Stuki w maglownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gulek » 17 maja 2014, 16:39

witam i mam pytanie czy juz ktoś mial problemy z maglownicą . stuki najbardziej są słyszalne podczas energicznych ruchów kierownicą lewo prawo przy zgaszonym aucie . czy to może być powodem stukania podczas jazdy po naszych pieknych drogach . lepiej wymienić na używaną czy regenerować . poleccie jakiś zakład okolic legnica wrocław
Ostatnio edytowano 17 maja 2014, 17:54 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówka
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez Andrus86 » 17 maja 2014, 16:44

Maglownica po uruchomieniu silnika się uszczelnia tak że stuki powinny być mniej słyszalne. Pierwsze sprawdź wieloklin pod kierownica. U mnie był suchy. Po nasmarowaniu tawotem stuki zniknely.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 10:27
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2004r. 2.0 LF17 Benzyna 141KM + BRC LPG

Postprzez gulek » 17 maja 2014, 16:49

ale u mnie będąc pod autem słychać ewidentnie stuki w maglownicy tam gdzie wchodzi oś od kierownicy
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez Yard » 17 maja 2014, 17:53

O warsztat pytaj na regionalnych.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez uciu » 17 maja 2014, 18:47

gulek napisał(a): stuki najbardziej są słyszalne podczas energicznych ruchów kierownicą lewo prawo przy zgaszonym aucie .


u mnie też tak stuka ale tylko na postoju przy energicznych ruchach – podczas jazdy nie słychać nic
pozdrawiam
uciu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2011, 17:34
Posty: 213 (1/3)
Skąd: Mysłowice
Auto: Była piątka 2.0 MZR top LPG jest GV 2.0 automat lpg ;–)

Postprzez gulek » 17 maja 2014, 20:08

a u mnie prawdopodobnie to stuka podczas jazdy po małych wybojach poniewasz prawie wszystkie elementy przedniego zawieszenia zostały wymienione na nowe . Ostatni byłem na trzepakach i mechanik powiedział ze nigdzie nie ma luzu. A to stukanie w maglownicy odkryłem wczoraj stojąc na parkingu więc twierdze że to możę być przyczyną irytującego dzwieku dochodzącego z przodu z lewej strony.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez Yard » 17 maja 2014, 20:33

uciu napisał(a):u mnie też tak stuka ale tylko na postoju przy energicznych ruchach – podczas jazdy nie słychać nic

U mnie tak stukały wahacze.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez gulek » 17 maja 2014, 20:38

tuleje gumowo metalowe w wachaczu tam też sprawdzałem nie ma tam żadnego luzu
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez Yard » 17 maja 2014, 21:43

U mnie na szarpaku nic nie wykazało. Dopiero jak wziąłem łom to było widać.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez gulek » 18 maja 2014, 12:46

witam a czy jest możliwość regulacji tych luzów w maglownicy tak jak w innych autach

Dopisano 18 maja 2014, 15:23:

właśnie wróciłem z garażu bo nie dawało mi spokoju czy tam jest regulacja luzu . Okazało się że jest śruba regulacyjna na torx i kontra na klucz znajduje sie to od strony grodzi silnika . Jutro jadę poszukać jakiegoś magika do legnicy który to jest w stanie wyregulować. Może kogoś polecicie.
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 13:26 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówka :)
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez gulek » 19 maja 2014, 20:07

witam bylem dzisiaj u mechanika stwierdził że maglownicy nie można regulować jedyne wyjście to regeneracja lub wymiana na sprawną używke. Po powrocie do domu zabrałem się do wyciągania magla najpierw odkręciłem go od sanek odłączyłem przewody odkręciłem końcówki drążków i krzyżak kolumny kierowniczej , jednak kiedy chciałem go wyciągnąć z auta okazało się że nie ma takiej możliwości trzeba opuszczać całe sanie dolną poduszke silnika. MOŻE MACIE JAKIŚ SPOSÓB NA WYCIĄGNIĘCIE GO BEZ OPUSZCZANIA CAŁYCH SAŃ BO NIE CHCE ICH RUSZAĆ
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez gulek » 23 maja 2014, 16:09

Witam magiel zregenerowany stuki ustały SUKCES
Początkujący
 
Od: 5 mar 2014, 10:30
Posty: 18
Auto: Mazda 5 2.0 benzyna 146KM rocznik 2005

Postprzez redalercik » 2 sie 2014, 22:37

Witaj
gulek napisał(a):Witam magiel zregenerowany stuki ustały SUKCES
Ile kosztowała Cię w PL taka przyjemnośc ? Niestety mam prawdopodobnie ten sam problem tylko nie mam takich możliwości jak w Polsce. Mieszkam w Anglii i nie mam pojęcia jak sie za to zabrać. Jak mam jechać gdzieś do garażu i widzę tych "czarodziejów" wszystkich to mi się nóż w kieszeni otwiera !
Wymieniłem już pół zawieszenia : amory, końcówki drążka, jakieś gumy wahacza, zrobiłem geometrię kół i NIC. <płacze>
Stuki jak były tak są i do tego doszło drżenie kierownicy przy ok, 80-90 km/h szczególnie jak puszczę kierownicę. Na postoju wyraźnie słychać jakby luz jak kręcę energicznie kierownicą.
Może być maglownica lub ewentualnie końcówki do niej ( co byłoby super sprawą).

Ehhh rozpisałem się... to gdzie można zrobić to dobrze i za ile ? No i jak długo to trwało ?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 25 lis 2013, 17:28
Posty: 11 (1/0)
Auto: MAZDA 5
CR 1.8 PETROL TS2 + LPG
2006 115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy