Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez bary75 » 21 kwi 2014, 10:15

OK, moja wina, rozpocząłem niepotrzebnie rozmowę o moim "nieszczęściu" ww tym temacie. Temat rękojmi można zamknąć.

Około 28-go kwietnia rozbieram silnik i zdam relację co i jak. Przy okazji wymienię sprzęgło, bo już ciężko chodzi.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2014, 10:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez bary75 » 22 kwi 2014, 14:56

Ja tylko w temacie rękojmi :)
Sprzedający zgodził się pokryć koszty 50% naprawy auta. Chyba doszedł do wniosku, że i tak nie wygra. Zasięgałem informacji prawnika (kilku) i stwierdzenie jedno – sprawa wygrana – chroni mnie rękojmia, mam świadka przy zakupie, a dodatkowo oryginał ogłoszenia z serwisu internetowego.
Warto było powalczyć.

Pozdrawiam.
Jutro wstawiam auto do mechanika i będzie się działo :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez dobrzyn22 » 22 kwi 2014, 16:13

<spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez matthies » 22 kwi 2014, 19:55

w temacie poboru oleju u mnie, został dziś wymieniony zawór PCV oraz zalany LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40, także trzymajmy kciuki żeby było <spoko>
Jednak podczas demontażu dolotu, mój mechanik zauważył i uwiecznł dziwny osad na 2 i 3 dolocie. Jak myślicie, może to być właśnie znikający olej? Że tam się wypala czy cokolwiek? Zostało to wyczyszczone, ale ciekawi mnie co tam się mogło dziać, że powstał taki syf :/
IMG-20140418-00311.jpg
IMG-20140418-00314.jpg
IMG-20140422-00320.jpg
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 23 kwi 2014, 10:49

Na pierwszej flocie widać klapki vis ,ja jak u siebie zdejmie kolektor to wypiernicze :D
Wracając do tematu wciągnęła mazda na 4480 km 200 ml oliwy , zrobiłem tak ja Rymko pisał nie dolewalem do max tylko pół tak jak podczas zmiany oliwy ,myśle ze wynik zadowalający
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 23 kwi 2014, 17:28

ale co wypierniczysz?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Arkadius 73 » 23 kwi 2014, 20:30

Arkadius 73
 

Postprzez rymko » 24 kwi 2014, 11:10

Mam pytanie
Czym skutkuje demontaż VTCS'a ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez bary75 » 28 kwi 2014, 07:59

Witam ponownie.
W sobotę wieczorem (26.04.2014) odebrałem Mazdę od mechanika. Wymienione zostały:
– uszczelka pod głowicą,
– śruby głowicy,
– pierścienie,
– gumki zaworów,
– uszczelniacz wału,

dodatkowo:
– klej do miski olejowej
– płukanie silnika (LIQUI MOLY)
– olej 10W40 LIQUI MOLY

Razem całą impreza kosztowała mnie 2150zł.
Przejechałem około 100 km i olej trzyma w MAX – zobaczymy jak długo (przedtem na 50km spalał ok 300 ml oleju).
Mechanik stwierdził, że jak zlewał olej (juz po płukaniu silnika), to leciało z niego samo "masło".
Także trzymajcie kciuki za moja Mazdę, bo za kilka dni szykuje się wyjazd do Niemiec, także lepiej, żeby nie zawiodła :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez matthies » 28 kwi 2014, 17:04

z cały szacunkiem, ale po takim remoncie zalać 10W40 uważam za kompletny idiotyzm... Trzymam kciuki, ale nigdy bym czegoś takiego nie zrobił.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez misiek89 » 28 kwi 2014, 17:40

Bo to olej na dotarcie potem może sobie lać 5w30, pamiętaj żeby jej nie pałować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marcin255 » 28 kwi 2014, 18:42

matthies napisał(a):z cały szacunkiem, ale po takim remoncie zalać 10W40 uważam za kompletny idiotyzm...

Też po remoncie zalałem 10W40 na 500 km .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 28 kwi 2014, 22:35

jak na docierkę to ok, nie wiedziałem <nie powiem>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez qweerty » 11 maja 2014, 20:45

Panowie, moja Mazda brała ok 1,2l oleju na 10tys km, olej, na którym jeździłem to valvoline maxlife 5w30. Ostatnio zalałem valvoline maxlife 10w40 i ubytki znacznie się obniżyły. Auto ma 150tys km.
co o tym myślicie ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez matthies » 11 maja 2014, 21:37

Raczej normalne jeżeli zalewa się gęstszy olej.
Masz LPG więc ogólnie kondycją silnika nie musisz się przejmowac, bo i tak wysypie się prędzej niż PB.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez siemek55 » 11 maja 2014, 21:46

co masz na myśli pisząc "wysypie" ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez kopeczek » 11 maja 2014, 21:50

Panowie obecnie leje olej elf 5w30 ostatnio zauważyłem ze troche do ubywa, miałem mokre świece – wymiana uszczelki pod deklem. Czy powinienem zalać silnik gęstszym olejem?. Przebieg 130 tys.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez matthies » 11 maja 2014, 21:51

tak na prawdę to cokolwiek ;]
silnik nie został zaprojektowany pod LPG, tylko pod PB, więc temperatury pracy i siła wybuchów jest mimo wszystko inna, niż zaprojektowana. To się na pewno odbije na silniku, nawet przy idealnym wystrojeniu.
CO innego, gdyby silnik z taśmy schodził z LPG – wtedy pełen szacun.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez siemek55 » 11 maja 2014, 21:58

IMO możemy tu mówić jedynie o szybszej/częstszej kontroli luzów zaworowych i ewentualnej wymianie szklanek. Nic więcej. I tu podpieram się forumowym gazownikiem (większość wie kogo mama na myśli;) )
Btw. nie znam marki ani modelu samochodu z "fabryczną" instalacją LPG.Wszyscy stosują jedynie zalecane/dedykowane do dane modelu instalacje znanych producentów. Dla mnie koniec OT
@kopaczek: ile to jest "trochę" ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brodaM6 » 12 maja 2014, 09:39

Przy chrzszczonej i ulepszanej uszlachetniaczami Bp na naszych stacjach tez może być rożnie z tymi wybuchami :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6