Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Jesli opony i reszta sa w porządku, to jest to normalny objaw tz na szerszych oponach, zmienia sie charakterystyka jazdy. Mam ten sam objaw – zima /lato opony mam nowe – te same rozmiary co twoje.
Auto zazwyczaj pływa po pokonywaniu kolein – zmianie toru jazdy
Auto zazwyczaj pływa po pokonywaniu kolein – zmianie toru jazdy
Ostatnio edytowano 10 mar 2014, 17:26 przez mazda3marko, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 lis 2013, 08:51
- Posty: 58
- Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r
thomekk napisał(a):Witam
Chciałbym zwrócić się o pomoc w ustaleniu co jest nie tak z moją Mazdą.
Jest to Mazda 3 sedan 1.6 diesel 2004 rok przebieg 151 tyś. km.
Historia się zaczęła jesienią 2012 roku. Jadąc na oponach letnich (Bridgestone ER300 Ecopia 205/55R16 91 Vk, felgi aluminiowe) po nierównościach typu koleiny, studzienka obniżona zaczyna delikatnie rzucać samochodem na boki. Za chwilę przyszła zima, wrzuciłem zimówki (195, 15 cali, felgi stalowe) i wszystkie problemy znikły. Wiosną 2013 roku wróciłem do opon letnich, oczywiście przed założeniem zrobione wyważenie, i wszystko było ok. W tym momencie również bez problemu przeszedł przegląd techniczny. Jakiś miesiąc później, niestety uczucie rzucania na boki wróciło. Pojechałem po miesiącu na ponowne wyważenie, sytuacja się poprawiła. Jednak nie dało mi to spokoju. Odwiedziłem inną stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Stwierdzili, że wszystko ok i powiedzieli, że to może być geometria. Na sprawdzeniu geometrii również wszystko ok. Samochód mało jeździł, miesiące lata 2013 roku mijały, a na nierównościach ponownie pojawiło się dobrze znane uczucie. Najgorzej było na mokrej nawierzchni z koleinami. Po tych wszystkich badaniach byłem pewny, że coś nie tak z oponami letnimi. Była już jesień 2013, czas na zimę i opony zimowe. Na zimówkach oczywiście wszystko ok. Opony letnie wysłałem na gwarancję będąc pewny, że są winowajcą. Przyszła odpowiedź, że z oponami wszystko ok podobno. Zrezygnowany odpuściłem temat jeżdżąc spokojnie i bez problemów na zimówkach. Niestety dwa dni temu zauważyłem, że na zimówkach też zawieszenie staje się nie stabilne. Za miesiąc wypada mi przegląd techniczny. Chciałbym prosić o poradę co może być do wymiany, na co diagnostyk ma zwrócić uwagę ? (przypominam, że na dwóch poprzednich kontrolach nic nie wykryto)
Pozdrawiam
Na szerokich oponach jak już wpadniesz w koleiny to trzeba się trochę nagimnastykować.
To nie jest wina samochodu. Tak już jest, że szeroka opona w koleinie powoduje, że auto chce jechać jak mu lepiej.
W innym wątku wyczytałem, że za bujanie tyłu samochodu odpowiada tuleja wahacza tylnego wzdłużnego. Czy to może być cały winowajca ?
Jak opisywałem wcześniej, dziwne zachowanie samochodu pojawiło się również na zimówkach o szerokości 195mm. Wcześniej przez 4 lata eksploatacji wszystko było ok niezależnie od opon.
Jak opisywałem wcześniej, dziwne zachowanie samochodu pojawiło się również na zimówkach o szerokości 195mm. Wcześniej przez 4 lata eksploatacji wszystko było ok niezależnie od opon.
- Od: 26 kwi 2008, 23:17
- Posty: 17
- Skąd: T G
U mnie objaw tego typu ustąpił jak wymieniłem zużyte, wyząbkowane opony na nowe.
Też mnie to irytowało. nawet najmniejsza koleina na ulicy, a mnie od razu prowadziło raz na lewo raz na prawo. Rownież jeździłem na stacje diagnostyczne i wszystko okazało się OK.
Też mnie to irytowało. nawet najmniejsza koleina na ulicy, a mnie od razu prowadziło raz na lewo raz na prawo. Rownież jeździłem na stacje diagnostyczne i wszystko okazało się OK.
Należy robić rotację kół.
- Od: 9 lis 2013, 08:51
- Posty: 58
- Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r
czy ten zestaw poduszka i łożysko przedniego amortyzatora do focusa 2 będzie pasował do mazdy 3?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Poduszka-amortyzatora-przedniego-lozysko-Focus-Mk2-FL-LEMFORDER/2567
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Poduszka-amortyzatora-przedniego-lozysko-Focus-Mk2-FL-LEMFORDER/2567
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Dziękuje za linka.
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Hej,
muszę wymienić w mojej Mazdzie tylne amortyzatory. Szukam jakiegoś wartego polecenia warsztatu na terenie Krakowa, w którym porządnie wykonają tą wymianę, za rozsądną cenę
Z góry dzięki za informacje.
muszę wymienić w mojej Mazdzie tylne amortyzatory. Szukam jakiegoś wartego polecenia warsztatu na terenie Krakowa, w którym porządnie wykonają tą wymianę, za rozsądną cenę
-
Vaart
Kolega prowiadzi warsztat http://www.autosor.pl
serwisuje tam swoją mazdę 3, więc samochód zna;–), polecam
serwisuje tam swoją mazdę 3, więc samochód zna;–), polecam
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
Vaart napisał(a):Hej,
muszę wymienić w mojej Mazdzie tylne amortyzatory. Szukam jakiegoś wartego polecenia warsztatu na terenie Krakowa, w którym porządnie wykonają tą wymianę, za rozsądną cenęZ góry dzięki za informacje.
Nie ten dział odnośnie dokładnych namiarów.
Jak coś mam kogoś w KRK – ok 40 zł sztuka (sama wymiana- tyle ostatnio było) pisz na PW
Ciekawa sprawa o byłem z nowymi amorami na przeglądzie i nie było więcej jak 86% Z tego co pytałem to podobno żadne amory nie mają 100% sprawności nawet nowe
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
przy przejeździe przez spiącego policjanta denerwująco skrzypi w przednim zawieszeniu ( przy wjazd i zjazd kołami )
jak skrzypiało w zawieszeniu z tyłu przy takim samym przejeżdzaniu to pomogła wymiana tzw. cukierków – tuleja-silentblock wahacza poprzecznego w zawieszeniu z tyłu
z lektury forum wynika, że może być to mocowanie amortyzatorów przednich, guma od sprężyn, sworzeń wachacza, czy Ktoś to ostatnio przerabiał i dokładnie wie co trzeba wymienić ?
jak skrzypiało w zawieszeniu z tyłu przy takim samym przejeżdzaniu to pomogła wymiana tzw. cukierków – tuleja-silentblock wahacza poprzecznego w zawieszeniu z tyłu
z lektury forum wynika, że może być to mocowanie amortyzatorów przednich, guma od sprężyn, sworzeń wachacza, czy Ktoś to ostatnio przerabiał i dokładnie wie co trzeba wymienić ?
- Od: 3 maja 2012, 12:08
- Posty: 46
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 3 1,6 benz 2004
U mnie ciekawie – prawy przód słychać stukanie na nierównościach (głuche uciążliwe pukanie). Ale tylko jeśli jeżdzę sam – z pasażerem objaw ustępuje (czyli po dociazeniu). Ponadto na postoju przy ruchach lewo prawo słychać delikatny stuk, chyba z kolumny kierowniczej.
Co podejrzewać najpierw? Końcówki drazkow?
Co podejrzewać najpierw? Końcówki drazkow?
Hej. Coś mi stukało w zawieszeniu na przodzie wiec Mazda pojechała do doktora.
Diagnoza: regeneracja maglownicy.
Pytam skąd pewność? – Jak podnoszę do góry to przy skrecaniu kierownicy, przestaje stukać.
Czy ktoś może wie jakie to koszty? Mechanik stwierdził, żeby darować sobie robotę zanim nie zacznie cieknąć.
Diagnoza: regeneracja maglownicy.
Pytam skąd pewność? – Jak podnoszę do góry to przy skrecaniu kierownicy, przestaje stukać.
Czy ktoś może wie jakie to koszty? Mechanik stwierdził, żeby darować sobie robotę zanim nie zacznie cieknąć.
- Od: 10 paź 2011, 14:51
- Posty: 23
- Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07
Diagnoza: regeneracja maglownicy.
Chłopie jaja sobie robisz, albo ktoś z Ciebie. W 7 letnim aucie luzy na maglu???
W M3 przy wyłączonym silniku, czyli gdy nie ma cisnienia w układzie wspomagania są stuki w magla, ale po uruchomieniu silnika/pompy wspomagania ten luz się kasuje i jest ok. Najpierw drążek kierowniczy, końcówki, magiel gdy cieknie.
Witam.
Dziś po wizycie na podnośniku, znajomy mechanik pokazał mi luzy na wahaczu dolnym lewym przednim.
Wycenił usługę wymiany na 50zł – czy to normalna cena?
Szukam kodu części i sklepu.
Nie mam pewności czy dobrze doszukałem się:
LEMFÖRDER 3590801
DELPHI TC2260
FEBI BILSTEIN FE29357
MOOG MD-BJ-4869
TRW JBJ822
EDIT: Kupiłem MOOG'a za 34zł w InterCars. W weekend montaż.
EDIT2:
Po wymianie znikło stuknięcie z lewej strony przy ruszaniu i nie ma juz luzu na kierownicy
wymiana 40zł bo "poszło zadziwiająco szybko"
Dziś po wizycie na podnośniku, znajomy mechanik pokazał mi luzy na wahaczu dolnym lewym przednim.
Wycenił usługę wymiany na 50zł – czy to normalna cena?
Szukam kodu części i sklepu.
Nie mam pewności czy dobrze doszukałem się:
LEMFÖRDER 3590801
DELPHI TC2260
FEBI BILSTEIN FE29357
MOOG MD-BJ-4869
TRW JBJ822
EDIT: Kupiłem MOOG'a za 34zł w InterCars. W weekend montaż.
EDIT2:
Po wymianie znikło stuknięcie z lewej strony przy ruszaniu i nie ma juz luzu na kierownicy
wymiana 40zł bo "poszło zadziwiająco szybko"
Ostatnio edytowano 3 cze 2014, 14:31 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To i ja mam pytanie.
Zauważyłem, że przy pełny skręcie np. przy zawracaniu koła jakby przeskakiwały. Na przykład skręcam mocno w lewo, kręcę kierownicą, w pewnym momencie jest pojedynczy przeskok (puknięcie) i tak jakby na chwilę się zblokowały i dalej do końca mogę skręcić. Wiem, że mój opis pozostawia wiele do życzenia, ale może ktoś wie o czym piszę ?
Nie odczuwam też żadnego oporu przy skręcaniu kierownicą.
Zauważyłem, że przy pełny skręcie np. przy zawracaniu koła jakby przeskakiwały. Na przykład skręcam mocno w lewo, kręcę kierownicą, w pewnym momencie jest pojedynczy przeskok (puknięcie) i tak jakby na chwilę się zblokowały i dalej do końca mogę skręcić. Wiem, że mój opis pozostawia wiele do życzenia, ale może ktoś wie o czym piszę ?
Nie odczuwam też żadnego oporu przy skręcaniu kierownicą.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość