Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
OK, moja wina, rozpocząłem niepotrzebnie rozmowę o moim "nieszczęściu" ww tym temacie. Temat rękojmi można zamknąć.
Około 28-go kwietnia rozbieram silnik i zdam relację co i jak. Przy okazji wymienię sprzęgło, bo już ciężko chodzi.
Około 28-go kwietnia rozbieram silnik i zdam relację co i jak. Przy okazji wymienię sprzęgło, bo już ciężko chodzi.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2014, 10:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
Ja tylko w temacie rękojmi 
Sprzedający zgodził się pokryć koszty 50% naprawy auta. Chyba doszedł do wniosku, że i tak nie wygra. Zasięgałem informacji prawnika (kilku) i stwierdzenie jedno – sprawa wygrana – chroni mnie rękojmia, mam świadka przy zakupie, a dodatkowo oryginał ogłoszenia z serwisu internetowego.
Warto było powalczyć.
Pozdrawiam.
Jutro wstawiam auto do mechanika i będzie się działo
Sprzedający zgodził się pokryć koszty 50% naprawy auta. Chyba doszedł do wniosku, że i tak nie wygra. Zasięgałem informacji prawnika (kilku) i stwierdzenie jedno – sprawa wygrana – chroni mnie rękojmia, mam świadka przy zakupie, a dodatkowo oryginał ogłoszenia z serwisu internetowego.
Warto było powalczyć.
Pozdrawiam.
Jutro wstawiam auto do mechanika i będzie się działo
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
w temacie poboru oleju u mnie, został dziś wymieniony zawór PCV oraz zalany LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40, także trzymajmy kciuki żeby było
Jednak podczas demontażu dolotu, mój mechanik zauważył i uwiecznł dziwny osad na 2 i 3 dolocie. Jak myślicie, może to być właśnie znikający olej? Że tam się wypala czy cokolwiek? Zostało to wyczyszczone, ale ciekawi mnie co tam się mogło dziać, że powstał taki syf :/

Jednak podczas demontażu dolotu, mój mechanik zauważył i uwiecznł dziwny osad na 2 i 3 dolocie. Jak myślicie, może to być właśnie znikający olej? Że tam się wypala czy cokolwiek? Zostało to wyczyszczone, ale ciekawi mnie co tam się mogło dziać, że powstał taki syf :/
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Na pierwszej flocie widać klapki vis ,ja jak u siebie zdejmie kolektor to wypiernicze
Wracając do tematu wciągnęła mazda na 4480 km 200 ml oliwy , zrobiłem tak ja Rymko pisał nie dolewalem do max tylko pół tak jak podczas zmiany oliwy ,myśle ze wynik zadowalający
Wracając do tematu wciągnęła mazda na 4480 km 200 ml oliwy , zrobiłem tak ja Rymko pisał nie dolewalem do max tylko pół tak jak podczas zmiany oliwy ,myśle ze wynik zadowalający
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam ponownie.
W sobotę wieczorem (26.04.2014) odebrałem Mazdę od mechanika. Wymienione zostały:
– uszczelka pod głowicą,
– śruby głowicy,
– pierścienie,
– gumki zaworów,
– uszczelniacz wału,
dodatkowo:
– klej do miski olejowej
– płukanie silnika (LIQUI MOLY)
– olej 10W40 LIQUI MOLY
Razem całą impreza kosztowała mnie 2150zł.
Przejechałem około 100 km i olej trzyma w MAX – zobaczymy jak długo (przedtem na 50km spalał ok 300 ml oleju).
Mechanik stwierdził, że jak zlewał olej (juz po płukaniu silnika), to leciało z niego samo "masło".
Także trzymajcie kciuki za moja Mazdę, bo za kilka dni szykuje się wyjazd do Niemiec, także lepiej, żeby nie zawiodła
W sobotę wieczorem (26.04.2014) odebrałem Mazdę od mechanika. Wymienione zostały:
– uszczelka pod głowicą,
– śruby głowicy,
– pierścienie,
– gumki zaworów,
– uszczelniacz wału,
dodatkowo:
– klej do miski olejowej
– płukanie silnika (LIQUI MOLY)
– olej 10W40 LIQUI MOLY
Razem całą impreza kosztowała mnie 2150zł.
Przejechałem około 100 km i olej trzyma w MAX – zobaczymy jak długo (przedtem na 50km spalał ok 300 ml oleju).
Mechanik stwierdził, że jak zlewał olej (juz po płukaniu silnika), to leciało z niego samo "masło".
Także trzymajcie kciuki za moja Mazdę, bo za kilka dni szykuje się wyjazd do Niemiec, także lepiej, żeby nie zawiodła
- Od: 26 mar 2014, 20:25
- Posty: 90
- Skąd: Lębork
- Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG
matthies napisał(a):z cały szacunkiem, ale po takim remoncie zalać 10W40 uważam za kompletny idiotyzm...
Też po remoncie zalałem 10W40 na 500 km .
Panowie, moja Mazda brała ok 1,2l oleju na 10tys km, olej, na którym jeździłem to valvoline maxlife 5w30. Ostatnio zalałem valvoline maxlife 10w40 i ubytki znacznie się obniżyły. Auto ma 150tys km.
co o tym myślicie ?
co o tym myślicie ?
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
tak na prawdę to cokolwiek ;]
silnik nie został zaprojektowany pod LPG, tylko pod PB, więc temperatury pracy i siła wybuchów jest mimo wszystko inna, niż zaprojektowana. To się na pewno odbije na silniku, nawet przy idealnym wystrojeniu.
CO innego, gdyby silnik z taśmy schodził z LPG – wtedy pełen szacun.
silnik nie został zaprojektowany pod LPG, tylko pod PB, więc temperatury pracy i siła wybuchów jest mimo wszystko inna, niż zaprojektowana. To się na pewno odbije na silniku, nawet przy idealnym wystrojeniu.
CO innego, gdyby silnik z taśmy schodził z LPG – wtedy pełen szacun.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
IMO możemy tu mówić jedynie o szybszej/częstszej kontroli luzów zaworowych i ewentualnej wymianie szklanek. Nic więcej. I tu podpieram się forumowym gazownikiem (większość wie kogo mama na myśli;) )
Btw. nie znam marki ani modelu samochodu z "fabryczną" instalacją LPG.Wszyscy stosują jedynie zalecane/dedykowane do dane modelu instalacje znanych producentów. Dla mnie koniec OT
@kopaczek: ile to jest "trochę"
Btw. nie znam marki ani modelu samochodu z "fabryczną" instalacją LPG.Wszyscy stosują jedynie zalecane/dedykowane do dane modelu instalacje znanych producentów. Dla mnie koniec OT
@kopaczek: ile to jest "trochę"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6