Problem z olejem?troszke kopci

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 18:42

Szczerze to niewiem czy są uwzglednione uszczelniacze zaworowe myslalem ze jak głowica idzie do regeneracji to oni w tej cenie juz tam wszystko robią.

btw.Mechanik zmierzyl cisnienie i bylo 14,14,10, 12 i powiedzial ze to są prawdopodobnie uszczelniacze ktore nie trzymaja dobrze i dlatego taka róznica w pomiarze.

Bo jak by byly pierscienie to wszystkie tłoki by mialy podobny pomiar a dwa są bardzo dobre:)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 25 kwi 2014, 19:30

atl123 napisał(a):Mechanik zmierzyl cisnienie i bylo 14,14,10, 12 i powiedzial ze to są prawdopodobnie uszczelniacze ktore nie trzymaja dobrze i dlatego taka róznica w pomiarze


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: różnice w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach wynikają ze zużycia uszczelniaczy zaworowych?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez flywin » 25 kwi 2014, 19:31

raczej pierścienie walnięte lub coś z głowicą na tych cylindrach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 19:40

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: różnice w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach wynikają ze zużycia uszczelniaczy zaworowych?[/quote]

tak jakos mowił ;/ powiedział ze zdejmie i zobaczy dokladnie co jest nie tak ale uszczelniacze w 95% walniete są i prowadnice uszczelniaczy czy jak to tam sie zwie... Mechanik znajmoy nie robil by mnie w ciula bo remoontuje silniki po całej rodzinie od bardzoi dawna i siedzi tylko w silnicha i skrzyniach
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 25 kwi 2014, 19:42

atl123 napisał(a):Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: różnice w ciśnieniu na poszczególnych cylindrach wynikają ze zużycia uszczelniaczy zaworowych?


tak jakos mowił ;/ powiedział ze zdejmie i zobaczy dokladnie co jest nie tak ale uszczelniacze w 95% walniete są i prowadnice uszczelniaczy czy jak to tam sie zwie... Mechanik znajmoy nie robil by mnie w ciula bo remoontuje silniki po całej rodzinie od bardzoi dawna i siedzi tylko w silnicha i skrzyniach[/quote]


Brzmi, jakby robił to popołudniami. A rano chodził do pracy w piekarni.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 19:50

moze powiedziec ze robi to dla przyjemonosc bo juz sie dorobił ale to chyba nie istotne :)

Zobaczymy jak rozbierze silnik co bedzie,Głowica napewno do regeneracji a co z pierscniami to podbije tłoki od dołu wyciagnie i zobaczy co i jak ale przypuszczam ze jak je wyciagnie to juz nie ma co nawet zakładać ze starymi piersciakami jakie by nie byly :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 25 kwi 2014, 19:52

Nie zrozumiałeś szydery. Ciśnienie nie ucieknie przez uszczelniacze. Nie ma takiej technicznej możliwości. I jeśli ktoś snuje takie teorie, to niech lepiej na ich snuciu zakończy swoją karierę mechanika. Wbrew pozorom do mechanikowania wiedza się przydaje.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 20:01

tflu mnie tez troche nie zrozumiałes ale tez troche pokpałem zel poprostu napisałem chodziło mi o zawory :)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 25 kwi 2014, 20:06

atl123 napisał(a):to są prawdopodobnie uszczelniacze ktore nie trzymaja dobrze


atl123 napisał(a):uszczelniacze w 95% walniete są


Z tego nie wynikało, że chodzi o zawory.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 20:08

Chodziło mi o zawory :D dlatego na dwóch cylindrach jest po 14 a na dwóch słabiej <płacze>
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez oemauto » 25 kwi 2014, 20:12

Ok. To co mają podparte zawory do poboru oleju? :)

Bo to chyba właśnie pobór oleju był powodem działań...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez atl123 » 25 kwi 2014, 20:21

niewiem nie znam sie :)

ale przypuszczam ze uszczelniacze bo tego oleju nie ubywalo jakos tragicznie duzo. moze setka na 200km na bagnecie prawie nie bylo to widocznie dlatego przed przejchaniem tego dystansu zrobilem zdjecie pomiaru na bagnecie i po nastepnej kontroli tez zrobilem foto w tym samym miejscu na równym terenie i wyszlo deko mniej.

po zatym kopcił dopiero od 3tyś wczesniej samo powietrze szło z tłumika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 25 kwi 2014, 23:27

Mi 2setki ubylo po 2kkm i to przez wyciek z silnika :P poprzedni silnik spalal mi ok 1.5l-2l na 10kkm w zaleznosci od pory roku, wiadome latem jezdzi sie szybciej, sa wyzsze obroty no i spalanie oleju wyzsze.
No ale jak Tobie 2 setki na 200km no to nie jest malo.

Pewnie wina roznic w kompresji sa pierscienie i cos na zaworach, choc na tym pewnie wiecej prakowaloby kompresji.
Rob silnik jak chcesz,zeby Ci nie kopcil i nie pil oleju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 26 kwi 2014, 19:53

Ogolnie sprwa wyglada tak w poniedziałek oddaje samochod do mechanika i mam teraz plan co do remontu,

i mam pytanie czy jesli daje głowice do regenracji (450zł) to czy ja mam sie martwic o czesci ktore beda wymieniane? czy jak? typu uszczelniacze,prowadnice zaworowe itd. ? Chodzi mi o to czy ja mam kupować czy jak/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 26 kwi 2014, 19:55

Cos Ty nie powazny, zaklad gdzie bedzie robiona to ma miec, za wkoncu placisz te 450zl :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 26 kwi 2014, 20:04

czyli tak samochod oddaje do mechanika on oddaje głowice do regeneracji i oni tam juz wszytsko robia co potrzebne za te 450zł? o głowice sie nie martwie ?czy dobrze sie rozumiemy?Bo ja juz myslalem ze bede musial kupować uszczelniacze itd;/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez JapanBA » 26 kwi 2014, 20:13

Chyba ze chcesz zamontować jakieś lepsze uszczelniacze wtedy informujesz ze dostarczasz swoje i oni ci odliczą te 50zł. ale ogólnie za taką kasę (450zł) to nic Cie nie interesuje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez atl123 » 26 kwi 2014, 20:22

to dobrze ze chociaz tyle ale w sumie z tego co czytam to i tak drogo bo niby remontuja za 300-350zł ale chyba jak 16v to normlane ze wiecej bedzie czyli mysle ze 450zł za 16v to taka cena wporzadku:)

Dopisano 26 kwi 2014, 20:56:

Czyli wydam tak:

450zł głowica
uszczelka głowicy 100zł

przewidywalne:

pierscienie 250zł

uszczelka pod miske 100zł

+ olej,filtry i mechanik wezmie 250zł

cos okolo 1200 wydam pewnie
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez osakxd » 9 maja 2014, 10:03

Z takich ciekawostek powiem Ci, że nie ma czegoś takiego jak uszczelka miski olejowej w tych silnikach. Silikon kosztuje koło 25-30 zł ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2013, 14:56
Posty: 89 (1/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Była: Astra F 1.6 93'
Jest: Mazda 323f Ba 1.5 97' Z5 + BRC Sequent 24
Jest: Mazda 323F BA GT 95' KL

Postprzez rafał88 » 9 maja 2014, 11:39

Dokladnie, miska jest silikonem uszczelniana. A Ty sam kupowales graty czy CI "mechanik" zamawial?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323