Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez karolkus » 10 mar 2006, 08:23

Hejka!

Zainteresowal mnie ten watek :)
Ja jestem po zmianie oleju na syntetyczny elf excelium 5w40. Nie wiem jaki olej byl w tym acie – wlascicelka twierdzila ze syntetyczny ale jaki to juz nie wiedziala :).
Po zmianie oleju silniczek pali odrazu wczesniej chwilke musial przekrecic :) oleju nie bierze jak narazie – silnik ma licznikowe 208tys km :)
Dlaczego zdecydowal sie na ten olej? poniewaz w pracy mam go za niecale 20zl/l :))) ale jestem zadowolony :) nastepnym razem wleje Excelium fulltech 0w30 :)) i zobacze co sie stanie :) oleju mi nie ubywa – tylko lekko cieknie spod uszczelniacza walu od strony rozrzadu ale to na dniach zrobie razem z paskiami i pompa wody o ile bedzie tego wymagala :)
Jak narazie na tym elfie zrobilem z 1500km i zadnych negatywnych objawow w stosunku do tego czegos co tam bylo wczesniej :)

Pozdrowionka
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez krzychu » 10 mar 2006, 11:36

karolkus napisał(a):Hejka!

silnik ma licznikowe 208tys km :) ... nastepnym razem wleje Excelium fulltech 0w30 :))


Fajnie, będzie sobie można fajne rzeczy poczytać na forum ;–)
Może od razu nalej do niego wody :D

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 lis 2004, 20:05
Posty: 26
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK 2.0 2007

Postprzez Briareos » 10 mar 2006, 12:18

karolkus napisał(a):nastepnym razem wleje Excelium fulltech 0w30

Wszystko półśrodki. Zalej go olejem wazelinowym.

karolkus napisał(a):zrobilem z 1500km i zadnych negatywnych objawow

Jak miałeś wcześniej syntetyk to nie ma problemu, ale 1500km to za mało jeszcze żeby coś poważniejszego się stało. Poczekaj do 10000 albo do kolejnej zmiany i wtedy dopiero się okaże...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez karolkus » 10 mar 2006, 14:40

:) wszystko poki co jest dobrze :) zreszta nie przeszadzajmy z tymi olejami nawet nowe minelalne nie osadzaja sie w silniku za mocno :) to nie selektol :)
Ale faktycznie wszystko wyjdzie rzy wymianie oleju wtedy rozpruje filtr i zobacze co sie moim ocza ukarze :)
Jak juz pisalem zdecydowalem sie na lefa bo taki mam w robocie z beczki :) wiec odpada koszt opakowania :)
A nie sadze zeby cos ten olej mi w silniku mogl popsuc :) ale faktycznie czas pokaze :D
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2004, 20:54
Posty: 154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.5T 2018
Wołek roboczy Premacy 2003 Automat :D
Nissan Leaf
Land Rover LR3 4.4 V8

Postprzez GofNet » 10 mar 2006, 18:03

karolkus napisał(a):nastepnym razem wleje Excelium fulltech 0w30

GofNet napisał(a): Nie może być zbyt rzadki, aby przy wysokiej temperatura i wysokiej liczbie obrotów nie doszło do starcia się warstewki smaru.
Tzw. filmu olejowego.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez TuneFORCE » 11 mar 2006, 00:51

Marcin ( Pycia ) napisał(a):
krzynio323f napisał(a):To spokojnie możesz przejść z 0W40 na 10W40, zmiana oleju w druga strone czyli z 15W40 na 10W40 i 0W40 raczej nie jest zalecana.


No to Krzynio323f powiedz czy wedlug ciebie mozna przejsc z 10W 40 na 10W 50 .. z pol na pelen syntetyk .


Nie siedze w mazdach ale w nissanach zalecany jest olej półsyntetyczny ...
ludzie leją syntetyk a póznij płaczą że im łańcuszki przy 130tys pękają!!!
Nie miałem jeszcze z Niemiec pożądnie serwisowanego nissana co by jeżdził na oleju innym niż 10W-40

W mazdzie jest podobnie mimo że są tu paski a nie łańcuszki.

To co jest podane w książce to gestości oleju tz. klasa przeznaczona na dane warunki klimatyczne ale jest też apisane że ma być to olej półsyntetyczny a że nie ma półsyntetyka np. o klasie 0W-50 to juz inna sprawa.
Mnie wqrwia jak ktos na siłe chce zrobić ze swojego auta super bryke i leje inne płyny o klase czy dwie wyzsze od zalecanej – jezdzi to jest ok – ale to wszystko wychodzi potem
Tak samo jak ojca nie moge namówić na zmiane z 0W-50 – Mobil na 10W-40 mówi że teraz zima to rozruch lepszy itd. Ma 323F z 97r 150tyś km oleju nie bierze ale ja bym wlał półsyntetyk
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez GofNet » 11 mar 2006, 01:20

kmink napisał(a):a póznij płaczą że im łańcuszki przy 130tys
Od mniejszego oporu? Bo przecież nie od technologii wykonania oleju.
kmink napisał(a):ojca nie moge namówić na zmiane z 0W-50 – Mobil na 10W-40
I dobrze, że nie możesz. Jeśli jeździ na takim i jest OK, to po co kombinować. Silnik dostaje lepszy olej, więc po co go karać za dobrą współpracę? Zapytaj Go, czemu przy takim przebiegu silnik pracuje, jak szwajcarski zegarek? Zapewne domyślasz się, co Ci odpowie...
kmink napisał(a):teraz zima to rozruch lepszy
No właśnie na oleju 0W-50 rozruch jest łatwiejszy, niż na 10W-40. Olej silnikowi stawia mniejsze opory, więc łatwiej odpala i mniej pali. Zaś dzięki letniej klasie "50" jest odporniejszy na zerwanie filmu olejowego
kmink napisał(a):Mnie wqrwia jak ktos na siłe chce zrobić ze swojego auta super bryke
To, że ktoś chce zalać lepszy olej nie oznacza, że chce zrobić Ferrari z cywilnej Mazdy. Idź do sklepu i kup sobie szynkową i polendwicę – co będzie Ci bardziej smakowało?

Tu nie chodzi o to, aby wyciągnąć z silnika dodatkową moc, czy coś w tym rodzaju, ale o to, aby maksymalnie wydłużyć żywotność silnika, zmniejszyć opory wewnętrzne oraz zminimalizować lub wyeliminować osadzanie się nagaru na wewnętrznych elementach jednostki napędowej.

Nie wiem, po kiego grzyba piszę to kolejny i kolejny i następny raz. W tym temacie już o tym pisałem...

Szkoda ścierać litery z mojej klawiatury...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Łukasz » 18 mar 2006, 23:27

Ja u siebie leje Lotos 10w40. I silnik chodzi tak samo jak na castrolu czy texaco co je lałem wcześniej.Też miałem pewne obawy przed zakupem tego oleju ale serio nie czuć żadnej różnicy.Mogę nawet powiedzieć ,że poychaczy przy rozruchu zimnego silnika nie słychać jak wcześniej na oleju castrol. Weżmy pod uwagę fakt ,iż do starszego silnika nie ma co lać oleju o najwyższych specyfikacjach ,ponieważ konstruktor projektował taki silnik kilkanascie lat temu i powinno sie lać olej o takiej klasie jakościowej jaką zaleca producent.Nic nie pomże lanie oleju o klasie SM do silnika zaprojektowanego w 1989roku.
Nie wiem czy to prawda ale taki olej może podobno zaszkodzić.A poza tym to dzisiejsze oleje nawet mineralne czy semisyntetyki są według mnie bardzo dobre.
No to na tyle ,jeśli się myle to proszę mnie poprawić. <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez jano86 » 21 mar 2006, 23:21

A czy ktoś zna i może polecić oleje COMMA?? Podobno jeżdzą na nich w DTM ie.
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez Marcin L » 24 mar 2006, 11:41

slyszalem ze niezłe
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Xavier » 24 mar 2006, 14:16

jano86 napisał(a):A czy ktoś zna i może polecić oleje COMMA?? Podobno jeżdzą na nich w DTM ie.

Panowie, olej może i OK. Może nawet doskonały – zobacz: http://www.wrc.auto.pl/oferta.php .
Powiedzcie mi tylko jaki jest sens testować na własnym samochodzie jakieś nowinki nikomu prawie nie znane. Mało to uznanych olei na rynku? Ja bym sobie odpuścił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Daro » 30 mar 2006, 10:09

Do tej pory jeżdzę na Mobil 1 SuperSyn 5 W 50 i zastanawiam sie nad przejsciem na Shell Super Racing 10W60.
Ale kurde !!
Różnica w cenie jest ogromna !
145 PLN Mobil 1 , a 250 PLN Shell za bańkę 4 litry !!
To dużo !
Czy naprawdę jest taka duża róznica w jakości ? Czy to też jak Jaksa pisał , kwestia marketingu ?
Pozdrawki
Daro W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 15:38
Posty: 115
Skąd: Wawa
Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE

Postprzez BIGer » 2 kwi 2006, 13:07

Ja mam mazde 323 bf 1.6i rok 223 tys nie wiem ile ma naprawde! zalany zostal olejem castrol 15w-40 czy to znaczy ze moge sie obawiac o silnik? bo jak piszecie castrol to syf? juz nie wiem co zrobic wydalem ostatnia 100zl na olej i nie mam ani grosza wiecej:( pomozcie mi i pocieszcie bo nie bede spal w nocy <killer>
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez brii » 2 kwi 2006, 17:03

Nie będzie źle – prawie wszystkie oleje które można kupić w Polsce to to samo ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Waluś » 2 kwi 2006, 18:27

BIGer napisał(a):bo jak piszecie castrol to syf

hmmm ja niestety tego nie potwierdze, albo może stety. Mój silnik wyraźnie się uciszyp po castrolu 10 W40
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Marcin L » 5 kwi 2006, 09:51

Panowie i Panie a ja z takim pytankiem:

czy warto zmieniac na syntetyk jezeli zrobilem 2x10 000 na półsyntetyku i prawie zupełnie nie bierze oleju (1/4 litra na 10 000) ?
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Gajnek » 5 kwi 2006, 13:22

Syntetyk raczej za rzadki bedzie i beda ci grały popychacze.
Przerabiałem juz ten temat i gostek powiedział ze mazduchy do 98 miały zalewowe popychacze i zalecany jest półsyntetyk.
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez xedi » 8 kwi 2006, 23:18

Mam zalany olej BP 10W40 (jakiś z beczki )
silnik jak jest zimny chidzi bardzo cicho (szumi) jak sie tyko rozgrzeje zaczyna tykać (prawdopodobnie sprężynki na wałkach rozrzadu) czy jest olej na którym silnik bedzie pracował cicho po rozgrzaniu ewentualnie jaki może mu pomóc.

Pozdrawiam.
xedi
 

Postprzez Pioteq25 » 9 kwi 2006, 15:31

Wiem, że o olejach już było sporo, ale o tym z valvoline nie znalazłem zbyt wiele konkretów. Pytam tych którzy mają do czynienia z tym olejem i potrafią odpowiedzieć na moje pytanie, czy ten będzie optymalny do silnika Z5 1.5 z przebiegiem 150tys?
Próbowałem wyszukać polecany typ oleju w tej wyszukiwarce http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/taal.asp , ale o dziwo do 323 z silnikiem 1.5i 16V polecają pełen syntetyk i jakiś chyba zwykły 10W40 a maxlife nie :|
Leje ktoś ten olej do swojej madzi i może coś o nim powiedzieć?
Na razie silnik sprawuje się super i nie ma z nim żadnych problemów- zero brania oleju itp., ale myślę o zmianie oleju z Mobil 1 na właśnie ten maxlife.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Łukasz » 9 kwi 2006, 17:54

Skoro samochód się dobrze sprawuje to po co zmieniać olej???Mobil to przecież dobre oleje....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki