Witam wszystkich foumowiczów, jestem tutaj od niedawna i proszę o wyrozumiałość.
Krótko chcę opisać mój problem z mazdą 6 diesel 121PS z 2004r
Około miesiąc temu zauważyłem w swojej madzi delikatne falowanie obrotów,ale nie było to nic niepokojącego,gdyż po kilku kilometrach obroty wracały do normy. Po upływie ok. 2 tygodni chcąc rano zapalić samochód pierwszy raz zgasł,po czym bez problemu zapalił (podczas jazdy żadnych niepokojących objawów). Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze kilka razy bez względu czy silnik był zimny czy też ciepły.
Tydzień temu moja szóstka odmówiła posłuszeństwa,mimo kilkudziesięciu prób,nie zapaliła (tzn.zaraz gasła mimo wciskania pedału gazu) Wszystkie te objawy wskazywały na zawór SCV, nie czekając zaraz wymieniłem na nowy Denso nr 066.
I tu rozczarowanie,samochód zapala bez problemu,ale zaraz gaśnie,po przytrzymaniu pedału gazu trzyma obroty,podczas jazdy praktycznie brak mocy,chcąc przyspieszyć zaraz szarpie i nie przyspiesza,gdy ujmuje jej gaz delikatnie się "toczy".
Pomyślałem że może wadliwy zawór zakupiłem,i chcąc mieć pewność mechanik zamówił na próbę jeszcze jeden nowy zawór scv z denso i niestety objaw ten sam.
Sam nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny,dodam że pompa wtryskowa sprawdzona(jest ok.),filtr paliwa wymieniony trzy miesiące temu, sitko w baku sprawdzone,...i co jej jest???
Może ktoś miał podobne problemy i wie gdzie jeszcze zaglądnąć,czekam na każde podpowiedzi
Pozdrawiam.
mazda 6 121PS diesel brak wolnych obrotów i mocy
Strona 1 z 1
Trzeba sprawdzić kable między SCV a PCM oraz między czujnikiem ciśnienia w CR a PCM. Dodatkowo kontrola ciśnienia w CR na komputerze tzn. porównanie wartości ciśnienia wymaganego z aktualnym oraz kontrola wtrysków. Jeden z forumowiczów, w podobnych okolicznościach, miał uszkodzony wtrysk. Filtr paliwa też do sprawdzenia jak i elektrozawory sterujące przepustnicą.
Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie diagnozy komputerowej,podpinałem swoją mazdę pod dwa różne kompy i żadnych błędów nie pokazuje, czy w przypadku uszkodzonej wiązki (kabli np między SCV a PCM oraz między czujnikiem ciśnienia w CR a PCM ) może nie pokazać błędu?
- Od: 15 mar 2014, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003
Lepiej powiedź, czy jak wymieniałeś wtrysk to razem z kablem oporowym i czy liczba na danym wtrysku odpowiada liczbie na podłączonym do niego kablu?! Jeśli silnik szarpie, nie przyśpiesza to może oznaczać problem z dawką paliwa i momentem wtrysku. Błędy się nie pojawiają w takim momencie.
PS. Po co zakładasz nowy wątek, skoro już te problemy opisywałeś w wątku mazda 6 121PS diesel problem z gaśnięciem ?
PS. Po co zakładasz nowy wątek, skoro już te problemy opisywałeś w wątku mazda 6 121PS diesel problem z gaśnięciem ?
nie gniewaj się że dalej o tym pisze,ale w pierwszym wątku opisywałem inny problem,z diagnozy wyszło,że trzeci wtrysk miał duży przelew i to skłoniło mnie do wymiany wtrysku razem z kablem oporowym,a problem był tak naprawdę w czym innym,po prostu ktoś pomylił przewody przy zbiorniku paliwa i założył je na odwrót,powrót podpiął do zasilania i tak autko przyjechało z zagranicy (prawdopodobnie pośpiech przy spuszczaniu paliwa ze zbiornika)
Chcę dodać,że pozostałe trzy wtryski były ok. Po tamtej przygodzie(od marca) zrobiłem swoją mazdą 8tyś kilometrów i już myślałem że teraz już wszystko chodzi jak należy....a tu drugi problem
Chcę dodać,że pozostałe trzy wtryski były ok. Po tamtej przygodzie(od marca) zrobiłem swoją mazdą 8tyś kilometrów i już myślałem że teraz już wszystko chodzi jak należy....a tu drugi problem
- Od: 15 mar 2014, 12:52
- Posty: 5
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003
cichy.s6 napisał(a):problem był tak naprawdę w czym innym,po prostu ktoś pomylił przewody przy zbiorniku paliwa i założył je na odwrót
no to wypadało by chociaż dopisać w poprzednim wątku, jaka była przyczyna problemu, albo chociaż, że został on rozwiązany...

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6