Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazda3marko » 8 mar 2014, 20:07

Jesli opony i reszta sa w porządku, to jest to normalny objaw tz na szerszych oponach, zmienia sie charakterystyka jazdy. Mam ten sam objaw – zima /lato opony mam nowe – te same rozmiary co twoje.
Auto zazwyczaj pływa po pokonywaniu kolein – zmianie toru jazdy
Ostatnio edytowano 10 mar 2014, 17:26 przez mazda3marko, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez tamburyn » 10 mar 2014, 12:31

thomekk napisał(a):Witam

Chciałbym zwrócić się o pomoc w ustaleniu co jest nie tak z moją Mazdą.

Jest to Mazda 3 sedan 1.6 diesel 2004 rok przebieg 151 tyś. km.

Historia się zaczęła jesienią 2012 roku. Jadąc na oponach letnich (Bridgestone ER300 Ecopia 205/55R16 91 Vk, felgi aluminiowe) po nierównościach typu koleiny, studzienka obniżona zaczyna delikatnie rzucać samochodem na boki. Za chwilę przyszła zima, wrzuciłem zimówki (195, 15 cali, felgi stalowe) i wszystkie problemy znikły. Wiosną 2013 roku wróciłem do opon letnich, oczywiście przed założeniem zrobione wyważenie, i wszystko było ok. W tym momencie również bez problemu przeszedł przegląd techniczny. Jakiś miesiąc później, niestety uczucie rzucania na boki wróciło. Pojechałem po miesiącu na ponowne wyważenie, sytuacja się poprawiła. Jednak nie dało mi to spokoju. Odwiedziłem inną stację diagnostyczną w celu sprawdzenia zawieszenia. Stwierdzili, że wszystko ok i powiedzieli, że to może być geometria. Na sprawdzeniu geometrii również wszystko ok. Samochód mało jeździł, miesiące lata 2013 roku mijały, a na nierównościach ponownie pojawiło się dobrze znane uczucie. Najgorzej było na mokrej nawierzchni z koleinami. Po tych wszystkich badaniach byłem pewny, że coś nie tak z oponami letnimi. Była już jesień 2013, czas na zimę i opony zimowe. Na zimówkach oczywiście wszystko ok. Opony letnie wysłałem na gwarancję będąc pewny, że są winowajcą. Przyszła odpowiedź, że z oponami wszystko ok podobno. Zrezygnowany odpuściłem temat jeżdżąc spokojnie i bez problemów na zimówkach. Niestety dwa dni temu zauważyłem, że na zimówkach też zawieszenie staje się nie stabilne. Za miesiąc wypada mi przegląd techniczny. Chciałbym prosić o poradę co może być do wymiany, na co diagnostyk ma zwrócić uwagę ? (przypominam, że na dwóch poprzednich kontrolach nic nie wykryto)

Pozdrawiam


Na szerokich oponach jak już wpadniesz w koleiny to trzeba się trochę nagimnastykować.
To nie jest wina samochodu. Tak już jest, że szeroka opona w koleinie powoduje, że auto chce jechać jak mu lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez thomekk » 10 mar 2014, 22:37

W innym wątku wyczytałem, że za bujanie tyłu samochodu odpowiada tuleja wahacza tylnego wzdłużnego. Czy to może być cały winowajca ?

Jak opisywałem wcześniej, dziwne zachowanie samochodu pojawiło się również na zimówkach o szerokości 195mm. Wcześniej przez 4 lata eksploatacji wszystko było ok niezależnie od opon.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 23:17
Posty: 17
Skąd: T G

Postprzez Dominooo » 11 mar 2014, 18:44

U mnie objaw tego typu ustąpił jak wymieniłem zużyte, wyząbkowane opony na nowe.
Też mnie to irytowało. nawet najmniejsza koleina na ulicy, a mnie od razu prowadziło raz na lewo raz na prawo. Rownież jeździłem na stacje diagnostyczne i wszystko okazało się OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez mazda3marko » 12 mar 2014, 20:42

Należy robić rotację kół.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2013, 08:51
Posty: 58
Auto: mazda 3 1,6 benzyna 08r

Postprzez Michał Leśniak » 25 mar 2014, 18:40

czy ten zestaw poduszka i łożysko przedniego amortyzatora do focusa 2 będzie pasował do mazdy 3?

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Poduszka-amortyzatora-przedniego-lozysko-Focus-Mk2-FL-LEMFORDER/2567
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez tomek-waw » 25 mar 2014, 18:44

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Michał Leśniak » 26 mar 2014, 10:52

Dziękuje za linka.
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez Vaart » 6 kwi 2014, 19:12

Hej,

muszę wymienić w mojej Mazdzie tylne amortyzatory. Szukam jakiegoś wartego polecenia warsztatu na terenie Krakowa, w którym porządnie wykonają tą wymianę, za rozsądną cenę ;) Z góry dzięki za informacje.
Vaart
 

Postprzez Michał Leśniak » 7 kwi 2014, 17:15

Kolega prowiadzi warsztat http://www.autosor.pl

serwisuje tam swoją mazdę 3, więc samochód zna;–), polecam
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez Paolo » 7 kwi 2014, 19:41

Vaart napisał(a):Hej,

muszę wymienić w mojej Mazdzie tylne amortyzatory. Szukam jakiegoś wartego polecenia warsztatu na terenie Krakowa, w którym porządnie wykonają tą wymianę, za rozsądną cenę ;) Z góry dzięki za informacje.


Nie ten dział odnośnie dokładnych namiarów.
Jak coś mam kogoś w KRK – ok 40 zł sztuka (sama wymiana- tyle ostatnio było) pisz na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez Mibay » 14 kwi 2014, 15:54

Witam,

Dziś po badaniu amortyzatorów ukazał mi się dziwny wynik, 73% lewy i 99% prawy. Do wymiany ? :| jeżdżę na nich jakieś 2,5 roku. Kayaby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez kropek101 » 14 kwi 2014, 19:07

Ciekawa sprawa o byłem z nowymi amorami na przeglądzie i nie było więcej jak 86% Z tego co pytałem to podobno żadne amory nie mają 100% sprawności nawet nowe
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Michał Leśniak » 28 kwi 2014, 22:36

przy przejeździe przez spiącego policjanta denerwująco skrzypi w przednim zawieszeniu ( przy wjazd i zjazd kołami )
jak skrzypiało w zawieszeniu z tyłu przy takim samym przejeżdzaniu to pomogła wymiana tzw. cukierków – tuleja-silentblock wahacza poprzecznego w zawieszeniu z tyłu

z lektury forum wynika, że może być to mocowanie amortyzatorów przednich, guma od sprężyn, sworzeń wachacza, czy Ktoś to ostatnio przerabiał i dokładnie wie co trzeba wymienić ?
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 12:08
Posty: 46
Skąd: Kraków
Auto: mazda 3 1,6 benz 2004

Postprzez Mephic » 9 maja 2014, 06:42

U mnie ciekawie – prawy przód słychać stukanie na nierównościach (głuche uciążliwe pukanie). Ale tylko jeśli jeżdzę sam – z pasażerem objaw ustępuje (czyli po dociazeniu). Ponadto na postoju przy ruchach lewo prawo słychać delikatny stuk, chyba z kolumny kierowniczej.

Co podejrzewać najpierw? Końcówki drazkow?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Mazdzia3 » 14 maja 2014, 21:33

Hej. Coś mi stukało w zawieszeniu na przodzie wiec Mazda pojechała do doktora.
Diagnoza: regeneracja maglownicy.
Pytam skąd pewność? – Jak podnoszę do góry to przy skrecaniu kierownicy, przestaje stukać.
Czy ktoś może wie jakie to koszty? Mechanik stwierdził, żeby darować sobie robotę zanim nie zacznie cieknąć.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2011, 14:51
Posty: 23
Auto: Mazdzia 3 1.6 ON BK HB '07

Postprzez iwon44 » 15 maja 2014, 21:08

Diagnoza: regeneracja maglownicy.


Chłopie jaja sobie robisz, albo ktoś z Ciebie. W 7 letnim aucie luzy na maglu???
W M3 przy wyłączonym silniku, czyli gdy nie ma cisnienia w układzie wspomagania są stuki w magla, ale po uruchomieniu silnika/pompy wspomagania ten luz się kasuje i jest ok. Najpierw drążek kierowniczy, końcówki, magiel gdy cieknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez widmo82 » 26 maja 2014, 18:32

Witam.
Dziś po wizycie na podnośniku, znajomy mechanik pokazał mi luzy na wahaczu dolnym lewym przednim.
Wycenił usługę wymiany na 50zł – czy to normalna cena?

Szukam kodu części i sklepu.
Nie mam pewności czy dobrze doszukałem się:
LEMFÖRDER 3590801
DELPHI TC2260
FEBI BILSTEIN FE29357
MOOG MD-BJ-4869
TRW JBJ822

EDIT: Kupiłem MOOG'a za 34zł w InterCars. W weekend montaż.
EDIT2:
Po wymianie znikło stuknięcie z lewej strony przy ruszaniu i nie ma juz luzu na kierownicy
wymiana 40zł bo "poszło zadziwiająco szybko" :)
Ostatnio edytowano 3 cze 2014, 14:31 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jack3000 » 3 cze 2014, 09:04

To i ja mam pytanie.
Zauważyłem, że przy pełny skręcie np. przy zawracaniu koła jakby przeskakiwały. Na przykład skręcam mocno w lewo, kręcę kierownicą, w pewnym momencie jest pojedynczy przeskok (puknięcie) i tak jakby na chwilę się zblokowały i dalej do końca mogę skręcić. Wiem, że mój opis pozostawia wiele do życzenia, ale może ktoś wie o czym piszę ?

Nie odczuwam też żadnego oporu przy skręcaniu kierownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2013, 08:38
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Active+ 1.6 2008

Postprzez piotrekkk1985 » 3 cze 2014, 17:42

Przeguby ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323