Uszkodzona klima pusty układ.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez cimoch » 13 kwi 2006, 13:40

Nie włącza się klimatyzacja (sprężarka) – układ jest pusty – sprawdzałem, czy jest to normalne i czy po sprawdzeniu szczelności i napełnieniu powinna się włączać. Chodzi mi głownie o to czy powinna załączyć się sprężarka przy pustym układzie. Jest to klimatyzacja automatyczna.
Pzdr
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez nynuch76 » 13 kwi 2006, 16:38

W układzie jest zainstalowany czujnik ciśnienia właśnie po to żebyś jej nie załączył gdy czynnika r134a jest zbyt mało. :D
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez xANDy » 13 kwi 2006, 16:46

625 g czynnika (chyba R134a)
150 ml oleju
[dane katalogowe]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez janek » 13 kwi 2006, 21:14

A czy jak jezdzi sie ze zbyt malym pozimem czynnika to coś może stać się ze sprężarką. Mialem po zimie malutki wyciek ze złączenia, ale już naprawilem. Czy myszę dopelniac, czy da się sprawdzić poziom czynnika? Mechanik stwierdzil ze trzeba wyciąnąć czynnik i uszczelnić klime razem ok 200zł :|
A dopiero co przed latem napełnialem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez xANDy » 13 kwi 2006, 22:44

Może stać się "coś" ze sprężarką – może. Pierwszym objawem tego "może" jest głośniejsza praca.
W czynniku jest też olej, który ma działanie takie, jak olej (oraz uszczelnia na złączach).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez janek » 14 kwi 2006, 16:34

A jak się nie używa klimy to sprężarka nie chodzi? – trochę głupie pytanie, ale nie chce mi się przed latem napelniać klimy bo narazie i tak jest zbędna – podobno wiosna idzie. :D
Czy jest sposób by sprawdzić poziom czynnika w klimie – czy jak chlodzi i grzeje to jest ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez Waluś » 14 kwi 2006, 18:00

janek napisał(a):A jak się nie używa klimy to sprężarka nie chodzi

Nie nie chodzi. Na sprężarce jest elektromagnes, który to przy odpowiednim ciśnieniu i załączeniu włacznika w kabinie zwiera sprężarkę. Dopiero wtedy zaczyna chodzić.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez janek » 15 kwi 2006, 16:42

ok dzieki za odpowiedz :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2005, 17:51
Posty: 98
Skąd: Warszwa
Auto: 626GF 1998 2.0 16v

Postprzez Jaksa » 15 kwi 2006, 22:33

xANDy napisał(a):Pierwszym objawem tego "może" jest głośniejsza praca
Mysle ze przy małym poziomie gazu nie powiina ruszyć
janek napisał(a):Czy jest sposób by sprawdzić poziom czynnika w klimie
Są specjalistyczne urządzenia ktore robią wszystko :P wysysają to co jest w układzie , separuja olej , ważą i ponownie aplikują z tą roznicą ktorej brakowało ( płacisz od roznicy ) Ja jeszcze nie dorobiłem sie tego sprzętu ( cena netto od 14 tysiecy zł ) Ostatnio uzupełniałem czynnik w swojej madzi ( w auto2000 ) zapłaciłem 200 zł za full serwis razem z barwnikiem.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez cimoch » 19 kwi 2006, 11:42

U mnie się wyjaśniło, nabiłem klimatyzację – 625 g plus olej i spręzarka zaczęła pracować. Ubytków nie widać. Bez odpowiedniego ciąnienia nie załączy się sprężarka – tak mnie uświadomił człowiek, który robił przegląd. zrobiłem również odgrzybianie. I cena za taką usługę w Białymstoku w warsztacie, który to robił to 140 PLN (nabicie, odgrzybianie i ogólny przeglad. Chyba niedrogo? Jak ktoś jes z Białegostoku i ma problem z klimą, to polecam warszat – w razie potrzeby służę namiarami.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez iiyama » 22 kwi 2006, 23:45

niedrogo i dobrze,

tanio za odgrzybianie, w lublinie sie cenią na 100zł
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez marceli77 » 21 kwi 2007, 21:07

:( Witam, proszaę o poradę gdzie mam zacząć szukac przyczny nie włączania sie klimy. Po wciśnęciu przycisku A/C dioda się zapala alę wętylator się nie załącza, sprawdzałem napięcie na kostce do wentylatora od klimy i go nie ma oraz nie ma napięcia na dwóch bezpiecznikach pod maską o mocy 15 i 20 nie wiem czy one nie są odpowiedzialne za klimę. Pozdrawiam marceli – przed awarią klima działała
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez xANDy » 21 kwi 2007, 21:53

No cóż – sprawdź ciśnienie w układzie – zapewne go po prostu nie ma już... Sam to miałem tydzień temu. Działała i przestała działać... znajdź zawór i sprawdź, czy psiknie czy nie psiknie..... a w ogóle to podjedź do jakiegoś serwisu klimy i sprawdź ciśnienie. To zrobić powinni za darmo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marceli77 » 21 kwi 2007, 22:00

sprężarka nie pracuje, czy jest cznnik tego nie wien, układ był napełniany 2 lata temu, co do bezpieczników to1 ma napis DM a 2 to (R.FOG)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez marceli77 » 21 kwi 2007, 22:06

Rano sprawdze czy zostało co kolwiek czynnika pozdrawiam marceli
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez waldii » 21 kwi 2007, 22:47

marceli77 napisał(a):a 2 to (R.FOG)

halogen przod prawy????
waldii
 

Postprzez marceli77 » 21 kwi 2007, 23:11

dzięki za info <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez marceli77 » 28 kwi 2007, 20:58

witam, problem z klimatyzacją rozwiązany, brak było czynnika <jupi> :) , dzięki za pomoc pozdrawiam marceli77 :) :)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez Gość » 29 kwi 2007, 11:21

Witam układ klimatyzacji jeśli jest sprawny załączy się od razu najczęstrze przyczyny nie zadziałania klimatyzacji to zawieszony czujnik ciśnieniowy na układzie wysokiego ciśnienia steruje on właśnie sprężarką jak i podaje sygnał na moduł od sterowania wentylatorem na chłodnicy, następna przyczyna to zbyt mały poziom w układzie odczynnika r 134a wystarczy że od wartości nominalnej odczynnika będzie spadek w granicach 15% i i czujnik ciśnieniowy nie pozwoli załączyć układu. Następna sprawa to w układzie klimatyzacji stosuje się dwa typy oleju, jeden jest bespośrednio w sprężarce wartości w zględem typu sprężarki a drugi jest podawany w układ w momencie napełniania odczynnikiem r 134a wartość to między 15- 25gr ja stosuję (fursch) uniwersalny do wielu sprężarek króre działają na wysokim i na niśkim ciśnieniu, są też sprężarki stosowane w koreańskich autach tylko na niśkie ciśnienie to stosujemy w tedy olej który jest podany w katalogu do danego modelu. Pamiętajcie o jednym żeby co roku na wiosnę odkażać układ klimatyzacji. Pozdro Piotr
Gość
 

Postprzez Gość » 1 maja 2007, 18:45

u mnie lwasciwie jest na odwrot, klimatyzacja sie nie wylacza- latem nie jest to problem
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6