Witam,
Proszę o radę ponieważ mam problem ze swoją mazdą 5 143KM Diesel. Od 3 miesięcy mam problem z gaśnięciem samochodu. Ogólnie objawy są następujące auto gaśnie na rozgrzanym silniku podczas jazdy (stuka silnik i traci obroty czasem dymił z wydechu ), jak wciskam mu gaz do dechy to się krztusi i nie może wejść na obroty aż w końcu gaśnie. Po takim zatrzymaniu nie chce odpalić kręcę rozrusznikiem i nic lub też czasem odpali ale strasznie ciężko pracuje jakby dławił się aż w końcu zgaśnie. Po odczekaniu ok 30 minut auto odpala i jadę dalej.
Czasem jeżdżę ok 2 tygodnie i nic, a czasem zdarza mi się postój 2 razy dziennie.
Byłem u mechanika i niestety nie wyświetla mi się żaden błąd.
Na początku obstawiałem z mechanikiem zawór scv ale niestety nie pomogło, później sprawdziłem wtryski i wymieniono mi rozpylacze i tez niestety klapa. Nie wspomnę już że czyściłem bak wymieniałem filtr paliwa. Pojechałem do innego mechanika i podpowiedział mi że może być to czujnik przesuwu wału. Jednakże mam obawy dlaczego mi nie wyświetla się w na kompie żadna awaria.
Czy ktoś wie co może być przyczyną i jak ją zdiagnozować. Czy moja teoria o czujniku przesuwu wału może być trafna, jeśli nie wyświetla się błąd na kompie, czy jest to możliwe?
Jakiś rok temu wycinałem również dpf czy może to mieć jakikolwiek związek?
Proszę o podopowiedź
Silnik gaśnie po rozgrzaniu
Strona 1 z 1
Mocne stwierdzenie, ale wał się nie przesuwa a obracaRicardo1979 napisał(a):Pojechałem do innego mechanika i podpowiedział mi że może być to czujnik przesuwu wału.
Kalkulatory nie pokazują błędów, pod IDSa jedź. Poza tym ten DPF a raczej jego brak...
Diagnoza nie będzie prosta zwłaszcza na odległość.
A ten wątek i tak poleci do kosza.
A Ty uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
Moze od poczatku...
1. Jakie auto?
2. Jaki silnik?
3. Poprosze o rok produkcji auta...
I bedzie wszystko jasne
Tapatalk
1. Jakie auto?
2. Jaki silnik?
3. Poprosze o rok produkcji auta...
I bedzie wszystko jasne
Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
WItam,
Sorry za złe określenie czujnika położenia wału.
Auto Mazda 5, 143KM Diesel, 2006 rok, przebieg 168000km
Sorry za złe określenie czujnika położenia wału.
Auto Mazda 5, 143KM Diesel, 2006 rok, przebieg 168000km
-
Ricardo1979
Dobrze... napisales, ze wymieniles zawor SCV...
Proponuje podlaczyc sie pod komputer diagnostyczny... I sprawdzenie live data
Tapatalk
Proponuje podlaczyc sie pod komputer diagnostyczny... I sprawdzenie live data
Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Czujnik położenia wału wywołuje błąd zapisany w PCM i powinien dać się odczytać.
Dlaczego masz DPF wycięty?
Podeślij mi swój nr VIN. Przy usterce SCV silnik gaśnie zazwyczaj z wolnych obrotów a nie podczas jazdy.
Dlaczego masz DPF wycięty?
Podeślij mi swój nr VIN. Przy usterce SCV silnik gaśnie zazwyczaj z wolnych obrotów a nie podczas jazdy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości