Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez tadziol » 14 maja 2014, 20:49

wyglądają jak nity....przy następnej operacji EGR-HAND-WASH <lol> po prostu sprawdzisz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez danielguliwerek » 15 maja 2014, 13:01

http://www.youtube.com/watch?v=ba-DaJMM ... e=youtu.be





nawiazujac do mojego problemu z ktorym 4 mechanikow nie widzialo o co chodzi i na forum.....melduje :)

Dol czysciutki zero (jezyka na smoku) olej czysty miska i panewki cale..... wiec teraz z teg co mechanik mowil rozbiera gore i wyciaga na glebe caly silnik potem daje do sprawdzenie pomierzenia wal glowice itp....dobrze ze raczj nie musze za to placic.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez danielguliwerek » 20 maja 2014, 18:00

Koledzy Pilne!!!


mechanik tweirdzi ze byl na pomiarach i jest luz na sworzniu na 3 baniaku korbowodzie jesli dobrze zrozumialem stad te stuki na na obciazeniu!!! Enduro ty znasz sprawe moja co sadzisz?
Lub koledzy co sadzicie?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez tadziol » 20 maja 2014, 22:09

jeżeli stuki przy obciążeniu mają pochodzić z tego luzu na sworzniu,to ja tego nie "kupuję".
to jest nielogiczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez danielguliwerek » 21 maja 2014, 15:13

tak kolego twierdza niby wal byl na sprawdzeniu mierzeniu i tylko korba ma ten luz dlatego stuka ale ty chyba nie jestes w temacie z moja mazda o chyba nie czytales wszystkich postow:) jak masz pyt daj na priv wszystko ci wyjasnie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez tadziol » 21 maja 2014, 15:58

danielguliwerek napisał(a):chyba nie jestes w temacie z moja mazda

spoko...jestem.
danielguliwerek napisał(a):wal byl na sprawdzeniu mierzeniu i tylko korba ma ten luz dlatego stuka

a to ci niedobra korba ;) a w zimie nie stuka ? bo z tego co pisałeś,to w temp.poniżej 0 st. był spokój.
problem znowu powstał wraz ze wzrostem temp. na zewnątrz.zgadza sie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez danielguliwerek » 21 maja 2014, 16:16

no niby tak ale w zimie rowniez chodzil dosyc szorstko :) powiem ci szczerze ze juz sam glupieje juz tylu mechanikow patrzymo mysleli ze wtryski lub zawory a to nie to ..... dopiero po rozkreceniu silnika i sprawdzeniu znalezli jakis nie wielki luz na tej korbie na 3 baniaku tak mi powiedzieli. mam nadzieje ze to to bo juz nic innego nie moze byc :) :D tylko przy tych obrotach co na filmiku sa te stuki nie zawsze zalerzalo duzo od tem silnika i zewnetrznej.
czy mozliwe by jakis minimalny luz tak stukal? jak da mu sie gazu:)/
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez JaroMatch632 » 23 maja 2014, 19:08

Widzę że masz też straszny problem. No jeśli masz wyjęty cały silnik to szukaj przyczyny od czego powstał ten luz na 3 korbie. Masz wyjęty silnik to zdejmij głowice rozkręć duł wyjmij cały tłok i popatrz na niego czy to nie aby tłok tak hałasuje może być tuleja w tłoku wyrobiona no ale to rzadko się zdarza chyba że no nie wiem. Ale jedno jest pewne jak masz silnik na górze to głowica do zdjęcia. Ja jeszcze tydzień temu miałem podobny problem nie wiedziałem co jest . Teraz smigam sobie . Całe szczęscie że tak to się skończyło i udało sie zrobić. Ale tak jak ci mówiłem głowice zdjąć ja bym tak zrobił .
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2013, 20:04
Posty: 15
Auto: Mazda6 2002-2007 (GG/GY) rok 2003 136km

Postprzez danielguliwerek » 24 maja 2014, 08:22

kolego silnik caly wyjety tak mechanik mowil....glowica i wal byl w pomiatach bo myslal ze cos z walem ale po sprawdzeniu okazalo sie ze luz na 3 korbie on ja kupil uzywke jak kiedys go wymienial....milelo 3 mc wtedy i zaczely sie stuki.
oczywiscie po remoncie kiedys oszczedzalem auto wolna spokojna jazda przez 500km potem lekko wiecej do 1000km

Dopisano 24 maja 2014, 19:17:

Panowie co jeszcze mozna pomierzyc sprawdzic???? prosze o szybka odpowiedz puki silnik na zewnatrz
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Siwy_Płock » 28 maja 2014, 21:46

Witam mam problem. Niedawno kupiłem Mazdę 6 GY CiTD. Dzisiaj wracając ze sklepu usłyszałem niepokojące dźwięki podobne do tych:

Na wolnych obrotach niesłyszalne a na nasilają się wraz ze wzrostem obrotów
Czy wskazują one na obróconą panewkę?
Ostatnio edytowano 29 maja 2014, 08:28 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa linku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez danielguliwerek » 29 maja 2014, 19:20

PANEWKA.... juz cos wiem na ten temat i zwiazane z kosztami <płacze>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez sheller80 » 29 maja 2014, 19:27

Jak bys potzrebował jakies info przerabiałem to 2 miesiace wstecz :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez maziadm » 16 cze 2014, 12:06

Siwy_Płock napisał(a):Czy wskazują one na obróconą panewkę?
Hmmm, niekoniecznie. Ciekawe jest to, że ja też mam podobnie tylko na wolnych obrotach. Raz mocniej, raz lżej, czasami w ogóle, jeżdżę i nie przejmuję się tym.
Napisz co się stało.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Darecki89 » 21 cze 2014, 22:23

Ja kolego mialem taki sam problem i nie byla to panewka. kolo w alternatorze mi tak stukalo. wystarczylo wsadzic dobry uzywany alternator (koszt 100zl) i problem zniknol
Darecki89
 

Postprzez krzycho » 21 cze 2014, 23:01

Siwy_Płock napisał(a):Witam mam problem. Niedawno kupiłem Mazdę 6 GY CiTD. Dzisiaj wracając ze sklepu usłyszałem niepokojące dźwięki podobne do tych:

Na wolnych obrotach niesłyszalne a na nasilają się wraz ze wzrostem obrotów
Czy wskazują one na obróconą panewkę?

A ustają te stuki jak silnik sie rozgrzeje ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2014, 19:37
Posty: 78 (2/2)
Skąd: Warszawa/Toruń
Auto: M3 sedan 1,6Pb '05

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 3 lip 2014, 19:35.
Powód: nie dublujemy postów w różnych działach

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 20 lip 2014, 14:36

Witam,
wczoraj wracając do domu auto dwa razy mi szarpnęło i po chwili pojawił się właśnie metaliczny rytmiczny stukot podobny do filmiku wyżej narastający przy wzroście obrotów silnika. Od razu zjechałem na pobocze, maska w górę i sprawdzenie oleju, stan oleju jest. Do domu miałem jakieś 3 km. więc przyjechałem, powiem że stukało dość głośno. Auto postało z 3 godz. i po odpaleniu stukot był dalej słyszalny ale znacznie ciszej. A w dniu dzisiejszym na wolnych obrotach go nie słyszę tylko delikatnie jest słyszalny na wyższych obrotach. Auto cały czas miało moc, nic nie dymi, nie szarpie, chodzi równo. Nie mam pojęcia o co chodzi? Bałem że mogła się obrócić panewka ale raczej to wykluczam bo objawy ustępują to znaczy jest dużo ciszej. Smok był sprawdzany 10.000 tys. km temu i był czyściutki, podkładki pod wtryskami profilaktycznie wymienione 50.000 km. Auto ma przejechane 180 tys. Proszę doradźcie czym mogą być spowodowane te stuki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Pioteq25 » 20 lip 2014, 16:22

A spod korka nie dymi?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 20 lip 2014, 22:00

Nie dymi, jest tylko podmuch powietrza, jestem na to wyczulony, podkładki były wymieniane u Jaksy 50 tys. km temu, można powiedzieć że profilaktycznie bo te oryginalne były wtedy też w dobrym stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez NIKO 40 » 29 lip 2014, 00:50

Panewkę wywaliło i tyle.
Nie radziłbym jeździć ani odpalać a tym bardziej wchodzić na większe obroty bo może być buum i korbowód bokiem wyjdzie.
A tak jest szansa że wał się uratuje.
Ostatnio przywieźli mi M6 na warsztat gdzie klient wracał z wakacji i też na autostradzie panewkę wywaliło lecz klient podjął męską decyzję o jeździe dalej i nie dojechał gdyż po 50km korbowód wyszedł bokiem.

I blok silnika do wyrzucenia a i wał korbowy złom więc zostaje z tego silnika tylko osprzęt.
Konieczna wymiana silnika.
Więc bym tu ostrożnie podchodził .
Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6