mazda 6 121PS diesel brak wolnych obrotów i mocy

Postprzez cichy.s6 » 16 maja 2014, 21:04

Witam wszystkich foumowiczów, jestem tutaj od niedawna i proszę o wyrozumiałość.
Krótko chcę opisać mój problem z mazdą 6 diesel 121PS z 2004r
Około miesiąc temu zauważyłem w swojej madzi delikatne falowanie obrotów,ale nie było to nic niepokojącego,gdyż po kilku kilometrach obroty wracały do normy. Po upływie ok. 2 tygodni chcąc rano zapalić samochód pierwszy raz zgasł,po czym bez problemu zapalił (podczas jazdy żadnych niepokojących objawów). Sytuacja ta powtórzyła się jeszcze kilka razy bez względu czy silnik był zimny czy też ciepły.
Tydzień temu moja szóstka odmówiła posłuszeństwa,mimo kilkudziesięciu prób,nie zapaliła (tzn.zaraz gasła mimo wciskania pedału gazu) Wszystkie te objawy wskazywały na zawór SCV, nie czekając zaraz wymieniłem na nowy Denso nr 066.
I tu rozczarowanie,samochód zapala bez problemu,ale zaraz gaśnie,po przytrzymaniu pedału gazu trzyma obroty,podczas jazdy praktycznie brak mocy,chcąc przyspieszyć zaraz szarpie i nie przyspiesza,gdy ujmuje jej gaz delikatnie się "toczy".
Pomyślałem że może wadliwy zawór zakupiłem,i chcąc mieć pewność mechanik zamówił na próbę jeszcze jeden nowy zawór scv z denso i niestety objaw ten sam.
Sam nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny,dodam że pompa wtryskowa sprawdzona(jest ok.),filtr paliwa wymieniony trzy miesiące temu, sitko w baku sprawdzone,...i co jej jest???
Może ktoś miał podobne problemy i wie gdzie jeszcze zaglądnąć,czekam na każde podpowiedzi
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 10:48 przez cichy.s6, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 12:52
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003

Postprzez Leoo » 16 maja 2014, 21:34

Trzeba sprawdzić kable między SCV a PCM oraz między czujnikiem ciśnienia w CR a PCM. Dodatkowo kontrola ciśnienia w CR na komputerze tzn. porównanie wartości ciśnienia wymaganego z aktualnym oraz kontrola wtrysków. Jeden z forumowiczów, w podobnych okolicznościach, miał uszkodzony wtrysk. Filtr paliwa też do sprawdzenia jak i elektrozawory sterujące przepustnicą.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez cichy.s6 » 16 maja 2014, 21:42

Dzięki Leoo za podpowiedż,dam znać jak się coś się wyjaśni.
Pozdr,
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 12:52
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003

Postprzez cichy.s6 » 18 maja 2014, 09:43

Jeszcze jedno pytanie mam odnośnie diagnozy komputerowej,podpinałem swoją mazdę pod dwa różne kompy i żadnych błędów nie pokazuje, czy w przypadku uszkodzonej wiązki (kabli np między SCV a PCM oraz między czujnikiem ciśnienia w CR a PCM ) może nie pokazać błędu?
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 12:52
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003

Postprzez smile » 18 maja 2014, 11:01

Lepiej powiedź, czy jak wymieniałeś wtrysk to razem z kablem oporowym i czy liczba na danym wtrysku odpowiada liczbie na podłączonym do niego kablu?! Jeśli silnik szarpie, nie przyśpiesza to może oznaczać problem z dawką paliwa i momentem wtrysku. Błędy się nie pojawiają w takim momencie.

PS. Po co zakładasz nowy wątek, skoro już te problemy opisywałeś w wątku mazda 6 121PS diesel problem z gaśnięciem ?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez cichy.s6 » 18 maja 2014, 11:20

nie gniewaj się że dalej o tym pisze,ale w pierwszym wątku opisywałem inny problem,z diagnozy wyszło,że trzeci wtrysk miał duży przelew i to skłoniło mnie do wymiany wtrysku razem z kablem oporowym,a problem był tak naprawdę w czym innym,po prostu ktoś pomylił przewody przy zbiorniku paliwa i założył je na odwrót,powrót podpiął do zasilania i tak autko przyjechało z zagranicy (prawdopodobnie pośpiech przy spuszczaniu paliwa ze zbiornika)
Chcę dodać,że pozostałe trzy wtryski były ok. Po tamtej przygodzie(od marca) zrobiłem swoją mazdą 8tyś kilometrów i już myślałem że teraz już wszystko chodzi jak należy....a tu drugi problem
Początkujący
 
Od: 15 mar 2014, 12:52
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 2.0 diesel 121PS rok.prod.2003

Postprzez dobrzyn22 » 18 maja 2014, 12:30

cichy.s6 napisał(a):problem był tak naprawdę w czym innym,po prostu ktoś pomylił przewody przy zbiorniku paliwa i założył je na odwrót


no to wypadało by chociaż dopisać w poprzednim wątku, jaka była przyczyna problemu, albo chociaż, że został on rozwiązany... <oczy> ( teraz już za późno, bo już został zamknięty)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6