Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez smile » 3 sty 2014, 22:19

Sondę możesz nabyć w rozsądnych pieniążkach u Rikiego z forum www.mazdaparts.pl .
Jeśli masz problemy z DPF to znaczy że masz problemy z prawidłowym spalaniem paliwa ( niesprawności w układzie paliwowym i/lub układzie dolotowym powietrza ). Te dolegliwości powodują problemy z DPF... tak jak Twoje podkładki pod wtryskami... Czy usuwając DPF rozwiążesz problem z silnikiem? Nie!!
1. Wymień sondę.
2. Pojedź na zaktualizowanie SOFTU w PCM-ie do kogoś kto ma IDS-a.

Katowice => Tadziol

Jak byłeś w Gorzowie, trzeba było jechać do Kordyla... najstarszy serwis ASO w Polsce, bardzo dobrzy fachowcy w zakresie obsługi Mazd! Jadąc w trybie serwisowym sam sobie robisz krzywdę a potem lament na forum <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bart5150 » 4 sty 2014, 22:37

hej dzieki za info. wlalem w marcu dextelie i chcialem w grudniu rowniez ale on byl tylko dostepny w serwisie mazdy a byly swieta wiec nie mialem innego wyjscia. auto wyladowalo dzis w poleconym serwisie w Myslenicach. temat zacznie sie od sondy a czy wytne to .... czy nie to sie okaze. wiem ze w podobnej cenie mozna zrobic regeneracje. oddajesz stary filtr dostajesz nowy.

pozdrawiam
bart5150
 

Postprzez rafaello1982 » 28 mar 2014, 18:45

Witam wszystkich , nie dawno kupiłem Mazde 5 2.0 CR 110 km z 2006 i po nie długim jego użytkowaniu zaczeła mi mrygać kontrolka DPF (bez czeka) , czytając o tym na różnych forach już sam nie wiem co mam z tym zrobić i co o tym myśleć ponieważ jedni piszą że to filtr a inni że to inspekcja olejowa a już na tej kontrolce zrobiłem około 400 km i nie widze ani spadku mocy tylko jedynie może wzrost zużycia paliwa fakt faktem że jeżdze tylko w mieście i z wyliczeń wynika że pali mi około 8/100km , wczoraj wymieniłem olej i na kompie nie wykryto żadnych błędów jedynie informacje o dpf-ie wiec już sam nie wiem co mam z tym zrobć . Wiec jeśli ktoś miał podobny przypadek i udało sie to rozwiązać to proszę o informaje . POZDRAWIAM
rafaello1982
 

Postprzez Wojtek » 28 mar 2014, 19:26

Witamy na forum... :)

Jakby to był filtr DPF, to byś już miał wysokie koszty... (na swoje życzenie)
Podjedz na komputter i odczytaj błędy... Prawdopodobnie będzie to inspekcja olejowa...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pawelh1977 » 6 kwi 2014, 18:42

Dosłownie w zeszłym tygodniu to przerabiałem,kontrolka mrygała,przejechałem pewnie z 50 km drogą ekspresową i nic,dalej mrugało. W serwisie,po podłączeniu kompa za całe 142 zyla,stwierdzili że to olej,potrzebna wymiana. Obyło się bez wypalania filtra.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 15:51
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 diesel 2009 rok

Postprzez smile » 6 kwi 2014, 20:40

pawelh1977 napisał(a):kontrolka mrygała,przejechałem pewnie z 50 km drogą ekspresową i nic,dalej mrugało

Chyba nie liczyłeś, że przestanie mrugać ?!

Jaksa jest znany, już prawie od pokoleń ;)

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez belek19 » 19 kwi 2014, 19:13

Witam wszystkich forumowiczów, posiadaczy "piąteczek" 5 <jupi>
wiem, że temat DPF-u był poruszany już nie jeden raz, ale jakoś nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, na mój problem <płacze>
Jeżdżę Mazdą 5 CR 2008r 81kW, w ostatnim czasie zaczęła mi migać kontrolka DPF-u :( wydarzyło się to w czasie jazdy autostradą, teoretycznie właśnie podczas procedury wypalania DPF-u... kontrolka się pojawiła i od razu zaczęła migać. Tylko kontrolka DPF-u, nic innego się nie zaświeciło, samochód nie stracił mocy, dalej pracuje równo, bez strat mocy, tak naprawdę tak jakby nic się nie stało.
Przezornie jednak stwierdziłem, że lepiej trzeba podłączyć komputer by zobaczyć co się dzieje. Komunikat, który pokazał komputer brzmi <czytaj> :

"Częstotliwość filtra cząstek stałych oleju napędowego akt" <co?> <nauka>

jest to jedyny komunikat, który się pojawił, bez błędów, bez check-u i jak wspomniałem, samochód sprawuje się bez zarzutu. poziom oleju w normie, co prawda zbliża się za jakieś 5-6 tyś. km. czas wymiany, ale na razie stan jest ok, samochód nie kopci. próbowałem już parokrotnie przeprowadzić procedurę wypalania DPF-u i to w różnych konfiguracjach: przy prędkości 40km/h, 90km/h, 120km/h i nic... oczywiście wszystko przy odpowiednich obrotach i na odpowiedniej odległości, zazwyczaj przez jakieś 20km plus minus... niestety nic to nie dało...
Czy może macie jakiś pomysł jak wypalić DPF? czy jechać w końcu do serwisu ASO Mazdy? serwisowe wypalenia kosztuje 350zł-trochę sporo i nie jest powiedziane czy to poskutkuje...
starałem się przegrzebać neta <czytaj> , książkę serwisową <nauka> , pytałem znajomych mechaników i sugestia jest taka by albo wymienić DPF-trochę drogo <nie> lub całkowicie wyciąć DPF <co?>

Może ktoś miał podobne przejścia i umie doradzić?
Dziękuję z góry za podpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 23:07
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2008r. 2.0 Diesel 110KM

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2014, 19:31

Witaj...
belek19 napisał(a):wiem, że temat DPF-u był poruszany już nie jeden raz, ale jakoś nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, na mój problem <płacze>

dlaczego tam nie kontynuowałeś?

belek19 napisał(a):"Częstotliwość filtra cząstek stałych oleju napędowego akt"

to mi nic nie mówi... proszę o kod błędu...

belek19 napisał(a):próbowałem już parokrotnie przeprowadzić procedurę wypalania DPF-u i to w różnych konfiguracjach: przy prędkości 40km/h, 90km/h, 120km/h i nic...

i nic nie będzie, bo kontrolka już miga... tylko wypalanie wymuszone...

belek19 napisał(a):starałem się przegrzebać neta <czytaj> , książkę serwisową <nauka> , pytałem znajomych mechaników i sugestia jest taka by albo wymienić DPF-trochę drogo <nie> lub całkowicie wyciąć DPF <co?>

nie wiem co zadecydujesz... ale skoro czytałeś net, to pewnie przeczytałeś wszystkie wątki o filtrze DPF z naszego forum...
Jak nie, to zapraszam... <czytaj> i <nauka>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez belek19 » 19 kwi 2014, 19:35

to mi nic nie mówi... proszę o kod błędu...


właśnie o to chodzi, że kodu błędu nie było, nie było błędów, check się nie świeci. miga tylko kontrolka DPF i nic poza tym.

sorki, że nie wrzuciłem do odpowiedniego działu, jeżeli masz możliwość przenieść będę wdzięczny, choć szczerze mówiąc, mam nadzieję, że ktoś może miał podobne przejścia? :(
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 23:07
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2008r. 2.0 Diesel 110KM

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2014, 19:39

belek19 napisał(a):, mam nadzieję, że ktoś może miał podobne przejścia? :(

mieli... napisałem już... poszukaj na naszym forum... :P

jest kontrolka, to jest i błąd... tylko problem czasem jest ze sprzętem czytającym te błędy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez belek19 » 19 kwi 2014, 21:48

ponownie od deski do deski przeczytałem forum, pogrzebałem jeszcze w necie...
mam nadzieję, że skończy się tylko na wymianie wcześniejszej oleju i filtra, wykasowaniu inspekcji oleju oraz wypaleniu DPF-u... oczywiście najpierw podłącze pod kompa z odpowiednim oprogramowaniem – może jednak znajdą się jakieś?
mam nadzieję, że to pomoże i że nie czekałem za długo... :(
może ktoś ma jakiś dobry serwis w Wawie lub okolicach? :| <co?> i niedrogi ?? :| <lol>
bo ASO to trochę droga zabawa... choć w ostateczności, może to i lepsze rozwiązanie?

dzięki za pomoc.

pozdrawiam wszystkich "piątkowiczów"
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 23:07
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2008r. 2.0 Diesel 110KM

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2014, 23:16

tak, komputer (odpowiedni) to Twój pierwszy krok...
(IDS lub ELM327 z Forscan lub ze ScanXL z dodatkiem Mazdy)
Daj znać co i jak... i pomyślimy co dalej... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stonoga » 20 kwi 2014, 21:11

Ja 3 razy coś takiego miałem, jak tylko zaczęła migać wyłączyłem silnik, odczekałem ok 5 min odpaliłem i spokój. Problem powrócił po ok 20 tyś km. Za każdym razem gasiłem motor . Dpf wypala się u mnie co ok 170 km. Też jest dla mnie zagadką czemu kontrolka migała. Może odpięcie klem coś pomoże?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez Wojtek » 21 kwi 2014, 00:09

stonoga napisał(a):Może odpięcie klem coś pomoże?

<nie>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Yard 16 maja 2014, 16:23.
Powód: dublowanie własnych wpisów

Postprzez jaroow » 20 maja 2014, 10:13

Moja "przygoda" z mrugającą kontrolką DPF trwała blisko półtora roku.

Gdy po raz pierwszy zapaliła mi się lampka DPF nie miałem okazji przepalić filtra automatyczną procedurą regeneracji, gdyż po chwili zaczęła mrugać i oczywiście po podłączeniu komputera pojawił się m.in. błąd P2458.

Pojechałem na wypalanie do ASO Mazda i było OK ... co się później okazało niestety tylko na chwilę.

Po zabiegu obowiązkowa wymiana oleju i filtra oleju.

Lampka znów się zapala – pojechałem do magika od mazd – wykasował mi inspekcję olejową – niestety rozwiązanie pomogło na chwilę.

Później lampeczka DPF zaczęła mrugać sporadycznie przy dłuższych trasach i większych prędkościach od ok 110 km/h.
Zalecono mi wymianę filtrów paliwa i powietrza – wymieniłem – rezultatów brak.

Jeżdżę dalej, auto bardzo słabe, max. prędkość to ok. 140 km/h jak się dobrze rozpędzi.

Sprawdzono przewody powietrza w szczególności (jak się później okazało nie do końca dokładnie)

Zalecono mi czyszczenie zaworu EGR, przepustnicy i rurki pomiędzy nimi. Faktycznie było tam sporo zanieczyszczeń, ponad połowa prześwitu zatkana. Wyczyściłem i zadowolony jadę testować ... niestety po przejechaniu 10 km z prędkością 110-120 km/h zaczyna mrugać lampka DPF. Po podłączeniu komputera pojawia się słynny już błąd P0299 "Zbyt niskie ciśnienie układu turbosprężarki".

Poszukiwań ciąg dalszy ... w międzyczasie znów doszło do zabrudzenia filtra DPF i kolejnej manualnej regeneracji filtra – tym razem zrezygnowałem z "profesjonalnego" ASO Mazda i sprawę załatwiłem interfejsem TEXA z oprogramowaniem IDC4.

Kolejnym elementem, który został sprawdzony to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego (RF7J-18-211) – czujnik okazał się sprawny, problem nie rozwiązany.

Szukam dalej – tym razem sam bez pomocy "fachowców".
Wczoraj był piękny dzień więc postanowiłem samodzielnie przejrzeć wszystkie przewody (rurki) elastyczne powietrza. Gdy już się poddawałem przypadkiem poruszyłem małą rureczkę przy pokrywie filtra powietrza i zauważyłem że jeden z króćcy nie ma żadnej rurki. Okazało się, że dochodzą tam dwie rurki. Jedna z nich była normalnie nasunięta na kruciec, a druga przytknięta do pokrywy w ten sposób, że wyglądała tak jakby była nasunięta. Wyglądało to mniej więcej tak jakby z obudowy wychodziły trzy krućce do których zamontowano dwie rurki. To było to – problemem moich zmartwień była jedna malutka, cieniutka, 13 centymetrowa rureczka podciśnienia, czyli przewód elastyczny 93-5104 ciety z metra.

Obrazek

Po podłączeniu przewodu auto jak nowe. Podsumowując awaria okazała się błaha a jej winowajcą był na 90% ASO Mazda, który jako pierwszy zaglądał pod maskę, a o cenach ich usług nawet nie będę pisał bo chyba łatwo się domyśleć.

Mam nadzieję, że Wasze problemy okażą się równie błahe jak mój.
Na przyszłość już będę wiedział, że w razie usterki trzeba zacząć szukać od rzeczy drobnych :)
jaroow
 

Postprzez ceegla » 25 maja 2014, 19:14

Witam,
Od prawie dwóch miesięcy jestem nabywcą Mazdy 5, szczęśliwy, duży rodzinny samochód do tego rozsuwane drzwi boczne rewelacja. Auto z 2009 roku przebieg 109 tys. Natomiast ja na razie same problemy. Po zakupie do zaprzyjaźnionego mechanika wymiana rozrządu, filtry, olej (zalali mi Comma 5W30). Zaraz po tym wyjazd do Niemiec. Po przejechaniu 170 km w głąb Niemiec włącza się tryb serwisowy. W związku z tym, iż jechałem z dzieckiem na operację byłem zmuszony dalszą cześć drogi pokonać w tym trybie w sumie łącznie w trybie awaryjnym przejechałem pond 1400 km. Liczyłem się z tym iż mogłoby dojść nawet do uszkodzenia silnika natomiast nie miałem wyjścia – termin operacji. Po powrocie do kraju do mechanika. Jak stwierdził filtr DPF wypalony wiec do wymiany. Kupiłem nówka sztukę firmy JMJ całkiem niezłe pieniądze 1350 zł. Po wymianie zadowolony że już będzie wszystko pięknie śmigało niestety <dupa> . Zaraz od mechanika wyjazd za miasto. 100 km zrobiłem w piątek – w sobotę wróciłem robiąc drugie 100 km. Po przejechaniu 200 km na naszych krajowych drogach po powrocie praktycznie przed samym domem zaczyna mrugać kontrolka DPF. Jechałem na tempomacie na 6 biegu.
Jutro jadę ponowienie do mechanika zobaczymy co komputer pokaże. Może miał ktoś taki przypadek – proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2014, 21:53
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 CRD 110KM rok prod. 2009

Postprzez Wojtek » 25 maja 2014, 23:08

ceegla napisał(a):Może miał ktoś taki przypadek

wielu...
ceegla napisał(a):Jechałem na tempomacie na 6 biegu.

z jaką prdędkością? :>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ceegla » 26 maja 2014, 09:54

Cześć Wojtku.

Kawałek drogi ekspresowej jakieś 130 km/h 6 bieg i tempomat. Droga krajowa na prostych odcinkach jakieś 110 może do 120 km/h 6 bieg tempomat. Na krajówce ze dwa razy może włączylem tempomat na ekspresowej cały czas tempmat.
Czytałem o mulącej jeździe i nieumiejętnej jeździe Mazdą 5. Być może i tak jest nie mówię że nie wcześniej jeździłem Oplem, ale myślisz że to może być powodem? Jeśli tak jest to Mazda 5 nie nadaje się na nasze polskie drogi. Wychodzi na to że 6 bieg jest nam niepotrzebny.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2014, 21:53
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0 CRD 110KM rok prod. 2009

Postprzez Wojtek » 26 maja 2014, 11:02

Jedz na komputer i wypal filtr...
Mazda ma inna charakterystyke pracy silnika diesla...

Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy