Mazda 323F BJ Duży problem pomocy

Postprzez blankq » 8 maja 2014, 23:27

Witam wszystkich mam problem z moją Mazda 323f BJ 1.5 BENZYNA+LPG rok 2000, niestety straciłem już majątek i zapał oraz koncepcje dlatego pisze o pomoc do Was. Mianowicie mam problem silnikowy na początku tylko na gazie przy obrotach 2600 szarpało silnikiem i było szarpnięcie. Jeżeli jechało się równo utrzymując około 2500 do 3000 szarpało non stop, zacząłem w takim razie dociekać i wymieniać :

– wymiana świec
– ustawienie luzów na zaworach

Nic nie pomogło ale jeździło aż nie padł akumulator który notabene miał 5 miesięcy ( może przypadek ) a potem cewka

– wymiana cewki

Samochód jeździł szarpanie było a spalanie wzrosło z 9,5 litra do 12 litrów gazu
Zacząłem szukać przyczyn i wymieniać kolejne rzeczy najpierw pojechałem do paru gazowników ale jeden był tylko konkretny, przejechaliśmy 70 km żeby ustawić gaz ale niestety nie udało się ponieważ przy około 2650 obrotów zmieniał się czas wtrysku z 6 ms do 3 ms przynajmniej wg Gazownika posiedział pokombinował zmniejszył szczelinę między świecami i dalej to samo. Wiec zalecił zbadanie komputera i czasu wtrysku na benzynie.

-2 nie zależne komputery pokazały ze wszystko ok.

Zmienione zostały kable na nowe NGK i wszystko było ok. przez 40 km po tym dystansie zaczęło się szarpanie na dobre samochodem na gazie i benzynie już i taki efekt jak by samochód palił na 3 cylindry plus brak mocy w ogóle. Samochód u mechaników i wszystko niby działa wiec znów na komputer po wielkich szukaninach okazuje się ze błąd ma czujnik położenie przepustnicy i czujnik temperatury powietrza z dolotu. Jednym słowem czyścimy przepustnice znów pod komputerm zaprogramować samochód znów jeździ już dużo lepiej i na benzynie na gazie ale tylko 46 kilometrów i znów palenie na 3 cylindry rzucanie silnikiem i samochodem i brak mocy.

Nie wiem już co wymieniać co robić może ktoś z Was ma koncepcje i może coś doradzi ? <co?>
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 13:34
Posty: 4
Skąd: Kraków/Wrocław
Auto: Mazda 323F BJ rok 2000 1.5 +LPG

Postprzez wlodekBJ » 9 maja 2014, 00:31

Niewiem czy Ci to pomoże ale ja też ładowałem kasę i nic i nic a miałem podobne objawy nierówna praca na lpg i pb szarpanie brak mocy, wkońcu miałem dość i postanowiłem zmienić cały silnik z elementami osprzętu i... auto jak nowe :) Podsumowywując to co włożyłem w naprawy starego silnika a to co wydałem na nowy to wyszło połowę taniej wsadzenie nowego motoru z osprzętem. Druga sprawa to może być walnięty komputer sterujący silnikiem.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2014, 23:22
Posty: 21
Skąd: zach-pom
Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998

Postprzez Pangenitor » 9 maja 2014, 14:31

Ja bym sprawdził jeszcze dwie rzeczy: sonda lambda, czujnik położenia wału.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Jakub BJ Sportive » 11 maja 2014, 13:08

Tak jak kolega wyżej sonda ale na porządnym sprzęcie pokazującym wykres pracy, czujnik p. wału a przede wszystkim niby najprostsze – znajdź jakiegoś kolegę z forum z taką samą Mazda lub poszukaj kogoś kto się zgodzi podmienić na parę chwil komputer. Ja bym gaz zostawił w spokoju i próbował zrobić to wszystko na benzynie, jak się uda na PB to można zabrać się za gaz. Pozdrawiam. Jakub
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez Bo_Lo » 11 maja 2014, 14:21

Przeplywka czyszczona? Ja mialem takie objawy i ona byla winna.koszt 0zl
Wyjac ,delikatnie przeczyscic alkoholem lezke i gotowe

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Jakub BJ Sportive » 11 maja 2014, 14:33

Zastanowił bym się jeszcze nad rozrządem i przepływomierzem. Jaki masz przebieg? Kiedy zmieniałeś. rozrząd? Jak zaczą się problem – po założeniu gazu czy jechałeś sobie i nagle zaczęło szarpać .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Postprzez Jakub BJ Sportive » 19 maja 2014, 20:03

Rozwiązałeś problem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sty 2014, 13:55
Posty: 19
Skąd: Leśna, dolnośląskie
Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323