uszkodzony elektrozawór turbiny?

Postprzez karlo8 » 29 maja 2014, 18:57

czyscilem sprawdzalem wtryski zaslepilem egr
nie jest az tak zle ale turbiny faktycznie nie czuje
i moze dobrze by bylo to naprawic tak dla siebie
ma ktos taka gruche do sprzedania?

ps. a powiedzcie mnie jak dziala ta gruszka czym ona steruje i w jaki sposob
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 29 maja 2014, 19:15

Wstukaj w google to co Ci napisalem wczesniej. Tzn zawor westegate, wszystko bedziesz mial jak na dloni...

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 29 maja 2014, 19:40

czyscilem dolot sprawdzalem wtryski
zmieniam filtry co pol roku
ale robie go dla siebie wiec mysle zeby zmienic ta gruche w sumie nie najdrozej a turbiny nie czuje wogole nawet przy wyzszych obrotach jakiegos ciagu nie czuje zbytnio wiec moze bym to wymienil z tym ze moge sam i 100 zl w kieszeni tylko ciezko dostac ta czesc
ma moze ktos cos takiego do sprzedania badz wyporzyczenia dla sprawdzenia za flaszke
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 29 maja 2014, 20:26

Sprawdz czy mozesz ciegno od gruchy wcisnac jej strone. Czy duzej sily trzeba uzyc aby ja przesunac? Najpewniej to wpiac manometr w dolot i sprawdzic ile turbo dmucha. Ale nie na postoju tylko w czasie jazdy. Tzn na 4,5 biegu i gaz w podloge. Jabys mieszkal blizej to sprawdzilibysmy, mam zestaw z manometrem.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 29 maja 2014, 20:31

zawor chodzi lekko
manometr wpialem i przy 4000 obrotow mialo ok 0,4 b
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 30 maja 2014, 00:03

Ale podczas jazdy? Czy na postoju? Gdzie podpioles manometr?

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 30 maja 2014, 17:16

podczas jazdy
wpiąlem w miejsce przy intelcoolerze tam gdzies wyczytalem na forum
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 30 maja 2014, 22:47

Tak jak pisałem, mierzyłeś to na 4 i 5 biegu na pełnym gazie? Jeśli tak, to zostaje Ci samemu sprawdzić czy westegate się otwiera i zamyka. Mogła strzelić sprężyna w nim, Ale żeby go sprawdzić trzeba go zdemontować. Jest przykręcony na torx T25 bodajrze, a cięgno przymocowane jest chyba na seggerze. Jak wymontujesz to w zasadzie sprawdź czy wychodzi pod wpływem ciśnienia (np podepnij strzykawkę 60ml, wytworzy odpowiednie ciśnienie), no i sprawdź czy samoczynnie cięgno jest wciągane w głąb gruszki.

P.S. pisałeś wcześniej że mechanik stwierdził że turbina dmucha dużo, a teraz piszesz że 0,4 bara. O co chodzi?
Śruby odkręcaj na zimnym silniku.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 31 maja 2014, 07:11

tak na 4 biegu tak do 4 tys obr
tak mi sie wydaje ze tyle ale dokladnie nie pamietam
no tak powiedzieli i wlasnie ze ciegna nie pracuje
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 31 maja 2014, 10:22

No to nic tylko wymintowac go i sprawdzic dokladnie. Zadzwon do ASO moze maja sama gruche z ciegnem za rozsadne pieniadze.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 1 cze 2014, 20:03

zrobie to ale to i tak nie pomoze przy zbieraniu sie na niskich obrotach
jakies pomysly co jeszcze moze byc nie tak:?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 1 cze 2014, 20:29

Na niskich obrotach to poprostu ten typ tak ma, nie zrobisz nic. Chyba ze zalozysz tzw oporniki.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 1 cze 2014, 20:47

ok mow jakie ktore i gdzie w ktorym miejscu na jakie i co to da?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 1 cze 2014, 20:53

Pare postow wczesniej Ci to podalem...

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 1 cze 2014, 21:18

czytalem kilka stron postu o wpieciu opornika ok 100 om i wydaje sie to calkiem fajne
tylko pytanie gdzie to wpiac i jaki i jak on wyglada
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 2 cze 2014, 05:05

Oj kolego szukac sie nie chce... Jest tam wszystko lacznie ze zdjeciami.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 2 cze 2014, 18:13

nie ufajac temu mechanikowi postanowilem dzis sam strawdzic ten zawor
i :
zawór działa bardzo dobrze pod strzykawka pręt się przesuwa.
Nie przesuwa sie w trakcje jazdy bo nie ma tego ciśnienia, i nie pozwala ono zwolnic prace turbiny.
Przy 4 tys obrotów pręt ciut drgnął ale prawie niewidocznie.
odpiąłem to cięgno i ręcznie sterowałem turbiną i po wysunięciu się tego cięgna turbina nie pompuje wo gole i jak wciąga się czyli w stronę akumulatora turbina pompuje.
Więc z zaworem czy bez ona pompuje taką samą siłą, widać różnice pomiedzy 1000 obr a 4000 ze ciśnienie wyższe ale i tak mogę wąż między dolotem a intecoolerem swobodnie ścisnąć tak do polowy
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 17:02 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 12 cze 2014, 05:33

Teraz tak czytam, wiem że trochę późno. Ale nie mogę tego sklecić do kupy, kolego używaj proszę interpunkcji. Nic z tego nie rozumiem i inni pewnie też.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 14 cze 2014, 07:27

hej
wiecie może jak sprawdzić wydajność turbiny bez wyjmowania jej z auta,
jak sprawdzić jej stan, ciśnienie sprężania i jakie ono powinno byc (oleju nie dolewam wo gole wiec pewnie nie bierze), bo myślę ze to tu wina.
ostatnio jechałem służbową astra 1,7 cdti i powiem ze do 1800 tys obr zbierała się gorzej niż moja mazda ale jak wcisnąłem powyżej 1800 obr to taki nagły wzrost mocy, ze w siedzenia wgniata a u mnie nie widać żadnego odejścia powyżej 2000
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 14 cze 2014, 09:54

Nie da się inaczej sprawdzić w warunkach warsztatowych. Może ośrodki badawczo rozwojowe koncernów motoryzacyjnych posiadają taki sprzęt. I nie porównuj silnika z turbina o zmiennej geomterii do silnika z turbiną o stałej geometrii.

Żeby samu sprawdzić turbinę musisz poznać zasadę jej działania, i funkcję zaworu westegate. Sprawdź dobrze szczelność dolotu, bo tu może być problem. I w tym przypadku samochód nie musi kopcić na czarno co by sygnalizowało problemy z turbiną.

Chcesz sprawdzać ciśnienie sprężania silnika? Po co?

Zapytaj o pomoc na forum regionalnym może polecą Ci godny zaufania warsztat.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323