Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez marcin255 » 26 kwi 2014, 11:35

Dlatego sam zastanawiam się nad 0w40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez makovic » 26 kwi 2014, 12:37

No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Fred.X » 26 kwi 2014, 12:47

makovic napisał(a):No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
z Twojej wypowiedzi wynika , ze olej wymieniasz na każdą porę roku :D , robie rocznie 10-15 tys km i wymiana przypada teraz , to jaki mam zalać 15W40 czy napchac Towotu <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kubsztyk » 26 kwi 2014, 13:26

Konrad_SK napisał(a):Przebieg jest prawdziwy, przynajmniej tak podpowiadają niemieckie papiery :)
Co rozumiesz pod pojęciem odpowiednia "odmiana"? chodzi o pochodzenie, jakość i prawdziwość owego oleju? ;)

Chodzi o to, że Synpowerów jest kilka, o lepkości 5W30 są 2 różne. Dla Twojego silnika, jak i 2.0 diesel będzie pasował Synpower FE (podobnie, jak Maxlife FE 5W30).
Nie wspominam już o Synpower Xtreme, bo tam to jest ich dopiero np. o lepkości 5W30 jest 5 różnych odmian (rodzajów).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez makovic » 26 kwi 2014, 16:50

Fred.X napisał(a):
makovic napisał(a):No tak. Wiem mniej więcej o co chodzi z parametrami. Kwestia gdzie mieszkasz i jakie u siebie masz temperatury bo biorąc pod uwagę Twoja odpowiedź sądzę że gdzieś na kole podbiegunowym :–) bez obrazy oczywiście. Zaczyna się sezon letni A Ty lejesz olej 0w i mówisz że lepiej sprawdzi się zimą. Hmm. Proszę nie odbierz tego źle. Tylko jako moją osobistą ciekawość

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
z Twojej wypowiedzi wynika , ze olej wymieniasz na każdą porę roku :D , robie rocznie 10-15 tys km i wymiana przypada teraz , to jaki mam zalać 15W40 czy napchac Towotu <rotfl>


A kto mówił o 15w40? A Ty żyjesz w regionie geograficznym gdzie jak rozumiem jedyna pora roku to zima i temperatury oscylują wokół zera lub dużo poniżej niego?
Wybacz to nie miało być złośliwe. Też robię podobną ilość kilometrów prywatnym samochodem i akurat według mnie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest 5w (5w30) co nawet w przypadku mojego modelu auta zaleca producent.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez oemauto » 26 kwi 2014, 17:48

makovic napisał(a): akurat według mnie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest 5w (5w30)


Prawda jest jak dupa, każdy ma swoją.

Co w takim razie powiesz o współczesnych rekomendacjach producentów dot lepkości 0W20? (Toyota, Subaru). Czyżby dotyczyły koła podbiegunowego?

Obrazek


Używanie olejów 0W ma swoje uzasadnienie.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez kubsztyk » 26 kwi 2014, 19:59

oemauto.pl napisał(a):(...) Co w takim razie powiesz o współczesnych rekomendacjach producentów dot lepkości 0W20? (Toyota, Subaru). Czyżby dotyczyły koła podbiegunowego? (...) Używanie olejów 0W ma swoje uzasadnienie.

Czy na liście rekomendacji w instrukcji obsługi mazdy 6 GG, jak i GH widnieje olej 0W**?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Fred.X » 26 kwi 2014, 20:51

kubsztyk napisał(a):Czy na liście rekomendacji w instrukcji obsługi mazdy 6 GG, jak i GH widnieje olej 0W**?
a od którego roku wprowadzono takie oleje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez kubsztyk » 26 kwi 2014, 22:57

Też racja. Z kolei, jeśli wtedy takich olejów nie było lub dopiero "raczkowały", to też i starsze silniki mogą być do nich nie przystosowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Fred.X » 26 kwi 2014, 23:56

Ja mysle , ze lepszy można lac :D byle nie gorszy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Konrad_SK » 27 kwi 2014, 00:14

kubsztyk napisał(a):Chodzi o to, że Synpowerów jest kilka, o lepkości 5W30 są 2 różne. Dla Twojego silnika, jak i 2.0 diesel będzie pasował Synpower FE (podobnie, jak Maxlife FE 5W30).
Nie wspominam już o Synpower Xtreme, bo tam to jest ich dopiero np. o lepkości 5W30 jest 5 różnych odmian (rodzajów).

No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.
Wiesz, dla mnie wymiana oleju to poważna sprawa i nie chcę wlać byle czego, albo czegoś co będzie niewłaściwe (tym bardziej, że to będzie pierwsza wymiana w Maździe).
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 171
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Postprzez oemauto » 27 kwi 2014, 09:12

Konrad_SK napisał(a): nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.


Te oleje spełniają różne normy, więc różnią się właściwościami które różnią te normy (A1/B1/A5/B5 vs A3/B4)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Fred.X » 27 kwi 2014, 10:31

kubsztyk napisał(a):Też racja. Z kolei, jeśli wtedy takich olejów nie było lub dopiero "raczkowały", to też i starsze silniki mogą być do nich nie przystosowane.
teraz sobie przypomniałem <glupek2> , kumpel od 6 lat dociera BMW E39 z 1998r , bodajrze 2,5 R6 z LPG , aktualny przebieg to 430 tys :D , przy przebiegu 210 tys zalał 0W40 i tak do dzisiaj zmienia tylko na ten olej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez marcin255 » 27 kwi 2014, 13:38

Konrad_SK napisał(a):No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.

Generalnie HTHS , FE ( A5) ma mniej niż 3 a np. A3 ma 3.5 lub więcej , HTHS to zdolność ochrony silnika w wysokich temperaturach , oleje o niskim HTHS są paliwooszczędne co za tym idzie lepsze dla środowiska nie koniecznie dla silnika ale ten obecnie ma przetrwać do końca gwarancji :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez oemauto » 27 kwi 2014, 18:35

marcin255 napisał(a):
Konrad_SK napisał(a):No ok. Ale tak czytam i czytam i nie nie mogę doczytać czym się różni ten FE od zwykłego 5w30.

Generalnie HTHS , FE ( A5) ma mniej niż 3 a np. A3 ma 3.5 lub więcej , HTHS to zdolność ochrony silnika w wysokich temperaturach , oleje o niskim HTHS są paliwooszczędne co za tym idzie lepsze dla środowiska nie koniecznie dla silnika ale ten obecnie ma przetrwać do końca gwarancji :P


Jeśli do danego silnika dopuszczone jest A3 i A5 to lepszym wyborem (trwałość jednostki) jest oczywiście A5. Jednak jeśli dopuszczone jest tylko A5, to przestrzegam przed używaniem A3. Szczególnie jeśli zalecane interwały między wymianami oleju są długie (20-30kkm).
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez marcin255 » 27 kwi 2014, 20:34

oemauto.pl napisał(a):to lepszym wyborem (trwałość jednostki) jest oczywiście A5.

pozwolę się nie zgodzić , lepsza ochronę dają oleje w wyższym hths czyli A3
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez oemauto » 27 kwi 2014, 21:09

marcin255 napisał(a):
oemauto.pl napisał(a):to lepszym wyborem (trwałość jednostki) jest oczywiście A5.

pozwolę się nie zgodzić , lepsza ochronę dają oleje w wyższym hths czyli A3


Sorki. Oczywiście, że A3. Nie wiem skąd ten błąd.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez Hubix » 27 kwi 2014, 21:45

Bo_Lo napisał(a):Dzisiaj zalałem ENEOS premium hyper 5w40
chodzi dokładnie tak samo jak na shellu i valvo <oczko>


Widzisz... Ja przejechałem 17 tys. na Mobilu. Po 1,5 roku zmieniłem olej na Petro Canada, po uprzednim zalaniu płukanki.

Nie zauważyłem, żadnej różnicy w pracy jednostki – na tym forum uznano, że jestem głuchy.

Wnioskuję, że również masz problemy ze słuchem !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ZOOMik » 27 kwi 2014, 23:26

Hubix,
Gdyby jakość oleju oceniało się "na słuch" to zajmowaliby się tym zagadnieniem muzycy a nie tribolodzy ;)

Konrad_SK napisał(a):A ja z takiej beczki.
Praktycznie jestem zdecydowany na olej Valvoline, czytałem bardzo dobre opinie na jego temat i spróbuje czegoś nie oryginalnego.
Jedynie pytanie w tej kwestii, SynPower czy MaxLife?
Przebieg samochodu 114tyś km.

SynPower 5W30 (A3/B4) lub SynPower FE 5W30 (A5/B5)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Konrad_SK » 28 kwi 2014, 00:06

Podziękował na dużą pomoc!
Niebawem zaleje i zobaczę po jakimś czasie co owy olej sobą prezentuje.
PS. znacie sprawdzone firmy (raczej woj.śląskie mnie interesuje)lub w internecie, gdzie kupię olej pewny i oryginalny?
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 01:33
Posty: 171
Skąd: Katowice
Auto: M6 GY 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki