze specyfikacja auta...
Zmieniając licznik wprowadzasz modyfikację...
Pytania:
– czy kontrolki pasują?
– czy kształt pasuje?
Zmieniając same diody (podświetlenie) jesteś w pełni oryginalny i zgodny ze specyfikacja auta...
Zmieniając licznik wprowadzasz modyfikację...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje