Mazda Xedos 6 CA KL ~'94 – Sylwo

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Piotr_ » 20 kwi 2014, 19:55

Bounty napisał(a):Czyli szybciej sie autko rozpedza ale nic poza tym ;)


Ale chyba o to właśnie chodzi, żeby lepiej jechało.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez onyx » 20 kwi 2014, 21:47

Bounty napisał(a):Czyli cos za cos tak ?


Dodatkowo szybciej spadają obr. pomiędzy zmianami biegów ;) ale to chyba jasne. Więc jak ktoś wolno zmienia biegi to może mieć więcej strat niż pożytku. Odchudzenie koła daje dobre rezultaty jak się zdejmie odp. ilość. Za lekkie koło też nie jest dobre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Piotr_ » 20 kwi 2014, 22:24

Ale to chyba wiadome, że trzeba wszystko przeliczyć. Co za dużo to niezdrowo ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez MariuS » 20 kwi 2014, 22:56

XED napisał(a):Zamach ma duży wpływ na sprint do setki,to się zgodzę.



A ja wogóle tego nie zauważyłem :P
Moje spostrzeżenia po odchudzeniu było to, że na jałowym szybciej się wkręcał i szybko schodził.
Wg pomiarów 0-100 z det`a, różnice były na granicy błędu. Poza tym, pod górkę szedł normalnie a hamowanie silnikiem było też ładne, zwłaszcza po pobawieniu się opcjami w decie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez sylwo » 21 kwi 2014, 11:46

Poniedziałkowy ranek:

Obrazek

Garaż:

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Piotr_ » 21 kwi 2014, 11:58

Sylwek zmień ten dolot, bo to chyba najgorsze miejsce dla filtra jakie jest pod maską <nie powiem>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez sylwo » 21 kwi 2014, 12:04

Już planujemy coś z tym zrobić tylko jeszcze decyzja nie zapadła ;) no i funduszy brak do 10 maja <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Bounty » 21 kwi 2014, 20:29

najlepiej daj pod stozek pod aku i wlot przez zderzak :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez goju10 » 21 kwi 2014, 20:54

Mam ten sam dolot u siebie i jakoś nie zauważyłem żeby auto gorzej chodziło. A jeśli rzeczywiście jest jakaś różnica to na pewno nie jest ona odczuwalna. Zmieniło się tylko brzmienie.
goju10
 

Postprzez Bounty » 21 kwi 2014, 21:02

Auto nie jest w pelni chodzone, stożek się grzeje i w 100 % nie spelnia swojej roli, da fajny dzięk, ale chlodzenie pozosawia wiele do życzenia
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Piotr_ » 21 kwi 2014, 21:03

Nie wierzę że nie ma muła na ciepłym :|
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez pawelc » 22 kwi 2014, 07:15

Efekt muła będzie bardzo odczuwalny w lato ,też miałem tak stożek w mx-6 i przeniosłem go w miejsce akumulatora a akumulator do bagażnika ,do tego wlot zimnego powietrza z dołu plus obudowa odgradzająca i nie ma efektu spadku mocy w upalne dni ,a wierz mi v6 to istne piekarniki .Dla tych co nie chcą się bawić to tylko oryginał albo filtr stożkowy w obudowie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Bounty » 22 kwi 2014, 07:47

Ori puszka + jakis dobry filtr i tez bedzie dobrze brzmiec
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Piotr89 » 22 kwi 2014, 08:19

Czyli jednak miałem trochę racji z usunięciem aku i poprowadzeniem powietrza do stożka od dołu <ok>
Pawelc ma rację co do piekarnika, jak machę się otworzy, naprawdę nieźle bucha <ok>
Jest prosta zasada im zimniejsze powietrze tym jest gęstsze i większa jego ilość trafia do cylindrów <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Kaszel91 » 22 kwi 2014, 09:18

Bounty napisał(a):Ori puszka + jakis dobry filtr i tez bedzie dobrze brzmiec


Nie zgodze się.
Kupiłem Simotę taką jak ma XED za niemałą kase i nie brzmi tak jak u Jtec u Crenshawa. Podejrzewam że byle jaki stożek z allegro dałbym lepsze brzmienie(a mnie o dźwięk chodzi <faja> )O

Puszczając dolot dołem, wcale tego zimniejszego powietrza wiele więcej się nie dostaje. Na dole motoru też jest ciepłota jak cholera
Najlepiej chyba zrobić tak jak miał Crenshaw na stage II.
Ori plastikiem doprowadzić tego powietrza do filtra w airboxie.

Dziurawienie zderzaka w Xedosie pod dolot to moim zdaniem największa bzdura jaką można zrobić.
To jest dystyngowana limuzyna a nie wyścigówka żeby jej wloty w zderzakach robić.

Jakbyś sylwek halogeny wywalił to może...choć halogeny dodają Xedzinie naprawdę dużo

Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem CAI`a będzie albo tak jak miał Adam na stage II albo tak jak ma teraz.


Sam będę na dniu przerabiał dolot, m.in zmieniając filtr itp, i jedyne co sie zastanawiam to czy nie wywalić aku do bagola, bo to zwiększa trochę przestrzeń pod maską ;]
Bądźmy szczerzy, jak ktoś liczy że mu stożek z allegro da +10hp to niech żyje dalej marzeniami.
Mnie ma dać tylko rasowy pomruk :)
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez deejay27 » 22 kwi 2014, 10:40

Kaszel pierwsze pytanie , czy Ty wg słyszałeś na żywo tn dolot u Xeda czy Crenshawa czy swoją wypowiedz opierasz o filmiki które np Crenshaw wrzucał do swojego tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Kaszel91 » 22 kwi 2014, 10:44

Opieram to na filmikach, na których słysze wyraźnie że u Crenshawa słychać ten silnik ładnie już z dołu obrotów. U mnie tego nie ma, ryczy powyżej 4.5k
Rozmawiałem już i wiem co w moim jest nie tak <co?>

Skoro na filmiku na dobrym audio ten dźwięk robi robotę, to na żywo napewno robi ją bardziej :D

Z tym że wiele zależy od tego, kto czego oczekuje. Ja nie łudzę się że osiągne odczuwalny wzrost mocy. Ma być tylko basowy bulgot z daleka <diabełek> <diabełek> (Wiem wiem, V8 lepiej się do tego nadaje, ale to może w przyszłości...:] )


Sory za OT
"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"Obrazek
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:31
Posty: 1703 (1/8)
Skąd: Lublin
Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93

Postprzez deejay27 » 22 kwi 2014, 10:52

Słyszałem oba na żywo i to co na filmiku jest znacząco inne niż w rzeczywistości , na żywo brzmią bardziej rasowo. A jeśli tobie chodzi o sam jak najlepszy dzwięk to muszę ci powiedziec , i sam Adam i Piotr pewnie to potwierdzą, że jednak dłuższa rura i dolot skierowany w dół tak jak za pierwszym razem u Adama i Xeda dawało najlepszy dzwięk . Przy Stage 2 , było już o połowę ciszej:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Crenshaw » 22 kwi 2014, 11:23

Potwierdzam, czym dłuższa rura tym lepszy dźwięk.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Piotr_ » 22 kwi 2014, 14:54

Nad tym dolotem pracowałem naprawdę długo aby brzmiał jak brzmi.Adamowi się spodobało i zrobił tak samo na poczatku <diabełek>
Aby dolot dobrze dawał czadu musi być dość długi z jak największą ilością aluminium ;)
Co mogę jeszcze powiedzieć to nie słyszałem żadnej innej v-ki mazdy aby tak dobrze chodziła na stożku jak moja i Adama <faja> Dodam jeszcze raz że stożek musi być pod aku bo ma ram najchłodniej.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy