Migająca kontrolka AFS OFF

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 14 kwi 2014, 18:01

to udaj sie do ASO na ustawienie świateł IDS'em: "Set Zero" i będziesz wiedział czy to pomogło ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daras404 » 14 kwi 2014, 22:24

misiek5510 napisał(a): Byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić i wytłumaczyć gdzie one są byłbym strasznie wdzieczny. Foto jeśli to nie problem również było by pomocne :) Dziekuje !!


Czujniki znajdują się na wahaczach z prawej strony samochodu. Niestety nie znalazłem żadnych porządnych zdjęć w internecie – jutro za dnia zrobię Ci zdjęcie przedniego wahacza.

Ps. Załączam zdjęcie.
Załączniki
20140415_114007.jpg
Ostatnio edytowano 16 kwi 2014, 09:07 przez daras404, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez misiek5510 » 15 kwi 2014, 21:45

Dzięki Darku :) Znalazłem ten oto czujnik u siebie. Niestety nie byłem wstanie go wyregulować.
Jest tylko jeden czujnik czy jest ich więcej ?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: Mazda CX60 3.3 AWD

Postprzez mario-k » 15 kwi 2014, 21:50

Z tylu tez masz czujnik od swiatel prawa strona.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Wojtek » 16 kwi 2014, 03:38

misiek5510 napisał(a):Niestety nie byłem wstanie go wyregulować.

ale napisz prosze, jak Ty chcesz go wyregulować? :|
On tylko podaje info do centralki o położeniu wahacza... To komputer decyduje co robić dalej... i to w oparciu o wspomniany już wcześniej "Set Zero"... :|
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daras404 » 16 kwi 2014, 09:38

Co do regulacji, to zgadzam się przedmówcami. Jeżeli jest on właściwie zamontowany, blaszki górna i dolna nie są odgięte lub przesunięte, to czujnik działa prawidłowo. Można, jakbyś bardzo chciał poluzować śrubę zaznaczoną kolorem czerwonym i zmienić kąt ustawienia mocowania. Ale moim zdaniem nie za wiele się to zda. Przy okazji, jak ostatnio próbowałem odkręcić tą śrubę to ją ukręciłem. Na szczęście jest ona przelotowa i z drugiej strony wahacza można zastosować nakrętkę lub naprawić gwint nawiercając go i gwintując.

Misiu 5510, wiem że za nim wydasz pieniądze to chcesz wszystko sam sprawdzić. Więc pomimo tego, że zgadzam się z kolegami o potrzebie sprawdzenia "SET ZERO" mam dla ciebie jeszcze dwie propozycje.
1. u mnie Madzia rozpoznaje ustawienie kierownicy po każdorazowym odłączeniu akumulatora. Wtedy migają kontrolki ASF OFF i DSC OFF, pokręć kierownicą w lewo i w prawo aż znikną. /konieczne będzie programowanie szyb oraz stacji radia./
2. wyciągnij kierownice do siebie i sprawdź czy znaki na wielowypuście się pokrywają – może ktoś grzebał i źle zmontował – patrz zdjęcie.
Pozdrawiam.
Załączniki
20140416_092745.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Wojtek » 16 kwi 2014, 10:33

Szybkim sposobem sprzwdzenia xenonów jest:
– włączyć stacyjkę na ACC
– poprosić 2 cieższych facetów aby usiedli na krawędzi bagażnika (otwartego)
Ty w tym momencie patrzysz przed siebie...
Jeżeli samopoziomowanie działa, to gwarantuję zauważysz to...
Inna sprawą jest zakres tej reakcji... Tutaj już potrzebujesz odwiedzić ASO... 5 minut pracy i Set Zero będzie ustawiony... i w drogę...

Co do kierownicy, to kolega dobrze napisał. Mógł ktoś mieszać w układzie kierowniczym, dlatego prosiłem, abyś odwiedził kogoś z komputerem i sprawdził kąty odczytu z czujnika (ile stopni w lewo i ile w prawo)... Również gdzie jest "środek" położenia kierownicy...
Może być IDS serwisowy, a może być ForScan lub ScanXL z modułem Mazdy...
Nie koniecznia jest w tym wypadku wizyta w ASO
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daras404 » 16 kwi 2014, 12:34

Ja kiedyś swoje poziomowanie świateł sprawdziłem poprzez wjechanie bokiem auta na krawężnik, nie wiem, czy to jest istotne, ale z tego co pamiętam to prawymi kołami. Wyłączyłem, a następnie włączyłem silnik i na poprzedzającym mnie aucie wyraźnie widziałem jak mi reflektory opadają.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez Wojtek » 16 kwi 2014, 12:44

oba sposoby są dobre... <spoko>
Jednak myśle, że kolega misiek5510 powinien przeprowadzić ten bardziej "drastyczny" ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17521 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault Captur2 E-Tech
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez misiek5510 » 17 kwi 2014, 04:59

Dzięki za fotkę daras.
Tak btw to widzę, że auto prawie nówka ;d


Co do świateł to poziomowanie nie działa. Kiedy parkuję pod domem to cofam tyłem pod górkę by wjechać na podjazd. Wcześniej gdy tylko tył auta znalazł się wyżej niż przód światła opadały w dół i było to dość widoczne, teraz tego nie ma, mało tego; nie widzę żadnej zmiany.

Narazie nie mam zbytnio czasu by się temu przyglądać, bo programuje w javie <spie> :|
Musze projekty na uniwerek pokończyć, więc narazie nie mam zbytnio czasu.

W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: Mazda CX60 3.3 AWD

Postprzez misiek5510 » 21 lut 2015, 01:14

Witam znajomy podłączył mi komputer i wyskoczył mu taki błąd.

Instrument – Zestaw Wstaźników

KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe


Czy może mi ktoś coś poradzić ?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: Mazda CX60 3.3 AWD

Postprzez CudownyBocianek » 21 lut 2015, 13:17

misiek5510 napisał(a):Mieszkam w UK i naprawdę nie stać mnie by pojechać do serwisu gdzie podobno (jak mówił znajomy) mogą mi spokojnie naliczyć 500 funtów za diagnostyke.


Sorki ale usmialem sie po pachy <lol>
W Irlandii podstawowy serwis tj. wymiana oleju + filter oleju i podlaczenie do kompa (software upgrade, kasowanie inspekcji olejowej i dpf + korekcja wtryskiwaczy) wraz z cala procedura sprawdzenia technicznego auta (jak na stacji diagnostycznej) kosztuje 210 euro z vatem. I to wszystko w ASO....
Z pewnych zrodel wiem ze taki sam serwis kostuje w Irlandii Polnocnej (GBP) bardzo podobnie wiec o jakich 500 funtach mowisz <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez misiek5510 » 21 lut 2015, 13:51

Drogi boćku za serwis zapłaciłem 700 funtów który obejmował wszystko o czym mówisz plus wymiana rozrządu aczkolwiek było to bez VAT, bo z vatem wyszło by jeszcze więcej.

Szczerze mówiąc nie obchodzi mnie to co myślisz, bo nie odpowiadasz na moje pytanie. Jestem studentem w UK i liczę się z groszem, a jak Ty takim zarobionym Polakiem na wyspach jesteś to bardzo mnie to cieszy ..
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: Mazda CX60 3.3 AWD

Postprzez CudownyBocianek » 21 lut 2015, 15:04

Nie mialem na mysli nic personalnego. Ot tak chcialem Ci powiedziec zebys nie powielal bzdur zaslyszanych od innych ludzi zanim nie spytasz sam o cene w serwisie. Nie chcialem Cie urazic bo gdybym chcial to moglbym przytoczyc stare przyslowie o "Krowie i lancuchu" wiec nie wyjezdzaj mi tu o zapracowanych wyspiarzach, prosze bo na forum jakies maniery tez obowiazuja.
Koniec OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez misiek5510 » 21 lut 2015, 15:20

No więc skoro sobie już wszystko wyjaśniliśmy to czy ktoś może wie cokolwiek o tym błędzie :

Instrument – Zestaw Wstaźników

KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2013, 17:13
Posty: 30 (3/0)
Auto: Mazda CX60 3.3 AWD

Postprzez Janusz626 » 14 mar 2015, 12:02

Jeśli posiadasz ten jeden błąd to on odpowiedzialny jest za :
1 autopoziomowanie xenonow
2 AFS

I wywala Błąd U0483 oraz kontrolka AFS na desce.

Piszesz że AFS tobie działa, a nie działa tylko autopoziomowanie, więc problem leży gdzieś w automatycznym poziomowaniem.

Poproś kolegę o dokładny odczyt tego błędu, poza samym U0483 jest jeszcze dalszy ciąg cyfr po znaku ":" (dwukropek)

Powiedz czy błąd daje się skasować.

Oświetlenie, mijania drogowe p. mgielne itd... działają?

Możesz jeszcze odłączyć kleme masową na akumulatorze i wcisnąć pedał hamulca na ponad 20sekund. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez ananas » 13 paź 2015, 15:18

Witam!
Mam podobny problem co misiek5510
W mojej Maździe 6 zaczęła migać kontrolka AFS. Ale doświetlanie cały czas działa bez zarzutów. Jednakże zauważyłem, że nie działa mi samo poziomowanie xenonów – po rozruchu silnia nie widać żadnych ruchów lamp (słychać spod maski coś co może być dźwiękiem silniczków ale nie jestem pewien czy to one).
Ostatnio jak wsiadłem do auta nastąpiła zmiana – kontrolka AFS nie miga, natomiast lampy ożyły – samo poziomują się przy rozruchu i ustawiają jak powinny ale po pewnym czasie (różnym raz minuta raz 3h) opadają tak, że w nocy widzę tylko pasek przed zderzakiem.

Obejrzałem czujniki samo poziomowania i okazało się, że w przednim typowa usterka – cięgiełko czujnika. U mnie jest luźne i ma wahania dobre 0,5 cm góra-dół. Chciałbym je dorobić jednak orginalne jest niekompletne i nie wiem jakie powinny być prawidłowe wymiary. Czy mógłby mi ktoś zmierzyć odległości między trzpieniami końcówek? Ew. może coś się zmieniło i da się dokupić samo cięgiełko?

Ponadto czy spotkał się ktoś może z taką sytuacją jak ta powyżej – migająca i znikająca kontrolka AFS, martwe poziomowanie- i czy udało się to rozwiązać naprawą czujnika? A jeśli nie to gdzie jeszcze może być problem?
ananas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6