Jaki olej wybrać?
No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
z Twojej wypowiedzi wynika , ze olej wymieniasz na każdą porę rokumakovic napisał(a):No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Konrad_SK napisał(a):Przebieg jest prawdziwy, przynajmniej tak podpowiadają niemieckie papiery
Co rozumiesz pod pojęciem odpowiednia "odmiana"? chodzi o pochodzenie, jakość i prawdziwość owego oleju?
Chodzi o to, że Synpowerów jest kilka, o lepkości 5W30 są 2 różne. Dla Twojego silnika, jak i 2.0 diesel będzie pasował Synpower FE (podobnie, jak Maxlife FE 5W30).
Nie wspominam już o Synpower Xtreme, bo tam to jest ich dopiero np. o lepkości 5W30 jest 5 różnych odmian (rodzajów).
Fred.X napisał(a):z Twojej wypowiedzi wynika , ze olej wymieniasz na każdą porę rokumakovic napisał(a):No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4, robie rocznie 10-15 tys km i wymiana przypada teraz , to jaki mam zalać 15W40 czy napchac Towotu
A kto mówił o 15w40? A Ty żyjesz w regionie geograficznym gdzie jak rozumiem jedyna pora roku to zima i temperatury oscylują wokół zera lub dużo poniżej niego?
Wybacz to nie miało być złośliwe. Też robię podobną ilość kilometrów prywatnym samochodem i akurat według mnie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest 5w (5w30) co nawet w przypadku mojego modelu auta zaleca producent.
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
makovic napisał(a): akurat według mnie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest 5w (5w30)
Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją.
Co w takim razie powiesz o współczesnych rekomendacjach producentów dot lepkości 0W20? (Toyota, Subaru). Czyżby dotyczyły koła podbiegunowego?

Używanie olejów 0W ma swoje uzasadnienie.
oemauto.pl napisał(a):(...) Co w takim razie powiesz o współczesnych rekomendacjach producentów dot lepkości 0W20? (Toyota, Subaru). Czyżby dotyczyły koła podbiegunowego? (...) Używanie olejów 0W ma swoje uzasadnienie.
Czy na liście rekomendacji w instrukcji obsługi mazdy 6 GG, jak i GH widnieje olej 0W**?
kubsztyk napisał(a):Chodzi o to, że Synpowerów jest kilka, o lepkości 5W30 są 2 różne. Dla Twojego silnika, jak i 2.0 diesel będzie pasował Synpower FE (podobnie, jak Maxlife FE 5W30).
Nie wspominam już o Synpower Xtreme, bo tam to jest ich dopiero np. o lepkości 5W30 jest 5 różnych odmian (rodzajów).
No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.
Wiesz, dla mnie wymiana oleju to poważna sprawa i nie chcę wlać byle czego, albo czegoś co będzie niewłaściwe (tym bardziej, że to będzie pierwsza wymiana w Maździe).
- Od: 3 mar 2013, 01:33
- Posty: 171
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 GY 147KM
teraz sobie przypomniałemkubsztyk napisał(a):Też racja. Z kolei, jeśli wtedy takich olejów nie było lub dopiero "raczkowały", to też i starsze silniki mogą być do nich nie przystosowane.

Konrad_SK napisał(a):No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.
Generalnie HTHS , FE ( A5) ma mniej niż 3 a np. A3 ma 3.5 lub więcej , HTHS to zdolność ochrony silnika w wysokich temperaturach , oleje o niskim HTHS są paliwooszczędne co za tym idzie lepsze dla środowiska nie koniecznie dla silnika ale ten obecnie ma przetrwać do końca gwarancji
marcin255 napisał(a):Konrad_SK napisał(a):No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.
Generalnie HTHS , FE ( A5) ma mniej niż 3 a np. A3 ma 3.5 lub więcej , HTHS to zdolność ochrony silnika w wysokich temperaturach , oleje o niskim HTHS są paliwooszczędne co za tym idzie lepsze dla środowiska nie koniecznie dla silnika ale ten obecnie ma przetrwać do końca gwarancji
Jeśli do danego silnika dopuszczone jest A3 i A5 to lepszym wyborem (trwałość jednostki) jest oczywiście A5. Jednak jeśli dopuszczone jest tylko A5, to przestrzegam przed używaniem A3. Szczególnie jeśli zalecane interwały między wymianami oleju są długie (20-30kkm).
oemauto.pl napisał(a):to lepszym wyborem (trwałość jednostki) jest oczywiście A5.
pozwolę się nie zgodzić , lepsza ochronę dają oleje w wyższym hths czyli A3
Bo_Lo napisał(a):Dzisiaj zalałem ENEOS premium hyper 5w40
chodzi dokładnie tak samo jak na shellu i valvo
Widzisz... Ja przejechałem 17 tys. na Mobilu. Po 1,5 roku zmieniłem olej na Petro Canada, po uprzednim zalaniu płukanki.
Nie zauważyłem, żadnej różnicy w pracy jednostki – na tym forum uznano, że jestem głuchy.
Wnioskuję, że również masz problemy ze słuchem !
Hubix,
Gdyby jakość oleju oceniało się "na słuch" to zajmowaliby się tym zagadnieniem muzycy a nie tribolodzy
SynPower 5W30 (A3/B4) lub SynPower FE 5W30 (A5/B5)
Gdyby jakość oleju oceniało się "na słuch" to zajmowaliby się tym zagadnieniem muzycy a nie tribolodzy
Konrad_SK napisał(a):A ja z takiej beczki.
Praktycznie jestem zdecydowany na olej Valvoline, czytałem bardzo dobre opinie na jego temat i spróbuje czegoś nie oryginalnego.
Jedynie pytanie w tej kwestii, SynPower czy MaxLife?
Przebieg samochodu 114tyś km.
SynPower 5W30 (A3/B4) lub SynPower FE 5W30 (A5/B5)

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki