Gaśnięcie na zimnym silniku

Postprzez thorper3 » 27 maja 2014, 23:10

Witam miałem ostatnio taki problem, że gdy odpalałem silnik obroty nie stały w miejscu tylko "chodziły" minimalnie w dół i w górę. Tak przez kilka sekund aż później auto gasło. Dodatkowo zauważyłem wyciek oleju przy filtrze paliwa – cała prawa strona była w oleju... Jeździłem tak z tydzień aż auto pewnego dnia nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił i na tym się kończyło. Zawiozłem auto na lawecie do warsztatu i tam stało przez kilka dobrych dni. W tym czasie podłączyli go do kompa i robili pomiary, uznali że trzeba sprawdzić wtryski bo na nic innego im nie wskazuje. Wyciek też nie wiedzieli skąd jest. Na początku mechanik mówił że to może przez intercooler ale potem sie z tego wycofał, powiedział że nie widać na nim żadnego wycieku... Wtryski nie były w pełni sprawne więc zostały oczyszczone i wyregulowane. Auto odebrałem w sobotę i do dzisiaj (wtorek) było ok, rano gdy odpaliłem Mazde silnik po kilku sekundach zgasł. I tak miałem przez cały dzień po odpaleniu silnika. Dodatkowo gdy przekręcam kluczyk zdarza się że nie ma żadnej reakcji, kompletnie nic, rozrusznik nie kręci. Muszę cofnąć kluczyk i za drugim albo za trzecim razem odpali – (oczywiście później zgaśnie).

Moje pytanie czy ktoś miał podobny problem albo ma pomysł o co tutaj może chodzić ??

– gaśnięcie na zimnym silniku, gdy jest rozgrzany jeździ bezproblemowo
– wyciek oleju widoczny w okolicach filtru powietrza
– co jakiś czas zdarza się brak reakcji przy próbie odpalenia silnika

Z góry dzięki za informację :)
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 20:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez Leoo » 27 maja 2014, 23:28

thorper3 napisał(a):– gaśnięcie na zimnym silniku, gdy jest rozgrzany jeździ bezproblemowo
– co jakiś czas zdarza się brak reakcji przy próbie odpalenia silnika

Poczytaj o objawach zużytego zaworu SCV.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez volf31 » 28 maja 2014, 12:52

W żadnym wypadku sytuacja nie ma nic wspólnego z zaworem SCV !!

Gdybyś zrobił zdjęcia tych wycieków oleju (lub innego płynu) ułatwiło by diagnozę.

Jeżeli nie odpala Tobie za pierwszym razem tylko trzeba jeszcze raz – taka sytuacja ma miejsce w przypadku przetarcia przewodów na rozruszniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez tadziol » 28 maja 2014, 14:43

<tuptup>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thorper3 » 30 maja 2014, 23:10

Załączam zdjęcia wycieku, który widoczny jest na filtrze powietrza. Miał ktoś podobny problem?
Załączniki
CAM00172.jpg
CAM00173.jpg
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 20:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez tadziol » 31 maja 2014, 08:53

thorper3 napisał(a):Miał ktoś podobny problem?

wielu miało.....
masz pan pęknięty IC w górnej części.jak wyjmiesz lewą lampę,to będzie widać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez thorper3 » 22 cze 2014, 21:09

Witam ponownie, z tym wyciekiem to tak jak wyżej panowie pisali – pęknięty intecooler. Tylko z tego co mi mówił mechanik w nim nie powinno znajdować się w ogóle oleju, a jeżeli jest to znaczy że turbina przepuszcza olej i trzeba się już liczyć z wymianą albo z regeneracją turbiny. Miałem teraz sprawdzać co jakiś czas olej czy mi nie ubywa, ale pojawił się następny problem. Po wymianie intercoolera słyszę dość głośny szum (turbiny?) gdy tylko dodaje gazu, nie wiem czy jest jakaś nieszczelność i stąd te dźwięki. Dodatkowo przy ponad 2 tys. obrotów dochodzi dodatkowy dźwięk z silnika "brzęczenie". Umówiony jestem na wtorek do mechanika.

Co do tego szumu mógłby ktoś postawić przypuszczalną diagnozę ??

aaa i nie licząc małej przerwy auto na zimnym silniku gaśnie... myślałem że powodem była słaba jakość ropy bo tankowałem na nie zbyt renomowanej stacji, przerzuciłem się na shella i problem na kilka tygodni minął. Teraz znowu się pojawił.

Dopisano 22 cze 2014, 21:16:

volf31 napisał(a):Jeżeli nie odpala Tobie za pierwszym razem tylko trzeba jeszcze raz – taka sytuacja ma miejsce w przypadku przetarcia przewodów na rozruszniku.


powodem nie odpalania za 1 razem był niedziałający poprawnie elektromagnes w rozrusznik (bendix) po wymianie auto zapala bezproblemu, tylko że ciągle mam problem z gaśnięciem na zimnym silniku...
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2014, 20:48
Posty: 6
Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez smile » 22 cze 2014, 22:32

thorper3 napisał(a):Tylko z tego co mi mówił mechanik w nim nie powinno znajdować się w ogóle oleju, a jeżeli jest to znaczy że turbina przepuszcza olej i trzeba się już liczyć z wymianą albo z regeneracją turbiny.

Olej zawsze będzie widoczny w układzie dolotowym w tym silniku, ale ważne jest aby było to jedynie delikatne zaolejenie a nie intercoler do połowy wypełniony olejem ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6