Regulacja zaworów w silniku

Postprzez misiek89 » 2 maja 2014, 20:20

Wyregulować luzy potem sprawdzić kompresie jak będzie dupa to wiadomo co robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez antichoice » 3 maja 2014, 11:23

A da się ocenić stan zaworów jakby użyć jakiegoś endoskopu?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez rymko » 3 maja 2014, 13:38

A co chcesz zdiagnozować – czy hałasują ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez misiek89 » 3 maja 2014, 15:35

Coś byś zobaczył ale żeby dokładnie ocenić stan trzeba dać na stół jak byś miał wypalone zawory albo gniazda nie było by kompresji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez antichoice » 3 maja 2014, 15:58

Rozumiem. Dziękuję sa wyjaśnienia.
Dam znać za parę dni.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez antichoice » 11 maja 2014, 20:09

Odebralem samochod z regulacji. W sumie zaplacilem 400zl za robocizne plus za 7 szklanek po 40zl z Forda.
Ale niestety pojawil się problem juz po wyjechaniu z serwisu. Na 3 cylindrze wypada zaplon (błąd P0303). Zamienione cewki i swiece i nadal to samo.
Jak jest zimny to pracuje prawidlowo. Po nagrzaniu podczas przyspieszania mocno szarpie i miga konrtolka Check Engine.
Jutro jade z powrotem.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez siemek55 » 11 maja 2014, 21:48

Opisane objawy na benzynie czy LPG ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez antichoice » 12 maja 2014, 07:04

Na benzynie i lpg. Na lpg mniej szarpie.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez brodaM6 » 12 maja 2014, 09:26

Brawo brawo dla serwisu hahaha .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez antichoice » 12 maja 2014, 09:57

Bylem rano w serwisie.
Sprawdzona kompresja 12bar na 3. Na pozostałych 12,5.
Umówiłem się na środę żeby zostawić auto na sprawdzenie czy rorząd nie jest przestawiony.
Ale dziwna sprawa bo przy malym obciazeniu nie wypada zaplon. Jak sie malo dodaje gazu to powoli przyspiesza i jest dobrze nawet przy 4000 obr. Wystarzczy tylko mocniej nacisnac gaz i zaczyna szarpac i miga kontrolka P0303.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez brodaM6 » 12 maja 2014, 10:25

Te 5 dziesiatych to pewnie nie takie straszne , może wtrysk jak musi mało to podaje jak ma lać to prycha ,a świece
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 12 maja 2014, 16:42

Re: Regulacja zaworów w silniku

Post przez antichoice » 11 maja 2014 wczoraj 20:09
Odebralem samochod z regulacji. W sumie zaplacilem 400zl za robocizne plus za 7 szklanek po 40zl z Forda.
Ale niestety pojawil się problem juz po wyjechaniu z serwisu. Na 3 cylindrze wypada zaplon (błąd P0303). Zamienione cewki i swiece i nadal to samo.
Jak jest zimny to pracuje prawidlowo. Po nagrzaniu podczas przyspieszania mocno szarpie i miga konrtolka Check Engine.
Jutro jade z powrotem.


W jakim byłeś serwisie, bo piszesz o 7 szklankach fordowskich – chyba nie serwisie mazdy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez antichoice » 12 maja 2014, 18:07

Nie ASO ale robią Mazdy
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez antichoice » 12 maja 2014, 21:23

Tak mi teraz przyszlo do glowy po podpowiedzi brodaM6 ze to może komputer od gazu tak miesza.
Bo przez niego przechodzi sygnal od kompa benz. do wtrysków benz.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez brodaM6 » 13 maja 2014, 09:21

Najlepiej to wyjąc bezpieczniki od kompa gazu i wtedy sie dowiesz czy to przez niego ,może olej do świeczki przeciekł .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 13 maja 2014, 12:29

Masz instalkę Staga, na kompie możesz spokojnie podejrzeć pracę wtrysków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez antichoice » 13 maja 2014, 13:14

Tak mam Staga.
Jak tam jest rozwązane odłączanie wtrysków benzyny? Na przekaźnikach?

Podejżałem pracę na kompie i wszystkie czasy wtryskiwaczy takie same nawet podczas szarpania.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez rymko » 13 maja 2014, 16:23

Sorki, ale zaraz to będzie wątek z działu LPG.
Załóż odpowiedni wątek w tym dziale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez rymko » 15 maja 2014, 18:15

Mazda 6 2.3L.JPG
Popychacze forum.jpg



To fotka silnika 2.3 – hydrauliczne popychacze są tu widoczne na zdjęciu.
Po pomiarze:
– na ssących – 0.2-0.25-0.25-0.25-0.25-0.2-0.25-0.2
– na wydechowych – 0.2-0.2-0.25-0.25-0.25-0.2-0.2
Niestety nie miałem dokładniejszego szczelinomierza – skok co 0.05, a więc więcej niż tolerancje luzów (0.03)
Jak widać tragedii nie ma – szczególnie na ssących, ale parę szklanek do wymiany będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez klajgus » 16 maja 2014, 17:58

rymko napisał(a):hydrauliczne popychacze


wygląda to identycznie jak w 2.0 poza tym elementem (walec) miedzy zębatkami , u mnie tego nie ma, i zapewniam cie ze to nie są hydrauliczne popychacze tylko zwykle szklanki, nie ma tam żadnej hydrauliki, miałem to w rekach, jak byś miał hydrauliczna kompensacje to miał byś całkiem inne luzy ,bo na wyłączonym silniku hydraulika nie działa ( nie ma ciśnienia oleju)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6