przeskakujące koła przednie-efekt szpery

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bo_Lo » 16 kwi 2014, 13:59

Mam priblem(chyba) po założeniu letnich kół(7,5j 195 4r16) zauważyłem że przy dużym skręcie i powolnej jeżdzie jest odczuwalny efekt ''szpery'' tzn czuć jakby koła jchały w różne strony,takie szuranie,a dodanie mocniej gazu skutkuje od razu zabuksowaniem któregoś.Niestety nie pamietam zaeby tak było na zimówkach(195/65r14) ale pewności nie mam.Nadmienie ze mam springi -40 H&R.
Poza tym wszystko cacy ,podczas jazdy jest ok.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartg » 16 kwi 2014, 14:22

Zbieżność/geometria ?
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 16 kwi 2014, 14:32

no właśnie tak myśle ,bo kilka razy wyciągałem/wkładalem mc phersony9wymiana łożysk górnych) ,ale nie kojarze tegoefektu na wąskich zimówkach.Chociaż może właśnie sersze alu ''ujawniły''problem .Tylko ze szukam w googlach i w podobnych przypadkach zrobienie geometrii nie pomagało.możliwe że to efekt gleby+ lekkiego naciągu?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Siw-y » 16 kwi 2014, 14:43

Wydaje mi się, że zbyt mocno różniące się ET względem ori kół i przez to podczas skrętu koło idzie złą trasą. Można to skorygować regulacją kątów ale nie wiem czy to wystarczy.

Jak nie ET to być może ogólnie rozjechana geometria, a przy zimówkach gdzie opona miększa i z większym profilem tu uślizgiwanie maskowała.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bartg » 16 kwi 2014, 14:44

Raczej nie :P Wiesz geometra geometrii nierówna, są specjaliści co tak ustawią zbieżność i geometrię, że na negatywie 10 stopni opony przetrwają cały rok. U mnie nic takiego nie ma np w porównaniu zima-lato, a też miałem w sumie koło 3 razy wyjmowany cały zawias przy zmianie sprężyn.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 16 kwi 2014, 14:48

a w BJ idzie regulować kąty? bo nie widziałem żeby były fasolki na mocowaniu mc phersona.
ogólnie to chciałem robic geometrie ale po zlocie i wymianie końcówek drążków kier,bo widac że są stare jak świat i przy zjeżdzaniu tyłem z krawężnika to z lewej jest słyszalny i odczuwalny taki delikatny stok.potem w czasie jazdy nawet na dziurach juz spokój.Nie wiem czy to ma wpływ ,ale niedawno sworznie wahacza wymieniałe. Ogólnie,skoro w czasie jazdy nic nie trze i nie ściąga,tylko przy powolnej jezdzie przy mocno skreconych kołach ,to jak tak pojeżdze jeszcze troche to nic sie nie powinno stać?

Dopisano 16 kwi 2014 14:54:

Siw-y napisał(a):przez to podczas skrętu koło idzie złą trasą.

o takie odczucie właśnie jest
Siw-y napisał(a):Wydaje mi się, że zbyt mocno różniące się ET względem ori kół

gdzieś już czytałem ze przez to właśnie sie tak dzieje,tylko za cholere sobie nie moge przypomnieć czy rok temu tez tak było.
W sumie teraz skojarzylem ze w tym roku kupilem jedna opone(oczywiscie taka sama,uzywka,bieznik ok milimetr niższy uniroyal rain sport2,a więc jodełki) bo w zeszłym roku na koniec sezonu kapora zaliczyłem i może to ma związek że jedna opona(właśnie z przodu) jest nie od kompletu(ten sam bieżnik i model,ale z innego kompletu).
pamiętam że jak zimówki założylem przód na ttł i tył na przód to momentalnie zbieżności nie było a autem rzucało po całej drodze :| jak przełożylem z powrotem na swoje miejsca przód z tyłem wszystko wróciło do normy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Siw-y » 16 kwi 2014, 14:58

Bartg napisał(a):są specjaliści co tak ustawią zbieżność i geometrię, że na negatywie 10 stopni opony przetrwają cały rok.

Kąt pochylenia koła to co innego jak kąty wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bartg » 16 kwi 2014, 15:25

Nie no wiadomo że tak, nawiązywałem do faktu, że większość ustawi geometrię w 5 minut i jedź pan jst fabryka ;) Ja mam ET dużo niższe niż fabryka i nic takiego nie mam, to że przy dużym skręcie jedno koło (wewnętrzne) zaboksuje mocno to chyba normalne :P Nierównomiernie zużyte opony też mogą coś mieć, ja bym wymienił to co mówisz i pojechał na geometrię, żeby ten efekt zminimalizować.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Thomsonicus » 29 gru 2014, 16:09

Ja mam tak samo – na zimówkach stalowych oryginalnych jest OK, a na letnich alusach przy mocnym skręcie koło od strony zewnętrznej tak jakby jechało niewłaściwą trasą i czuć że "przeskakuje" do zewnątrz, ślizga się. Obstawiam, że winne jest ET felgi, jako że na zimówkach o szerokości 175 nic takiego się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2014, 10:26
Posty: 72 (1/3)
Auto: 3 '05 1.6 MZ-CD

Postprzez Eklerek323f » 29 gru 2014, 16:31

U mnie za to ten objaw wystąpił po zmianie skrzyni biegów, na max skręcie przy powolnej jeździe auto sobie "przeskakuje" dodam, że koło ma dedykowane ET jakie powinno być, a podczas jazdy nie drży lewarek ani cała buda. Mechanik obstawia przegub wewnętrzny <co?>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323