Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez matthies » 19 kwi 2014, 10:08

to ja mam pytanie, w instrukcji mam A1/A3 , SJ i zalewam teraz A3-04/B4-04, SM/CF, o parametrach:

Kod: Zaznacz cały
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.850 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
Viscosity index : 170
Flash point : 222 °C
Pour point : -45 °C
ASTM colour : 3,5
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g


nababram sobie w silniku czy zrobię mu dobrze?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 19 kwi 2014, 10:27

Czy jeśli w instrukcji mazdy 6 pierwszej generacji dla silnika diesla widnieje olej o specyfikacji ACEA A1/B1 lub A3/B3, to dozwolone jest wlewanie A5/B5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez buczos » 19 kwi 2014, 10:34

ZOOMik napisał(a):Gdzieś to już czytałem, ale w takim razie po co zadajesz te wszystkie pytania? ;)

oj tam oj tam :) Ciekawy jestem po prostu ;)
ZOOMik napisał(a):Mazda dopuszcza zarówno oleje klasy ACEA A3 jak i A5, co jest nieco dziwne. Czynnikiem determinującym wybór mogą być warunki, w jakich będzie głównie eksploatowane auto. Jeśli mamy ciężką nogę, ochrona silnika staje się priorytetem powinniśmy szukać raczej oleju spełniającego pierwszą z wymienionych klas. Drugą zaś, bardziej mogą zainteresować się kierowcy bez rajdowych zapędów a już obowiązkowo preferujący eco driving ;)

No właśnie. Generalnie widzę, że wielu producentów podaje informacje że olej spełnia klasę A3 oraz C3, czy te klasy pewnie są bliskie sobie.
ZOOMik napisał(a):A czy musisz lać olej C3, skoro na rynku nie brakuje dobrych produktów w wyznaczonej przez producenta dla tego silnika klasie A3 lub A5?

Nie muszę, po prostu nie byłem świadomy, że taki leję. Aczkolwiek przy następnej wymianie bardziej skłaniałbym się ku A3 niż A5, ze względu na przebieg i mniejsze ryzyku ubywania oleju.
oemauto.pl napisał(a):Wyższa lepkość wysokotemperaturowa olejów A3/B4/C3 powoduje w silnikach obliczonych pod A5 zwiększoną temperaturę pracy. Dlatego po tych olejach pozostaje większa ilość depozytów. W ekstremalnych sytuacjach zatykają one kanały olejowe. Co dalej, chyba nie trzeba tłumaczyć...;)

Dzięki za odpowiedź :) Pytanie czy silniki benzynowe mazdy są skonstruowane do pracy bliżej A3 czy A5 :D Mogę jedynie przypuszczać, że w przypadku nowszych silników -BL-BM/GH-GJ lepiej będzie się sprawdzał A5, w przypadku starszych – LF – A3... Aczkolwiek to są tylko moje przypuszczenia :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez marcin255 » 19 kwi 2014, 11:31

buczos napisał(a): Mogę jedynie przypuszczać, że w przypadku nowszych silników -BL-BM/GH-GJ lepiej będzie się sprawdzał A5, w przypadku starszych – LF – A3... Aczkolwiek to są tylko moje przypuszczenia

własnie najnowsze oleje mazdy 0w30 maja tylko A3 :|
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez JohnnyB » 19 kwi 2014, 12:58

Comma 5w30 – Volvo jeździ, ma moc :–)
Shell 10w40 – Seat jeździ ma moc :–)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez ZOOMik » 20 kwi 2014, 00:33

marcin255 napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Mazda dopuszcza zarówno oleje klasy ACEA A3 jak i A5,

właśnie nie jest napisane A3 lub A5 lecz A3/A5 nie wiem czy jest taka klasa bo A3 do luźno a A5 do ciasno spasowanych więc to to się wyklucza

Nie ma wg ACEA klasy A3/A5. Ktoś to tak w instrukcji zapisał, że dał „/” zamiast spójnika „lub” – innego wytłumaczenia nie widzę.

marcin255 napisał(a):pytam o new life bo ma jasno sprecyzowane A3 i wysokie HTHS , osobiście wolę wyższe HTHS niż oszczędność 100 ml paliwa

Pytanie, co bardziej woli Twój silnik ;)

marcin255 napisał(a):esp jest " wskazany " do diesla ale nie zaszkodzi silnikowi benzynowemu na + jest 5w30 , jest na bazie syntetycznej ( jak new life ) i ma HTHS ok 3.6

Nie zaszkodzi silnikowi benzynowemu, ale "na zdrowie" bardziej wyjdzie Dieslowi a konkretnie filtrowi DPF ;) Nie wiem, jaka jest dla Ciebie definicja oleju syntetycznego, bo są różne, w każdym razie Mobil 1 Formula ESP 5W30 oraz New Life 0W40 niektórzy za takie nie uważają, bo są to oleje SHC.

marcin255 napisał(a):
buczos napisał(a):Bądź co bądź taką też spełnia dedykowana przez samego producenta Dexelia :)

właśnie dexelia spełnia A3/A5 a Np. Mobil 300 X1 Fe tylko A5

Cytując, pomerdałeś autorów, bo to nie buczos napisał, lecz ja :)
Mylisz się, Dexelia Ultra 5W30, czyli podstawowy olej do Mazd jest w klasie A5/B5.

matthies napisał(a):to ja mam pytanie, w instrukcji mam A1/A3 , SJ i zalewam teraz A3-04/B4-04, SM/CF, o parametrach:

Kod: Zaznacz cały
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.850 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
Viscosity index : 170
Flash point : 222 °C
Pour point : -45 °C
ASTM colour : 3,5
Ash, sulphate : 1.2 g/100 g


nababram sobie w silniku czy zrobię mu dobrze?

Dobrze mu zrobisz, choć w instrukcji masz 5W30 a nie 5W40, ale akurat na to można przymknąć oko ;) skoro już uparłeś się na syntetyk LM Synthoil High Tech :)

kubsztyk napisał(a):Czy jeśli w instrukcji mazdy 6 pierwszej generacji dla silnika diesla widnieje olej o specyfikacji ACEA A1/B1 lub A3/B3, to dozwolone jest wlewanie A5/B5?

Tak.

buczos napisał(a):Mogę jedynie przypuszczać, że w przypadku nowszych silników -BL-BM/GH-GJ lepiej będzie się sprawdzał A5, w przypadku starszych – LF – A3... Aczkolwiek to są tylko moje przypuszczenia :)

Nie istnieje taka zależność, bo jak słusznie Kolega Marcin napisał:

marcin255 napisał(a):najnowsze oleje mazdy 0w30 maja tylko A3 :|

Żeby jeszcze bardziej zamieszać dodam, że np. do 3BL w benzynie, mimo, że instrukcja przewiduje 5W30, aktualnie Mazda dopuszcza także nowe oleje Supra 0W20, 0W30 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez matthies » 20 kwi 2014, 03:33

nie tyle co uparłem, ale 5W40 sam uznaję za znośne odstępstwo od wytycznych producenta, co chyba pomaga w "wytrzymałości" oleju w wysokich temperaturach.
O LM czytałem same pozytywne opinie, ani jednej negatywnej nie znalazłem. Fakt że kosztuje 180+ za 5L, ale chyba moja kieszeń to wytrzyma <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 20 kwi 2014, 05:59

ZOOMik napisał(a):marcin255 napisał(a):
pytam o new life bo ma jasno sprecyzowane A3 i wysokie HTHS , osobiście wolę wyższe HTHS niż oszczędność 100 ml paliwa

Pytanie, co bardziej woli Twój silnik

Mam gdzieś jej zdanie :P , na " zachodzie " wszędzie w konfiguratorach wychodzi New Life , 10 tys. km jej nie zabije
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 20 kwi 2014, 09:15

matthies napisał(a):nie tyle co uparłem, ale 5W40 sam uznaję za znośne odstępstwo od wytycznych producenta, co chyba pomaga w "wytrzymałości" oleju w wysokich temperaturach.
O LM czytałem same pozytywne opinie, ani jednej negatywnej nie znalazłem. Fakt że kosztuje 180+ za 5L, ale chyba moja kieszeń to wytrzyma <spoko>


180zł w porównaniu za około 120zł za Dexelie to w żadnym wypadku nie jest straszna cena, zwłaszcza że zwykły Eneos, z niższej połki czyli Premium albo Premium Hyper kosztuje 220/250 zł za 4 litry.

Cena Eneosa jest mocno zawyżona być może ze względu, że to nowośc, być może z małego wolumenu sprzedaży u nas w kraju. W USA niecałe 4 litry kosztują około 100 zł, więc płacenie za 4 litry w Polsce grubo ponad 200 zł to bezsens, bo ten olej nie jest bardziej magiczny w porównaniu do Valvoline, Liquimolly czy Motorexa.

Oczywiście, są ludzie na których cena robi wrażenie i będą go kupować z myslą o tym, że w składzie oleju są boże i jezusowe cząstki – a za granicą Eneos jest tańszy od Castrola. Polecam sprawdzić ceny na amazonie. U nas płaci się 2x więcej za to, że to nowość i ludzie myslą, że to jakiś dar od boga.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mick » 22 kwi 2014, 10:30

Witam wszystkich ja już zupełnie zgłupiałem , za namową jednego z forumowiczów kupiłem olej teraz dalej czytam wątek i okazuje się że nie jest za specjalny do mojego auta , może ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi z takim zapisem ?
ACEAA1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04 ; API SM/CF
czyli co ma A1 i jednocześnie A5 i jednocześnie C od 2 do 4 ?
następnym razem kupie dexelie <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez ZOOMik » 22 kwi 2014, 11:36

matthies napisał(a):nie tyle co uparłem, ale 5W40 sam uznaję za znośne odstępstwo od wytycznych producenta, co chyba pomaga w "wytrzymałości" oleju w wysokich temperaturach.

Idąc tym tokiem rozumowania Ci, co leją 0W20 musieliby chyba w lecie pozarzynać silniki ;) Zarówno 5W30 jak i 0W20, wg instrukcji obsługi są przewidziane do użytkowania przy temperaturach powietrza rzędu +40st. C.

marcin255 napisał(a):Mam gdzieś jej zdanie :P , na " zachodzie " wszędzie w konfiguratorach wychodzi New Life , 10 tys. km jej nie zabije

Od kiedy to konfiguratory producentów olejów są „wyrocznią” w doborze właściwej klasy lepkości? Wg instrukcji 3BK ma być 5W30 i spośród gamy firmowych olejów tylko takiej lepkości Mazda zaleca do tego modelu (Dexelia Ultra 5W30).

mick napisał(a):Witam wszystkich ja już zupełnie zgłupiałem , za namową jednego z forumowiczów kupiłem olej teraz dalej czytam wątek i okazuje się że nie jest za specjalny do mojego auta , może ktoś mi wytłumaczyć o co chodzi z takim zapisem ?
ACEAA1-04/A5-04/B1-04/B5-04/C2-04 ; API SM/CF
czyli co ma A1 i jednocześnie A5 i jednocześnie C od 2 do 4 ?
następnym razem kupie dexelie <glupek2> <glupek2>

Liqui Moly Top Tec 4300.
Spełnia normy ACEA z 2004 r (to jest to „-04”) A1/B1, A5/B5 oraz C2
Nie jest to też najlepszy możliwy wybór do Twojej Mazdy, ale skoro już kupiłeś to możesz go spokojnie nalać – nic się nie stanie. Na przyszłość do benzyny szukaj takich bez Cx.
Dexelia/Elf byłaby lepsza :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mick » 22 kwi 2014, 11:56

Dzieki za odp. przejade jeszcze 6 tyś i wymienie na Dexelia Ultra 5W30 i przestaje kombinować jak koń pod górkę. :)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez kubsztyk » 22 kwi 2014, 12:04

Zaoszczędź trochę i wlej ten sam olej pod nazwą "Elf Evolution SXR 5W30".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez mick » 22 kwi 2014, 12:10

chyba tak też zrobię , znalazłem kiedyś coś takiego i wychodzi że identyczne
ELF
http://www.lubadmin.com/upload/produit/fichepdf/lang_1/486.pdf
DEXELIA
http://www.finol.ie/uploads/downloads/M ... ne_Oil.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2014, 13:02

Ja tym razem zaleje synpower 5w40 obecnie śmigam na maxlife 5w40 zmieniłem z Dexelia 5w30 i jakoś nic nie odczuwam :) .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez ZOOMik » 22 kwi 2014, 13:32

mick napisał(a):chyba tak też zrobię , znalazłem kiedyś coś takiego i wychodzi że identyczne
ELF
http://www.lubadmin.com/upload/produit/fichepdf/lang_1/486.pdf
DEXELIA
http://www.finol.ie/uploads/downloads/M ... ne_Oil.pdf

Nie tak dawno pisałem:
ZOOMik napisał(a):Dexelia Ultra 5W30 = Elf Evolution SXR 5W30

Jak się tego, co najważniejsze do kupy nie zbierze w jednym poście, to będzie to niekończąca się opowieść ;)

brodaM6,
Wychodzi na to, że jesteś nieczuły <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Migo » 22 kwi 2014, 19:19

Panowie potrzebuje porady im bardziej się zagłębiam w tematykę smarowania tym mniej wiem... Ale do rzeczy nabyłem 6 1,8 z 2003 która śmiga na 10W40 teraz ma nakulane 167K KM i czas na wymianę, jednak nie wiem czy silnik coś podjada bo mam ja od tygodnia... Pytanie czy zostać przy dexelia 10W40 czy może coś innego ?
Migo
 

Postprzez Hubix » 22 kwi 2014, 23:24

Migo napisał(a):Panowie potrzebuje porady im bardziej się zagłębiam w tematykę smarowania tym mniej wiem... Ale do rzeczy nabyłem 6 1,8 z 2003 która śmiga na 10W40 teraz ma nakulane 167K KM i czas na wymianę, jednak nie wiem czy silnik coś podjada bo mam ja od tygodnia... Pytanie czy zostać przy dexelia 10W40 czy może coś innego ?


wlać 5W, bo taki pewnie zaleca producent.

Nie stosuj płukanek, wlewaj 5W.


Mam pytanie, wlałem Petro Canada bo dowiedziałem się, że to bardzo dobry olej.

KTÓRY OLEJ JEST LEPSZY:

PETRO CANADA CZY ENEOS ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez CLAU » 23 kwi 2014, 00:27

Odpowiedz jest jedna na to pytanie: ORLEN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Hubix » 23 kwi 2014, 07:17

Skoro ENEOS nie jest lepszy to nie ma potrzeby przepłacać tyle pieniędzy za niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki