Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez talk_about85 » 11 maja 2014, 14:07

Croom napisał(a):Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !


Croom mialem juz kiedys zwrocic sie do Ciebie o porade ale zrobie to teraz. Jakie jest Twoje zdanie ktory olej Valvo jest najodpowiedniejszy do mojego silnika? Dawno juz o tym pisalem ze wyszukiwarka olejowa tej firmy nie dobiera najbardziej optymalnego oleju zdaniem paru osob. Napisz pelna nazwe jesli zechcesz odpowiedziec a ja nie chcac nic sugerowac wstrzymam sie z podaniem nazwy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez ZOOMik » 11 maja 2014, 15:49

Szyna napisał(a):Widzę że na nic zdały się moje porządki ;) Jak to mawiają : "Jak dbasz, tak masz". Zamiast zrobić jakiś sensowny poradnik i zbiór informacji każdy woli się mądrować, pyskować i przy okazji robić sobie jaja z innych :) Nic nowego :P

Na mnie nie licz – nie przyłożę ręki do żadnego projektu w dziale, którego moderator bezpodstawnie usuwa moje posty…wiesz o co chodzi.

Croom napisał(a):ZOOMik: ty masz Mazdę czy VW z filtrem cząsteka stałych po kiego grzyba Ci taki olej który wogole nie pasuje do Twojego silnika ??

Co proszę?! Nie pomyliłeś przypadkiem adresata?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Szyna » 11 maja 2014, 19:20

Usuwam posty tylko takie które: nie są związane z tematem, wulgarne bądź obraźliwe wypowiedzi innych użytkownik, tzw OT i śmieci.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez matthies » 11 maja 2014, 21:42

to jakieś 20 stron jeszcze zostało do wyrzucenia :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tadziomaru1 » 12 maja 2014, 12:29

Szyna napisał(a):Usuwam posty tylko takie które: nie są związane z tematem, wulgarne bądź obraźliwe wypowiedzi innych użytkownik, tzw OT i śmieci.

<spoko>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maziadm » 27 maja 2014, 07:37

krystian_w napisał(a):
krystian_w napisał(a):Dzięki ZOOMik, Twoja odpowiedź powinna być gdzieś podklejona, rozwiewa ona 98% problemów i zapytań <piwo>

.... .... ...., innymi słowy, po co było tyle czekać i się zastanawiać to już sam nie wiem ;) Zobaczymy za 5-10k km... :)
Jeszcze raz wszystkim co starali się pomóc dziękuję, innym "wahaczom się" szczerze polecam ten wybór.
Chodzi chyba o to, aby w ludzkich pieniądzach zalać coś sensownego, a to już nie jest takie łatwe, i po to tutaj się klepie i wymienia spostrzeżenia uwagi etc.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez grygory » 29 maja 2014, 10:04

Czas na kolejną wymianę oleju:
poprzedni to ELF EVOLUTION SXR 5W30 specyfikacje: SAE 5W-30 ACEA A5/B5 API SL/CF
w tej chwili są nowe oleje marki efl mają klasę ACEA C3/C4

czy do Mazdy 6 2003 2.0 136KM się ten olej nada ? zalecany jest B1/B3 rozumiem iż klasyfikacja C jest dla samochodów z DPF – czy można lać go do jednostki jak moja ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez maziadm » 29 maja 2014, 14:15

Przed chwilą sprawdziłem na stronie elf.com.pl są w dalszym ciągu min. SXR5W30 z A5/B5.

Jak masz RF5C to możesz pomyśleć nad czymś innym, droższym.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez grygory » 30 maja 2014, 08:16

tak mam – RF5C , masz na myśli coś lepszego że droższego ? np co ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez maziadm » 30 maja 2014, 08:50

grygory napisał(a):tak mam – RF5C , masz na myśli coś lepszego że droższego ? np co ?
Droższe nie znaczy lepsze. Po prostu droższe np. lm, millers etc. są droższe, a nie lepsze od innych oliw ... chociaż ten SXR5W30 rewelacyjny nie jest ...
Nie chcę nic konkretnego polecać, co by być zgodnym politycznie z trendem forumowym.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez grygory » 30 maja 2014, 10:49

ja tam z firmy Elf jestem zadowolony – 3 samochód nim częstuję, co prawda 2 pozostałe to 5W40 diesel VW,
Pytam, bo po zakupie madzi i opiniach na formum doszedłem do wniosku iż do niej też naleję Elf-a – z postów wynikało iż jest to dobry wybór i jak widzę po ankiecie jest stosowany przez wielu.
Jeden z dylematów to który olej 5W30 z firmy Elf wybrać:
– ELF Evolution FULL-TECH FE – ACEA: C4, poziom C3 (najwyższa norma diesel)
– LF Evolution FULL-TECH LLX – ACEA: C3
– ELF Evolution FULL-TECH MSX – ACEA: C3
– ELF Evolution 900 SXR – ACEA: A5 / B5
– ELF Evolution 900 DID – ACEA: C3

czy można stosować w moim wypadku silnik 2.0 136 km – przedlift bez DPF te z normą ACEA: C* ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez maziadm » 30 maja 2014, 11:09

Ten: Evolution SXR5W30 chyb ten lałeś wcześniej i jego się trzymaj.
Te z normą C można tylko pytanie po co jeśli mają obniżoną zawartość popiołów siarczanowych, które to wpływają bezpośrednio na ochroną jednostki, nie środowiska.
Jak już się upierasz przy C to taki z C3 może być bez problemu, ewentualnie C2, C1 i C4 nie nadają się.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez grygory » 30 maja 2014, 11:23

Dzięki za odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Telek009 » 3 cze 2014, 20:56

Zmiana 5w50 na 5w30\

Witam
Nie chciałem otwierać nowego tematu tylko go odświeżyć. Mianowicie coś mnie podkusiło żeby zalać do mojej Trójeczki (2.0 LF) Mobil1 PeakLife 5w50, niby nie mam żadnych problemów z tym olejem, także go nie ubywa. Moja jazda na co dzień wygląda raczej spokojnie, ze względu na wysokie mandaty w kraju, w którym aktualnie mieszkam ;P Czasem zdarza się wyżej zakręcić silnik przez kilka zakrętów. Jazda w trasie rzadko przekracza 160km/h, średnio to 140km/h.
Po dłuższym namyśle stwierdziłem, że niepotrzebnie wybrałem taki olej, którego "możliwości" nie wykorzystuję. Chciałbym zmienić na 5w30 ale nie wiem czy taka zmiana nie wpłynie negatywnie na silnik i jego pracę. Stąd moja prośba o pomoc, gdyż nie chce drugi raz popełniać błędu.
Z tego postu i z pomocą wyszukiwarek wytypowałem kilka marek oliwy:

Millers Oils XF Longlife ECO 5w30
Millers Oils EE Longlife ECO 5w30
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5w30
VALVOLINE SynPower FE 5W30
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30
DEXELIA ULTRA 5W30

Byłbym wdzięczny o pomoc i opinie jeśli ktoś korzysta z wyżej wymienionych olei. Cena nie gra roli, chcę aby silnik sprawował się jak najlepiej i najlepiej bezawaryjnie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 20:30
Posty: 6
Skąd: Frauenfeld (Szwajcaria)
Auto: Mazda 3 Sport
BK 2.0 LF
11.2006 (po lifcie)

Postprzez matthies » 3 cze 2014, 21:07

jeśli o mnie chodzi, to z tych co wymieniłes brałbym Valvo. Ale poszukaj sobie sobie może coś w Liqui Moly skoro cena nie gra roli?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez maziadm » 4 cze 2014, 08:12

Telek009 napisał(a):Po dłuższym namyśle stwierdziłem, że niepotrzebnie wybrałem taki olej, którego "możliwości" nie wykorzystuję. Chciałbym zmienić na 5w30 ale nie wiem czy taka zmiana nie wpłynie negatywnie na silnik i jego pracę. Stąd moja prośba o pomoc, gdyż nie chce drugi raz popełniać błędu.
Jak drugi raz błędu? Pierwszy to to że zalałeś 5W50?

Zmieniaj na 5W30 i na nic patrz. Z tych wymieniłeś Valvo będzie OK no może jeszcze Elf. Reszta to delikatnie mówiąc przereklamowane badziewie i szczególnie relacja jakość/cena to jakaś kpina <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez makovic » 4 cze 2014, 16:40

Sorry. Pomimo opinii na tym forum że motul jest przereklamowany wcale tak nie jest. Jeśli ktoś trafi na jakąś "lewą" bańkę to każdy olej będzie do D..y! Cena motula z pewnego źródła w niczym się nie różni od ceny valvo.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Telek009 » 4 cze 2014, 17:24

Dziś przez przypadek znalazłem sklep tylko i wyłącznie z produktami Liqui Moly, ceny są zadowalające, koło 5CHF więcej niż np. Mobil1 5w30 w innych sklepach motoryzacyjnych :D Także ze względu na dostępność takich olei w okolicy wybiorę ten:
LIQUI MOLY 5w30 TOP TEC 4200

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2013, 20:30
Posty: 6
Skąd: Frauenfeld (Szwajcaria)
Auto: Mazda 3 Sport
BK 2.0 LF
11.2006 (po lifcie)

Postprzez maziadm » 5 cze 2014, 08:17

makovic napisał(a):Sorry. Pomimo opinii na tym forum że motul jest przereklamowany wcale tak nie jest. Jeśli ktoś trafi na jakąś "lewą" bańkę to każdy olej będzie do D..y! Cena motula z pewnego źródła w niczym się nie różni od ceny valvo.
Trzeba powiedzieć sobie jasno, że Motul i inne marki nie są złą oliwą. Obecnie nie ma naj naj naj lepsze/gorsze. Różnice pomiędzy konkretnymi markami są minimalne. Głównie chodzi o prawdopodobieństwo podróbki. Znane są przypadki skupu pustych, zużytych opakowań po oliwie, no i import z ChRL też robi swoje.
Poczytaj o oliwie motul w obszarach związanych z moto i sportem. Tam ludzie chwalą i cenią tą markę, ale jeśli chodzi o cywili już nie i większości przypadków do cywilnych aut zalewają co innego.
Co do ceny oliwy motul w lutym 2013 kupiłem 5L X-cess 5W40 za nieco 105zł z groszami, bezpośrednio z IC czyli u dystrybutora, sprzedający dał mi dobrą zniżkę.
A np. jak słyszę o LM to od razu przypomina mi się VW Golf i ... panie niemiec pod kocem trzymał, jak sprzedawał to płakał ...
Chodzi o to, aby kupić dobrze w dobrych pieniądzach i przede wszystkim olej z normami pod dany silnik wg wytycznych producenta samochodu.

A ja mam pytanie co zalać do silnika po panewce, szlifie wału??? Np. do RF5C, albo żeby było jeszcze ciekawiej do RF7J (wiadomo DPF). Zakładam że auto zostaje w rodzinie, kierujący ma ciężką nogę, auto jeździ w ekstremalnych warunkach: zima – góry, zaspy śniegu, krótkie przejazdy, niedogrzany motor, lato – autostrady Chorwacji, V-max i full load???
Tak jak to napisałem to doszedłem do wniosku, że chyba żadna Mazda na takie warunki się nie nadaje <co?>
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez makovic » 6 cze 2014, 10:54

Tak jak to napisałeś to chyba mało które auto to udzwignie i posłuży długo i bezawaryjnie :–)

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki