Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez radekpls » 29 maja 2014, 21:31

Witam wszystkich.
Mam mały problem z klimatyzacją.
Trzy tygodnie temu umówiłem się na serwis klimatyzacji. Wcześniej mam auto od 2 lat nic nie robiłem z klimą działała super. Odzyskano 475g czynnika, sprawdzono sprężarkę dobito również 475g i odgrzybiono klimę z ozonowaniem. Wszystko było ok serwisant powiedział ze sprężarka jak nowa super pracuje.
Po dwóch tygodniach klima się nie załącza a wcześniej normalnie pracowała. załączam klimę ale tylko kontrolka się świeci że jest załączona ale nie chłodzi i sprężarka nie chodzi.
Doszedłem do tego że jak podłącze przewód elektryczny od sprężarki do + akumulatora to sprzęgiełko sprężarki działa i sama sprężarka.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki na których widać że są dobre. Nie mam pojęcia co to za kostka połączona do masy i do przewodu dochodzącego do sprężarki.
W załączniku fotka ze zdjęciem tej kostki i miejsca gdzie to się znajduje i zdjęcie bezpieczników, proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić żeby wiedzieć dlaczego klima nie chodzi. Mam mazde 6 2003r 2,0 136km Citd klimatyzacja automatyczna. Gdzie się znajduje czujnik ciśnienia klimatyzacji?
Przeczytałem cały wątek ale niewiele mi to pomogło proszę o pomoc. Dzięki wielkie z góry.
Załączniki
miejsce kostki.jpg
miejsce kostki
kostka.jpg
kostka
bezpieczniki.jpg
bezpieczniki
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 12:52
Posty: 16

Postprzez maziadm » 30 maja 2014, 08:34

dobrzyn22 napisał(a):a co wchodzi w skład "pełnego przeglądu" ??
jeżeli klima działa całkiem sprawnie, to wycieków nie ma ...
matthies napisał(a): puszke zrobić samemu?

pewnie <spoko> seriwsy biorą za to ok. 50-80 zł, a koszt puszki to 20 -30 zł...a robią dokładnie to samo (wstawiają puchę do auta...)
Taa ja puchę Forte granat dałem 80zł, ale podobno to jest kiepskie. Najlepsze to Loctite w podobnej cenie.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez em_dzej » 30 maja 2014, 08:57

Witam

Na początek sprawdź przekaźnik zamień miejscami 4 z 3 licząc od góry od tego błękitnego przekaźnika rząd po lewo ( na Twoim zdjęciu ). Ma być słychać że się załącza, zmianę robisz ze światłami P.mgielnymi( R 10 z R 9 )
Czujnik od ciśnienia jest obok zbiornika z płynem hamulcowym , na rurce od klimy :d
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez radekpls » 30 maja 2014, 11:57

Dzięki za odpowiedź. Zamienił em przekaźniki i nic to nie dało. A na obu światła przeciwmgielne działają, tylko klimatyzacja nie chodzi.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 12:52
Posty: 16

Postprzez em_dzej » 30 maja 2014, 19:45

radekpls napisał(a):klimatyzacja nie chodzi.


No to czeka Cię szukanie :(
U mnie była nie włączona wtyczka od czujnika temperatury w parowniku.
wtyczka ta jest za schowkiem pasażera , czujnik dużo głębiej.

Ja byłem jednego pewien że to pierdoła jakaś a i tak mnie skroją niewąsko :D
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez brodaM6 » 31 maja 2014, 07:26

Em_dzej ,a co u ciebie padło ten czujnik o którym piszesz , doszli szpece w ASO
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez em_dzej » 31 maja 2014, 09:40

brodaM6 napisał(a):Em_dzej ,a co u ciebie padło ten czujnik

Nie czujnik jest dobry tylko wtyczka była rozłączona , ta co dostęp jest do niej banalnie prosty jest obok filtra kabinowego :)

brodaM6 napisał(a):doszli szpece w ASO

Nie nie doszli mieli schematy i inne ,ale widać nie sprawdzili podstawowych rzeczy :(
Wtyczkę zlokalizowałem z kolega z pracy , szukając czujnika temperatury wewnetrznej ;)
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez radekpls » 31 maja 2014, 10:55

A czy ktoś wie co to za kostka co jest podłączona do masy i do przewodu podłączonego do sprężarki klimatyzacji?
Załączniki
1401373913838.jpg
1401374596399-1.jpg
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 12:52
Posty: 16

Postprzez Siw-y » 31 maja 2014, 11:15

To kondensator 47nF/1kV
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez radekpls » 31 maja 2014, 12:13

A może to właśnie mam uszkodzone. Ma ktoś pomyślał jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 12:52
Posty: 16

Postprzez Przemek323c » 31 maja 2014, 12:43

To raczej jak przeciwzakloceniowy.
Przemek323c
 

Postprzez Mandey » 8 cze 2014, 15:15

http://www.groupon.pl/oferty/dealbank_pl_pl/auto-service-alfa-3/39299174?utm_source=localhub&utm_campaign=localhub&utm_medium=katowice

Znalazłem coś takiego i nasunęły mi się dwa pytania. Co o tym myślicie? I czy ktoś miał już styczność z tym warsztatem?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Whisper » 9 cze 2014, 10:45

Dobry, :)
potrzebuję podpowiedzi gdzie szukać rozwiązania problemu.

Klimatyzacja po kilku/kilkunastu minutach prawidłowej pracy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem do środka. Ostatnio doszło nawet do sytuacji gdzie walnęło mokrym i dusznym powietrzem które momentalnie zaparowało wszystkie szyby.
Klimatyzacja jest po sobotnim serwie
sprężarka jest sprawna
układ jest szczelny
ciśnienia pracy są prawidłowe
czynnika jest w sam raz
Gdzie szukać problemu?
Czyszczenie parownika?
Elektronika?
Będę wdzięczny za sugestie
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 09:07
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: mps 6

Postprzez Przemek323c » 9 cze 2014, 12:19

Whisper napisał(a):Klimatyzacja po kilku/kilkunastu minutach prawidłowej pracy zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem do środka.


Wylacza sie wtedy kompresor ?

Whisper napisał(a):ciśnienia pracy są prawidłowe


Prawidlowe tzn jakie ?
Przemek323c
 

Postprzez Whisper » 9 cze 2014, 13:18

A widzisz, napisałem prawidłowe ale tak naprawdę to nie wiem jakie one być powinny. Nie pytałem gdy serwisant powiedział że prawidłowe są.
Co do sprężarki to wydaje mi się, że pracuje. Nie czuć wzrostu obrotów jak przy odłączanej sprężarce.
W mpsie praktycznie nie czuć gdy się załącza i gdy wyłącza sprężarka klimy.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 09:07
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: mps 6

Postprzez Przemek323c » 9 cze 2014, 13:24

I tak to wlasnie jest, ludzie szukaja rozwiazania na forum jak w szklanej kuli a nie potrafia odpowiedziec na podstawowe pytania. "Szpece" od klimy nie wiedza ?
Przemek323c
 

Postprzez Whisper » 9 cze 2014, 13:33

Jeżeli w czasie serwisu wyszło że są prawidłowe dla rożnych obrotów silnika to możemy założyć że są prawda? Wiem, ze za duże ciśnienie w układzie odłączy układ.
Nie oczekuje wróżenia tylko sugestii co może w układzie być nie tak zakładając że sprężarka jest sprawna, ciśnienia dobre a czynnika tyle ile powinno.
Kurcze, temat serwisu klimy to dla mnie raczej temat śliski, dotąd – w innych autach cyklicznie jeździłem na przegląd klimy i koniec. W tym miejscu jednak moja indolencja dotycząca mechaniki się kończy.
O innych sprawach związanych z moim autem mam pojecie.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2013, 09:07
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: mps 6

Postprzez Przemek323c » 9 cze 2014, 13:35

Whisper napisał(a):Nie oczekuje wróżenia tylko sugestii co może w układzie być nie tak zakładając że sprężarka jest sprawna, ciśnienia dobre a czynnika tyle ile powinno.


Tu wlasnie pies pogrzebany bo 1 wyklucza 2.
Przemek323c
 

Postprzez kubsztyk » 9 cze 2014, 21:28

Wczoraj jechałem i nagle wyłączył mi się nawiew sam z siebie. Okazuje się, że nawiew nie działa (nie włącza się – zarówno wentylacja/grzanie, jak i klimatyzacja) i nie wyświetla się żadna z ikon nawiewu na wyświetlaczu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku AMB jest zero reakcji, tzn. nie wyświetla temperatury zewnętrznej, a jeszcze do tego na wyświetlaczu widnieje tylko godzina i radio (jeśli włączone). Po wciśnięciu przycisku INFO również zero reakcji, tzn. nadal wyświetla godzinę zamiast pokazać spalanie itd.
Bezpiecznik A/C w kabinie jest cały (15A), podmieniony na inny i nadal żadnego efektu.
Co to może być? (zadaję te pytania tutaj, ponieważ został zamknięty wątek z szybkimi pytaniami)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez cyganteria » 11 cze 2014, 16:26

Witam,
mam problem po załączeniu klimatyzacji. Po włączeniu silnika jest ok ale gdy włącze klimę to zaczyna strzelać, trzeszczeć pod maską. Założyłem wątek ale moderator go zamknął. Samochód Mazda 6 diesel.

W serwisie klimy byłem 2 lata temu. Czy poziom czynnika może mieć wpływ na to strzelanie a jak nie to co?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6