Silnik gaśnie po rozgrzaniu

Postprzez Ricardo1979 » 14 maja 2014, 18:16

Witam,

Proszę o radę ponieważ mam problem ze swoją mazdą 5 143KM Diesel. Od 3 miesięcy mam problem z gaśnięciem samochodu. Ogólnie objawy są następujące auto gaśnie na rozgrzanym silniku podczas jazdy (stuka silnik i traci obroty czasem dymił z wydechu ), jak wciskam mu gaz do dechy to się krztusi i nie może wejść na obroty aż w końcu gaśnie. Po takim zatrzymaniu nie chce odpalić kręcę rozrusznikiem i nic lub też czasem odpali ale strasznie ciężko pracuje jakby dławił się aż w końcu zgaśnie. Po odczekaniu ok 30 minut auto odpala i jadę dalej.
Czasem jeżdżę ok 2 tygodnie i nic, a czasem zdarza mi się postój 2 razy dziennie.
Byłem u mechanika i niestety nie wyświetla mi się żaden błąd.
Na początku obstawiałem z mechanikiem zawór scv ale niestety nie pomogło, później sprawdziłem wtryski i wymieniono mi rozpylacze i tez niestety klapa. Nie wspomnę już że czyściłem bak wymieniałem filtr paliwa. Pojechałem do innego mechanika i podpowiedział mi że może być to czujnik przesuwu wału. Jednakże mam obawy dlaczego mi nie wyświetla się w na kompie żadna awaria.
Czy ktoś wie co może być przyczyną i jak ją zdiagnozować. Czy moja teoria o czujniku przesuwu wału może być trafna, jeśli nie wyświetla się błąd na kompie, czy jest to możliwe?
Jakiś rok temu wycinałem również dpf czy może to mieć jakikolwiek związek?

Proszę o podopowiedź
Ostatnio edytowano 15 maja 2014, 15:43 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Ricardo1979
 

Postprzez smile » 14 maja 2014, 21:49

Ricardo1979 napisał(a):Pojechałem do innego mechanika i podpowiedział mi że może być to czujnik przesuwu wału.
Mocne stwierdzenie, ale wał się nie przesuwa a obraca :)
Kalkulatory nie pokazują błędów, pod IDSa jedź. Poza tym ten DPF a raczej jego brak...
Diagnoza nie będzie prosta zwłaszcza na odległość.
A ten wątek i tak poleci do kosza.
A Ty uzupełnij profil o dane skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez nemi » 15 maja 2014, 09:34

smile napisał(a):Mocne stwierdzenie, ale wał się nie przesuwa a obraca :)

...i jest to czujnik położenia wału :).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Wojtek » 15 maja 2014, 11:20

Moze od poczatku...
1. Jakie auto?
2. Jaki silnik?
3. Poprosze o rok produkcji auta...
I bedzie wszystko jasne ;)

Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Ricardo1979 » 16 maja 2014, 08:41

WItam,

Sorry za złe określenie czujnika położenia wału.

Auto Mazda 5, 143KM Diesel, 2006 rok, przebieg 168000km
Ricardo1979
 

Postprzez Wojtek » 16 maja 2014, 10:41

Dobrze... napisales, ze wymieniles zawor SCV...
Proponuje podlaczyc sie pod komputer diagnostyczny... I sprawdzenie live data

Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 16 maja 2014, 22:24

Czujnik położenia wału wywołuje błąd zapisany w PCM i powinien dać się odczytać.
Dlaczego masz DPF wycięty?
Podeślij mi swój nr VIN. Przy usterce SCV silnik gaśnie zazwyczaj z wolnych obrotów a nie podczas jazdy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy