Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez ksvk » 30 mar 2014, 01:24

Dzięki za szybką i wyczerpującą odpowiedź :) jeszcze tylko 3 male pytanka:

Przy opcji nr 2 trzeba by rozbierać radio?

Czy opcja nr 3 nie grozi spaleniem radia? Nie będzie mi wysysało z niego więcej mocy niż ono ma? (musze sie upewnić :P )

Czy +12 do wzmacha mogę pociągnąć z zapalniczki? :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez robaknow » 30 mar 2014, 11:05

Tak trzeba rozbierac radio.
3 nie grozi spaleniem bo sygnal z radia dzieki konwerterowi ma mniejsze napiecie i nie obciaza radia.
Plus ciagniesz z akumulatora przekrojem co najmniej 10mm2. Jak podepniesz pod zapalniczke to spalisz momentalnie bezpiecznik lub kabel. Mase bierzesz z karoserii, odkrecasz jakas śrubę, szlifujesz delikatnie papierem dookoła i zakladasz kabel z oczkiem pod srube i przykrecasz. Z radia musisz tez poprowadzić kable rca i jeden pojedynczy przewod remote do sterowania wzmacniaczem
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Bo_Lo » 31 mar 2014, 18:47

Przemek323c napisał(a):No problemo. Uwazaj tylko zeby nie pozamieniac + z – bo bedzie przeciwfaza i kupa z dzwieku.

Podlaczone i smia az milo:–)dzieki za porade,zupelnie inaczej gra tearaz.radio odcina przy basie dopiero spoooro powyzej granicy mozliwosci glosnikow;–)

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez ksvk » 2 kwi 2014, 14:27

A w przypadku wzmacniacza z wejściem z kabli glosnikowych tez musialbym puszczac przez konwerter?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2014, 20:23
Posty: 22
Skąd: Wymysłów (wiocha za Piekarami Śląskimi)
Auto: Mazda 323f 1,8 114km 1997r Bezyna+lpg

Postprzez Xionc » 3 kwi 2014, 19:20

Nie, to wejście z kabli to właśnie wbudowany konwerter.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez brodaM6 » 19 kwi 2014, 22:14

Panowie duzo bedzie pracy zeby przeszczepic system bose z audi do M6 , głownie chodzi mi o podłaczenie wzmaka ,kosta mnie przeraza.
Załączniki
wz raz.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez robaknow » 19 kwi 2014, 22:32

Podaj dokladny model to sie poszuka opisu kostki. M6 jaki rocznik i jaki system, z bose czy bez. Posiadasz taki zestaw czy chcesz kupic jak tak to za ile? Z ciekawosci pytam.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez brodaM6 » 20 kwi 2014, 09:44

M non bose, rok 06 wedlug dowodu, wedlug vin 07 :) , wzielem ten zestawik zobaczyc czy da sie go przeszczepic ,a cena 200zł ,moze jeszcze ze 30 dyszki ukrece . Wzmak made in usa jak moja M6

Dopisano niedziela, 20 kwietnia 2014, 19:57:

Dam radę zrobić to na starych przewodach ? coś poza zestawem mi potrzebne ,wsówki ,przewody do wzmaka ......,moja fabryka wytrzyma jak podepne te głośniki :D tak sobie sprawdzić :) czy może lepiej <nie> Kombinować .
Załączniki
symbol wzmak.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzysiek24 » 21 kwi 2014, 10:29

Witam Panie i Panowie,
mam jedno szybkie pytanie.
Czy subwoofer BOSE z mazdy 6 da się zamontować w Maździe 323f Bj?. Koło zapasowe 14.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Xionc » 21 kwi 2014, 12:40

@brodaM6
1) na pewno nie da się na tych samych kablach, bo nie ma sygnałowych niskiego poziomu w instalacji non-bose.
2) ilość pracy i kosztów w porównaniu do efektu na 90% będzie niezadowalająca niestety. Chyba lepiej iść sprawdzoną drogą czyli wyciągnięcie RCA z radia, klasyczny wzmacniacz, wymiana głośników i suba.

@Krzysiek24, ktoś już się o to pytał i się chyba okazało, że mazda 6 ma zapas montowany dziurą do góry, a 323 dziurą do dołu. Sprawdź jak jest u Ciebie, bo takiego suba mam i mogę go zmierzyć a nawet sprzedać, jednak on fabrycznie potrzebuje symetrycznego sygnału, a ze zwykłego radia takiego nie masz. Chociaż, można spróbować, coś tam na pewno zagra.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez robaknow » 21 kwi 2014, 16:53

Symetryczny sygnal mozna uzyskac poprzez rozgaleznik chyba ze chodzi o zasilanie symetryczne to juz wyzsza jazda.
Broda proponuje postawic system na uzywkach. Ciut wiecej ci wyjdzie ale bedziesz pewien efektu.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2014, 21:15

No to sie nacieszylem bose <płacze> No nic dobrze ze nie sfinalizowalem transakcji dzięki za uświadomienie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez benq323 » 21 kwi 2014, 23:01

Najlepsze (jakościowo) audio moim zdaniem to wzmak, do tego sub i porzadny przód i najlepiej dobierać to indywidualnie wg upodoban muzycznych.

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2014, 12:17

A jak bym tylko same głośniki na przód przełożył i gwizdki będzie to jakoś grać bez wzmaka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez robaknow » 22 kwi 2014, 12:32

Moze tak moze nie kwestia zgrania radia z glosnikami itd. Kazdy element w calym zestawie jest wazny i zmiana ktoregos wplynie na dźwięk ale czy na plus czy minus sie przekonasz tylko montujac dane podzespoły. Nie wiem czasem czy glosniki z bose nie maja impedancji 2-3ohm, wiec jezeli podepniesz je pod zwykle radio to upalisz w nim koncowke mocy. Lepiej isc sprawdzona droga i odlozyc ciut wiecej pieniedzy i zrobic wszystko tak jak trzeba i nie zalowac wydanych pieniedzy.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2014, 12:46

Nic na nich nie pisze ile maja ohm, no to teraz mnie przestraszyłeś , nawet gwizdek może mnie pozbawić radia :|
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Marine_4000 » 22 kwi 2014, 14:50

Zgadza się. Głośniki od Bose maja 2ohm. Takie zwiększenie mocy przetwornika tanim kosztem :)
Podłączyć takie głośniki pod końcówki radia (już zmostkowane – co wyklucza możliwość obniżania impedancji) możesz na własne ryzyko. Moim zdaniem prędzej czy później w zalaeżności od stanu radia końcówki mocy się spalą (ze wstydu:D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez robaknow » 22 kwi 2014, 16:57

Tak na chlopski rozum to 2ohm daje ci 50% wiecej mocy. Stąd do zasilenia calego bose jest taki maly wzmacniacz.

Patrząc po parametrach nadają się praktycznie wszystkie zestawy znanych firm na allegro ( wysoki współczynnik sprawnośći ( pow. 90dB) ) ale to tylko na papierze wygląda tak kolorowo. Im większa sprawność tym głośniejszy zestaw.

Zainteresował bym się zestawem Powerbass 2XL 60C. Masz tam głośniki 3Ohm co da ci jakies 25% mocy więcej i nie powinno zaszkodzić radiu. Wiem że ludzie podłączali je pod radia i było ok. Co do jakości czy wrażeń nie opisze bo nie słuchałem. Myślę, że warto by było kupić taki zestawik, zamontować i odsłuchać. Nie będziesz zadowolony to pchniesz dalej. Z wszystkich zestawów w podobnej cenie tylko one zrekompensują swoją impedancją brak wzmacniacza.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2014, 17:17 przez robaknow, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Pioteq25 » 22 kwi 2014, 17:13

A na cienkich przewodach między wzmacniaczem, a głośnikami wychodzi min 0,5ohm i 25% mocy jest tracona na przewodach :)
Tak na prawdę wszystko przez niskie napięcie zasilania i we wzmacniaczach trzeba stosować przetwornice napięcia na np. 2X35V żeby miały moc na niskiej impedancji.
Ma ktoś schemat od wzmacniacza bose z mazdy?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Marine_4000 » 22 kwi 2014, 19:33

Ty nas o schemat pytasz? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje

cron