Brak mocy na 6-tym biegu , turbo dziura ??

Postprzez morpheuuus » 10 maja 2014, 12:10

witam,

rok temu miałem zatartą panewkę i nie obyło się bez szlifu wału :((
2 miesiące temu wyciąłem DPF-a , wszystko było ok, spalanie spadło do jak dla mnie ok ( miasto 7.3 l/100 km ) ale zacząłem odczuwać brak mocy przy starcie, tzn. jedynka spoko dwójka zamulanie do 2k obrotów potem spoko i trójka też zamulanie na niskich obrotach, zrobiłem dziś kalibracje wtrysków wszystko poszło w porządku 3 razy zwiększał obroty podczas tego procesu tak jak w tutorialu :)) przejechałem się na małym odcinku i mam wrażenie że ta jazda na biegach 1-3 poprawiła sie :)) natomiast na 6-tym biegu mam ok 2k obrotów płaska droga pedał w podłodze a on nie potrafi 140 km/h osiągnąć, czy to jest normalne w mazdzie ?? dodam tylko że jest to mój pierwszy diesel, wcześniej jeździłem mondeo 1.8 benzyną . wydaję mi się że świstów nie słychać z turbo. proszę o pomoc ew. jakiegoś dobrego diagnostę w okolicach Katowic, Chorzówa

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 lip 2013, 12:37
Posty: 10
Auto: Mazda 6 2.0 2006 , diesel 105 kW , 191 000 km

Postprzez Li Mu Bai » 10 maja 2014, 13:18

Jak się tak jeździ to nie dziwie się, że Ci silnik wysiada :D
6 biegiem, czyli nadbiegiem, chcesz obciążać silnik poniżej 2000 tys obrotów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez smile » 10 maja 2014, 15:47

Li Mu Bai napisał(a):6 biegiem, czyli nadbiegiem, chcesz obciążać silnik poniżej 2000 tys obrotów?

A dlaczego by nie? :> :> :>

morpheuuus napisał(a):proszę o pomoc ew. jakiegoś dobrego diagnostę w okolicach Katowic, Chorzówa

Tadziol :)
TADZIOL
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Li Mu Bai » 10 maja 2014, 20:10

smile napisał(a):
Li Mu Bai napisał(a):6 biegiem, czyli nadbiegiem, chcesz obciążać silnik poniżej 2000 tys obrotów?

A dlaczego by nie? :> :> :>

Poczytaj jak jeździć dieslem, tu na forum zapewne tażke znajdziesz poradnik ;P to zobaczysz jak dla żywotności silnika jest istotne by go nie przeciążać w ten sposób
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez smile » 10 maja 2014, 21:20

A ty popatrz na wykres momentu obrotowego silnika diesla, w szczególności MZR-CD znanego jako RF7J i odpowiedz mi na pytanie:
Skoro Japończycy zaprojektowali silnik, który ma wysoki moment obrotowy dostępny już od 1800 obr/min to dlaczego by z tego nie korzystać? W jaki sposób to niby ogranicza żywotność silnika?

Nie muszę czytać forumowych "mądrości", swoją wiedzę czerpię z pewniejszych źródeł.

A autor wątku niech rozrusza cięgno na turbinie i moc wróci.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Li Mu Bai » 10 maja 2014, 22:18

No to Smile ja nie mam co powielać cudzych słów, jeśli jesteś mechanior i swoje już wiesz bo masz pewniejsze źródła. Nie mam wiedzy żeby wejść z Tobą w polemikę w tym temacie, napisałem tak jak mnie uczono i tak jak piszą na tych niepewnych źródłach. Uwierz mi, że na silniku RF7J, na VI biegu przy prędkości 100km/h nie ma ani 2000 rpm, ani nawet 1800, a mniej niż 1500 i czuć po wdepnięciu pedału gazu, że mu to nie służy.

"Jakie podzespoły są najbardziej narażone na uszkodzenie przy jeździe ze zbyt dużym obciążeniem i zbyt małą prędkością obrotową? Przede wszystkim jest to układ korbowo-tłokowy, a mówiąc ściślej, panewki korbowodów i wału korbowego. Zagrożone są także same tłoki, które przy dużym obciążeniu i zbyt niskich prędkościach obrotowych są poddawane dużym przeciążeniom bocznym. W skrajnych przypadkach ich pierścienie mogą ulec uszkodzeniu, co w konsekwencji może prowadzić do rozszczelnienia tłoków w cylindrach. Kolejnym kosztownym elementem wystawionym na ciężką próbę przy wysokich obciążeniach jest dwumasowe koło zamachowe – wie o tym zapewne większość użytkowników nowoczesnych diesli. Ów element często ulega awariom nawet przy normalnej eksploatacji, a jazda na zbyt niskich obrotach może tylko przyspieszyć jego kosztowną wymianę. W równym stopniu torturom jest poddawane również sprzęgło." źródło

Wykres momentu dla RF7J – od V-Tech
Ooo jest starutki wątek – Technika jazdy dieslem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez smile » 10 maja 2014, 23:42

Jakiś trup w tym V-techu był chyba badany..
Dla przypomnienia, wzorcowy wykres momentu obrotowego nie powinien pochodzić od tunera softu a od producenta... no chyba, że producentem Mazdy jest V-tech <glupek2>
Proszę, poniżej RF7J z M3 BK...
co do źródła chyba nie masz wątpliwości, że pochodzi z pierwszej ręki?!

Co do zbyt niskich obrotów, to w pewnym sensie masz rację... Sprecyzuję, zbyt niskie obroty to te poniżej wykresu, a więc poniżej 1000 obrotów/minutę. Wtedy faktycznie silnik ma "ciężko". Spokojnie sprawny silnik można eksploatować od 1500 obrotów/minutę, a kolejny bieg wrzucać przy 2000 obr/minutę i nie spowoduje to skrócenia żywotności silnika!
Jeśli ktoś ma inne odczucia, w pierwszej kolejności powinien udać się na hamownię i przebadać swój egzemplarz.
Wykres z hamowni V-techu jest nietypowy jak na diesla... ponownie zaznaczam, na pewno nie był to w pełni sprawny RF7J.. ani w pół sprawny.

Li Mu Bai napisał(a):Uwierz mi, że na silniku RF7J, na VI biegu przy prędkości 100km/h nie ma ani 2000 rpm, ani nawet 1800, a mniej niż 1500 i czuć po wdepnięciu pedału gazu, że mu to nie służy.
Zamontuj wskaźnik ciśnienia doładowania, może zrozumiesz pewna zależność. Im mniejsze obroty, tym mniejsza dawka paliwa podawana w celu rozpędzenia silnika ( co się przekłada na rozpędzanie pojazdu..). A to wszystko w celu ochrony silnika przed przeciążeniem. Silnik się chroni sam ( poniekąd chroni się przed niekompetentnym użytkownikiem ), dlatego od niskich obrotów rozpędza się wolniej ( PCM zasterowuje mniejszą dawkę paliwa ). Ale broń Boże nie można powiedzieć, że mu to nie służy. Wręcz przeciwnie. Łagodniejszy przyrost prędkości obrotowej, mniejsze siły działające poprzez tłoki i korbowody na wał korbowy ( a więc panewki mają lżej ). Jeżeli uważasz, że w celu rozpędzenia auta silnik przy obrotach 1500 dostaje taką samą dawkę paliwa jak przy obrotach 2500 to jesteś w błędzie.
Pozdrawiam gorąco.

Dopisano 10 maja 2014, 23:57:

Aha, z opisu Twojego auta pod awatarem wynika, że masz 2,0 MZ-CD.
albo 1,6 MZ-CD albo 2,0 MZR-CD :)
papa papa papa papa
Ja idę spać a Ty myśl o tym co napisałem.
Załączniki
rf7j.JPG
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Li Mu Bai » 11 maja 2014, 00:05

Smile, mówię że nie dyskutuje, bo nie mam takiej wiedzy :) Jeśli źle napisałem, to moje faux pas.
Po swoim hamowaniu, szukałem wykresów z hamowni w sieci dla tego właśnie silnika i nigdzie nie znalazłem takiego, który byłby chociaż podobny do tego co pokazałeś – najprawdopodobniej nikt ze sprawnym silnikiem nie odwiedzał hamowni, albo jest to inaczej. Co gorsze, moje RF7j ma taki sam wykres jak ten z vtecha, więc również mam trupa silnik <płacze> a tak się cieszyłem że prawidłowo wykręcił 149KM.

Nawet w naszym forumowym wątku viewtopic.php?f=102&t=42101&hilit=wykresy nikt nie ma max momentu na 2000 rpm, tylko pomiędzy 2400-2600.... same padaki

Mam MZR-CD i DiTD :D (poprawiłem podpis)

Dopisano 11 maja 2014, 13:21:

Smile, mógłbyś jeszcze wstawić wykres dla silnika RF5C ? też bym sobie chętnie porównał z tym co podaje producent, a co podają użytownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6