Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez tekkenfan » 4 maja 2014, 01:19

Jak zdechnie to wtedy będę się martwił ;)

Dopisano 05 maja 2014 0:51:

Dzisiaj trochę podziergałem:
Po zdjęciu pokrywy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jak widać wpip nagaru. No ale czego się spodziewać skoro silnik potrafił puścić konkretnego bąka :D

Blok:
Obrazek

Miska out:
Obrazek

Po zdjęciu pompy oleju i płyty:
Obrazek

Panewka na korbie (1, 2, 3 wygląda podobnie, a na 4 cylindrze jest spoko <co?> )
Obrazek

Wał:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wał out:
Obrazek

Rysy na cylindrze: (wszystkie z grubsza wyglądają podobnie)
Obrazek

I cała graciarnia:
Obrazek

Na koniec dnia jeszcze trochę rozdziergałem otwory ssące w głowicy:
Obrazek

aaaa i jeszcze takie dziwne dziursko w bloku <lol> :
Obrazek
Jak na moje to to jest kanał odpowietrzenia skrzyni korbowej ale kształt tego otworu wskazuje że oryginalnie było to trochę inaczej zaprojektowane. Tak czy siak za mojej kadencji nie znalazłem żadnego kawałka bloku w misce, więc może tak ma być <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bosaczek55 » 8 maja 2014, 18:52

Omg :D ale baja bongo :D tez tak chce mojego kla uzbroic ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez tekkenfan » 8 maja 2014, 23:18

Z nowości:
– blok zawieziony z tłokami na rozwiert i honowanie cylindrów
– wał oddany do ogarnięcia (mam nadzieję że pierwszy szlif wystarczy)
– razem z wałem oddałem panewki i korby w celu zgrania wszystkiego (luzy i takie tam)
– zamówiona reszta gratów z Carspeedu
– głowica prawie skończona

Po odebraniu z pierwszej fazy przygotowania pod zawory +1mm, tzn rozborowanie gniazd zaworowych:
Ssące:
Obrazek
Wydechowe:
Obrazek
Drugi etap to "porting" kanałów który wykonam sam. Tutaj już po wstępnym wygładzeniu:
Obrazek
Kanały ssące przejechałem papierem wodnym 500, a wydech 1000 i polerka, a następnie głowica wróciła do majstrów na zrobienie przylgni.
Dzisiaj odebrałem głowicę, splanowana o 0,07 jak dobrze pamiętam, a zawory zrobione na 3 kąty. Przylgnia na ssących 1mm, na wydechowych 1,2mm. Co ciekawe zawory nie były docierane i nie mam ich docierać. Tak jak jest ma trzymać lepiej niż fabryka.
3 zdjęcia z dzisiaj:
Obrazek

Ssące:
Obrazek

Wydech:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez smile » 8 maja 2014, 23:40

Nie mam pytań :) Idziesz pełną mocą po bandzie :)
Z chęcią w końcu gdzieś posłucham jak to startuje :D
A coś mi mówi, że jeszcze nas zadziwisz nie raz <jupi>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2014, 10:14

tekkenfan napisał(a):Co ciekawe zawory nie były docierane i nie mam ich docierać. Tak jak jest ma trzymać lepiej niż fabryka.

coś w tym jest.
Poznański góru od mazdy też przy okazji tematu remontu bodajże KLa móówił że zaworów w mażdzie się nie dociera.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 9 maja 2014, 10:21

W moim przypadku jest trochę inaczej bo zakład w którym robiłem obróbkę, robi przylgnie na maszynie i po takiej operacji zawór trzyma lepiej niż fabryka (podobno).
Tu nie tylko chodzi o zawór mazdy ale o każdy który do nich przyjdzie na obróbkę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2014, 10:28

a to co innego <oczko> a jaki koszt takiej obróbki glowy?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 9 maja 2014, 15:44

Rozwiercenie gniazd pod zawory +1mm to ~20zł od zaworu.
Przygotowanie przylgń to ~23zł od zaworu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez OddajMiKase » 9 maja 2014, 20:39

Bo_Lo napisał(a):coś w tym jest.
Poznański góru od mazdy też przy okazji tematu remontu bodajże KLa móówił że zaworów w mażdzie się nie dociera.


hahaha hahaha hahaha <glupek2> pozdro tego magika.A moze to nie goru tylko gru?? hahaha
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2014, 23:01

Predzej to ja cos przekręcilem,nie jestem mechanikiem.Xed z nim o tym gadal jak KLa chcial remontowac. musze go spytac jak to bylo dokladnie ,ale na pewno cos w temacie zaworów.
Kolo ma sporą wiedze o mazdach,remontowal Kserie jak my jeszcze w pieluchy sralismy;–)


Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez OddajMiKase » 10 maja 2014, 09:20

Moze chodzilo o to,ze w kserii nie trzeba docierac,bo na 99% sa szczelne?
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 23:22
Posty: 323 (0/6)

Postprzez Bo_Lo » 10 maja 2014, 17:11

być może
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez tekkenfan » 10 maja 2014, 20:46

Dzisiaj umyłem troszku komorę silnika:
Obrazek

Oraz wyszorowałem skrzynię biegów i miskę:
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez pomian93 » 9 cze 2014, 11:27

Czesc. Wyslalem Ci pw. Zerknij jak mozesz.
pomian93
 

Postprzez krzysiek323f bg » 11 cze 2014, 16:12

No to czekam na Finał :D i do zobaczenia na Dajtkach :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 23:42
Posty: 262 (1/0)
Skąd: Chorzele-Warszawa
Auto: Była Mazda 323F BG 1.6 16v:)
Teraz Opel Vectra B 2.5 v6 :)

Postprzez tekkenfan » 11 cze 2014, 17:20

Co do finału to 1 czerwca wszystko już było złożone, ale niestety nie udało mi się go odpalić. Po 26godzinach bez snu najprawdopodobniej źle ustawiłem czujniki wału i wałka. Po kilku próbach niestety aku zdechł i o godzinie 13:04 musiałem spasować bo o 18 musiałem być na lotnisku, a jeszcze nawet nie byłem spakowany hahaha.
Ciąg dalszy w okolicach 8 lipca, mam nadzieję, że uda się odpalić, bo 11-13 jest VW mania, a 13 Wilcze Laski, czyli imprezy których nie chciałbym przegapić. Innymi słowy szybkie odpalenie, 2 dni docierania i jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to strojenie i pierwsze testy nowego setupu.
Niestety w tym roku na Dajtkach mnie nie będzie – nie przypasował mi termin, a szkoda bo było by miarodajne porównanie.
Tak czy siak nie spodziewam się jakiś mega czasów bo jak kiedyś byłem dobrze "wjeżdżony" w auto tak teraz obawiam się, że zupełnie nie będę czaił o co biega, a druga kwestia to nudne jest, tylko do przodu bez żadnych przeszkód hahaha.

Wieczorem może uda się wrzucić kilka zdjęć z przebiegu składania
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 03:57 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez zemoj » 11 cze 2014, 17:48

tekkenfan napisał(a):Niestety w tym roku na Dajtkach mnie nie będzie

A szkoda, znowu byśmy pokibicowali :)
Nie zaniedbaj bagiety przez te ofrołdy :P
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez tekkenfan » 12 cze 2014, 03:42

Mam jeszcze kilka rzeczy które chciałbym zrobić w Maździe tzm DP zmienić na 3" i dać flansze V-band, custom kolektor ssący, w zależności od temperatury w dolocie może większego ICka. Zobaczymy co z tego wyjdzie na dzień dzisiejszy jestem bardziej wciągnięty w błoto niż w 1/4 hehe

No i kilka obiecanych zdjęć:
Zaczynając od dołu:
Obrazek

Obrazek

Wał + zestaw korbowo tłokowy (aż błyszczy mocom <lol> ):
Obrazek

Jak się okazało szpilki ARP do wału są nieco dłuższe niż śruby i kolidowały z płytą "usztywniającą" wał. Więc musiałem to deczko przerobić, dla mniej spostrzegawczych zaznaczyłem na czerwono miejsca wywiercenia otworów (dla każdej podpory tak samo).
Obrazek

Pikna jodła czy inne drzewo w cylindrze:
Obrazek

Uszczelka Cometica + szpilki ARP:
Obrazek

Poprawiłem zaślepkę po termostacie z MX5. Zamiast rękodzieła wpadł ori brok:
Obrazek

A jak już silnik był poskładany to prysnąłem go farbką:
Obrazek

Kolor dupala nie urywa ale jako że nie chciałem robić choinki to postanowiłem wybrać kolor tylko co by odświeżyć wszystko. Ogólnie kupiłem 2 puszki a zużyłem może połowę jednej hahaha. Podobny kolor dostał skrzynia:
Obrazek

No i magiczny niebieski pasek nierządu:
Obrazek

Dodatkowo:
Wymieniony też został zaworek w pompie i sprężynka (jak się okazało słusznie). Porównanie mojej sprężynki Vs nowa:
Obrazek

Wpadła pompa wody z GTRa:
Obrazek
Talerz wirnika ma trochę większą średnicę, łopatki są trochę grubsze i wyższe ale za to jest ich mniej niż w odpowiedniku z GTeka (no chyba że to kwestia tego typu że u mnie była pompa GMB a tutaj jest OE Mazda)

Nie wiem czy pisałem ale panewki ACL okazały się w złym wymiarze (zamiast 0.25 dostałem 0.025) więc jako że nie było czasu poszedłem w panewki z GTRa.

Co do głowicy to z racji faktu że zawory są nieco dłuższe przeszlifowane zostały wszystkie płytki tak aby uzyskać wymagany luz. Tutaj podziękowania dla Waldiiego (za nocne porady też dziękuję :D)który po raz kolejny poratował znajomościami i dał namiar na człowieka który to profesjonalnie ogarnął.

Biłem się jeszcze z myślami co by wysłać wał do wyważenia ale jako że nie starczyło czasu (łudziłem się że do końca maja odpalę dziada) wszystko zostało poskładane "tak jak leci" hehe. Jak się rozpadnie to trudno, mazda pójdzie w kąt i może kiedyś wrócę do tematu.

No i najgorsze czyli to o czym już wspominałem czyli nie udało się odpalić dziada. Po kilkunastu próbach ustawiania czujników zdechł aku a mi sie skończył czas. Ogólnie to nie byłoby problemu ale obawiam się że wszystkie te przeszlifowane powierzchnie mi zardzewieją przez miesiąc stania i będzie <dupa> .
Jak tylko uda się odpalić to szybka docierka i mam nadzieję że testowanie wytrzymałości mojego setupu, tak więć "stej tjuned" <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Adamos » 12 cze 2014, 12:45

Błoto jest [tiiit] :D Kilka razy śmigałem na Bakterii (chyba dobra nazwa :P ) i daje sporo frajdy taka zabawa :D
Jak wrócisz to napisz PW :D Z przyjemnością bym się wybrał na spota / małą przejażdżkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 10:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez jaaco » 13 cze 2014, 21:33

BP tak mają że sprawiają psikuty :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy