Błąd P0304 – parametry w normie

Postprzez metaxas » 27 kwi 2014, 07:24

Witam,
od ponad dwu tygodni walczę z błędem P0304 (Cylinder 4 misfire). Pewnego dnia na światłach wyskakoczyło mi "silnik" i "kontrola trakcji" i oczywiście w rezultacie tryb awaryjny. Zjechałem z drogi (aby nie wkurzać jadących z tyłu :), odpaliłem ponownie i autko ruszyłu jakby nic. Wskaźniki nie pogasły.
Na drugi dzień jazda do warsztatu – podpięcie pod PC i w rezultacie błąd P0304 – 4 cylinder. Mechanik zaczął mi sprawdzać parametry i się okazało, że z 4 cylindrem wszystko jest ok., natomiast 3 nie jest w porzadku?! Wykasował błedy i wypuścił na obserwację.
Na trzeci dzień jazdy ponownie na świałach lekkie drżenie slinika i znów ten sam błąd. Ja do warsztatu – P0304, parametry 4 sa w normie, a 3 nie.
I teraz pytanie, czy napewno któryś z wtrysków (3 lub 4) padł? Generalnie silnik dobrze pracuje, nie ma kopcenia, spalanie 7-8.
Mialem dłuższą jazdę ok 500 km i w trasie autko śmigało idealnie (oczywiście nie miałem możliwości dłuższy czas stania w korku lub na światłach, bo tylko wtedy pojawia się te leciuteńkie drżenie motoru i błąd i to nie zawsze)
Zostawiłem autko pod domem z włączonym silnikiem (wydawało mi się, że jałowym biegu, przy odpowiednich obrotach wyskakuje mi ten błąd) ale nic z tego, przestało 3 h i nic.
Czyżby jednak wtryski? <płacze>
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 06:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, GY, 2.0 DI, 100 Kw (136)

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 10:37

Wypadanie zapłonów może mieć kilka przyczyn:
– padająca uszczelka głowicy,
– problem z pierścieniami tłoka,
– padająca panewka korbowodu,
– zaniżone ciśnienie w CR (zawór SCV),
– padający wtrysk,
– problem w instalacji (najmniej prawdopodobne).
Pomiar ciśnienia w cylindrach wyjaśni pierwsze trzy przypadki. Ciśnienie w CR pokaże komputer podobnie jak wartość korekty dla poszczególnych wtrysków. Możesz zrobić też test przelewowy.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 27 kwi 2014, 11:22

Leoo napisał(a):Wypadanie zapłonów może mieć kilka przyczyn:
Leoo napisał(a):– padająca panewka korbowodu,
Leoo napisał(a):Pomiar ciśnienia w cylindrach wyjaśni pierwsze trzy przypadki

zwłaszcza tą padającą panewkę ?
metaxas napisał(a):Generalnie silnik dobrze pracuje, nie ma kopcenia

o stukaniu też ani słowa....
metaxas napisał(a):Mechanik zaczął mi sprawdzać parametry i się okazało, że z 4 cylindrem wszystko jest ok., natomiast 3 nie jest w porzadku?!

jakieś szczegóły tych parametrów ?
i po co się czepiać trzeciego,skoro masz P0304.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 13:38

tadziol napisał(a):zwłaszcza tą padającą panewkę ?

Ją też. Zużycie panewki korby postępuje od strony tłoka, podobnie jak zużycie czopa. Tłok nie osiąga już górnej pozycji zwrotnej jak zaraz po wyjściu z fabryki i stopień sprężania się zmniejsza.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 27 kwi 2014, 14:44

Leoo napisał(a):Zużycie panewki korby postępuje od strony tłoka, podobnie jak zużycie czopa. Tłok nie osiąga już górnej pozycji zwrotnej jak zaraz po wyjściu z fabryki i stopień sprężania się zmniejsza.

człowieku czy Ty zdajesz sobie sprawę z tego co wypisujesz ?? znowu się naczytałeś jakiś dziwnych teorii ??
w takim razie wyjaśnij : czwarta panew uszkodzona,otwierasz motor i czwarty tłok ma odbite zawory na denku,tylko logicznie proszę.
to w głównej mierze źródło stukania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez metaxas » 27 kwi 2014, 15:52

no szkoda, ze te parametry zostały u mechanika, ale obaj patrzyliśmy i tłumaczył mi i pokazywał – 1 cylinder- 0, drugi cylinder – 0, trzeci cylinder waha się – 3,9-4,5, czwarty cylinder – 0.
Pozostałości nie pamiętam.
Ze słów mechanika powinno być 0-2.
Sorry, jestem amatorem, więc jestem zdany na warsztaty, chociaż powoli się uczę i niektóre rzeczy już samodzielnie remontuję <czarodziej>

a ten P0304 to jest porażka .... <płacze>
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 06:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, GY, 2.0 DI, 100 Kw (136)

Postprzez zboq » 27 kwi 2014, 17:49

Mnie to wygląda na korektę wtrysków. Ja też mam taką na 4 cylindrze i jeżdżę :).

Kiedyś ten błąd (P0302) przerabiałem na drugim cylindrze i okazało się, że wtrysk odmówił posłuszeństwa.
U mnie się to objawiało stukaniem w silniku i właśnie pojawiającymi się kontrolkami i trybem awaryjnym.
Do tego jeśli dobrze pamiętam to właśnie błąd wyskakiwał na luzie a nie podczas jazdy i tylko na rozgrzanym motorze.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 18:27

tadziol napisał(a):w takim razie wyjaśnij : czwarta panew uszkodzona,otwierasz motor i czwarty tłok ma odbite zawory na denku,tylko logicznie proszę.

Zapomniałeś dodać, że stuka przy wyższych obrotach, na jałowych nie stuka.
Odpowiedź, to jedno słowo – bezwładność.
metaxas napisał(a):trzeci cylinder waha się – 3,9-4,5

I tu jest źle, nie ma sensu wdawać się w dalsze poszukiwania. Zacznij od płukania wtrysków preparatem Forte albo LiquiMoly.
U mnie był podobny problem, na 4 wtrysku korekta dochodziła do 6mm3/suw. Zastosowałem płukanie i wszystkie korekty wróciły do 0.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez metaxas » 27 kwi 2014, 19:29

ale błąd mi wyskakuje na 4 cylindrze, ktory jest 0 a parametry 3,9-4,5 na trzecim cylindrze...
nie jestem pewien czy taka eksploatacja autka niczym nie zaszkodzi, bo jeżdżę sobie nie zważając na ten "check engine"...
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 06:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, GY, 2.0 DI, 100 Kw (136)

Postprzez tadziol » 27 kwi 2014, 19:46

metaxas napisał(a):ale błąd mi wyskakuje na 4 cylindrze, ktory jest 0 a parametry 3,9-4,5 na trzecim cylindrze...

no cóż,do pewnych ludzi pewne rzeczy nie docierają i sugerują jakieś dziwne przyczyny z remontem silnika włącznie.
na Twoim miejscu zrobiłbym najprostszą z możliwych rzeczy: zamieniłbym miejscami wtrysk 1 i 4.
jeśli błąd zmieni się na P0301 (zapłon zacznie wypadać na 1 cylindrze),to problem jest z wtryskiem.jeśli zostanie P0304 to problem leży w silniku.potem można zawęzić obszar poszukiwań.

Leoo napisał(a):Zapomniałeś dodać, że stuka przy wyższych obrotach, na jałowych nie stuka.

tadziol napisał(a):o stukaniu też ani słowa....
metaxas napisał(a):Generalnie silnik dobrze pracuje,
metaxas napisał(a):światłach wyskakoczyło mi "silnik" i "kontrola trakcji"

czyli at idle.

zboq napisał(a):Kiedyś ten błąd (P0302) przerabiałem na drugim cylindrze i okazało się, że wtrysk odmówił posłuszeństwa.

więc nie wiem po co zawracać sobie głowę trzecim.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez metaxas » 27 kwi 2014, 20:20

ale Panowie, nie ma żadnych stuków, absolutnie niczego. silnik pracuje cicho, równomiernie, bez zarzutów. Dlatego nie wdaję się w dyskusje typu "a tu pukneło, a tu pierdneło, a to nie wiem sam co jest"
Jedynie co zauważyłem to lekkie drganie przed tym jak kontrolka się zapali na "silnik" i to jest cały rezultat.
Pytanko – czy zmiana kolejności wtrysków nie wywoła jakichs burz w komputerze?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 06:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, GY, 2.0 DI, 100 Kw (136)

Postprzez tadziol » 27 kwi 2014, 21:06

potrafię czytać ze zrozumieniem.Twój pierwszy post jest wyczerpujący w tym temacie.
metaxas napisał(a):Pytanko – czy zmiana kolejności wtrysków nie wywoła jakichs burz w komputerze?

żadnej burzy nie będzie.dodaj tylko rocznik auta albo typ silnika,to ważne.
metaxas napisał(a):Jedynie co zauważyłem to lekkie drganie przed tym jak kontrolka się zapali na "silnik" i to jest cały rezultat.

no bo przez chwilę silnik pracuje na trzy gary,wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zboq » 27 kwi 2014, 21:30

tadziol napisał(a):
zboq napisał(a):Kiedyś ten błąd (P0302) przerabiałem na drugim cylindrze i okazało się, że wtrysk odmówił posłuszeństwa.

więc nie wiem po co zawracać sobie głowę trzecim.

Dokładnie o to mi chodzi, odpuścić sobie trzeci i zająć się czwartym. A co do zamiany wtrysków miejscami to dokładnie to samo zrobiłem żeby zdiagnozować wtrysk :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 22:00

metaxas napisał(a):ale Panowie, nie ma żadnych stuków, absolutnie niczego. silnik pracuje cicho, równomiernie, bez zarzutów.

Zamieszanie wprowadza Kolega tadziol, robi mi egzamin z uszkodzonej panewki – niestety musisz czytać między wierszami.
Nie chcesz płukać wtrysków ok. możesz je zamieniać. Zauważ jednak, że problem pojawia się po jeździe. Jeśli masz FORSCana, to włącz rejestrację i zrób przejażdżkę, gdzie będzie podjazd pod górę, żeby silnik popracował. Pod obciążeniem zmienia się korekta wtrysków. Zwróć też uwagę na wartość ciśnienia w CR, która na jałowych obrotach powinna być bliska 35MPa. Jeśli nie masz interfejsu – poproś mechanika o rejestrację.
Tu masz przykład kawałka moich testów:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez tadziol » 27 kwi 2014, 22:37

metaxas napisał(a):Sorry, jestem amatorem, więc jestem zdany na warsztaty,

Leoo napisał(a):Jeśli masz FORSCana, to włącz rejestrację i zrób przejażdżkę
Leoo napisał(a):Zwróć też uwagę na wartość ciśnienia w CR, która na jałowych obrotach powinna być bliska 35MPa


najpierw masz walniętą panewkę,teraz kup sobie ELMa,wypłucz wtryski.....ehhhh....
podziękowałem.
najkrócej z Opola do Wrocławia to przez Suwałki
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 23:09

tadziol napisał(a):najpierw masz walniętą panewkę

Co ty sobie człowieku znowu ubzdurałeś???
Pisać nie umiesz po polsku ani czytać ze zrozumieniem. Już w nauczaniu początkowym każą rozpoczynać zdanie z dużej litery ale Ciebie to nie dotyczy.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i w jakiej chronologii, może coś dotrze.
Poza tym trzymaj się tematu, jeżeli zamierzasz napisać.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez zboq » 28 kwi 2014, 08:15

Leoo napisał(a):Tu masz przykład kawałka moich testów:

Leo, podrzuć tego JPG w pełnej rozdzielczości bo nic na tym nie widać :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez tadziol » 28 kwi 2014, 08:39

Leoo napisał(a):Przeczytaj jeszcze raz co napisałem i w jakiej chronologii, może coś dotrze.

Jak Pan Docent życzy.
Dla zachowania ciągłości i chronologii posłużę się cytatami.
Kolega metaxas poprosił o pomoc w kwestii kodu P0304.
Jako jedne z przyczyn podałeś :
Leoo napisał(a):Wypadanie zapłonów może mieć kilka przyczyn:
– padająca uszczelka głowicy,
– problem z pierścieniami tłoka,
padająca panewka korbowodu,

Doradziłeś,aby potwierdzić lub wykluczyć owe przyczyny należy zmierzyć ciśnienie cylindrów.
Leoo napisał(a):Pomiar ciśnienia w cylindrach wyjaśni pierwsze trzy przypadki.

Wg tego co napisałeś mierząc ciśnienie w cylindrach diagnozujemy uszkodzenie panewki,bowiem:
Leoo napisał(a):Zużycie panewki korby postępuje od strony tłoka, podobnie jak zużycie czopa. Tłok nie osiąga już górnej pozycji zwrotnej jak zaraz po wyjściu z fabryki i stopień sprężania się zmniejsza.

Gdy zapytałem dlaczego w takim razie denko tłoka ma odbite zawory na powierzchni (w przypadku uszkodzonej panewki),otrzymałem odpowiedź:
Leoo napisał(a):Odpowiedź, to jedno słowo – bezwładność.

Reasumując : przy zużytej panewce tłok nie osiąga już GMP,co powoduje zmniejszenie stopnia sprężania,ale dzięki bezwładności tłucze się o głowicę czyli podnosi się wyżej niż fabryczne GMP.
Gdzie tu jest sens i logika ?? I jaki to ma wpływ na P0403 ??
Tematu się trzymam,chcąc uchronić autora wątku przed niepotrzebnymi kosztami,jakie mogłyby nastąpić w wyniku zasugerowania się pewnymi teoriami nie mającymi pokrycia w rzeczywistości.
OT:
Spośród 333 postów odsiać ziarno od plew to kwestia najwyżej kwadransa.
Pozdrawiam serdecznie i jednocześnie życzę sukcesów w dalszej karierze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez metaxas » 3 maja 2014, 19:55

tak dla ciekawości

wymieniłem wtrysk w 4 cylindrze na używany – udało mie się kupić – sprawdziłem 135/13 s.
w 3 cylindrze mechanik zregenerował mi trochę stary wtrsyk – ultradźwiękiem, paramtery samego wtrysku trochę się polepszyły.

Dziwi mnie trochę natomiast praca samych cylindrów – po wymianie wyszło, że praca 4 nie jest najlepsza – wskaźnik 1,4. Pozostałe waha się od 0,1 do 0,8. O ile wiem norma jest 0-2. Co to może być – zagadka. Ale już z tym odpuszczę :) Kompresja silnika powinna być ok. gdyż odpala jak nowiutki, zero kopcenia, praca silnika idealna.

Błąd P0304 zniknął i to jest najważniejsze. Nie będę schizował <jupi>
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2014, 06:40
Posty: 6
Auto: Mazda 6, GY, 2.0 DI, 100 Kw (136)

Postprzez tadziol » 4 maja 2014, 12:30

No widzisz jakie to proste było.
Czasami trzeba zrobić to co zrobili inni i pomogło
zboq napisał(a):Kiedyś ten błąd (P0302) przerabiałem na drugim cylindrze i okazało się, że wtrysk odmówił posłuszeństwa.

a nie doktoryzować się i snuć teorie nie wiadomo jakie.
Co do tych parametrów odczytanych po wymianie:pojeździłbym trochę,jakieś 500 km i zrobił kalibrację wtrysków.Zobaczysz jak się autko zachowuje i będzie jaśniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6