Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Witam wszystkich.
Mam mały problem z klimatyzacją.
Trzy tygodnie temu umówiłem się na serwis klimatyzacji. Wcześniej mam auto od 2 lat nic nie robiłem z klimą działała super. Odzyskano 475g czynnika, sprawdzono sprężarkę dobito również 475g i odgrzybiono klimę z ozonowaniem. Wszystko było ok serwisant powiedział ze sprężarka jak nowa super pracuje.
Po dwóch tygodniach klima się nie załącza a wcześniej normalnie pracowała. załączam klimę ale tylko kontrolka się świeci że jest załączona ale nie chłodzi i sprężarka nie chodzi.
Doszedłem do tego że jak podłącze przewód elektryczny od sprężarki do + akumulatora to sprzęgiełko sprężarki działa i sama sprężarka.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na których widać że są dobre. Nie mam pojęcia co to za kostka połączona do masy i do przewodu dochodzącego do sprężarki.
W załączniku fotka ze zdjęciem tej kostki i miejsca gdzie to się znajduje i zdjęcie bezpieczników, proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić żeby wiedzieć dlaczego klima nie chodzi. Mam mazde 6 2003r 2,0 136km Citd klimatyzacja automatyczna. Gdzie się znajduje czujnik ciśnienia klimatyzacji?
Przeczytałem cały wątek ale niewiele mi to pomogło proszę o pomoc. Dzięki wielkie z góry.
Mam mały problem z klimatyzacją.
Trzy tygodnie temu umówiłem się na serwis klimatyzacji. Wcześniej mam auto od 2 lat nic nie robiłem z klimą działała super. Odzyskano 475g czynnika, sprawdzono sprężarkę dobito również 475g i odgrzybiono klimę z ozonowaniem. Wszystko było ok serwisant powiedział ze sprężarka jak nowa super pracuje.
Po dwóch tygodniach klima się nie załącza a wcześniej normalnie pracowała. załączam klimę ale tylko kontrolka się świeci że jest załączona ale nie chłodzi i sprężarka nie chodzi.
Doszedłem do tego że jak podłącze przewód elektryczny od sprężarki do + akumulatora to sprzęgiełko sprężarki działa i sama sprężarka.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na których widać że są dobre. Nie mam pojęcia co to za kostka połączona do masy i do przewodu dochodzącego do sprężarki.
W załączniku fotka ze zdjęciem tej kostki i miejsca gdzie to się znajduje i zdjęcie bezpieczników, proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić żeby wiedzieć dlaczego klima nie chodzi. Mam mazde 6 2003r 2,0 136km Citd klimatyzacja automatyczna. Gdzie się znajduje czujnik ciśnienia klimatyzacji?
Przeczytałem cały wątek ale niewiele mi to pomogło proszę o pomoc. Dzięki wielkie z góry.
- Od: 3 lis 2011, 12:52
- Posty: 16
Taa ja puchę Forte granat dałem 80zł, ale podobno to jest kiepskie. Najlepsze to Loctite w podobnej cenie.dobrzyn22 napisał(a):a co wchodzi w skład "pełnego przeglądu"
jeżeli klima działa całkiem sprawnie, to wycieków nie ma ...matthies napisał(a): puszke zrobić samemu?
pewnieseriwsy biorą za to ok. 50-80 zł, a koszt puszki to 20 -30 zł...a robią dokładnie to samo (wstawiają puchę do auta...)
Witam
Na początek sprawdź przekaźnik zamień miejscami 4 z 3 licząc od góry od tego błękitnego przekaźnika rząd po lewo ( na Twoim zdjęciu ). Ma być słychać że się załącza, zmianę robisz ze światłami P.mgielnymi( R 10 z R 9 )
Czujnik od ciśnienia jest obok zbiornika z płynem hamulcowym , na rurce od klimy :d
Na początek sprawdź przekaźnik zamień miejscami 4 z 3 licząc od góry od tego błękitnego przekaźnika rząd po lewo ( na Twoim zdjęciu ). Ma być słychać że się załącza, zmianę robisz ze światłami P.mgielnymi( R 10 z R 9 )
Czujnik od ciśnienia jest obok zbiornika z płynem hamulcowym , na rurce od klimy :d

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
radekpls napisał(a):klimatyzacja nie chodzi.
No to czeka Cię szukanie
U mnie była nie włączona wtyczka od czujnika temperatury w parowniku.
wtyczka ta jest za schowkiem pasażera , czujnik dużo głębiej.
Ja byłem jednego pewien że to pierdoła jakaś a i tak mnie skroją niewąsko

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
brodaM6 napisał(a):Em_dzej ,a co u ciebie padło ten czujnik
Nie czujnik jest dobry tylko wtyczka była rozłączona , ta co dostęp jest do niej banalnie prosty jest obok filtra kabinowego
brodaM6 napisał(a):doszli szpece w ASO
Nie nie doszli mieli schematy i inne ,ale widać nie sprawdzili podstawowych rzeczy
Wtyczkę zlokalizowałem z kolega z pracy , szukając czujnika temperatury wewnetrznej

-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
http://www.groupon.pl/oferty/dealbank_pl_pl/auto-service-alfa-3/39299174?utm_source=localhub&utm_campaign=localhub&utm_medium=katowice
Znalazłem coś takiego i nasunęły mi się dwa pytania. Co o tym myślicie? I czy ktoś miał już styczność z tym warsztatem?
Znalazłem coś takiego i nasunęły mi się dwa pytania. Co o tym myślicie? I czy ktoś miał już styczność z tym warsztatem?
Dobry,
potrzebuję podpowiedzi gdzie szukać rozwiązania problemu.
Klimatyzacja po kilku/kilkunastu minutach prawidłowej pracy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem do środka. Ostatnio doszło nawet do sytuacji gdzie walnęło mokrym i dusznym powietrzem które momentalnie zaparowało wszystkie szyby.
Klimatyzacja jest po sobotnim serwie
sprężarka jest sprawna
układ jest szczelny
ciśnienia pracy są prawidłowe
czynnika jest w sam raz
Gdzie szukać problemu?
Czyszczenie parownika?
Elektronika?
Będę wdzięczny za sugestie
potrzebuję podpowiedzi gdzie szukać rozwiązania problemu.
Klimatyzacja po kilku/kilkunastu minutach prawidłowej pracy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem do środka. Ostatnio doszło nawet do sytuacji gdzie walnęło mokrym i dusznym powietrzem które momentalnie zaparowało wszystkie szyby.
Klimatyzacja jest po sobotnim serwie
sprężarka jest sprawna
układ jest szczelny
ciśnienia pracy są prawidłowe
czynnika jest w sam raz
Gdzie szukać problemu?
Czyszczenie parownika?
Elektronika?
Będę wdzięczny za sugestie
- Od: 17 gru 2013, 09:07
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: mps 6
Whisper napisał(a):Klimatyzacja po kilku/kilkunastu minutach prawidłowej pracy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem do środka.
Wylacza sie wtedy kompresor ?
Whisper napisał(a):ciśnienia pracy są prawidłowe
Prawidlowe tzn jakie ?
-
Przemek323c
A widzisz, napisałem prawidłowe ale tak naprawdę to nie wiem jakie one być powinny. Nie pytałem gdy serwisant powiedział że prawidłowe są.
Co do sprężarki to wydaje mi się, że pracuje. Nie czuć wzrostu obrotów jak przy odłączanej sprężarce.
W mpsie praktycznie nie czuć gdy się załącza i gdy wyłącza sprężarka klimy.
Co do sprężarki to wydaje mi się, że pracuje. Nie czuć wzrostu obrotów jak przy odłączanej sprężarce.
W mpsie praktycznie nie czuć gdy się załącza i gdy wyłącza sprężarka klimy.
- Od: 17 gru 2013, 09:07
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: mps 6
I tak to wlasnie jest, ludzie szukaja rozwiazania na forum jak w szklanej kuli a nie potrafia odpowiedziec na podstawowe pytania. "Szpece" od klimy nie wiedza ?
-
Przemek323c
Jeżeli w czasie serwisu wyszło że są prawidłowe dla rożnych obrotów silnika to możemy założyć że są prawda? Wiem, ze za duże ciśnienie w układzie odłączy układ.
Nie oczekuje wróżenia tylko sugestii co może w układzie być nie tak zakładając że sprężarka jest sprawna, ciśnienia dobre a czynnika tyle ile powinno.
Kurcze, temat serwisu klimy to dla mnie raczej temat śliski, dotąd – w innych autach cyklicznie jeździłem na przegląd klimy i koniec. W tym miejscu jednak moja indolencja dotycząca mechaniki się kończy.
O innych sprawach związanych z moim autem mam pojecie.
Nie oczekuje wróżenia tylko sugestii co może w układzie być nie tak zakładając że sprężarka jest sprawna, ciśnienia dobre a czynnika tyle ile powinno.
Kurcze, temat serwisu klimy to dla mnie raczej temat śliski, dotąd – w innych autach cyklicznie jeździłem na przegląd klimy i koniec. W tym miejscu jednak moja indolencja dotycząca mechaniki się kończy.
O innych sprawach związanych z moim autem mam pojecie.
- Od: 17 gru 2013, 09:07
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: mps 6
Whisper napisał(a):Nie oczekuje wróżenia tylko sugestii co może w układzie być nie tak zakładając że sprężarka jest sprawna, ciśnienia dobre a czynnika tyle ile powinno.
Tu wlasnie pies pogrzebany bo 1 wyklucza 2.
-
Przemek323c
Wczoraj jechałem i nagle wyłączył mi się nawiew sam z siebie. Okazuje się, że nawiew nie działa (nie włącza się – zarówno wentylacja/grzanie, jak i klimatyzacja) i nie wyświetla się żadna z ikon nawiewu na wyświetlaczu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku AMB jest zero reakcji, tzn. nie wyświetla temperatury zewnętrznej, a jeszcze do tego na wyświetlaczu widnieje tylko godzina i radio (jeśli włączone). Po wciśnięciu przycisku INFO również zero reakcji, tzn. nadal wyświetla godzinę zamiast pokazać spalanie itd.
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być? (zadaję te pytania tutaj, ponieważ został zamknięty wątek z szybkimi pytaniami)
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być? (zadaję te pytania tutaj, ponieważ został zamknięty wątek z szybkimi pytaniami)
Witam,
mam problem po załączeniu klimatyzacji. Po włączeniu silnika jest ok ale gdy włącze klimę to zaczyna strzelać, trzeszczeć pod maską. Założyłem wątek ale moderator go zamknął. Samochód Mazda 6 diesel.
W serwisie klimy byłem 2 lata temu. Czy poziom czynnika może mieć wpływ na to strzelanie a jak nie to co?
mam problem po załączeniu klimatyzacji. Po włączeniu silnika jest ok ale gdy włącze klimę to zaczyna strzelać, trzeszczeć pod maską. Założyłem wątek ale moderator go zamknął. Samochód Mazda 6 diesel.
W serwisie klimy byłem 2 lata temu. Czy poziom czynnika może mieć wpływ na to strzelanie a jak nie to co?
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6