Mazda 6 od 3k obr. kopci na siwo

Postprzez rockman85 » 26 maja 2014, 22:06

Co może być przyczyną, że Madzia po przekroczeniu 2800rpm zaczyna puszczać siwą chmurę? Po odpaleniu nie ma białego dymu, ubytek wody w chłodnicy jest minimalny (o ile w ogóle jest), dlatego wykluczam uszczelkę pod głowicą- dwa miechy temu miałem ściągniętą głowicę, bo rozsypał się napinacz paska rozrządu i zaraz po naprawie było ok. Dopiero teraz coś takiego zaczęło się dziać. Jest jeszcze jeden problem- po szybszej jeździe(powyżej 140km/h) podczas stania na światłach, czuć spaliny w kabinie. Może jakaś dziurka w kolektorze wydechowym? Na pierwszy rzut oka pod autem nic nie widać...Zastanawiam się też nad wymianą oleju w skrzyni, ponieważ po przejechaniu powyżej 100km podczas upału bardzo ciężko wchodzi 1 i wsteczny. Pozostałe biegi ok.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez tadziol » 26 maja 2014, 22:19

a turbina ma się dobrze ? czy też zaczyna dawkować olej do silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rockman85 » 26 maja 2014, 22:24

Turbo po regeneracji około pół roku temu...
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez tadziol » 26 maja 2014, 22:30

w takim razie inaczej:
nie pytam kiedy było regenerowane,tylko czy nie pluje olejem zanadto ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rockman85 » 26 maja 2014, 22:35

Odma minimalnie zaolejona- myślę, że w normie- regenerowałem turbo w serwisie, które zajmuje się regeneracją turbin dla różnych bydgoskich ASO, także jestem spokojny o ich robotę. Wydaje mi się, że walnięta turbina kopci raczej na czarno.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez tadziol » 26 maja 2014, 22:38

raczej na siwo,ale chyba wiesz lepiej....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez rockman85 » 26 maja 2014, 22:56

Tadziol sądzę, że masz spory autorytet, także jak radzisz zdiagnozować turbo, skoro w odmie nie ma za dużo oleju? Co powiesz o pozostałych objawach?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez tadziol » 27 maja 2014, 08:10

rockman85 napisał(a):Tadziol sądzę, że masz spory autorytet

to tylko plotki....
rockman85 napisał(a):jak radzisz zdiagnozować turbo, skoro w odmie nie ma za dużo oleju?

moja propozycja:
zdjąć wąż prowadzący od kolektora ssącego do IC i zbadać ilość oleju jaka tam się znajduje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez volf31 » 27 maja 2014, 18:00

Co do zapachu spalin wewnątrz auta – miałem taka dolegliwość a winowajcą okazał się pęknięty kolektor wydechowy. Jaksa wymienił i po problemie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez rockman85 » 27 maja 2014, 19:48

Jaki koszt kolektora?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

Postprzez volf31 » 28 maja 2014, 12:49

Miałem prawie za free (50 zeta) bo wymontowany ze stojącego rozjechanego silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6