Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?

Postprzez kuba__s » 25 mar 2014, 11:31

Hej,
chwila moment będę miał rozebrany silnik, ponieważ pierścienie i uszczelniacze zaworów wyzionęły już ducha.
Waszym zdaniem, co należy, co warto lub co można przy okazji poprawić/wymienić ??

P.S. Za posty informujące, że tego silnika nie warto modyfikować dziękuję.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2013, 12:13
Posty: 7
Auto: Mazda 3 2.0

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2014, 23:55

Napisz do kolegi marcin255 on ma taki silnik i coś w nim dłubie i podpowie co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marcin255 » 26 mar 2014, 16:35

Porting głowicy zrób , jak zdejmiesz głowicę i rozepniesz zawory sam to ok 1000 zł
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kuba__s » 27 mar 2014, 08:55

marcin255 napisał(a):Porting głowicy zrób

  1. Jaki warsztat robiący porting polecacie w okolicach Wrocławia lub Łodzi ??
  2. Porting wypadałoby zrobić pod konkretne kolektory...
    • Czy istnieje jakaś alternatywa dla kolektora dolotowego Cosworth KK3240 ??
    • Czy na rynku jest dostępny dedykowany do tego silnika kolektor wydechowy 4-2-1, czy może pozostaje robić tylko customowy ??
Początkujący
 
Od: 29 paź 2013, 12:13
Posty: 7
Auto: Mazda 3 2.0

Postprzez marcin255 » 27 mar 2014, 08:59

Porting – http://www.ecuproject.pl/kontakt zrobią też dolot wydech :)

kuba__s napisał(a):Czy istnieje jakaś alternatywa dla kolektora dolotowego Cosworth KK3240

strasznie w usa narzekają , na ten kolektor
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 12 kwi 2014, 23:48

Przeglądam aliexpress i oczom nie wierzę.

Zresztą zobaczcie sami. Turbina elektryczna do M3

http://www.aliexpress.com/item/Mazda-3- ... 02763.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2014, 20:43

Pobór prądu zżera dodatkową moc z turbiny
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2014, 21:00

za taką cenę powinny być jeszcze baterie słoneczne na dach <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez buczos » 14 kwi 2014, 10:29

nie zdziwcie się jak za rok/dwa zobaczycie takie turbo : "e-booster" zamontowane jako OEM w nowych samochodach :) Oczywiście będzie spełniało funkcję drugiego źródła doładowania oprócz zwykłej trurbosprężarki :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez piwo » 14 kwi 2014, 16:01

a ja bym sie mocno zdziwil. to ciagnie 100A. to nie takie hop siup. tu trzeba meic duzo wiekszy alternator a juz dzis ledwo zipia bo sa przeladowane roznymi odbiornikami elektrycznymi. i co najwazniejsze. to nci nie daje. starty wynikajace z poboru pradu sa praktycznie takie same jaka moc wytwarzaja. z testow jakie na necie mzona poczytac to wzrosty rzedu 2,3 koni. gra warta swieczki? nie sadze
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ewemarkam » 14 kwi 2014, 22:20

W serwisie Youtube znalazłem kiedyś filmik, jak goście sprawdzają to e-turbo na hamowni, a nawet podłączają do dolotu dwie dmuchawy do liści spalinowe. Jak dobrze poszukacie to znajdziecie. To owe e-turbo później nawet zasilają z osobnego akumulatora, aby faktycznie sprawdzić czy ono pożera wyprodukowaną moc. Nie pamiętam już ale zysk okrawał na wartość błędu hamowni.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez buczos » 15 kwi 2014, 07:57

piwo napisał(a):a ja bym sie mocno zdziwil.

To się pewnie zdziwisz :)
http://www.3k-warner.de/en/products/eBooster.aspx
Za jakieś 2/3 lata (SOP 2017) będzie można kupić auto z taką technologią (jedna z marek klasy premium) :)
Nie są to plotki z onetu tylko informacje z "branży" :)

Kolejny artykuł. Tym razem technologia valeo
http://ae-plus.com/news/iav-and-psa-tes ... der-diesel
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez piwo » 15 kwi 2014, 10:12

moze w jakims malym silniku do 1litra pojemnosci przy obrotach do 1500 zanim turbina zacznie pompowac moze przyniosloby wzrost momentu obrotowego, ale na pewno mocy maksymalnej to nie podniesie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez ewemarkam » 15 kwi 2014, 10:13

To chyba chca osiagnac.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez buczos » 15 kwi 2014, 10:21

generalnie zastosowanie tej technologii będzie również przy większych silnikach np można znaleźć w sieci artykuly że Audi myśli o tym w v6. Lub w Mercedesie 320 kw

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez marcin255 » 9 maja 2014, 20:06

może nie silnik ale ktoś myślał o takim patencie ?

http://allegro.pl/short-shifter-epman-s ... 51629.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 9 maja 2014, 20:27

Ciekawi mnie, czy po założeniu tego oryginalna gałka będzie pasowac.
Podoba mi się jak jest i nie chciał bym żeby wizualnie się to zmieniło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez ewemarkam » 9 maja 2014, 20:29

A nie lepiej samemu zrobic short-shifter? Musi byc gdzies fotorelacja, w zasadzie w wiekszosci wypadkow wystarczy zbic kulke wyzej. Wtedy pasuje mieszek galka itd.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez marcin255 » 9 maja 2014, 21:15

tomek-waw napisał(a):A nie lepiej samemu zrobic short-shifter?

jakieś szczegóły ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 9 maja 2014, 21:33




Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje