Mazda6 GY AJ '04 Sport Wagon 3.0 V6

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Tito01 » 23 maja 2014, 09:44

Konrad_SK napisał(a):Dowód dowodem, ale jak to przechodziło przeglądy?
Różnica kolosalna :)

Na przegląd pojechałem na zimówkach, xenony zdemontowałem, a folii na przednich szybach chyba nie zauważył :)

Airbox mod i usunięcie rezonatora poprawia znacznie walory dźwiękowe. Wydając 0zł osiągnąłem efekt jak przy montażu stożka, w przyrosty km przy takim zabiegu nie wierzę.
Rezonator znajduje się pod puchą filtra powietrza, aby zdemontować go trzeba ściągać nadkole. A z puchy wyjmuje się 3 plastiki :) relacje można znaleźć na amerykańskich forach. Jak będę miał czas to zmontuję jakiś filmik.

Ps. Adis jak zobaczył a raczej usłyszał jak to chodzi, zaraz zrobił podobnie w swojej mx3 i też fajnie wyszło.

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Mr_Bartek » 23 maja 2014, 10:03

Tube tez usuwales? Bo z tego co pamietam po jej usunieciu bedzie Ci bralo cieple powietrze, a usuniecie resonatora podczas silnych opadow nie wrozy najlepiej.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 23 maja 2014, 10:06

Mr_Bartek napisał(a):Tube tez usuwales? Bo z tego co pamietam po jej usunieciu bedzie Ci bralo cieple powietrze, a usuniecie resonatora podczas silnych opadow nie wrozy najlepiej.

Sent from my HTC One using Tapatalk


Sam usunąłem puszkę rezonansową i jest wszystko wporządku :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez 19Maaarcin89 » 23 maja 2014, 12:17

Tito01 napisał(a):Airbox mod i usunięcie rezonatora poprawia znacznie walory dźwiękowe. Wydając 0zł osiągnąłem efekt jak przy montażu stożka, w przyrosty km przy takim zabiegu nie wierzę.
Rezonator znajduje się pod puchą filtra powietrza, aby zdemontować go trzeba ściągać nadkole. A z puchy wyjmuje się 3 plastiki :) relacje można znaleźć na amerykańskich forach. Jak będę miał czas to zmontuję jakiś filmik.


Bez zdejmowania nadkola nie da rady?
To trochę z tym roboty jest ale jak mówisz że warto to chyba spróbuje tylko muszę znaleźć gdzieś jakie te 3 plastiki mam wyciągnąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2014, 00:14
Posty: 289
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.

Postprzez Socyopatic » 23 maja 2014, 12:32

wyrzucając rezonator i zostawiając seryjny dolot traci się trochę niutkow z dołu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez xRafalx » 23 maja 2014, 13:46

19Maaarcin89 napisał(a):
Tito01 napisał(a):Airbox mod i usunięcie rezonatora poprawia znacznie walory dźwiękowe. Wydając 0zł osiągnąłem efekt jak przy montażu stożka, w przyrosty km przy takim zabiegu nie wierzę.
Rezonator znajduje się pod puchą filtra powietrza, aby zdemontować go trzeba ściągać nadkole. A z puchy wyjmuje się 3 plastiki :) relacje można znaleźć na amerykańskich forach. Jak będę miał czas to zmontuję jakiś filmik.


Bez zdejmowania nadkola nie da rady?
To trochę z tym roboty jest ale jak mówisz że warto to chyba spróbuje tylko muszę znaleźć gdzieś jakie te 3 plastiki mam wyciągnąć ;)


Nawet po zdjęciu nadkola będziesz miał problem z odkreceniem wszystkich śrub bez otarcia rąk. Ja to ściagnałem calutki zderzak i wtedy dojście cudowne :) Co do tych Nm to nie wiem, ja odczułem wręcz przeciwnie, lepiej się zbiera od dołu i ładnie buczy <serduszka>, może dlatego, że mam wkładke k&N.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez matthies » 23 maja 2014, 14:32

pokażcie jak chłopu na koniu, na zdjęciach co trzeba zrobić.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Tito01 » 26 maja 2014, 23:52

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1401141085980.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1401141116350.jpg[/attachment]

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
Załączniki
uploadfromtaptalk1401141116350.jpg
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Tito01 » 26 maja 2014, 23:53

Coś z telefonu nie chce wrzucać, później uzupełnię.

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez xRafalx » 27 maja 2014, 10:23

Tito01 napisał(a):[attachment=-1]uploadfromtaptalk1401141085980.jpg[/attachment][attachment=-1]uploadfromtaptalk1401141116350.jpg[/attachment]

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4


Czemu dolot z przodu masz zaślepiony jakaś folią?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Mr_Bartek » 27 maja 2014, 10:25

Tez sie zastanawiam. Jak sie wtedy powietrze dostaje do silnika?

Sent from my HTC One using Tapatalk
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez xRafalx » 27 maja 2014, 10:39

Mr_Bartek napisał(a):Tez sie zastanawiam. Jak sie wtedy powietrze dostaje do silnika?

Sent from my HTC One using Tapatalk



Bo ma na dole po prawej stronie rurę dolotową, która fabrycznie jest połączona z puszką rezonansową, ale jeśli wywalasz tą puszkę to masz dolot powietrza z nadkola. Tylko zastanawia mnie dlaczego ta główna jest folią zaślepiona :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Tito01 » 27 maja 2014, 16:34

xRafalx napisał(a):
Mr_Bartek napisał(a):Tez sie zastanawiam. Jak sie wtedy powietrze dostaje do silnika?

Sent from my HTC One using Tapatalk



Bo ma na dole po prawej stronie rurę dolotową, która fabrycznie jest połączona z puszką rezonansową, ale jeśli wywalasz tą puszkę to masz dolot powietrza z nadkola. Tylko zastanawia mnie dlaczego ta główna jest folią zaślepiona :)


Bo ten otwór jest naprzeciw wentylatora chłodnicy i nie chciałem robić hot air intake. Zaciąga powietrze z nadkola oraz z boku za lampą, w miejscu gdzie w obudowie była klapa sterowana podciśnienem.

A aa i to nie jest zwykła folia, to je pałer tejp !

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez xRafalx » 27 maja 2014, 16:53

Tak właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić. Dlatego aby mój filtr nie ciągnął ciepłego powietrza zostawiłem fabryczną rurę :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Arkadius 73 » 27 maja 2014, 17:31

Ten tzw. air-box mod to nie będzie działać bo daje tylko dzwięk po którym myślisz że auto lepiej jedzie , zmiana dolotu na 3 cale + małe przerubki powodują że auto jedzie

ps jak chcesz lepiej to
-tps od 3,7 + zmiana sprręzyny odśrodkowej
i płytki prowadzącej
-zmiana sygnału maf na przepływce
-zmiana sygnału wejściowego ecu do tps

to tyle dla serii

Dopisano 27 maja 2014 17:42:

chyba że planujesz mody jak u mnie to tzreba wtedy inaczej he he
Arkadius 73
 

Postprzez Tito01 » 27 maja 2014, 21:33

Arkadius 73 napisał(a):Ten tzw. air-box mod to nie będzie działać bo daje tylko dzwięk po którym myślisz że auto lepiej jedzie , zmiana dolotu na 3 cale + małe przerubki powodują że auto jedzie

ps jak chcesz lepiej to
-tps od 3,7 + zmiana sprręzyny odśrodkowej
i płytki prowadzącej
-zmiana sygnału maf na przepływce
-zmiana sygnału wejściowego ecu do tps

to tyle dla serii

Dopisano 27 maja 2014 17:42:

chyba że planujesz mody jak u mnie to tzreba wtedy inaczej he he


Robiłem to tylko dla dźwięku. Tak jak już pisałem wywalanie kasy na doloty czy stożki dla innych celów niż dźwięk, uważam za głupotę.
Wielokrotnie udowadniano, że skoro seryjny filtr powietrza nie stanowi żadnego ograniczenia (minimalny przyrost mocy po usunięciu filtra czy puszki), to nie ma sensu ładować kasy w ram airy czy cai, chyba że sportowa wkładka, żeby nie wymieniać za często. Co innego zmiana przepustnicy na większą i strojenie:)

Wysłano z Zopo C2 przy użyciu Tapatalk 4
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez qlesh » 3 paź 2014, 16:38

Co ten temat taki zakopany?
Jak tam się moja ulubiona 6tka spisuje? :) Psuło się coś? Jakieś zmiany? Poprawki? Czy nic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez apocalypto » 4 paź 2014, 11:30

Fajna sztuka ale wolę sedany :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 11:16
Posty: 37 (19/39)
Auto: Mazda6 3.0 V6

Postprzez Tito01 » 14 gru 2014, 14:42

Mazda żyje i czuje się dobrze :) Z braku czasu nie aktualizowałem a trochę się zmieniło.

Wymieniłem podłogę na głębszą z wersji EU, dzięki czemu wszedł sensownej pojemności zbiornik LPG :) :

Obrazek

Założona w sierpniu instalacja LPG (sterownik LpgTech, reduktor KME TwinTur, wtryski Hana zielone):
Obrazek
Obrazek

Po moich poprawkach i strojeniu wszystko działa bardzo dobrze, nie czuć gazu, ani różnicy w jeździe, nie wywala checka. Spalanie gazu wychodzi ok. 16-17 l/100 jednak nie jest to miarodajny wynik, dużo przejazdów do 3 km, gdzie gaz załącza się po przejechaniu ok 1,5 km. W trasie wyszło mi sporo bo ok 17 l, ale większość trasy na tempomacie ustawionym na 180km/h, poza tym miałem strojenie dopasowane do innych zakresów obrotów (strojone w mieście, autoadaptacja w trybie wolnym). Na gazie przejechane już ponad 3000 km i wszystko działa bardzo dobrze :)

Mazdzie strzeliła już pięćdziesiątka :)
Obrazek

Z usterek które trafiły się ostatnio to skończyły się siłowniki tylnej klapy, wymieniłem na zamienniki (koszt 50 zł z przesyłką za 2 sztuki).

Ostatnie zakupy to :
– czujniki cofania (koszt ok 15$ ;)) – działają tak jak powinny
– opony zimowe Nokian WR G2 215/55 R17, na razie 2 sztuki, pozostałe dwie zostaną allseason z którymi kupiłem auto.

Na razie tyle w temacie ;)
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 934 (35/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Danmazda » 14 gru 2014, 14:55

Spalanie niby mogło by być ciut nisze, ale nie ma tragedii. Nie znam się aż tak bardzo na Instalacji LPG ale wtryski zielone nie są trochę za słabe <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy