Bez 'plaka' nie odpala

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 15:47

Leoo napisał(a):Analfabetą raczej nie jestem

nawet mi to przez myśl nie przeszło.

Leoo napisał(a):Skoro pompa w RF7 kręci się 2x szybciej niż w RF5, to ciśnienie powinno 2x szybciej osiągnąć wartość niezbędną do prawidłowego rozruchu

błędna teoria.

Leoo napisał(a):Nie wyobrażam sobie sytuacji, że jeden cylinder pompy pracuje normalnie a drugi wcale, chyba że ktoś ją rozbierał...

no to wyobraź sobie,że np:
-pękła sprężyna zwrotna jednego z tłoczków
-jeden z tłoczków się zatarł
-jeden z tłoczków skorodował
mało ??

ja też sobie nie wyobrażałem,że robiąc pompę RF2A w zeszłym tygodniu znajdę tam tyle podejrzanego brudu,który tak skutecznie pokleił i tłok przestawiacza kąta i łopatki pompy wstępnej,że samochód odpalał tylko na plak,a o regulacji kąta wtrysku można było zapomnieć.
podobnie nie wyobrażałem sobie,że 4 szlif na wale korbowym RF5C spowoduje,że tak zniszczyło ten czop,że nastąpiło pulsowanie pedału sprzęgła.właścicielka wymieniła 2masę na to konto,a objaw pozostał.dopiero jak wymieniłem wał korbowy,motor się uspokoił....
w silnikach należy się spodziewać wielu niespodzianek i wyobraźnia naprawdę jest potrzebna.

Leoo napisał(a):Poczekamy na oscylogram prądu zaworu SCV w funkcji ciśnienia CR i obrotów, to wiele się wyjaśni.

jestem ciekaw interpretacji....
bo ciśnienie w trakcie rozruchu już znamy....brak ciągłości obwodu SCV to P0628,którego nie ma ....więc ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 18:40

tadziol napisał(a):brak ciągłości obwodu SCV to P0628,którego nie ma ....więc

Przecież tego błędu niema.
Poza brakiem ciągłości w obwodzie może występować zwarcie do innego przewodu albo do masy. Ten drugi przypadek może wystąpić kiedy przeciera się wiązka np. nad IC.
tadziol napisał(a):no to wyobraź sobie,że np:
-pękła sprężyna zwrotna jednego z tłoczków
-jeden z tłoczków się zatarł
-jeden z tłoczków skorodował
mało ??

Tylko poco tak męczyć wyobraźnię <co?>
Pompa HP3 ma dwa cylindry. Odkręcasz ich obydwa przewody do CR. Zakładasz przeźroczyste wężyki i kierujesz do butelki. Kręcisz rozrusznikiem i wszystko masz jak na dłoni <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 18:55

Leoo napisał(a):Przecież tego błędu niema.

czyli obwód SCV jest ok.

Leoo napisał(a):Poza brakiem ciągłości w obwodzie może występować zwarcie do innego przewodu albo do masy

wtedy pojawia się P0628,a jego nie ma.

Leoo napisał(a):Pompa HP3 ma dwa cylindry. Odkręcasz ich obydwa przewody do CR. Zakładasz przeźroczyste wężyki i kierujesz do butelki. Kręcisz rozrusznikiem i wszystko masz jak na dłoni

i ta porada jest słuszna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 20:00

tadziol napisał(a): Leoo napisał(a):Poza brakiem ciągłości w obwodzie może występować zwarcie do innego przewodu albo do masy

wtedy pojawia się P0628,a jego nie ma.

Kolega jest mechanikiem a przynajmniej za takiego się podaje i ja szanuję specjalistów <spoko>
Jednak w tym wypadku mamy połączenie mechaniki z elektroniką. Oporność cewki SCV jest bardzo mała, mniej więcej na poziomie oporności przewodów do PCM'a. Z tego powodu można łatwo ustalić kiedy wystąpiła przerwa w obwodzie tego zaworu, natomiast zwarcia wykryć się nie da. Mnie nie dziwi, że nie ma takiej opcji w postaci błędu.
Nawet jeśli zwarcie występuje podczas zapłonu, to kiedy silnik ruszy, wiązka podskakuje i moment zwarcia jest bardzo krótki. Przez pozostały okres drgnięcia silnika, PCM ma pełną kontrolę nad SCV.
To jest jedna z możliwości.
Najlepiej byłoby odpiąć kable od PCM'a i SCV, i poprowadzić testowo nowe. Tyle, że jest to zabawa dla mnie, Dla Kolegi albo serwisu ale nie dla przeciętnego użytkownika M6.

Osobiście podmienił bym zawór SCV. Zabieg twa 10min a jedno ze źródeł problemu zostało by wyeliminowane.

tadziol napisał(a): Leoo napisał(a):Skoro pompa w RF7 kręci się 2x szybciej niż w RF5, to ciśnienie powinno 2x szybciej osiągnąć wartość niezbędną do prawidłowego rozruchu

błędna teoria.

Zwyczajnie nie przystoi prowadzić dyskusji na takim poziomie <nie powiem>
Proszę sobie ściągnąć z sieci dokument crdensoservismanual.pdf i znaleźć w nim różnice w pompach HP3 do RF5 i RF7 – wówczas możemy się spierać <nauka>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 23 lut 2014, 20:50

tadziol napisał(a):
Leoo napisał(a):Pompa HP3 ma dwa cylindry. Odkręcasz ich obydwa przewody do CR. Zakładasz przeźroczyste wężyki i kierujesz do butelki. Kręcisz rozrusznikiem i wszystko masz jak na dłoni

i ta porada jest słuszna.

Czy dobrze rozumiem – jeśli to zrobię to do obu butelek pompa powinna podać tyle samo paliwa? (Jeśli coś żle mówię to z góry przepraszam za nieznajomość rzeczy)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 21:13

bartes76 napisał(a):Czy dobrze rozumiem – jeśli to zrobię to do obu butelek pompa powinna podać tyle samo paliwa?

Dokładnie <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 21:28

Leoo napisał(a):Kolega jest mechanikiem a przynajmniej za takiego się podaje i ja szanuję specjalistów <spoko>

dziękuję,ale nie wiem czy zasłużyłem.

Leoo napisał(a):Jednak w tym wypadku mamy połączenie mechaniki z elektroniką. Oporność cewki SCV jest bardzo mała, mniej więcej na poziomie oporności przewodów do PCM'a. Z tego powodu można łatwo ustalić kiedy wystąpiła przerwa w obwodzie tego zaworu, natomiast zwarcia wykryć się nie da. Mnie nie dziwi, że nie ma takiej opcji w postaci błędu.

proszę się zapoznać z tym dokumentem – metodologia powstania i diagnostyka kodu P0628.
szczególnej uwadze polecam zwrot : "Short to ground"
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 55200.html

Leoo napisał(a):Nawet jeśli zwarcie występuje podczas zapłonu, to kiedy silnik ruszy, wiązka podskakuje i moment zwarcia jest bardzo krótki. Przez pozostały okres drgnięcia silnika, PCM ma pełną kontrolę nad SCV.

wiem,że zaniżam poziom dyskusji,ale powyższa teoria jest błędna.
a co do różnicy zasilania CR w RF5C i RF7J,to rozważania na ten temat w oparciu o zasady fizyki nie mają w przypadku tego tematu zastosowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 23 lut 2014, 22:14

Przyznaję, nie szukałem specjalnie procedur dla P0628 skoro Kolega napisał:
Leoo napisał(a):tadziol napisał(a):brak ciągłości obwodu SCV to P0628,którego nie ma ....więc

Dla mnie brak ciągłości był wystarczająco oczywisty, żeby wierzyć na słowo.
Pewnie, że posty można edytować ale tylko swoje... :D
tadziol napisał(a):a co do różnicy zasilania CR w RF5C i RF7J,to rozważania na ten temat w oparciu o zasady fizyki nie mają w przypadku tego tematu zastosowania.

Proszę w takim razie podać dowolne inne zasady (za wyjątkiem: "bo tak mi się wydaje"), które potwierdzą tezę Kolegi.
Ja twierdzę, że pompy różnią się jedynie zaworem SCV (RF5 ma normalnie otwarty, RF7 – normalnie zamknięty) i przekładnią wynikającą z wielkości koła napędowego. W związku z powyższym pompa RF7 ma 2x większą wydajność maksymalną od RF5 przy tych samych obrotach, co sprzyja rozruchowi.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 23 lut 2014, 23:47

Leoo napisał(a):Przyznaję, nie szukałem specjalnie procedur dla P0628 skoro Kolega napisał:

Leoo napisał(a):tadziol napisał(a):brak ciągłości obwodu SCV to P0628,którego nie ma ....więc

może zaszło nieporozumienie słowne.
chodziło mi o to,że "......nie ma." kodu P0628 czyli nie ma się co czepiać obwodu SCV czy to ciągłości czy zwarcia.
krótko mówiąc:P0628 nie występuje więc nie zawracam sobie głowy stroną elektryczną SCV.

tadziol napisał(a):a co do różnicy zasilania CR w RF5C i RF7J,to rozważania na ten temat w oparciu o zasady fizyki nie mają w przypadku tego tematu zastosowania.

w przypadku tego tematu.
chodzi mi o to,że to nie pomoże autorowi w naprawie pojazdu,więc tego rodzaju dywagacje nie mają sensu/zastosowania.

Leoo napisał(a):(za wyjątkiem: "bo tak mi się wydaje"),

Leoo napisał(a):Ja twierdzę, że pompy różnią się jedynie zaworem SCV (RF5 ma normalnie otwarty, RF7 – normalnie zamknięty) i przekładnią wynikającą z wielkości koła napędowego. W związku z powyższym pompa RF7 ma 2x większą wydajność maksymalną od RF5 przy tych samych obrotach

wydajność to stosunek masy lub objętości do jednostki czasu np: litr/min,m3/h,mm3/sek.....
zaś ciśnienie to stosunek masy do powierzchni np.kg/cm2,tona/m2.....
jeżeli pompy są takie same,to pola powierzchni ich sekcji tłoczących są takie same czyli wytworzone ciśnienia są takie same. natomiast wydajność jest różna,ale nie jest to parametr wiążący dla uruchomienia i pracy silnika.
i nie wydaje mi się.

Leoo napisał(a):Pewnie, że posty można edytować ale tylko swoje..

nie mam potrzeby.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Janusz626 » 24 lut 2014, 11:30

bartes76 napisał(a):...czyli dobrze rozumiem...

...do którego momentu rozumiesz :P ..., bo wydaje mi się ze temat tak poleciał w quiz wiedzy "dwóch gigantów" że nie wiadomo czy to sa porady dla twojego problemu czy rozdziewiczanie pompy CR..... <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 24 lut 2014, 21:15

Właśnie chciałem napisać, że nie potrzebuję stać się profesjonalnym mechanikiem od mazd :D .
A tak naprawdę to wielkie dzięki za zainteresowanie się tematem, potrzebowałem właśnie porad, co mógłbym sam zrobić, aby przynajmniej znaleźć przyczynę mojego problemu. Szczerze mówiąc znaleźć mechanika co naprawdę zainteresuje się problemem i go rozwiąże graniczy u mnie z cudem. Kiedyś w ASO nawet uszkodzonej turbiny nie potrafili potwierdzić..
Co do testu z butelkami zrobię go, ale na razie dopadła mnie lekka grypa i nie chce mi się grzebać pod maską
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez bartes76 » 3 mar 2014, 10:44

Witam ponownie

pomierzyłem wczoraj inne parametry (podczas rozruchu temp powietrza ok 6'C, temp paliwa ok 10'C, auto odpaliło bez plaka po ok 8 sek kręcenia, stał 24H):
FIP_FL, A: ok 1,50 na stacyjce, podczas kręcenia spadło do ok 1,20, po odpaleniu wróciło do 1,50
FIP_SCV, A: pokrywa się z tym co wyżej
FIP_LRN, A: 8.01

jeszcze co do świec – podczas rozruchu znów pokazuje się napięcie, które znika po odpaleniu, więc chyba są ok ?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Leoo » 3 mar 2014, 13:57

bartes76 napisał(a):FIP_FL, A: ok 1,50 na stacyjce, podczas kręcenia spadło do ok 1,20, po odpaleniu wróciło do 1,50
FIP_SCV, A: pokrywa się z tym co wyżej

Takie dane niewiele mówią.
Najważniejsze informacje FORScan podaje podczas nieudanej próby rozruchu.
Proszę zrobić zrzut nazw i opisów wszystkich PID'ów silnika. Zrobimy listę najbardziej przydatnych i uruchomimy oscyloskop, który najlepiej je zobrazuje.
Teraz silnik odpala, bo wzrosła temperatura otoczenia ale za rok znów będzie zima.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bartes76 » 23 maja 2014, 11:05

Witam ponownie w temacie
Niestety autko już bez plaka w ogóle nie odpala na zimnym, co więcej pojawił się problem z wolnymi obrotami – chodzi ciężko ( nie gaśnie, jeszcze :) ), przy próbie wkręcenia na obroty jakby lekko przerywa i cięzko się wkręca do ok 2 tys, potem już kręci się ok po wysokich obrotach. Po rozgrzaniu na wolnych zaczyna jakby działać bez jednego cylindra, obroty spadają do ok 550 (nie gaśnie).

Wymieniłem na nowy zawór SCV – niestety bez zmian. Sprawdziłem również to co potrafię – EGR, przepustnicę, luzy zaworowe.

Podejrzewam, że to albo wtryski, albo pompa paliwa.
Jakie powinno być ciśnienie paliwa przy rozruchu i na wolnych obrotach? W innym poście przeczytałem, że na rozruchu powinno być 350-400 barów, czyli 35-40 MPa, u mnie tyle jest na wolnych obrotach (i faluje), przy rozruchu jest ze 150 może.

Gdzie blisko Zielonej Góry sprawdzą (porządnie) wtryski Denso?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez bieski » 23 maja 2014, 11:22

Zrób test przelewowy. Na forum jest opisane co i jak. On ci powie prawdę o wtryskach.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bartes76 » 23 maja 2014, 12:00

W polifcie (chyba) się nie da – schowane powroty.

W ASO nie chcą mi sprawdzić, bo mam usunięty DPF i wstawiony emulator (jakby to miało coś wspólnego)
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez smile » 23 maja 2014, 21:36

bartes76 napisał(a):W ASO nie chcą mi sprawdzić, bo mam usunięty DPF i wstawiony emulator

No tak, drobiazg :) Ja także staram się nie tykać takich rzeźb :)
Jak wypadł test butelkowy? Jak wygląda ogólna kompresja silnika?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 24 maja 2014, 19:20

W Rf7J butelki nie podłączy, ale może odczytać korekty np. programem forscan. Ja bym sprawdził aktualne korekty i jakie będą po kalibracji wtryskiwaczy – wystarczy metodą "kabelkową". Na początek wyzeruj wszystkie adaptacje również forscanem.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Janusz626 » 25 maja 2014, 17:17

Sprawdziłem u siebie ciśnienie podczas rozruchu, na się szynie CR jest okolo 32-34MPa. Na luzie jest 35-36MPa i podczas obciążenia rośnie, normalne.
Aha, wg wymaganego cisnienia a faktycznym obecnym mam bardzo małe różnice ciśnień, a jakie jest u ciebie z wymaganym w momencie jak masz 15Mpa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez bartes76 » 25 maja 2014, 18:56

Jutro oddaję autko do jednego magika, zobaczymy co poradzi.
Ogólnie jest strasznie kiepsko, auto trzyma b.niskie obroty na wolnych (ok 550) po rozgrzaniu, podczas przyspieszania mocnego czuć jakieś dziwne wibracje,mimo, że jak turbina zacznie pompować to przyspiesza prawie jak zawsze.
Pioteq25 napisał(a):Ja bym sprawdził aktualne korekty i jakie będą po kalibracji wtryskiwaczy – wystarczy metodą "kabelkową".

Korekty przy 35MPa : 4, 4, -12, -44. Kalibracja niestety nie przechodzi do końca – zaczyna przerywając po ok 40 sek, bez potw 5-krotnym mrugnięciem kontrolki.
Pioteq25 napisał(a):Na początek wyzeruj wszystkie adaptacje również forscanem.

Mogę prosić o wyjaśnienie, jak to zrobić?
Janusz626 napisał(a):Sprawdziłem u siebie ciśnienie podczas rozruchu, na się szynie CR jest okolo 32-34MPa. Na luzie jest 35-36MPa i podczas obciążenia rośnie, normalne.
Aha, wg wymaganego cisnienia a faktycznym obecnym mam bardzo małe różnice ciśnień, a jakie jest u ciebie z wymaganym w momencie jak masz 15Mpa?

Czyli u mnie kicha na rozruchu. Wymaganego nie pamiętam.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6