Błąd P1200 po kalibracji wtysków

Postprzez alchemyx » 21 maja 2014, 20:49

Witajcie,

Poratujcie mnie jakąś wiedzą, bo wpadnę w depresję. Dzisiaj mechanik wymienił mi podkładki pod
wtryskami, wyczyścił wtryski, gniazda w których one były, wymienił uszczelkę pod pokrywą,
a następnie rozebrał miskę olejową, wyczyścił ją i smoka oraz zmienił olej i filtr.

Po tym wszystkim skasowałem inspekcje olejową kabelkiem do masy (zadziałało, bo się zapaliła
5 razy dioda świec oraz OIL_DIL jest 0). Następnie próbowałem uruchomić kalibrację wtrysków,
ale wydawało mi się, że się nie udało. Za którymś razem auto zaskoczyło i zaczęło chodzić
ciut inaczej (ale obroty raczej jałowe). Po chwili zapalił się błąd (ikona silnika i ikona świec).

ELM i ForScan twierdzą P1200 – czyli problem z parametrami lub wydajnością wtrysków.
Błąd skasowałem, zniknął z deski rozdzielczej, ale nadal go widzę podczas podłączania się
DTC. Nie ma żadnych objawów – auto jeździ normalnie, lampka się już nie zapala. Ale błąd
w ForScan widać.

Mam kilka pytań:
– czy to oznacza uszkodzony wtrysk?
– czy problem mógł spowodować mechanik wymieniając podkładki?
– czy to ja mogłem spowdować błąd nieumiejętnie uruchamiając kalibrację?
– a może błąd był tylko wyszedł dopiero teraz podczas kalibracji?

Ogólnie poradźcie proszę, bo zaczynam żałować, że w ogóle uruchamiałem tą kalibrację.

Pozdrawiam!
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 21 maja 2014, 21:22

raczej...
alchemyx napisał(a):– czy to ja mogłem spowdować błąd nieumiejętnie uruchamiając kalibrację?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 21 maja 2014, 21:26

No dobrze. Co w takim razie powinienem zrobić? Uruchomić kalibrację ponownie? Udać się do serwisu?

Czy w ogóle to jest już trwałe uszkodzenie czy raczej jakiś przejściowy problem?
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 21 maja 2014, 21:59

alchemyx napisał(a):Czy w ogóle to jest już trwałe uszkodzenie czy raczej jakiś przejściowy problem?

tego jeszcze nie wiemy... :|

Jak juz masz ForScan to idź i podłącz się i skasuj błędy. Następnie, znajdź taką opcję:
"Wyzeruj wartość wtryskiwacza"
Spowoduje to przywrócenie ich do 0ms korekty wtrysku... takie zero wyjściowe :)
Następnie uruchom auto i sprawdz jak pracuje silnik...

Kolejnym krokiem jest uruchomienie procedury kalibracji wtrysków...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 21 maja 2014, 22:12

OK. To zrobię to jutro z samego rana, bo teraz już za ciemno na mieszanie tymi kabelkami
do kalibracji.

Pozostaje pytanie jak poznać, że kalibracja się rozpoczęła? W sensie jak poznam, że te
5 dotknięć do masy rzeczywiście podziałało?

Pozdrawiam
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 21 maja 2014, 22:19

alchemyx napisał(a):za ciemno na mieszanie tymi kabelkami
do kalibracji.

wróć... użyj ForScan
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 21 maja 2014, 22:22

To chyba źle CIę zrozumiałem, wybacz ;).

W pierwszym kroku mam zrobić to – kasowanie błędów, zerowanie wtryskiwaczy, odpalenie
Dopiero w drugim – kalibracja wtrysków?

Bo sam forscan nie ma funkcji kalibracji, jedynie zerowanie wtrysków.
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 21 maja 2014, 22:30

tak...
ForScan:
alchemyx napisał(a):kasowanie błędów, zerowanie wtryskiwaczy


kabelek – kalibracja
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez alchemyx » 22 maja 2014, 08:30

Gdybym mógł to bym Cię ucałował ;).

Rozgrzalem auto do 75 stopni, zajechalem na parking, zgasilem auto, przygotowałem wszystkie kable.

Włączyłem zapłon bez uruchamiania silnika, skasowałem błędy, wyzerowalem wtryski. Odczyt w forscan pokazał ze maja zero. Odpaliłem upewniajac sie, ze jest wyłączona klimatyzacja. Kablem zawarłem do masy ale tak jak pisał ktos na forum zrobiłem to takimi 5 skrobnieciami klemy.

Zapaliła sie kontrolka świec, zaczęły obroty sie zmieniać, po kilku minutach zgasła, mignęła i zgasła.

Teraz błędu nie ma. Wtryski maja nowe wartości. Inne niż wczoraj przed kalibracja.

Dziękuje :))


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
"W życiu piękne są tylko chwile" [Ryszard Riedel]
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 11:45
Posty: 76 (9/2)

Postprzez Wojtek » 22 maja 2014, 10:49

No i ciesza mnie takie wiesci... <ok>
Szerokosci ;)

Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy