Migająca kontrolka AFS OFF
1, 2
to udaj sie do ASO na ustawienie świateł IDS'em: "Set Zero" i będziesz wiedział czy to pomogło 
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
misiek5510 napisał(a): Byłbym wdzięczny jak byś mógł sprawdzić i wytłumaczyć gdzie one są byłbym strasznie wdzieczny. Foto jeśli to nie problem również było by pomocneDziekuje
Czujniki znajdują się na wahaczach z prawej strony samochodu. Niestety nie znalazłem żadnych porządnych zdjęć w internecie – jutro za dnia zrobię Ci zdjęcie przedniego wahacza.
Ps. Załączam zdjęcie.
Ostatnio edytowano 16 kwi 2014, 09:07 przez daras404, łącznie edytowano 1 raz
Dzięki Darku
Znalazłem ten oto czujnik u siebie. Niestety nie byłem wstanie go wyregulować.
Jest tylko jeden czujnik czy jest ich więcej ?
Jest tylko jeden czujnik czy jest ich więcej ?
misiek5510 napisał(a):Niestety nie byłem wstanie go wyregulować.
ale napisz prosze, jak Ty chcesz go wyregulować?
On tylko podaje info do centralki o położeniu wahacza... To komputer decyduje co robić dalej... i to w oparciu o wspomniany już wcześniej "Set Zero"...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Co do regulacji, to zgadzam się przedmówcami. Jeżeli jest on właściwie zamontowany, blaszki górna i dolna nie są odgięte lub przesunięte, to czujnik działa prawidłowo. Można, jakbyś bardzo chciał poluzować śrubę zaznaczoną kolorem czerwonym i zmienić kąt ustawienia mocowania. Ale moim zdaniem nie za wiele się to zda. Przy okazji, jak ostatnio próbowałem odkręcić tą śrubę to ją ukręciłem. Na szczęście jest ona przelotowa i z drugiej strony wahacza można zastosować nakrętkę lub naprawić gwint nawiercając go i gwintując.
Misiu 5510, wiem że za nim wydasz pieniądze to chcesz wszystko sam sprawdzić. Więc pomimo tego, że zgadzam się z kolegami o potrzebie sprawdzenia "SET ZERO" mam dla ciebie jeszcze dwie propozycje.
1. u mnie Madzia rozpoznaje ustawienie kierownicy po każdorazowym odłączeniu akumulatora. Wtedy migają kontrolki ASF OFF i DSC OFF, pokręć kierownicą w lewo i w prawo aż znikną. /konieczne będzie programowanie szyb oraz stacji radia./
2. wyciągnij kierownice do siebie i sprawdź czy znaki na wielowypuście się pokrywają – może ktoś grzebał i źle zmontował – patrz zdjęcie.
Pozdrawiam.
Misiu 5510, wiem że za nim wydasz pieniądze to chcesz wszystko sam sprawdzić. Więc pomimo tego, że zgadzam się z kolegami o potrzebie sprawdzenia "SET ZERO" mam dla ciebie jeszcze dwie propozycje.
1. u mnie Madzia rozpoznaje ustawienie kierownicy po każdorazowym odłączeniu akumulatora. Wtedy migają kontrolki ASF OFF i DSC OFF, pokręć kierownicą w lewo i w prawo aż znikną. /konieczne będzie programowanie szyb oraz stacji radia./
2. wyciągnij kierownice do siebie i sprawdź czy znaki na wielowypuście się pokrywają – może ktoś grzebał i źle zmontował – patrz zdjęcie.
Pozdrawiam.
Szybkim sposobem sprzwdzenia xenonów jest:
– włączyć stacyjkę na ACC
– poprosić 2 cieższych facetów aby usiedli na krawędzi bagażnika (otwartego)
Ty w tym momencie patrzysz przed siebie...
Jeżeli samopoziomowanie działa, to gwarantuję zauważysz to...
Inna sprawą jest zakres tej reakcji... Tutaj już potrzebujesz odwiedzić ASO... 5 minut pracy i Set Zero będzie ustawiony... i w drogę...
Co do kierownicy, to kolega dobrze napisał. Mógł ktoś mieszać w układzie kierowniczym, dlatego prosiłem, abyś odwiedził kogoś z komputerem i sprawdził kąty odczytu z czujnika (ile stopni w lewo i ile w prawo)... Również gdzie jest "środek" położenia kierownicy...
Może być IDS serwisowy, a może być ForScan lub ScanXL z modułem Mazdy...
Nie koniecznia jest w tym wypadku wizyta w ASO
– włączyć stacyjkę na ACC
– poprosić 2 cieższych facetów aby usiedli na krawędzi bagażnika (otwartego)
Ty w tym momencie patrzysz przed siebie...
Jeżeli samopoziomowanie działa, to gwarantuję zauważysz to...
Inna sprawą jest zakres tej reakcji... Tutaj już potrzebujesz odwiedzić ASO... 5 minut pracy i Set Zero będzie ustawiony... i w drogę...
Co do kierownicy, to kolega dobrze napisał. Mógł ktoś mieszać w układzie kierowniczym, dlatego prosiłem, abyś odwiedził kogoś z komputerem i sprawdził kąty odczytu z czujnika (ile stopni w lewo i ile w prawo)... Również gdzie jest "środek" położenia kierownicy...
Może być IDS serwisowy, a może być ForScan lub ScanXL z modułem Mazdy...
Nie koniecznia jest w tym wypadku wizyta w ASO
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ja kiedyś swoje poziomowanie świateł sprawdziłem poprzez wjechanie bokiem auta na krawężnik, nie wiem, czy to jest istotne, ale z tego co pamiętam to prawymi kołami. Wyłączyłem, a następnie włączyłem silnik i na poprzedzającym mnie aucie wyraźnie widziałem jak mi reflektory opadają.
oba sposoby są dobre...
Jednak myśle, że kolega misiek5510 powinien przeprowadzić ten bardziej "drastyczny"

Jednak myśle, że kolega misiek5510 powinien przeprowadzić ten bardziej "drastyczny"
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki za fotkę daras.
Tak btw to widzę, że auto prawie nówka ;d
Co do świateł to poziomowanie nie działa. Kiedy parkuję pod domem to cofam tyłem pod górkę by wjechać na podjazd. Wcześniej gdy tylko tył auta znalazł się wyżej niż przód światła opadały w dół i było to dość widoczne, teraz tego nie ma, mało tego; nie widzę żadnej zmiany.
Narazie nie mam zbytnio czasu by się temu przyglądać, bo programuje w javie
Musze projekty na uniwerek pokończyć, więc narazie nie mam zbytnio czasu.
W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.
Tak btw to widzę, że auto prawie nówka ;d
Co do świateł to poziomowanie nie działa. Kiedy parkuję pod domem to cofam tyłem pod górkę by wjechać na podjazd. Wcześniej gdy tylko tył auta znalazł się wyżej niż przód światła opadały w dół i było to dość widoczne, teraz tego nie ma, mało tego; nie widzę żadnej zmiany.
Narazie nie mam zbytnio czasu by się temu przyglądać, bo programuje w javie
Musze projekty na uniwerek pokończyć, więc narazie nie mam zbytnio czasu.
W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.
Witam znajomy podłączył mi komputer i wyskoczył mu taki błąd.
Instrument – Zestaw Wstaźników
KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe
Czy może mi ktoś coś poradzić ?
Instrument – Zestaw Wstaźników
KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe
Czy może mi ktoś coś poradzić ?
misiek5510 napisał(a):Mieszkam w UK i naprawdę nie stać mnie by pojechać do serwisu gdzie podobno (jak mówił znajomy) mogą mi spokojnie naliczyć 500 funtów za diagnostyke.
Sorki ale usmialem sie po pachy

W Irlandii podstawowy serwis tj. wymiana oleju + filter oleju i podlaczenie do kompa (software upgrade, kasowanie inspekcji olejowej i dpf + korekcja wtryskiwaczy) wraz z cala procedura sprawdzenia technicznego auta (jak na stacji diagnostycznej) kosztuje 210 euro z vatem. I to wszystko w ASO....
Z pewnych zrodel wiem ze taki sam serwis kostuje w Irlandii Polnocnej (GBP) bardzo podobnie wiec o jakich 500 funtach mowisz

Drogi boćku za serwis zapłaciłem 700 funtów który obejmował wszystko o czym mówisz plus wymiana rozrządu aczkolwiek było to bez VAT, bo z vatem wyszło by jeszcze więcej.
Szczerze mówiąc nie obchodzi mnie to co myślisz, bo nie odpowiadasz na moje pytanie. Jestem studentem w UK i liczę się z groszem, a jak Ty takim zarobionym Polakiem na wyspach jesteś to bardzo mnie to cieszy ..
Szczerze mówiąc nie obchodzi mnie to co myślisz, bo nie odpowiadasz na moje pytanie. Jestem studentem w UK i liczę się z groszem, a jak Ty takim zarobionym Polakiem na wyspach jesteś to bardzo mnie to cieszy ..
Nie mialem na mysli nic personalnego. Ot tak chcialem Ci powiedziec zebys nie powielal bzdur zaslyszanych od innych ludzi zanim nie spytasz sam o cene w serwisie. Nie chcialem Cie urazic bo gdybym chcial to moglbym przytoczyc stare przyslowie o "Krowie i lancuchu" wiec nie wyjezdzaj mi tu o zapracowanych wyspiarzach, prosze bo na forum jakies maniery tez obowiazuja.
Koniec OT.
Koniec OT.
No więc skoro sobie już wszystko wyjaśniliśmy to czy ktoś może wie cokolwiek o tym błędzie :
Instrument – Zestaw Wstaźników
KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe
Instrument – Zestaw Wstaźników
KOD – U0483
Nieprawidłowe dane otrzymane z modułu sterowania
Nieprawidłowośc
Stałe
Jeśli posiadasz ten jeden błąd to on odpowiedzialny jest za :
1 autopoziomowanie xenonow
2 AFS
I wywala Błąd U0483 oraz kontrolka AFS na desce.
Piszesz że AFS tobie działa, a nie działa tylko autopoziomowanie, więc problem leży gdzieś w automatycznym poziomowaniem.
Poproś kolegę o dokładny odczyt tego błędu, poza samym U0483 jest jeszcze dalszy ciąg cyfr po znaku ":" (dwukropek)
Powiedz czy błąd daje się skasować.
Oświetlenie, mijania drogowe p. mgielne itd... działają?
Możesz jeszcze odłączyć kleme masową na akumulatorze i wcisnąć pedał hamulca na ponad 20sekund.
1 autopoziomowanie xenonow
2 AFS
I wywala Błąd U0483 oraz kontrolka AFS na desce.
Piszesz że AFS tobie działa, a nie działa tylko autopoziomowanie, więc problem leży gdzieś w automatycznym poziomowaniem.
Poproś kolegę o dokładny odczyt tego błędu, poza samym U0483 jest jeszcze dalszy ciąg cyfr po znaku ":" (dwukropek)
Powiedz czy błąd daje się skasować.
Oświetlenie, mijania drogowe p. mgielne itd... działają?
Możesz jeszcze odłączyć kleme masową na akumulatorze i wcisnąć pedał hamulca na ponad 20sekund.
Witam!
Mam podobny problem co misiek5510
W mojej Maździe 6 zaczęła migać kontrolka AFS. Ale doświetlanie cały czas działa bez zarzutów. Jednakże zauważyłem, że nie działa mi samo poziomowanie xenonów – po rozruchu silnia nie widać żadnych ruchów lamp (słychać spod maski coś co może być dźwiękiem silniczków ale nie jestem pewien czy to one).
Ostatnio jak wsiadłem do auta nastąpiła zmiana – kontrolka AFS nie miga, natomiast lampy ożyły – samo poziomują się przy rozruchu i ustawiają jak powinny ale po pewnym czasie (różnym raz minuta raz 3h) opadają tak, że w nocy widzę tylko pasek przed zderzakiem.
Obejrzałem czujniki samo poziomowania i okazało się, że w przednim typowa usterka – cięgiełko czujnika. U mnie jest luźne i ma wahania dobre 0,5 cm góra-dół. Chciałbym je dorobić jednak orginalne jest niekompletne i nie wiem jakie powinny być prawidłowe wymiary. Czy mógłby mi ktoś zmierzyć odległości między trzpieniami końcówek? Ew. może coś się zmieniło i da się dokupić samo cięgiełko?
Ponadto czy spotkał się ktoś może z taką sytuacją jak ta powyżej – migająca i znikająca kontrolka AFS, martwe poziomowanie- i czy udało się to rozwiązać naprawą czujnika? A jeśli nie to gdzie jeszcze może być problem?
Mam podobny problem co misiek5510
W mojej Maździe 6 zaczęła migać kontrolka AFS. Ale doświetlanie cały czas działa bez zarzutów. Jednakże zauważyłem, że nie działa mi samo poziomowanie xenonów – po rozruchu silnia nie widać żadnych ruchów lamp (słychać spod maski coś co może być dźwiękiem silniczków ale nie jestem pewien czy to one).
Ostatnio jak wsiadłem do auta nastąpiła zmiana – kontrolka AFS nie miga, natomiast lampy ożyły – samo poziomują się przy rozruchu i ustawiają jak powinny ale po pewnym czasie (różnym raz minuta raz 3h) opadają tak, że w nocy widzę tylko pasek przed zderzakiem.
Obejrzałem czujniki samo poziomowania i okazało się, że w przednim typowa usterka – cięgiełko czujnika. U mnie jest luźne i ma wahania dobre 0,5 cm góra-dół. Chciałbym je dorobić jednak orginalne jest niekompletne i nie wiem jakie powinny być prawidłowe wymiary. Czy mógłby mi ktoś zmierzyć odległości między trzpieniami końcówek? Ew. może coś się zmieniło i da się dokupić samo cięgiełko?
Ponadto czy spotkał się ktoś może z taką sytuacją jak ta powyżej – migająca i znikająca kontrolka AFS, martwe poziomowanie- i czy udało się to rozwiązać naprawą czujnika? A jeśli nie to gdzie jeszcze może być problem?
-
ananas
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6